Tehát, ha jól értettem akkor az API nem parancsokkal dolgozik (vagyis nem közvetlenül a feldolgozó egység nyelvének prancsaival), hanem elõre megírt algoritmusokat hív meg? Most nagyon egyszerû hasonlattal élnék: Mint amikor a számológépen nyomok egy elõre beprogramozott gombot: pl.: "Thomson képlet" és akkor õ már tudja is, hogy mire gondolok és számol is...de akkor ez majdnem ugyanaz az összefüggés, mint a gépikód és az egyszerû programnyelv közt nem?...Vagy abszolút nem értem...
API szakzsargonnal:
Az alkalmazásprogramozási felület vagy alkalmazásprogramozási interfész (angolul application programming interface, röviden API) egy program vagy rendszerprogram azon eljárásainak (szolgáltatásainak) és azok használatának dokumentációja, amelyet más programok felhasználhatnak. Egy nyilvános API segítségével lehetséges egy programrendszer szolgáltatásait használni anélkül, hogy annak belsõ mûködését ismerni kellene.
Az API általában nem kötõdik programozási nyelvhez: bármilyen programnyelvbõl lehetséges azok meghívása, amennyiben a megfelelõ paramétereket a hívás biztosítja, és képes lekezelni az esetleges eredményt.
Az egyik leggyakoribb esete az alkalmazásprogramozási felületnek az operációs rendszerek programozási felülete: annak dokumentációja, hogy a rendszeren futó programok milyen – jól definiált, szabványosított – felületen tudják a rendszer szolgáltatásait használni. A másik leggyakoribb eset az, amikor egy rutinkönyvtárat készít valaki kifejezetten abból a célból, hogy azzal az alkalmazásprogramok által használt eljárásokat szabványosítsa: a rutinkönyvtár ezen eljárásait is egységes, jól dokumentált API segítségével lehet elérni, használni.
Hát tudod én is így vélekedtem, és simán kihúztam volna tovább is vele, csak, az alaplapom memóriavezérlõje már nagyon "szeszélyeskedett" az utóbbi idõben, lévén bios frissítést már nem csináltak hozzá, idõszerûvé vált egy új alaplap vétele, de ha már új alaplap, akkor má ne szart, hanem jót! (meg procit hozzá, meg ramot, meg vidkarit, ja és elfogyott a zsé!:D) Amugy is terveztem az újítást, kb.: 2-3 hónappal késõbbre, de sajna ez így sült el. ///+ nekem hozzá kell szoknom, hogy mostmár újonnan vásárolok és mindennek csak esik az ára :DDD///
különben ha elõreutalsz és nem kapod meg amit rendeltél vagy nem at kapod vagy valami nincs rendben akkor fel kell jelenteni az illetõt a rendörségen, könnyû lenyomozni az illetõt, mert a bankszámla alapján név cím telefonszám minden megvan azt már viszik is a csávót a börtönbe
nekem is 1xszer volt 1 ilyen esetem azt mondtam a gyereknek milesz ha nem úgy lesz(karcoltpsp helyett törött) és egybõl meg is állpodtunk:-)
ilyenkor õ húzza a rövidebbet csak iylenkor nekem is idõbe kerûl!
Akkor ez kukkoljátok meg---->http://prohardver.hu/e.php?mod=74&id=116870
Én is kétkedve fogadom a hírt, de az közrejátszhat, hogy az nV állítólag nem tud Crossbar vezérlõvel 512bit-es memóriabuszt csinálni. Most jönnek ki az AMD CrossRing és Ring vezérlõnek a felépítésbeli elõnyei.
Nem hiszem, hogy aranyért lennének. Szerintem olyan 299 dolcsiba lesz egy G92 512MB-os. A Beyond3D-n megy a vita a chiprõl egy ideje, pár skac tudni véli, hogy középkategóriás lesz, a felsõkategóriás GF9 pedig két darab G92 lesz egy nyákon.
2900 XT hez... Akkor aztán kira lesz.:)Lehet occsóért kapni a 2900 XT nél 2x jobb-gyorsabb kártyát és nem támpgatja az SLI t..-.- Aztán jön az nv92 ai ha mindenigaz támogatja..jeah..:)
A 2900XTX-hez, ha lesz ilyen egyáltalán, mert nekem úgy tûnik eléggé elfeledték a dolgot, július végére igérték de én még nem találkoztam vele. (de javítsatok ki ha kiadták már)
A HD2900Pro-nál az év végi erõviszonyokat fogják nézni. Nyilván azért jön a cucc, hogy betöltse a HD2900XT eddig helyét, mert a jelenlegi csúcskarit egy kategóriával feljebb lehet sorolni. Pontosabban majd az nV hozzáigazítja a 8800GTX és Ultra árait.
Alapvetõen jó a kérdésed, és a meglátásod is, de a Direct3D az nem programnyelv, hanem API. A D3D10.1-re írt program nem fog futni D3D10-es hardveren. Ettõl függetlenül a jövõbeni programok támogatni fogják a D3D10-et. Eleve nem engedheti meg magának a fejlesztõ, hogy olyan kis rétegnek szánja a termékét akik rendelkeznek D3D10.1-es hardverrel.
A 2900 XT versenyez a 8800 GTS-el, egy annál gyengébb 2900 pro max a 8600-zal versenyezhet. ^^
Az "új játékok" alatt gondolom a DX10 only gamékat érted, tekintve hogy a Crysis / Alan Wake és tsai se ilyenek lesznek, ez még nem kicsit odébb van, ennyi erõvel elkezdhetnél már most gyúrni a DX13-ra is, az is majd egyszer lesz... Mire kijönnek azok a játékok, lehet hogy a 8800-nál jobb lesz a 2900, de akkor már nem azzal kell versenyeznie, hanem 1-2-3 generációval újabb kártyákkal, ami mellett max belépõ / középkategóriásnak számíthat csak, ami rögtön fel is veti a kérdést: minek fizettél ki most egy csúcskategóriás árat, ha akkor amikor ki is tudod használni, ugyanazt a teljesítményt megkapod belépõ / középkategóriás árért is.
Olyan nincs a számítástechnikában ami idõtálló lenne, ha a megvételkor nem tudod kihasználni, akkor felesleges pénzt kidobni rá.
Stalkerrõl, Most wanted-rõl, Oblivionról, ill. Scct-rõl beszéltem...ezek lehet, hogy már elérték a directx9(c) határait...de attól még az új karim nem produkált szebb képet (najó azért a HDR és Din. Light. dobott rajta) a régi 9500ösömnél, ami csak a sima 9-es directx-et támogatta. Viszont a teljesítmény majdnem a triplája lett XD. Mondom szerintem ugyanaz lesz, mint ami régen volt és mi mindig fenn fogunk ezen akadni :). Attól, hogy régen még nem tudtunk(am) ezekrõl a kis akciókról, nem biztos, hogy nem voltak.
///Nem vagyok programozó...de feltehetek egy láma kérdést? Azt hiszem az összes programnyelv úgy mûködik, hogy fordít assembly-re és úgy küldi a procinak...szerintem ugyanezt meg fogják tudni csinálni a directx10.1-nél is, hogy menjen a g80-asakon...lehet, hogy nagy hülyeséget írtam...de nem hiszem, hogy egy sz@ros revízió miatt átépítenék a g80-asok architekturáját...fõleg, hogy nem is tud annyival többet...///
A D3D10.1 AA specifikációi amolyan Shader alapú megoldások. Lehet olyan algoritmust írni amivel csak a D3D10.1-es karikon lesz használható, de érthetõ okokból ezeket a kódokat nem fogják erõltetni. Túlajdonképpen levették a driver írókról a terhet és minden fejlesztõ a saját játékának megfelelõ AA megoldást fog írni. A probléma itt az lesz, hogy a számítást a shaderek végzik majd, így azok a rendszerek amik eleve nem így számolnak (márpedig a HD2000-en kívül csak ilyen rendszer van) lassulni fognak egész komoly mértékben.
Szvsz nem tartom jó ütletnek az új SBAA féle speckót, a felhasználóknak nem az az érdeke, hogy minimálisan jobb képminõségért drasztikus teljesítményeséssel fizessenek. Bár kétségtelen, hogy ez lesz a jövõ, így tök mindegy, hogy mennyire háborgunk ez ellen.
Szerintem valamilyen javítás biztos lesz rá szoftveresen. Gondolom azért húzzák ennyire a drivert mert az eddig ismert eljárások nem alkalmasak a probléma megoldására. Az ilyen Texture leak általános probléma, játékokban elõfordul nagyon sokszor, most magában a hardverben illetve driverben történt valami hiba. Ismerõs szerint onnan ered a probléma, hogy a GF8800 felépítése egy kicsit "asszimetrikus", vélhetõleg a hiba szép és teljes mllõzéséhez hardveres átalakítás kellene, de biztos lesz valami driver tapasz ami minimálisan észrevehetõvé teszi majd.
Egy régebbi játéknál nem lesz nagy változás, mert annak a játéknak a grafikai határa lehet hogy már egy 6-os geforce-al vagy egy radeon 9xxx -es kártyával már simán kihozható. Itt azt nézd meg inkább hogy a DX9 elején hogy nézett ki egy játék, és most hogy néz ki egy DX9 es játék.
Tudod mi lesz ezzel is?....ugyanaz mint anno a directX9 és DirectX9x -nél....semmi extra csak egy két új technológia ami egy fingnyival növel a kép minõségén ámde annyit nem hogy észre is vedd :) Én most 9500pro-ról váltottam 8800GTS-re...direkt kipróbáltam a régebbi játékokkal is...(mert ugyebár a 9500ösök csak directx9-et támogattak, míg a többiek az x-es sorozat illetve gf-nél a 7-esig...mindenki direct9c-t támogatott)...na és kb ugyanaz a képminõség...talán egy kicsit szebb...csak mostmár játszható sebességen...tehát szerintem ugyanaz lesz mint ezekkel volt, hogy kiadnak egy 10.1-et amikben vannak újdonságok...de annyi azért nincs hogy új kártyát kéne miatta venni!Mivel a mostani is megtudja majd jeleníteni a 10.1es feature-öket...
" mert az új játékokban a HD2900XT már a 8800GTX és Ultra szintjén fog mozogni,"
Na jah, de írtak egy felezett (160 shaderes) 256 bites 2900GT-rõl is. Amíg valamelyiket nem jelentik be,a ddig mindkettõ találgatás. Bár az alant leírt "Pro" verziót már gyártják FireGL kivitelben.
GTS árak: Hát igen, de ha már csak ennyi a 320-as, akkor mennyire eshet a 640-es ára?
Elméletileg az R600 Pro egy teljes értékû R600 lesz 50GB/sec-es sávszélességge, 299 dolcsiért. Az AMD árak vélhetõleg nem fognak csökkenni. Az R600 Pro is azért jön, hogy 8800GTS320 és 640M-ossal versenyezen, mert az új játékokban a HD2900XT már a 8800GTX és Ultra szintjén fog mozogni, így az árat is hozzájuk lehet igazítani. A D3D10.1 AA speckója pedig agyon fogja lassítani a GF8-akat élsímítás használata mellett, szóval az MS is letette a voksát.
Abu téged kérdezlek mert látszik hogy értesz hozzá :)
szoval a 8800asok texture leak gondja hardveres és ezt az nV szoftveresen akarja kijavitani, vagy hogy is van ez pontosan?
Nem érdemes SLI-re költeni. Még a Texture leak probléma sincs javítva a GF8800-nál, eleve erre öszpontosít teljes erõvel az nV. A GF8 D3D10-es teljesítménye pedig épp olyan kérdéses, mint az, hogy a férfiak jobban vezetnek, mint a nõk.
Hello! Érdemes két 8800gts 320 sli be kötni (független a driverhibátol) vagy lecserélni 640 esre és esetleg azt sli be kötni, 1440x900 felbontáson jáccanék vele, jövöben kiadott játékokra melyik a jobb? thx
most csak Dirt alatt látványos, én kivárnék az új chip megjelenéséig. kifejlettebb technológia, ill. max.50körüli ráfizetés a mostani GTX-árra, az nem rossz bolt...
talán mire lesz full DX10 game lehet már G120-al fogjuk tolni :D mondjuk arra is kiváncsi leszek, hogy kik fogják DX10-be nyomni azokat a gameket amikben lesz DX10 támogatás de 9be játszhatoak lesznek, ugyanis sok ember nem hajlando VISTA-t feltenni, amit még meg is értek, és a DX9 és DX10 közti sebesség is hagy némi kivánnivalot maga után.. pl a én személy szerint örülök ha a Crysis menni fog rendesen DX9be nemhogy még fele annyi FPS-el játszam DX10be, ami valljuk be egy fps játéknál elengedhetetlen a magas FPS érték különben játszhatatlan
hát asszem elnézést kell kérnem a topiklakóktól, de érzésem szerint a kis Vörös jobbra sikerült, mint a GTS, a mostani viszonylatban még egyformának tünik a két kari, de késöbb a DX10-zel kifog ütni a radeon elönye vélhetõen..