Ezt láttam a hardwireden is...Ott is panaszkodott a fele banda, hogy ennek a játéknak MOST kellene kijönnie! :(
nagyon jó, a víz odavág
Ráadás Játékok
Hát ha most jelenne mindent vinne... 2 év múlva lehet, hogy ez már gyenge eresztés lesz, fõleg grafika terén... (tiltakozik a blur mániás suhancok ellen)
2év sok idõ, sokat amortizálódhat az engine, de sokat javulhat is, hogy szinten tudjon maradni. BÍÍZZZZUNK!!!
ezt a grafikát 1-2 éve tudta már a Pirates Of The Caribbean játék is...:D
Háát, azért... A víz ott is jó volt, de ez sokkal valósághûbb és szebb.
A Lighthouse Interactive bejelentette új stratégia-harci játékát az East India Company-t, melyben a XVIII. század indiájában kell kiépítenünk birodalmunkat. Háborúkat indíthatunk majd, komoly seregeknek és hajóhadaknak parancsolhatunk akár. A cég szintjén komoly managelési feladatokat láthatunk el, mi dönthetünk a felvett munkásokról, a fegyverekrõl, a javításokról és a kereskedelmi árukról is. Komoly lehetõségek várják a játékosokat minden szinten majd, akár kereskedni, akár hatalmat akarnak a területek felett.
Forrás: PC Dome
Jó lesz ez, csak még messsze van a megjelenése. "Scheduled to release in Q4 2008 for the PC." Forrás: Lighthouse Int.
+fav
Forrás: PC GURU
A brit Kelet-indiai Társaságról a történelmet ismerõk bizonyára sokat hallottak. A részvénytársasági cégforma egyik elsõ sikeres mintája, ám kereskedõcégbõl katonai és kormányzati elõjogainak hála hamar valódi hatalommá, India urává vált, és rányomta bélyegét nemcsak az ország és a térség, hanem az egész világ történelmére. Persze nem csak õk voltak jelen, a hollandok és más országok is képviseltették magukat saját cégeikkel; és ha egy játék e társaság nevét vállalja fel, nagyjából már képben vagyunk a hellyel, idõvel és alapokkal. Ám a finn Nitro Games csapata jóval többet ígér...
A hely tehát India, az idõpont a 18. század. A nyolc rivális nemzet – britek, hollandok, franciák, dánok, portugálok, svédek, olaszok és spanyolok - társaságának fejeként kezdünk a kalandoknak. Feladatunk egyszerûnek tûnik: országunk jelenlétének erõsítése új kolóniák kiépítésével, a távol-kelet mesés kincseinek – tea, fûszerek, arany, gyémánt, és más értékes szállítmány – eljuttatása Európába, és persze a többiek lenyomása bármi áron. Negyven város és falu vár rá – Londontól Calcuttán át a kis afrikai törzsi településekig -, hogy felfedezzük, kiaknázzuk és meghódítsuk (de lesznek rejtett helyek is, melyeket a térkép nem mutat), no és a nyílt tenger, minden veszélyével és izgalmával.
Szerényen kezdünk tehát, szép lassan felépítve birodalmunkat. A kor számtalan, autentikusan megformázott hajótípusából válogatva harci és kereskedelmi célra alkalmas saját flottákat kell felállítanunk, elõbbikkel megpróbálva riválisainkat kordában tartani, utóbbikkal összekapcsolva távoli országokat, azok kikötõit ellenõrzésünk alatt tartva és folyamatosan fejlesztve. Persze a konfliktusok és háborúk elkerülhetetlenek lesznek – hacsak nem sikerül diplomáciai úton rendezni a vitákat, mert erre is lehetõségünk nyílik -, ezek képezik a játék valós idejû taktika rétegét. Hatalmas nyílt vízi csaták várnak ránk, melyben saját hajónkat közvetlenül irányíthatjuk, és a többi flottának is parancsokat osztogathatunk. Ha az ágyúkkal már alaposan megfaragtuk az ellenséget, jöhet a megcsáklyázás, hogy aztán a fedélzeten, belsõ nézetû közelharcban mutassuk meg, ki a legtökösebb tengeri medve. Természetesen minden feladat ránk vár: a legénység felbérlése és menedzselése (olyan speciális figurákkal, mint a sebesülteket ellátó és a járványokat megfékezõ felcser, a lázadókat megkorbácsoló és a fegyelmet fenntartó fedélzetmester, vagy az ágyúk és kezelõik szakavatott fõnöke), a fegyverek és lõszer beszerzése, a hajó fejlesztése, javítása. Mialatt pedig saját zsíros bizniszünket építgetjük, a társaságunk és országunk vezetõinek megbízásait is végre kell hajtanunk, hogy soha ne feledjük, egy gépezet fogaskerekei vagyunk. Ám itt is van csavar: a srácok maguk között úgy emlegetik a játékot, mint „nyílt vízi Oblivion”, azaz az RPG-re komolyabb hangsúly jut. Ezért a játék elején három karaktertípus, vagy inkább beállítottság – kereskedõ, katona és kalóz – közül választhatunk, és egyes küldetések bizony osztályspecifikusak lesznek (nyilván az elsõ szállítási, a második harci, a harmadiknak... nos, kalózos missziókat fog kapni jól).
S akit mindez nem elégít ki, és igazi ellenfelekkel szemben akar helyt állni, nem pedig a mesterséges intelligencia terelgette lélekvesztõket kerülgetni, az becsatlakozhat akár saját kis helyi hálózata gépeire, akár az interneten keresztül az EIC statisztikakövetõs szervereire, ahol egyszerre nyolc játékos eshet egymásnak, hogy a küzdelmekben egyre feljebb emelkedjenek a ranglétrán, és tényleg lemeccseljék, ki a legjobb. Ám nemcsak egymás faragása lesz a cél, fej-fej melletti küzdelmekben a stratégiai tudásunkat is be kell bizonyítanunk.
A játék meglehetõsen kevés publicitást kapott eddig, melynek – mint ahogy jelen hírünknek is - egyetlen oka van: a srácok a Lighthouse Interactive-val szeptember 12-én kötötték meg a kiadási szerzõdést. Még valamit tisztázzunk: több forrás is az Encore Games nevét említi fejlesztõnek (és a mellékelt videóban is ez szerepel még), míg adatlapunkon a Nitro Games szerepel. Nos, ez ugyanaz a csapat: a digitális médiával foglalkozó finn Nitro FX Ltd. hat éve mûködik már játékipari bedolgozóként, tapasztalataikra építve nemrég alapították meg saját fejlesztõcsapatukat Encore Games néven, melyet aztán új, elsõ játékuk kiadása kedvéért frissen át is neveztek Nitro Gamesre (olyannyira frissen, hogy hivatalos weboldaluk is épp átépítés alatt van). A játék motorja 90%-ban saját: még 2004-ben licenceltek egy erõmûvet a szintén finn Frozenbyte-tól (sokan ismerhetik õket, a Shadowground készítõi, ennek szívérõl van szó), melyet azóta úgy átdolgoztak, hogy anyja-apja se ismerne rá...
Nos, azt hiszem, a fentiek elég ígéretesen hangzanak, és a stílus kedvelõi (mint jómagam is) kezdhetnek izgulni, mert bizony ha mindez megvalósul, végre egy igazán kellemes és használható terméket kaphatunk a kezünk közé. A mellékelt képek is finomak; bár a vízzel nem vagyok maradéktalanul elégedett, de az éles szemû stratégák olyan sütiket fedezhetnek fel a képeken, mint az ágyúk három fokozatban állítható szöge, ami biza ritka madár, no és az idõjárási hatások, a legénységgel igencsak reálisan zsúfolt hajók, és egyéb nyalánkságok. Mondom, érdemes odafigyelni a projektre, bár sajnos a kiadási dátum még erõsen ködbe burkolózik...
Nekem is nagyon megtetszett, ahogy megláttam az elsõ híreket rögtön el kezdtem utána kutatni, a Pc Gurun is létrehoztam egy témát, összefoglaltam az eddig tudott infókat. Egy rajongói oldal létrehozásán is gondolkodom, bár az még egy kicsit korai! http://www.pcguru.hu/pcguru/forumtopic.php?cikkid=1249&nev=East_India_Company
Mi lenne, ha ezt betennénk bannernak? (Linkként a honlapjához...)
Találtam egy érdekes interjút a vezetõ designerrel, Kim Soares-el, a Pirate Ahoy! hasábjain:
Bevezetés
PA!: Kérlek mutatkozz be! Kim: Én vagy a fõ designer és a projektvezetõ az East India Company-nál.
Fejlesztõi és játék háttér
PA!: Az Encore, egy viszonylag újonnan alakult gárda. Tudnál mesélni nekünk a hátterérõl, illetve az eddigi fejlesztéseirõl? Kim: Persze. Az Encora egy frissen alapított leányvállalata a finn illetõségû Nitro Fx vállalat-nak. A Nitro már több mint 6 éve dolgozik, és Finnország legjobb programozói, grafikusai nálunk vannak. Amikor elkezdtünk gondolkodni, hogy milyen módon tudnánk a termékvonalat bõvíteni, nem tartott sok ideig meghozni a döntésünket: a játékpiacból kell kihasítani egy szeletet. Személy szerint, 10 évig dolgoztam a gamer sajtóban, szóval eléggé örültem :)
PA!: Az East India Company fejlesztésének bejelentésén, meglepõdtünk, a képeken úgy látszott, mintha, a fejlesztés végsõ stádiumában járnátok. Mikor kezdétek el a játék fejlesztését, illetve miért egy kalózos játékba kezdtetek bele? Kim: Durván számolva, körülbelül egy éve kezdtük el a projektet. Elég sokáig csak tervezgettünk, az elméleti részen dolgoztunk. Nagyjából fél éve dolgozunk konkrétan a játékon.
Nagyon sok "kalózos" játék van a piacon, de a legtöbbjük csak egymás másolása. Egy 18. században, tengeren játszódó, de nem feltétlenül kalózokon alapuló játékot szeretnénk létrehozni.
PA!: A játék grafikája nagyon szép. Saját engine-t dolgoztatok ki, vagy már egy méglévõvel dolgoztok? Kim: Egy másik finn fejlesztõ, a Frozenbyte motorját vettük meg, habár a 90%-t mára már teljesen átalakítottuk.
PA!: Tételezzük fel, hogy holnap találtok egy kiadót. Akkor is csak 2008 végén adnátok ki? Ha igen, akkor ez az ötletek hiánya miatt van, vagy azért mert a képek kicsit becsapósak, nem tükrözik a játék fejlesztésének valódi állapotát? Kim: Hah, a képek eredetiek, nem érezzük szükségességét hamis képek kiadását. Úgy gondolom ez igazán ostobaság lenne tõlünk. A rossz oldala az, hogy a sajtó és a közösség, máris kételkedik abban, hogy ezek a képek igaziak lennének, ahogy a kérdésed is mutatja.
A határidõ legfõképpen azért 2008 vége, mert mi nem csak tengeri csatákat, hanem FPS módban játszható közelharcot is akarunk biztosítani. És persze, a határidõ mindig rugalmas. Például a mostani fejlesztõcsapatunk nem túl nagy, ami kihat a megjelenési idõpontra is. Ezenkívül nem nagyon szeretünk idõpontokat mondani, inkább mondunk 2008-at, és elõbb kihozni a játékot, mint 2006-ot, és késni egy évet.
A jellemzõk
PA!: Egy rajongói oldalon általában az elsõ kérdés az szokott lenni: lehet majd moddingolni? A játékosok elkészíhtetik majd a saját zászlójukat, designjukat, játékstílusukat, esetleg változtassanak a játékon? Ha igen, akkor milyen eszközöket terveztek a játékosok számára bocsátani? Számíthatunk egy olyanra, mint például a Morrowind grafikai felülettel ellátott programjára, vagy inkább egy P(irates)O(f)T(he)C(aribian) szerû scripthalmaz, ahol értékeket változtathatunk? Kim: Ez még nem döntöttük el. A kisebb dolgokat elég könnyû változtatni, tehát a játékosok majd megtervezhetik a saját zászlójukat, emblémájukat, satöbbi. A többirõl még túl korai volna beszélni.
PA!: És tervbe van véve a multiplayer? Ha igen, akkor milyen játékmódokat, co-op módokat, képzeltek el? Kim: Még ezt sem tisztáztuk. Egyébként ez a kérdést mindig megérdezik tõlünk, és most is. Az 1vs1 harcok könnyen átültethetõek lennének multiplayerben, de ha esetleg mégse többjátékos mód, akkor sem hiszem hogy ez a kárára válna a játéknak. Vegyük például az Obliviont: Szerintem ez egy nagyszerû játék, amely sokakat emlékeztett arra, hogy multiplayer nélkül is lehet egy játék igazán jó!
PA!: Néhány kezdeti képen látszik, hogy rengeteg ember, a hajó különbözõ szintjein teszi a dolgát. Ez egy fajtája lesz a stratégia/erõforrás managelésének? Azonkívûl a honlapotokon megemlítettétek, hogy a játékos különféle küldetéseket, kaphat. Itt van egy mondat amit nem értek:"Pirates! player missions were more alike to a platformer more than a part of a full blown RPG, is EIC more of a hybrid or does it lean one way more than the other?" Kim: Minden hajónak meglesz a maga egyedisége. Hívhatod egy interaktív leltár-nak, character adatlap-nak, áru managment-nek, legénység kezelésnek, vagy akárminek, de ez mind egyben.
13 különleges karakter lesz, amik majd a hajó képességeit, adatait módosíthatják. Vegyük például a Haditengerészet puskásait, amik a legénységet tartják kordában. De akár lázadók megkorbácsolójának is hívhatjuk. Az ilyen katonák felbecsülhetetlen szolgálatot tesznek, csáklyázás közben, amikor egy ellenséges tisztet leszednek. Egy másik szereplõ a hajóorvos, aki a sebeket gyógyítja a harc után, és távol tartja a ferõzõ betegségeket.
A játékosok dönthetik el milyen karaktert választanak: kereskedõt, katonát vagy kalózt. Néhány küldetést csak bizonyos karaktereknek szól. Mi több RPG elemet akarunk az ilyenfajta játékokba! Házon belül az Oblivion tengeri megfelelõjének nevezzük, ami jól mutaja, hogy milyen irányba szeretnénk fejleszteni.
PA!: India hatalmas, és a játék a nagy részét játszhatóva teszi. Különbözõ helyekre, különbözõ hajóhad, illetve harcmodor ajánlott? Kim: 40 különbözõ városban lehet majd betérni, Calcuttától, Afrikai felvakon keresztül Londonig. Néhány helyszín kapcsolódik küldetésekhez, és lesznek a térképen nem látható, rejtett települések is. Kereskedj kikötõtõl kikötõre járva.
PA!: Ebben a korban sok undorítõ dolog történt, mint például az ópium és rabszolga kereskedelem. Ezeket is ki lehet majd próbálni, vagy inkább kihagyjátok? Ha az utóbbi, akkor majd meg lehet modolni? Kim: Az ópium kereskedelmet egészen biztosan nem illesztjük be. A rabszolgakereskedelmet, mint a történelem egyik eseményét ábrázolni fogjuk, de nem lesz aktív része a játéknak, szóval a játékos nem lehet majd rabszolgakereskedõ. Mindig esetben ez egy gonosz dolognak számít, és így lesznek olyan küldetések is, hogy ostromolj meg egy rabszolga kereskedõ várost...
PA!: Azzal, hogy ilyen sok nemzetet játszhatóvá tettetek, lesz-e egy politikai része a játéknak, már csak azért is, hogy a harcos eszébe tartsuk: egy kormányzóért vagy egy Moghul vezetõért harcol? Kim: Igen. A 18. század közepén járunk, szóval Anglia, Franciaország, Hollandia, többé-kevésbé hadban áll egymással, a történelem be fogja folyásolni a világ alakulását.
PA!: Már említetted, hogy nem lesz táncikálás, így a keménymagot célozzátok meg. Nem lesz ez hatással az eladásokra? :) Kim: Lehetséges, hogy lesz tánc, de ez csak a kötél végén, enny. :-) Egy sokkal inkább barátságtalanabb, vadabb, brutálisabb ábrázolását akarjuk megalkotni a kornak. A 18. század a kalandokról szólt, de nem a parkban sétálásról. Az emberek élete egy penny-t ért, és a matrózok élete a legjobb esetben is kínszenvedés volt.
Tudatosan megpróbáljuk elkülöníteni az EIC-et a romantikus, és vicces tengerész-játékoktól. Például a kalózok nem falábú öregek voltak, vállukon egy papagájjal ami vicceket mesél. Kegyetlen, gyilkolosok voltak, akikben nem volt egy csepp jóindulat sem. Így akarjuk lefesteni õket. Ez egy vérrel, halállal, kínnal, dühöngéssel, hatalmas csatákkal telített játék lesz!
Köszönöm szépen Kim, és mivel a megjelenés még igen, igen messze van, ezért nincs is több kérdésem. There's lots of time for more Q&A's (plotline, advances, base building, …)Még lesz idõ az olyan dolgokról beszélni mint a kihívások, a bázisok, épületek, stb. ----------------- Az esetleges fordítási, helyesírási hibákért elnézést kérek. Az eredeti anyag itt találálható: Interjú Ha találtok hibát kérem jelezzétek!
"Pirates! player missions were more alike to a platformer more than a part of a full blown RPG, is EIC more of a hybrid or does it lean one way more than the other?"
A Pirates! küldetései inkább hasonlítottak egy platform-játék küldetéseire mint egy igazi RPG játékéra, az EIC ötvözni fogja a kétfajta stílust vagy a kettõ közül inkább az egyikre fogja majd a hangsúlyt helyezni?
Szerintem is nagyon szépen néz ki, joggal dicsekedhetnek a grafikával!
Egyébként küldtem egy mailt a honlaposoknak, majd ha válaszolnak megmondom hogy miért, bár már egy napja elküldtem, és semmi.
Egyébként csináltam egy kis képet is:
Új, nemhivatalos videók: Hajó a vízen Kicsi videó A második videón van egy felirat, miszerint ha felfedezed az óceánokat, úk kereskedelmi átjárókat nyithatsz, és 5 aranyat kapsz minden idegen hajótól, +1 sebességi bónuszt!
Ez a hajó a vízen videó ritka okádék semmi víz adta mozgás csak siklik az éterben mert vizen nem igy mozognak.Nekem nemtetszik!
Gondolom azért mert még nincsen túl sok minden kész, csak a grafikát lehet meglobogtatni. Majd megkérdezem a fórumon a PR-sel hogy mikor lesz hírözön, vagy valami.
Annyira nem mélyültem el benne. Az hivatalos oldalon elolvastam a híreket, és csak annyit láttam, hogy te is azokat tetted fel... Amúgy jó az ötlet, szerintem lesz kátogatottsága.
Csinálj ide egy jópofa bannert, és alá írd ki a hivatalos oldalt, meg a te sajátodat. Szerintem senkinek sem lesz kifogása ellene.
Kaptam béta kulcsot de nem akartam tesztelni, visszajelzések alapján kínszenvedés volt. 1 évig vártam rá, ígérgettek mindent össze-vissza, minden hírt lefordítottam, kiraktam a rajongói oldalra, de meguntam az egészet és hagytam.
Nem kínszenvedés, nyugi. A stress test más, de a béta minden csak nem kínszenvedés. Ha van még erõd hozzá, nyugodtan csinálj egy karit. (Persze ha béta kulcsot kaptál.)
Élek még, láttam az új oldalt, egyelõre nem tudom frissíteni az oldalt, de majd megpróbálom!(Vistam van kényszerûségbõl és semmi nem jó rajta)
Nézzétek a fórumot! Közvetlenül lehet kérdezni Kim Soarestõl!
Remélem az új oldallal, és a bloggal kicsit felpörögnek az infók, és többet és többet és többet és többet tudunk meg a játékról.
Hát ahoz képest, hogy 4. negyedévben jelenne meg, még mindig nagyon kevés infót szivárogtatnak ki.
1 hónapja kitették a fejlesztõi blogot 2 bejegyzéssel, ami azóta sem bõvült. Azért remélem a játék jobb lesz a promójánál.
brühüühüüü
"Today leading computer software publisher Lighthouse Interactive and developer Nitro Games announced that East India Company will be releasing in Q1 2009. Originally scheduled for release in Q4 2008, both parties have decided to extend the release date in the best interest of fans and the game."
December-ben került fel pár kép, illetve hétrõl hétre felrakják a különbözõ hajótípusokat, amik a játékban leszenek, minden héten egy új hajótípust bemutatva.
http://www.eicgame.com/
A weboldalán 2009Q1 van megjelenésnek! Gamespot: 2009 Q1 Gamespy: 2009 Február 27 IGN: 2009 Február 27 Gamestats: 2009 Február 27
Szeretettel várom. Amúgy ez nem olyan gém lesz mint a total war játékok?
Designer's Blog: Care to negotiate?
Great soldier and military theorist Carl von Clausewitz said that War is extension to diplomacy. I could not agree more with Mr. von Clausewitz and so, as war is major part of EIC so too is diplomacy. Diplomacy in games has always been hard feature to tackle. Much too often "ground breaking" diplomacy turns out to be just bartering with gold, technology, money and alliances. Items on the table might not be wood, iron or fish, but it is obviously simple trading with different label. If you bitch about something, you should come up with better, or at least improved, solution. Because of this, we have put quite an effort into diplomatic negotiations in East India Company. The basic layout is very much the same as in Sid Meier's Colonization: You have your side of the table with your stuff and the opponent has his stuff on the other side.
Diplomatic ingredients In East India Company you can build diplomatic offers from four different ingredients. These are money, trade items located at the warehouse of Company Home Port, ports themselves and diplomatic items. Money does not need explanation. Trade items have monetary value as well, but in addition you might want them for other reasons than just plain profit. Ports are very valuable and some are extremely so. Throwing Calcutta on the table as part of the offer is sure to swing the balance around. Diplomatic items are pacts and alliances, but you can also ask the other company to declare war to a third party. If you have lot to spend, this is good way to try and get rid of the competition without putting your own neck out on the harms way. This far all this is still just fancy trading with different label. What makes me proud of diplomacy in East India Company is the dynamic nature of it all.
Enemy of your enemy is your friend AI takes into account multiple variables when deciding if your offer if acceptable or just plain madness. For example, if you are trying to pay the French to declare war to the British, they consider not only how much you offer but also what you offer. More importantly they take into account their relationship with both you and the British and the relative power of all three. If the British fleet outnumbers the French 10:1 you can be sure no amount of money or anything else will convince them to agree. If you are the big bully it is easier to demand things from others. You can also resort to threatening with war. I do not remember seeing threats in any other game before. That is until I saw it in Empire: Total War last weekend. Well, good ideas can surface at the same time, but it would have been nice to be the first game with that option.
Anyway, you can't resort to threats or bullying based on your muscles all the time however. This is because AI companies have a memory. If one way or the other you force them to accept a deal they think is unfair, they will remember it and following negotiations are going to be that much harder. They do remember good deals too, which improves your standing in their eyes. The result of all this is diplomacy logic that gives player a lot of options to do multiple things in multiple different ways. Sometimes the reactions of your AI partner might seem irrational, but that is only because they act with reason. And that is realistic.
Kim Soares
Na úgy tûnik, a Lighthouse hiába is megy csõdbe, találnak másik kiadót a játéknak, és nem tûnik el a süllyesztõben.
"Today leading Publisher Paradox Interactive announced that they have acquired the worldwide publishing rights to the naval war strategy game, East India Company.
Because of this we've also moved the official East India Company discussion forum into new place. Please update your bookmarks."
East India Company is scheduled for release in Q3 2009 and will be published worldwide by Paradox Interactive and will also be available on leading digital distribution platforms.
On behalf of Paradox Interactive I would like to thank you for taking the time and effort to apply to the East India Company -Beta group! It was great to see so many interested in contributing to make East India Company an even better game! Unfortunately we still had to pick out a core Beta group out of the many applicants and you were not selected. We encourage you to apply to upcoming games and hope to see you in our forums!
Thanks again for your application and your commitment shown to Paradox and our games.