Frater címen ismerhettük eddig a Grom és a Maximus XV Abraham Strong vagy más néven Spacehack játékokkal elhíresült lengyel Rebelmind legújabb munkáját, az elbûvölõ alkímista akció-RPG-t. A teljesen újradolgozott 3D motor és a friss ötletekkel megtöltött univerzum megint gondoskodik majd róla, hogy jópár órán keresztül belevessük magunkat a szörnyhadak kiirtásának masszív élvezeteibe. Úgy látszik, szokássá válik most már, hogy a játék - eredetileg Frater Európában - új címmel kerül az angol piacra: The Chosen: Well of Souls. Valószínûleg a nálunk már rég kiadott és végigjátszott változat pár apró újítással felturbózott, angol-amerikai piacra lokalizált változatáról van szó. Legalábbis valami oka kell, hogy legyen, amiért karácsonyig elkalapálnak rajta a fejlesztõk! Jó összehasonlítási alap lesz majd a Fraterral.
Ez mikor lett kiadva? Én még warez siteokon se láttam, nemhogy boltban. Viszont a hivatalo honlaon már patchet is taláni a lengyel / nemzetközi verziókhoz. Most akkor ez hogy is van?
Inkább sztorivezéreltebb, mint egy sima hack'n slash. Az effektek, fizika, grafika átlagos, vagy inkább "elfogadható". Nekem nem jön be sajnos. A szemszögembõl nézve inkább a Titan Quest-et választanám, mint ezt.
19. században játszódó horror RPG. A világot Marcus, a gonosz alkímista uralja, aki foglyul ejtette Isten Követét. A fogoly azonban összegyûjti ereje maradékait és összehívja a világ kolostorainak vezetõit, hogy béreljenek fel egy vadászt, aki elindul a kiszabadítására. A Nézdahátam,második világháborús Grom után akinek volt szerencséje a Rebelmind rendkívül hangulatos Space Hack: Maximus XV Abraham Strong címû hentelõs, Diablóról fénymásolt akciójátékához, az tudja, hogy a 3D motor meglepõen kellemesre sikerült. A kézifegyveres szörnyszeletelést meg a lézer illetve plazmafegyveres sorozatlövöldözést nagyon eltalálták a készítõk. A lárvanövények gyönyörû fröccsenéssel robbantak szét és az izmosabb fõszörnyekkel pedig hangulatos harcokat lehetett vívni.
A Frater 3D motorja a Space Hack engine komolyan felbõvített változata lesz. A Frater is szörnyhentelõs játéknak készül, ami tuti nyerõ húzás, hiszen a Rebelmind bebizonyította, hogy mesteri szintet ért el az ellenfelek felszecskázásának kivitelezésében. Kombinálhatjuk a tárgyainkat és állandóan mágikus lények állnak majd mellettünk segítõkészen. Démonokat foghatunk be kalandjaink során és felhasználhatjuk õket a harcok alatt.
A fejlesztés 2004. októbere óta folyik és jövõ tavasszal készülnek el a termékkel, hiszen a 3D motort már csak polírozni kellett. 30 órás szóló hadjáratra számíthatunk, amely rövidnek tûnhet, de legalább lépten nyomon friss és élvezetes események várnak. A történetet kissé komplikálja, hogy az õsidõk óta õrzött Lelkek Kútjából egy tápos gonosz kiszabadítja a bebörtönzött démonokat, amelyek kiözönlenek a világba.
Vadászokkal játszunk, akik emberfeletti erõvel, varázslási képességgel rendelkeznek és képesek démonokat elfogni, majd bebörtönözni hogy késõbbi harcokban felhasználhassák õket. Varázsolni õsi könyvekben talált formulák megtanulása után lehet. Az átvezetõ jelenetek nem mindig veszik el tõlünk az irányítást, némelyek pont harc közben történnek. Négy kontinensen vágjuk keresztül magunkat. A Space Hack rajongók hatalmas tornyokra - Tower of Prophets - számíthatnak, melyeknek csúcsára kell feljutni, persze az ordító démonfalkákon keresztül. Ennek alternatívája egy õsi kastély, melynek termeiben nyögõzombik és suttogóvámpírok fenekednek életünkre. Minden egyedi helynek meglesz a saját története és az egész sztori végül eljuttat minket a Lelkek Kútjához, ahol megtörténik a végsõ leszámolás.
Három karakterrel nyomulhatunk: mágus-alkímista, lövészmester és barbár. Dungeon Siege 2.-ben látottak alapján aranyos segítõ lényecskéket keríthetünk magunk mellé. Ezek egyike a lassú de erõs Gólem, aki csapásaival szertehajigálja a ráugráló szörnyeket. Másik segítõ egy õsi egyiptomi repülõ rovar, amely körberepdesi gazdáját és energianyalábokat lõ a szörnyek felé. Enyhe fejtörõkre számíthatunk, melyek egyik megoldása az összes szörny leirtása lesz a közelben. Harcok során hitet gyûjtünk, mellyel irányíthatjuk az elfogott démonjainkat. A szörnyektõl érdemes az eldobott tárgyakat elszedni, mert hamar durva fegyvereket szerelhetünk össze. A gyûrûk erõsítik a fegyvereket, páncélt és a karakterünket. 40-féle szörny támad nekünk és természetesen a legélvezetesebbek a roppant erõs Fõnök Démonok lesznek, akiket - kupánvágásuk után - elnyerhetünk magunknak, hasonlóan a The Bards Taleben látottakhoz.
NPC-k kulcsszerepet kapnak a Fraterben. Sokuk beáll mellénk harcolni, de egy idõ után elválnak útjaink. Party helyettesítésére tehát ideiglenesen csatlakozó NPC-k és az örökké velünk lévõ segítõ lényeink szolgálnak.