Nos én 3 hónapja wowozok, és egyet értek abban h a játékosok nem szerepjátéknak használják. Juharfalvi RPG elképzelésével is egyet értek. Szerintem ez a Burning Sea már megközelíti Juhar leírását. Mindenestre leht h wowról rátérek erre (ha olcsóbb, nem úgy mint a gyûrûkuraonline :D)
Valóban ígéretesnek látszik ez a fenti magyar fejlesztésû játék, bár az AI-ról egy szót sem írnak és még sem a játék, sem a honlap nincs teljesen kész!
Marha nagy tévedésben vagy, a WoW jelenleg fantasy játék, nem rpg, és a kettõ között marha nagy különbség van, igez rpg-nek indult, de a játékosok nem azzá tették, és most már a blizz sem. Egy MMORPG ahhoz, hogy szerepjáték legyen, 2 dolog kell, 1: Megfelelõ környezet hozzá (játék, amit írtál te is, fejleszthetõ tulajdonságok, sötöbö), és ilyen beálítottságú playerek. Ha egyik nincs meg, akkor már nem nevezhetjük RPG-nek. Bár asszem az elsõ hiánya még a kisebb gond, mert azon lehet változtatni. Egyébként gyakorlatilag minden online játékban lehet szerepjátszani, akár cod-ban, vagy mohaa-ban is. :) Most, hogy jön a kiegészítõ, és miylen dolgok kerültek bele, asszem tökéletesen el is vágták magukat az RPG úttól.
Szerencsére kimaradt a cikkbõl az a szokásos marketinges duma, hogy "forradalmian új AI-t tartalmaz..." :-)))
WoW-ot nem ismerem, de még nem játszottam olyan játékkal, amit RPG-nek neveztem volna, mert nekem olyan elvárásaim vannak, hogy ha például beszélek egy kocsmáros NPC-vel, és érdeklõdöm XY felõl, és XY késõbb arra jár, akkor az NPC mondja neki azt: "Két napja kérdezõsködött valaki utánad..." Netalán még üzenetet is lehetne hagyni nála XY-nak.
Ez túlzás lenne?
Másrészt nem elégszem meg az öldökléses küldetésekkel, szeretnék egy olyan RPG-t, amiben elmehetek hajósinasnak, bejárhatok messzi tájakat, közben a karakterem fejlõdik, megtanul ezt-azt, késõbb kereskedhetek is, felfogadhatok munkásokat, lehet földem, ahol gazdálkodom, nevelhetek disznókat, amiket a vásárokon el lehet adni...
Ilyen RPG-re várok én. Szóljatok, ha láttok ilyet.
van benne láncfûrész meg rota skill :D
Nem:P A Doomban - bar megszemelyesitesz valakit- nem valtoztathatsz a karakteren,nincsenek kepessegek,tulajdonsagok,amik egy rpg alapjai!
Jó, ha már így nézzük, akkor akár a doom-ra is rá lehetne fogni, hogy RPG... Csak egy kicsit leegyszerûsített formában Na jó, legyen nektek a wow is meg a diabló is RPG...
Azert kulonboztessuk mar meg a hagyomanyos RPG-t,a levelben jatszhato RPG-t es a SZAMITOGEPES RPG-t! Es ne hasonlitgassuk ossze az asztalit a szamitogepessel,mert ertelemszeruen eg es fold! A WoW bizony rpg csakugy mint a Fallout es a Gothic,sot a Diablo is az (rpg osztaly,hack`n`slash alkaszt:))!
Nos loverman nagyon egyszerû.Rpg az amelynek a lényege a általad alakítot karakter személyisége annak alakulása, és mindennek a kihatása a környezetre. A világ formálható, és élhetõ.
sci-fi témájú MMO készülõben, akit érdekel az EVE és általában a repkedés/kereskedés/harc a'la Elite, az csekkolja meg ezt:
Tervezett megjelenés 2007/2008, nincsenek RPG szabályok, szintek és képességek, csak saját ügyesség. Ha nem is váltja meg a világot, egy pillantást mindenképp megér:)
istenem, mennyien írják hogy a wow nem rpg... akkor mi az? gothic, fallout? egy olyan gáték lenne "role-playing game" megnevezésû ahol egyedül vagy,plusz a PC? az kérem nehezen lenne az élõ szerepjátékhoz hasonlatos.nem kell semmit sem csinálnod, max egy kérdésre adandó válaszhoz kiválasztod a 2 közül amit te szeretnél mondani. mondjuk.és akkor talán sokat is mondtam.Rp szervereken, ahol a normális emberek beszédben (/s) csakis rp beszélgetnek másokkal az utcán, annak már lehet köze az igazi élõ rpghez.annak hogy egyedül kattintgatsz,és a játék készítõi találtak ki mindent amit a karaktered "játszik", az sok minden lehet csak nem rpg.
Én is pont a Diablót említettem... Közel sem ismerem a WoW világát, de ami nekem eddig leszûrõdött, hogy ez nem MMO"RPG", hanem MMO-Hack-n-Slash.
Aki fikázza a WoW-ot, az három ok miatt teszi szerintem.
1. A tört szervereken játszó, leginkább idióta kategóriás emberek miatt. 2. A Blizz szervereken játszó eszement powa-gamer kategóriás emberek miatt. 3. A körülötte kialakult enyhén giccses tömegkultúra miatt.
Ezeknek a dolgoknak a megítélése szubjektív. Személy szerint nem kedvelem a WoW-ot, a fentebb említett okkok miatt, mondhatni, rossz tapasztalatok.
"meg néha összehoznuk szerepjátékot is" -> ezzel nekem pont az a bajom, amit te is leírtál, nevezetesen: a WoW-on játszó legtöbb ember nem szerepjátékozik, hanem Diablózik.
Nem tom mért fikázza mindenki a wow-ot. Én spec elég sokat játszottam vele (2-3 hónap), és szeritem nem lenne rossz, bár tényleg statikus. Csakhogy televan idiótákkal akik azt se tudják mi az a szerepjáték, ami nem lenne baj ha nem rpg szerverre mennének. Meg itt is olvastam, hogy "meg néha összehoznuk szerepjátékot is". Egy rpg-ben nem néha kell összehozni hanem az elsõ másodperctõl az utolsúig. Szóval csak annyit akartam mondani, hogy nem a wowot kell fikázni, hanem azokat akik jászanak vele.
Én WOW addikt vagyok/voltam, most szünet van, mert kicsit belefáradtam. Az EVE online és Lineage 2 után kicsit komolyabb végcélokat szeretnék látni a gémben, mint a statikus instancek. Valamint szeretnék a játékban hardkore szervereket. Büntessen, mondjuk 24 órán belül, 5 halál után, 20% esély, "x" szint vesztésére. Ezt jelezze egy haláfej ikon a kari neve mellett stb. stb. vagy legyen random item vesztés a szint vesztés helyett.
Instanced PVE gamében, minek vannak hosszú repülõ utak, ha nem kaphatnak el a végpontokon, a lootomért, amit kiszednek belõlem. Tök fölösleges. Legyen teleport a városok között.
Ja csak így ha függõvé válsz legalább megspórolod a pénzt. Amúgy az ingyenes szervereken is van társaság rendesen :P
Minden MMORPG-rõl azt írják, h meg fogja váltani a világot.. Majd a megjelenés után kiderül - ha egyáltalán megjelenik, mert a legtöbb ilyennek a 90%-át már fejlesztés közben leállítják.
WoW: Annyira sookfajta vélemény van, nem szeretnék mindenkit errõl vagy arról meggyõzni, csak azt írnám le, h én mit gondolok. Sztem a WoW egyrészt nem RPG, a jelenlegi grind rendszert õrült ha bárki szerepjátéknak nevezi. Az értelme pedig egyértelmûen az end-game instancek. Amíg nem tapasztalod meg, milyen hetekig tartó wipeolás után a guildeddel végül legyõzni egy bosst, a hangulatot ami ilyenkor a Ventrilo-n van, nem ismered a WoWot. Szerintem :)
Grat!
A többiek által már említett társaság, közös játék, stb, stb miatt nem szokás egy MMO-t otthon egyedül nyomni. Aminek lenne így értelme 10 percnél tovább, az nem életképes mint MMO, mert a sok ügyeskedõ kitalálná, hogy nem fizet, mert a sufniban összeállított szerverrel is lehet nyomni a szomszéd Jocóval... "Éppen ezért szerintem wow onnan kezdõdik hogy lehetsz GM is." - nem, ott van vége :)
Egy, az hogy 7 millió acc van reggelve, nem jelenti azt is, hogy annyian játszanak vele. 2: Az hogy valamivel sokan játszanak nem jelenti azt, hogy az jó is, az hogy egy játék jó, vagy rossz, teljessen relatív, mindenkinek más tetszik. 3: A cikkíró arra akart utalni, hogy a wow világa teljesen statikus, hiába szól arról a q, hogy ellepték a mitoménkinek a farmját a farkasok, és ölj meg 10et, hogy elkergesd õket, meg csinálod, a q adó NPC hálálkodik egy sort, hogy elüldözted õket, és 5 perc múlva újraspawnolnak a mobok. Ettõl statikus a wow világa, és gondolom ezen akar túllépni ez a játék, majd kiderül hogy sikerül neki.
U.I.: 1 éve aktívan WoWozom.
Ezt a világon dolgot felejtsd el. Távol-Keleten ennél sokkal többen játszanak egy MMO játékkal.
Ez maximálisan így van. Emlékszem diablo 1-ben (bármilyen röhelyes), mekkora szerepjátékok voltak neten a hunok között, pedig holt primitív a játékrendszere a mostaniakhoz képest (tudom nem mmo mielõtt bárki belekötne ).
sok szerencsét olyan mmo találásához, ahol nem öldöklésrõl szólnak a questek. például az itt a cikkben említett véletlenszerûen generált küldetések szerinted milyenek a WoW elõre megírt, poénos szövegû questjeihez képest?
a WoW questek célja valóban nagyrészt hent vagy utazás, de a szövegek kilencven százalékban érdekesek, csak éppen körülbelül ilyen az aránya azoknak is, akik nem olvassák el õket.
egyébként meg az életben nem fogod újra átélni azt, mikor még mindenki csak level 10 volt és teli volt a szerver, azaz sosem fogod annyira megszeretni a játékot, mint aki a kezdetek kezdetén megvette.
Mindenesetre eddig nekem nem tetszik a WoW, ez az ún. "agyonsztárolt" WoW. Figyelmeztettek, ki ne próbáljam, mert függõ leszek, de eddig nem áll fenn ilyen veszély ^^
Most játszom a 10 napos trial-al, és igaz még az elején vagyok, de amilyen gyökér küldetések voltak eddig... pffff... Öljek meg 10 farkas-t, aztán megint öljek meg 10 farkast, aztán öljek meg 10 Kobold Workert, aztán öljek meg 10 Kobold Laborer-t... Vagy menjek és beszéljek XY-al, aztán menjek és beszéljek YZ-vel, aki majd ad nekem küldetést, amelyben megint meg kell ölni 10 koboldot, vagy fel kell térképezni egy bányát, ami megintcsak arról szól, hogy telerakták hatezer kobolddal, akiket az utam során le kell csapkodni. Hát köszi, de nem Diablót akartam játszani... :/
Mindenesetre még próbálgatom, de a céltalan öldöklés nekem nem jön be Még csak a világa sem tudott annyira elvarázsolni, mint annak idején a Morrowind vagy a Gothic. Pozitívumként eddig csak a társaságot tudom megemlíteni, bármit kérdeztem mindenben szivesen segítettek.
Én is wowolok, egy jó ideje hatvanon, és egyetlen dolog miatt nem érzem unalmasnak: Beülünk a guildtagokkal fehérnemûben a kocsmába, violate rumot iszogatunk, és hülyéskedünk. Máskor meg komolyabb dolgokról beszélgetünk. Megint máskor szerepjátékot hozunk össze. Csak sajnos azt a játékot is sok retardált játssza. De akkor is igaz: nem a játék korlátolt, maximum a játékos. Persze, tudom, a játék is az. De szerintem az MMORPG-k többsége igen kellemes szórakozást nyújt - csak meg kell hozzá találni a társaságot. Mert ugye valahol errõl szól, ezért is lett éppen MMO. Legalábbis azoknak, akiknek a célja a szórakozás, nem pedig az adott játékban való minden lehetõség végigjárása. Mint ahogy asztali (úgymond) klasszikus szerepjátékban is meséltem már olyan csapatnak AD&D-t, akik fásultak voltak, mert tele voltak pakolva úgymond epic cuccokkal, mikorra én átvettem az életutat. Aztán megtanultak szórakozni is. No mindegy, aki nem ért egyet, az nem ért, az MMO játékokban csak a játékrendszer számít, azt tiszteletben tartom (habár akkor irány valami single player game-et játszani :P).
"a Wow onnantól kezdõdik hogy elérted a lvl60-at"
És szvsz ott meg is torpan. Player kontrollált MMOkban az élet a végjátéknál kezdõdik (de igazán azokban olyan nincs is hogy endgame), amikor elkezdõdik a harc a területért, piacért, várakért, melyikben mi.
Elég nagy tévedésben vagytok...a Wow onnantól kezdõdik hogy elérted a lvl60-at, az elötte lévõ rész csak gyakorlásról, ismeretszerzésrõl, kapcsolatkiépítésrõl szól. 60 után jönnek az end-game insták, a nagy raidek és a lila cuccok. És remélem lassan a Burning Crusade is :D
A karakterek fejlesztésében tényleg lehetne több beleszólásod, bár a talentpontokkal rohadt nagy változást lehet elõidézni egy karakternél. És a szakmák is csak akkor érnek valamit ha megvannak a jó recepteid, azokat meg nem lehet az AH-ban 1-2G-ért megvenni :P
Mindenesetre ennek a oldalnak nem errõl kellene szólnia csak felháborodtam azon, hogy leszólnak egy olyan játékot amit úgynézki 7millióan játszanak a világon.
És ez így igaz ezért egyszerû és ezért játszák sokan. Csak sok ember már felállt elõlle és megnézte h mit ért el 1 hónapi napi 5 órás játékkel egy közel 60-as karit amivel lehet bosszangatni az ellent hát ez nem sok innenstõl nem sok maradék cél van. Ha csak nem az új karakter kezdése és akkor minden kezdõdik újból...
"miért is egy egyszerû buta játék, nem hiszem hogy olyan szar lenne az, amit (mellesleg megjegyzem a világon elõször) 5 millió ember választott esti szorakozásául."
Szerintem senki sem vitatja, hogy az egyik piacon levõ legjobb game. De elég korlátolt. Karakter fejlesztés csak abban az irányban mehet, amerre a fejlesztõ kitalálta, minimális customizációval. Végjáték nincs. Ez egy ideig fun, de hosszú távon unalmas. Repetitív boss ölés végsõ célok nélkül. A PvP-nek egyenlõre szerves funkciója nincs az ellenséges fakció kisebb bosszantgatásánés a funon kívül.
Nem is olyan rég, még én is wow-oztam. Volt egy 33-as ork sámánom, de azátn rájöttem, h. csak a haverok miatt lettem hordás, így átmentem a szövetséghez, és csináltam egy törp harcost...õ 55-ös lett. Utána abbahagytam, mert meguntam. De a világ meg a történet nem fogott me igazán, csak jó volt a társaság. A végén már a küldiket is untam, volt, h. egy helyen 5 ugyanolyan küldit vettem fel. Tetszik ez a PotBS. Kíváncsi leszek rá...szeretem a kalózos játékokat. De az ilyen ismertetõkbõl mindig kihagyják, h. fizetõs lesz a game, v. olyan, mint a GW....
a wow múlt hónapban lépte át a 7 millió accountot... még jó, hogy ilyen szar játék
MMO: Massively-Multiplayer Online Talán így lehetne értelmezni: csak interneten játszható, és csak többjátékos üzemmóddal rendelkezõ játék.
Kérdés: -Ebben melyiknek nem felel meg a wow? (te otthon elindítottad single playerben, mert akkor grat ) -Játszottál te, vagy a cikk írója fél óránál többet a wow-al? Csak mert a cikk tele van tévedésekkel. Lehet, hogy 1-2 órát eltöltött azzal, hogy tapasztalat szerzés céljából megnézze, hogy milyen a World of Warcraft (mert ingyen kipróbálható), de annak köze sincs az end game-hez, a pvp-hez, de még csak a játék 3. órájában felvehetõ küldetésekhez sem.
Tudom, hogy közel sem tökéletes a wow. De ennyi erõvel én is írhatnék cikket a valamelyik autómárka cikizésével (amiben nem ültem 5 percnél tovább, csak képeken láttam), mert kb annyit értek hozzá, mint a cikk írója a wow-hoz. A küldetések 3-4%-a ismételhetõ. Nem generálják véletlenszerûen, mert a vicces, történettel bíró szövegeket nem lehet gép által generáltatni. Más kérdés, hogy a magyar játékosok jelentõs része nem ért angolul, csak megnézi, hogy mibõl mennyit kell ölni, meg gyûjteni, meg hova kell futni, és nyom egy ok-t. Az elsõ 10-20 szint egyszerû, hogy ne ijesszen el, és ne csapd le, hogy ez neked túl nehéz (a wow tömegeknek készült, nem valami gémer elitnek). A HC játékosok is megkapják, amire vágynak az end-game-ben.
Szóval... nem isteníteni akarom a wow-ot, megvannak a hibái, és persze csak egy fajta megközelítése az mmorpg-nek, de úgy tûnik, divat fikázni. És ha már itt tartunk, akkor egy játékról szóló cikk miért egy másik játék fikázásával törõdik? Az új játékot degradálja egy helytelen megközelítéssel, amit valószínûleg a játék készítõi is elítélnének.
"A játék legnagyobb újdonsága, hogy nincsen két egyforma küldetés! A program folyamatosan véletlenszerûen generálja a küldetéseket, ami a megunhatatlanságot hivatott erõsíteni. Egyszerûen kifejezve két játékos sosem kapja ugyanazt a feladatot."
LOL... Mintha ez nem lett volna már évekkel ezelõtt az SWG-ben benne....
Csak hogy tisztázzuk az MMORPG-bõl az MMO az a Massively Multiplayer Online rövidítése, akkor a wow miért nem MMO? Ha már a wownál tartunk miért is egy egyszerû buta játék, nem hiszem hogy olyan szar lenne az, amit (mellesleg megjegyzem a világon elõször) 5 millió ember választott esti szorakozásául. Szerintem ha valaki majd ír jobbat akkor azzal fogunk játszani :P
Emellett a játék elsõ ránézésre nem rossz, bár az RPG-hez nem lesz sok köze sztem, de bírom a kalózos feelinget :D
egyetértek, a WoW sztem sem MMO még távolról sem. Kiváncsi vagyok erre a Pirates-re. Biztos kipróbálom.
WoW szerintem távol van attól, hogy MMO legyen. Inkább nevezném CORPG-nek. Egy MMO-ban relatív cselekvési szabadság van és élõ ekonómia, valamint politika.