Nagyon ötletes találmány, kiváncsi vagyok, mennyire fog jól mûködni. Elég sok hülye gyalogos van, meg kivilágítatlan bicós...
azt hittem pontosan elöször xD Anyós- Üthetõ xD
Nagyon beindult itt a technikai fejlesztés... a múltkor meg olyan szarságról olvastam, amelyik felismeri a sebességkorlátozó táblákat
Olyan elektronikát kéne végre gyártani, amelyik a kivilágítatlan bicikliseket sötétedés után lerugdossa az útról.
Meg olyant. amelyik a feleslegesen kirakott/kintfelejtett korlátozó táblákat felismeri és annak a fején veri széjjel, aki azért felelõs!
A gyalogosokat én is felismerem, mert van szemem B+! Ehhez nem kell elektronika.
Sötétben pedig éjjellátó mûszer kell, hogy jobban lássam az utat. A képfelismerést majd elvégzem én. Sokkal jobban, mint akármelyik gép
Ez az egész képfelismerés-kutatás szerintem nem a biztonságunk érdekében történik, hanem egészen másért: az autometikus ellenõrzésünk felé vezetõ újabb lépés.
Az a baj, hogy az ember élete rövid, az emlékezete pedig még rövidebb. Ez a fõ oka annak, hogy lassan, évek-évtizedek alatt, apró lépésekben bármilyen ocsmányságot meg lehet valósítani rajtunk. Mert az összehasonlítási alap -- hogy milyen volt az élet azelõtt -- vagy elfelejtõdött, vagy akik még emlékeznek, azok megöregedtek.
Ilyen képfelismerõ szarok lesznek egyszer minden utcában 50 méterenként, és nem kell majd kivörösödött szemû, fáradt embereknek figyelniük a képernyõket, mint most. (Rettenetes munka ám az, én ismertem egy ilyen kamerafigyelõ embert, gyorsan cserélõdnek)
érdekes...lassan beszól neked az autód :DD
halgatyó! Látom, te is olvastad az 1984-et. Lehet, hogy Orwell csak a dátumban tévedett?
Ez biztos, hogy Lexus? Nekem inkább egy maszkolt 5-ös BMW-nek tûnik.
Nekem nem teljesen világos. Az miért jó, hogy felismeri a gyalogost? Ha pl. nem gyalogos felé hajtok 100-zal, hanem egy oszlop felé, akkor azt nem ismeri fel, és nem szól???
Nem szól, mert az oszlopnak nem fáj, a többi meg a te dolgod.
Egy dologban viszont nem vagyok biztos, mégpedig annak az értelmében, hogy meg tudja különböztetni a gyalogost, meg mondjuk egy kutyát. Szóval ennek esetleg akkor lenne értelme, ha telepakolnánk a kocsit érzékelõkkel, és annak függvényében döntene az elektrónika egy esetleges vészvékezés megkezdésérõl, hogy figyelembe veszi, hogy mennyivel megyek, mennyi esélye van, hogy kicsúszok (kutya inkább vesszen), ember van e elõttem, mögöttem autó belém durran e, ha hirtelen megállok, majd pedig a legkevésbé veszélyes helyzetet választja. Csak persze ez meg embertelen lenne, ha mondjuk full gázon elütne egy gyalogost, még ha ezzel mondjuk 100 embert mentene meg azzal, hogy elkerül egy tömegkarambolt... De szóval így inkább feszíteni kell, h a mi autónkban ilyen is van...
Egyetlen olyan helyet tudok elképzelni, ahol ez a rendszer esetleg jó lehet: a vakok és nagyon rosszul látók megsegítése. Bár arra a célra sokkal szerencsésebbnek tartom a SZEM helyettesítését valami -- még kifejlesztendõ -- eszközzel.
Ez utóbbiba kellene inkább a pénzt belefektetni.
Az eredeti cikkekben (fenti linkek) van viszont egy figyelemreméltó újdonság, ami elsikkad a meglehetõsen ostobán megválasztott alkalmazási cél miatt.
Tekintsünk most el ettõl az autóba építhetõ f**ságtól, és koncentráljunk magára a fejlesztésre (találmány? majdnem)
A párhuzamos adatfeldolgozásról van szó. Asszem sokan rájöttünk már évekkel ezelõtt, hogy az egyprocesszoros rendszerek számítási teljesítménye nem fejleszthetõ korlátlanul. Mindenképpen az igen sok processzorból álló rendszereké a jövõ.
A feladatok általában jól párhuzamosíthatók. Így hirtelen nem is tudok olyan feladatot, amely nagyon sok számítást igényelne és minden lépés megtételéhez szükséges lenne az elõzõ eredménye.
Hehe ezekkel a gondolatokkal nem vagy egyedül. De a múltkor lepõdtem meg a legjobban amikor is 100-ról kellett satut nyomnom egy kivilágítatlan lovaskocsis szekér miatt tele szénával meg rohadék parasztokkal. Valami isteni csoda volt, hogy felfedeztem õket nem az utat figyelem azonnal végem és nekik is. Szerintem nem a gyorshajtókat kéne büntetni hanem az ilyen ganyékat.
Van olyan, amit leírtál. Bizonyos Mercikben éjjel látó kamera van, ami 10-150 méterre lát el és a képet monitoron megjeleníti, vagy a durvább típus, ami kivetíti a szélvédõre. :O A lerugdosásra nem tudok megvalósítást, de jó ötletnek tûnik. :) A lovaskocsikra meg nagyon jó lenne valamilyen autómatikusan kilövõdõ rakéta, ami atomjaira bontja szénával, lóval, paraszttal az egészet, hogy mire beléjük csapodnál nyomuk se maradjon
Tegyük fel az esetek 95%-ában felismeri a gyalogosokat. Az autósok kezdenek majd erre hagyatkozni, azaz maguk egyre kevésbé figyelnek oda. Akkor mi lesz azzal az 5%-kal, amit nem ismer fel a rendszer? (Lapos lesz. :))
Akkor most hogyan fogok így sakkozni az autóval?
http://www.imdb.com/title/tt0072856/ Stallone film
Egy közeli ismerõsöm halt meg nemrég egy gyorshajtó vadbarom miatt, aki ment mint az állat, és átszállt a másik sávba... De milyen igazad van, nem kell az ilyet büntetni, inkább a tötymörgõ szekeres parasztot akasszuk fel..
Mindkettõt büntetni kell. De önmagában a gyorshajtás nem féltétlen veszélyes, sokmindentõl függ a biztonságos sebesség, a táblákon viszont csak egy szám lehet.