Blasta, megnéztem a képeidet, le a kalappal, nagyszerû fotókat csinálsz! Érdekesek a témák, nagyon sok remekül eltalált kompozíciót, és technikailag is kiforrott képet láttam.
Sziasztok! Teljesen kezdõ vagyok,szeretném megtanulni a PS.CS2 használatát magyarul.Magyar nyelvû a progim,van valahol részletes leírás a használatához?Vagy ne is próbálkozzak ezzel,de hát angolul meg nem tudok.
másnak a gépe kerül annyiba, mint egy jó Lacie grafikus TFT/CRT:) akkor gondolom vagy grafikai stúdióban vagy nyomdában dolgozol, mert fotóstúdióban sem láttam sok Lacie-t (inkább Eizo, az olcsóbb), mondjuk a D1-ben, ahová néha járunk pont Lacie-n dolgozzák fel a fotókat...
A céges egy Lacie Electronblue IV a moncsi, ez egy trinitron CRT. Itt mûszerrel van kalibrálva, de PC-n a photoshop mellé feltelepül egy adobe gamma proggi (vezérlõpultba épül be), amivel jól be lehet lõni.
Célszerûbb a képzajjal kezdeni, úgy kevésbé erõsödik. Ha ez az utolsó lépés, akkor már nagyon erõs beállítások kellenek. A cikk egyébként tök jó, gratula hozzá.
Ami szerintem kell(het) még (PS ben mindenre legalább háromféle megoldás van én ezeket szoktam használni): Exposure (csak rgb): expozíciót állít, nagyon érzékeny cucc, célszerû a shadow/highlight után használni. (Általában az Exposure fel +20 vagy +33-ig az offset meg le -50 tõl -250 ig, így eltûnik a fehér hártya, viszont elvesznek árnyalatok fentrõl és lentrõl.)
Ha túl élénkek a színek (Például túl zöldek a növények, vagy piros az emberek arca, és gyakran az exposure után is kell), a Hue/saturations-szal lehet visszavenni. Sok fényképezõ szeret felfelé csalni, hogy élénkebbek legyenek a szinek. Ez egy hasonlóan felfelé csaló (élénkítõ) tintasugaras nyomtatóval olyan szineket ad ami bár valóban „üt”, de messze van a valóditól. Így a túl zöldet el tudjuk húzni fekete-fehér (kevésbé rikító) irányba. Lehet külön választani, hogy csak a zöldeket, csak a pirosakat stb. A saturationst kell minusz irányba húzni.
Levels-nél célszerû legalább a fehérpontot megmutatni, ha lehet, mert gyakran nem tökéletes a fehéregyensúly. A jobbszélsõ pipettával a kép azon részére klikkelni, aminek fehérnek kellene lenni. (Például a szemekbe belecsillant lámpa, vaku.) Persze, ha szürkébe kattintunk, akkor az lesz a legvilágosabb, így durván beéghet. Lehet jó sokszor próbálkozni.
Az újabb PS-ekben van rá lehetõség, hogy ha egy képet belõttünk, a képsorozat többi képére is alkalmazzuk ugyanazokat a beállításokat.(Match color.)
Célszerû a history palettán gyakran visszamenni a kiinduló állapotra néha, (illetve a preview checkboxot váltogatni az okézás elõtt) így látható jobb lett-e egyáltalán. Ja és bármelyik history állapotra visszafesthetünk a history brush-sal (a state (az egyik sor) baloldalán kell a négyzetbe klikkelni), így lehetõség van visszafesteni a kép egy részletét, ami elveszett volna. Tipikusan a szép kék ég kifehéredik, ezt visszafesthetjük az eredeti (vagy mondjuk a képzajtalanított) állapotra.
Remélem nem lõttem le semmit a cikksorozat következõ részeibõl! :D