/már nem aktuális, de azért leírom.../ Sabor véleményem szerint egy érzéketlen lesz@rom a világot tipusú ember lehetsz. Játsz el a gondolattal. Agyba fõbe vernek, fejedhez szorítanak egy stukkert és ravaszon a kéz. Adnak egy telefont a kezedbe. Remegve hívnád fel szeretteidet, hogy SZERETLEEEEK, nem akarok meghalni, hisz a macskámra ki fog vigyázni???? Sírnál, zokognál, mint egy kiskölyök, ezt bizton állíthatom...
Ez nem I love you film, hanem a kétségbeesés, a biztos halál tudata, az utolsó pár perc "értelmes" kitöltése, míg dobog a szív típusú film. Bár lehet, hogy Te egy szexvonalat hívnál fel és az utolsó hang amit hallanál az az, hogy most nyulok a bugyimba ahh... Én inkább a szeretteim hangját szeretném hallani utoljára. Nagyon felbosszantott ez a vak, idiotizmussal teli, érzelemmentes megszólalás, érdekes mindenki más elment mellette.
Szereplõk játéka egyenlõ a nullával. Barátom fehér bot van a kezedben és napszemüveg a fejeden? hihetetlen, hogy ennyire más az értékképed.
Ez a film nem magyarázat, hanem "valós" történet (hogy mi igaz azt most felejtsük el). Utas és a tehetetlen "töketlenek" szemszögébõl készült a film. Bár lehet, hogy neked az hiányzott a végérõl, hogy belek és kicsordult agyvelõk legyenek a pusztán az égõ roncsok között. Ismét megkérdezem, hogy tud így elmorpholódni az emberi (nem általánosítok RÓLAD van szó) vélemény?
Az idiotizmusod pedig kiütközik, hogy nem vasaltak a filmben cica! Lehet, hogy a szomséd bözsi nénit nézted vasalás közben, amikor a letöltött cam-es verziós United 93-at nézted. De szerintem nem is láttad a filmet, csak a tipikus verem a nyálam, okos akarok lenni beszólás volt. No comment.
Lenyugszom és próbálok értelmes hozzászólni. MIndenki nézze meg a loose change 911-et, ott vna pár alternatíva, hogy mi történhetett.
"egy nyugati ember se hiheti magát biztonságban."
Ez a lényeg, hogy állandóan az jöjjön a médiából, hogy terrorizmus, robbantgatás, alkaida. Folyamatosan próbálják fenntartani az embernek ezt a félelmét, hogy aztán a terrorizmus elleni harc címszóval bármikor bármit megtehessenek. Pl. elfogadtatnak egy törvényt, hogy bármelyik állampolgár személyes vagy bankszámla adatait megnézhessék, hogy kiszûrjék a terroristákat. Vagy háborút indítanak egy ország ellen, mert terroristákat bújtat, vagy tömegpusztító fegyverei vannak. Nézd meg a Vallatás címû filmet. Érdekes.
na, közben hatvanhét felé figyeltem, nem lettem túl értelmes:
szóval eddig el lehetett barikádozni magát az embernek a nyomortól, most már nem. + a radikalizálódó eu muszlimok nagy veszélyt jelentenek, és lássuk be, proaktívan fellépni terrorcselekmények ellen borzasztó nehéz.
én arra gondolok, hogy van egy világ, amin a javak nincsenek egyenlõen elosztva, és azok, akik a - oldalra kerültek (szegények), valamint nem a kapitalizmus farkastörvényei szerint szocializálódtak, vagy ha igen, akkor antiszoc-ok, azok a "nyertes" oldalon állók számára 911-ig a hírek távoli részvevõi voltak legfeljebb.
(vagy az ellenség, akiket a bátor fiaik ultramodern technikával kazalba vághatnak.)
szept. 11 viszont a terror korszakát nyitotta meg, amikor egy nyugati ember se hiheti magát biztonságban.
raádásul az európai muzulmánok miatt pont itt van a legtöbb "alvó sejt", szóval nyugat számára is rémisztõ a helyzet.
"Egyértelmû hogy az történt. Úgy lelõtték mint a pinty."
Elõször én is erre gondoltam, de nem úgy tûnik. A pilótafülke hangrögzítõje, és az utasok által folytatott telefon bezsélgetések is megerõsítik a hivatalos verziót. És a becsapódás helyén is látszik, hogy meredeken, nagy sebességgel érkezett a gép, ami szándékos lezuhanásra utal inkább.
Egy kérdés: melyik filmrõl beszélsz? Már csak azért, mert ami tegnap az RTL Klubon volt az nem a United 93-as járat. A mozifilmben EGYETLEN rokont sem mutatnak, szóval milyen gyerekruha vasalásról beszélsz?
Nem tudom, hogy Te melyik filmet láttad, de a(z) United 93 szerintem az egyik legrosszabb amcsi filmek egyike.
Gyenge, hatásvadász rendezés és a szereplõk (?) játéka egyenlõ a (-)nullával. Az egész film másról sem szól csak az I love you-ról. Azontúl nem hiszem,hogy egy agodó feleségnek ilyen helyzetben a legfõb gondja, hogy kivasaljon egy pár amúgy is tisztának és kivasaltnak látszó gyerek ruhát. Vagy ha mégis, akkor nem kellene fröcsögni a filmben a sok "mennyire szeretlek"-nek.
A film egyáltalán nem tér ki rá -bár van egy kis utalás-, hogy hova a francba tud eltünni egy ekora gép a lezuhanás után (!!!).
Bár tudom, hogy izlések és pofonok..., de azért mert mindez az amikkal történt meg, még nem kell úgy a csillagos égbe emelni az ilyen igen rosszul megcsinált filmeket, amiknek az egyetlen célja, hogy egy olcsó, hozzánem értõ stáb az emberek valós fájdalmából gyorsan pénzt csináljanak. Sabor
Egyértelmû hogy az történt. Úgy lelõtték mint a pinty. Viszont nem merte vállalni senki USÁban ennyi civil halálát...hõsökre meg mindig szükségük van, ezért kitaláltak 1 szép történetet. Igaz az utasok tényleg próbálkoztak.
Ez a verzió is lehet. Egyet biztosra vehetünk... nem az teljes igazság amit jelenleg hangoztatnak. Tök mindegy innentõl, hogy melyik verzió, vagy melyik összeesküvéselmélet igazolódik be.
Lehet, sõt biztos, hogy az utasok megpróbáltak tenni valamit ... persze az ember félti az életét, de ha biztosan tudod, hogy meghalsz, az eléggé átrendezheti ezeket a dolgokat, viszont makacsul tartja magát a pletyka, hogy ezt az utolsó gépet az Airforce lõtte le.
"911 nem csak usáról szól, hanem arról, hogy ennek az új, sokpólusú világnak újabb, másféle problémákkal kell szembesülnie."
Ez kb. olyan mint a maci és a méz példája. A maci addig piszkálja a méhkast a mézért, amíg meg nem szerzi, és jó eséllyel a méhek ezt nem nézik tétlenül. Ugye érted? Most sajnáljam a macit? Érdekeljen róla egy film, hogy éppen, hogyan csíptek a seggébe? Fõleg, hogy megvan rá az esély, hogy a szorgos kis méhecskéket nagy, kövér, mézéhes amerikai macik bérelték fel?
"Kb ugyanekkorat okozna a magyaroknak, ha nehany arab felrobbantana a fel pesti belvarost egy szep napos delelott."
Miért is történne ez meg? Mit is kerestek magyar katonák Irakban? Válaszold meg magadban a kérdéseket.
Winnie: Még anno vissza vagy 4 évvel ezelõtt nyilatkozta két muki (már abszolút nem emlékszem, de akkor legitim forrásnak tûnt a dolog) két nagyobb stúdiótól, hogy a 9/11 téma Hollywoodban tabu lesz, nem óhajtanak akciófilmek, drámák, thrillerek és egyéb mozik garmadájával érzéseket megbántani, és ehelyütt hivatkoztak mind az általános nemzeti identitásra, mind az áldozatok hozzátartozóira, valamint a nemzetközi politikai feszültségekre is.
Más kérdés, hogy már akkor marhaságnak tartottam, de azért jó érzés látni, hogy igazam is van.
Zzebi: Te tulajdonképpen mirõl beszélsz? Mert a kommented elsõ része még rendben is lenne, de a végét kezdem nem érteni. Háborúkat manapság (és már elég rég volt ilyen) nem azért szoktak kirobbantani, mert valamilyen idióta nemzet sértve érzett identitása vérbosszút kíván. Egy háború mögött gondos gazdasági/szociológiai/politikai tervezés áll, és koránt sem olyan egyszerû, hogy te bejelented, mint álllamfõ, aztán mindenki megy beleket kitépni.
Amerikában a 9/11 esemény visszatérõ motívumként való szereplése (ez a "szíven találták a béke honát" kreténség) többek között azért is alapvetõ, mert ezzel próbálják a nép számára is közérthetõvé tenni, hogy miért is puffogtatnak a Közel-Keleten. Folyamatosan emlékeztetni kell õket rá. Bush sem akar még egy Vietnámot.
Amerikaban a kutyat nem erdekli, hogy a magyarok mit gondolnak a terrortamadasrol. A film nem a magyaroknak keszult, hanem az amerikaiaknak. Ha valakinek nem tetszik, hogy otthon is adjak a mozik, akkor a hazai forgalmazot kerdezze, hogy miert vette meg a filmet.
Az USA-ban termeszetesen hatalmas tomegtraumat okozott az esemeny. Kb ugyanekkorat okozna a magyaroknak, ha nehany arab felrobbantana a fel pesti belvarost egy szep napos delelott. Eppen ezert ertheto, hogy evekig errol szol minden az USA-ban. Sot az is ertheto, hogy az amerikaiak ezutan eszetlenul nekimennek nehany diktatornak a vilagban megtorlaskeppen. A magyarok egy hasonlo tragedia utan, hasonlo nagysagu hadsereggel ugyanezt tennek. Legalabbis en nagyon tamogatnam, hogy belezzuk ki az osszes elkovetot, meg mindenkit mast, aki csak ismerte oket, meg a tamogatoikat, meg azoknak az ismeroseit, ...
911 nem csak usáról szól, hanem arról, hogy ennek az új, sokpólusú világnak újabb, másféle problémákkal kell szembesülnie.
a nyugati civilizésünöknek ekkortól kellett realizálniuk, hogy az otthonaikba kaphatják a külpolitikájukra a választ, (madrid, london, stb.) és ez bizony mindenkit kényelmetlenül érint.
ha budapesten egy arabot látsz nagy táskával a metróban, 911 miatt fogsz esetleg gyanakodva ellépni mellette.
és akkor még érintõlegesen se szóltunk a háttérben húzódó okokról, folyamatokról, stb.
Paul Greengrass filmje a második a témában, az elsõ Peter Markle filmje a Flight 93 volt!
és a The Flight That Fought Back, ami ma lesz a tévében itthon (és amirõl botor módon azt hittem, hogy a flight 93?)
ha javítasz, akkor pontosan tedd:) az más kérdés, hogy ez is tévéfilm, szóval ilyen alapon még sorolhatnánk, nem hiszem, hogy csak ez a két tévéfilm lenne.
Ez a legjobb, hogy nem. Az utasok nem akarnak hõsök lenni. Mivel van közöttük egy pilóta, ezért megpróbálják bejuttatni õt a fülkébe, hogy letegye a gépet. Nekem bejött a mozi.
"Paul Greengrass filmje az elsõ mozifilm ebben a témában."
Paul Greengrass filmje a második a témában, az elsõ Peter Markle filmje a Flight 93 volt! Ötvös Tibor megint pontatlan, mint szinte az összes cikkénél!
Iagzából nem is erre próbáltam rávilágítani, hanem arra, hogy 9/11 lassan gyásznap lesz idehaza is, a tõlünk keletebbre élõk tömeges halálesetérõl meg a Blikk hátoldalán, vagy a a hiradó "érdekesség" rovatában hallunk egy napig. Kapásból 3 film ugrik be 9/11 kapcsán, meg vagy 5 dokomentumfilm... Nem érzem az egyensúly idehaza, csak a nagy júeszéj hype-ot.
1. természetesen a filmnek pénzszerzés volt a célja. nem jött be, randán megbukott. ráadásul a rendezõ is angol:)
2. természetesen ugyanúgy vetítettek a film elõtt reklámokat - mivel a mozinak is meg kell élnie valamibõl. (ómen, szakíts, ha bírsz, ilyesmi ment anno)
3. akit érdekel a téma az csekkolja ma este a tévéfilmet is, amit készítettek - rtl klub, 23.00: flight 93.
szeirntem félreérted. mi sem cisnálunk a koreai tragédiákról filmet - hanem inkább 56-ról. nyilván amerika is a saját katasztrófáit fogja megfolmesíteni.
amúgy amerika filmesített meg már sokféle terrortámadást, nem csak amerikait - ld. spieberg munchenje, ld a lockerby tragedia, stb. de volt mar cuunamis amerikai film is meg godzillás:)
Ezt most ne kapcsold össze . . . nem errõl van szó, felesleges feszültség keltés. Készítenek másról is filmet, lásd Lucy Liu és Tarantino 56-os dokumentum filmje. És õszintén, ha lenne pénzem, én is 48-ról, 56-ról, és még számtalan magyar történelmi eseményrõl készítenék filmet . . . szerintem Te is.
Azért meg kell jegyezni, hogy a filmnek egyáltalán nem a pénzszerzés volt a célja. Ahogy hallottam az amerikai mozikban nem is vetítettek elõtte reklámokat, meg elõzeteseket. És a befolyó összeg egy részét a hozzátartozók között osztották szét. A filmet megnézve pedig azt mondom, hogy így, ilyen dokumentarista stílusban érdemes volt elkészíteni, tényleg méltó emlék...
Azzal, hogy az USA tudatos preztízsformálásra használta fel Hollywood termékeinek nem kis százalékát. Na pont ezzel.
Még jó, hogy anno ígéretet tettek a szept. 11-i események mellõzésére, már ami a filmesítést illeti. Na nem, mintha meglepõdnék...
Nem akarok érzéketlennek tünni, de a kutya nem törõdik azzal, ha keleten meghal párszáz ember légiszerencsétlenségbe, természeti katasztrófába... dejazér' mer' hammerika akkó' má' mindjá' film, könyv, szobor, emlékpark...
Mivel ér többet egyetlen amerikai, mint mondjuk egy koreai? Semmivel. Akkor meg?