Amíg a HR-es se tudja, milyen ember kell a feladatra, addig hülyeségeket kérdez. "Hogy látja magát 5 év múlva?" "és mondja el egy rossz tulajdonságát..." Egy helyre pl nem vettek fel, mert a linuxhoz értek, és unix-tudás kellett volna. Ehh.
"És a legmegdöbbentõbb, hogy informatikát hallgató egyetemistaként, tanítanak olyan tanárok, akik teljesen kétségbevonják az internet létjogosultságát, sõt az egész számítástechnikáét."
egyetértek - nem fura és egyedi eset.
na ez nagyon jó és ritka cikk volt köszönjük
És a legmegdöbbentõbb, hogy informatikát hallgató egyetemistaként, tanítanak olyan tanárok, akik teljesen kétségbevonják az internet létjogosultságát, sõt az egész számítástechnikáét. Ha minket taníthatnak ilyen emberek, akkor másoktól sem igazán várhatok(tunk) el más szemléletet.
Pontosan igaza van Craeshnek. A mai vállalkozók többsége nem veszi komolyan az internet adta lehetõségeket, és ha bele is megy, hogy legyen egy bemutató weboldala, akkor sem foglalkozik vele mélyebben (mind szakmai, mind pénzügyi szempontból). És szarni fognak rá még sokáig.
ez is benne van, de az is egyértelmû hogy miért. Mert a fönök még sötét hozzá. miért? mert ö még nem az internetes világban született. nekünk könnyû beszélni. az más kérdés hogy internet, meg informatika terén az ország amugy is levan maradva, de egylöre még az internet felfogásával vannak bajok.
szegény ügyvezetõ nemfogja elbaxni a milliokat online hirdetésre, ö még MINDIG az újságba fogja bérelni a hirdetési felületeket, mert még itt tartunk. ez van... 5 év mulva majd talán,... de a jelenlegi cégvezetõk még egyáltalán nem érettek arra, hogy online marketingeseket vegyenek fel...
Alapvetõ probléma, maga a cikk is errõl beszél: a cégek nem tudják mi az az online marketing. Azt se tudják kit, mennyiért vegyenek fel. Egyet értek Manoival abban, hogy - már ne haragudj - de tök felesleges online marketinges állásra informatikust felvenni (persze, egy asztalost még nagyobb baromság). Az online marketing nem informatika és NEM CSAK marketing. Mondjuk, az az online marketinges aki sohe nem barkácsolt össze saját kezûleg egyetlen HTML kódot sem, az is el mehet a viz alá száradni. :-) De az online marketing komoly szakma: a hirdetésszervezés, kampányelõkészítés és célcsoportmeghatározás, -felkutatás épp úgy bele tartozik, mind a webergonómia és webanalitika. Az a fõnök, aki felvett egy asztalost, majd 2 év után leállítja a projektet veszteséggel, mert ugye szarul fog menni, ez tuti. De tudod mi a vicc? Ekkor sem fog rájönni, hogy az asztalossal volt a gond...
Vlala: Hát nem is tudom! Az itt a kérdés, hogy milyen állásról csúsztál le, mert ez a cikk pont nem arról szól, hogy informatikusokat a szakmába! Ide marketinges kell, akinek van már tapasztalata, de legalábbis már ellátogatott 1-2 fejtágításra és tudja, hogy mi mûködik jelenleg és merre tart az egész!
A technikai oldalát meg nem a megrendelõ fogja kialakítani, hanem a szolgáltató...
Ezwen jót nevettem, bár lehet, hogy sírni kellene rajta. 8 éves dzámítástechnikai képzéssel és 5 éves tapasztalattal lecsúszom egy állásról, mert a fõnök egy pályakezdõt alkalmasabbnak és kényelmesebbnek talál - igaz, hogy asztalos-végzettsége van,de legalább egy évig nem kell fizetni.
Attól pedig, ahogyan néhány adminisztrátor és "informtikai szakember" az egeret fogja (két kézzel, egyikkel tolja, a másikkal a gombokat nyomja), borsózik a hátam.