A híres (hírhedt?) játékfejlesztõ még decemberben ígérte meg, hogy a GDC-n elárulja, mi teszi majd igazán különlegessé a Fable 2-t. Eddig azonban csak a száját jártatta, illetve képekkel és a kooperatív mód bemutatásával lepett meg minket . Most azonban eljött az igazság pillanat, lássuk mitõl lesz "forradalmi és lenyûgözõ" a Fable 2, amivel "megreformálja a szerepjátékok világát" (khmm... Molyneux mód OFF).
Elsõ pont: dráma és jellemfejlõdés. Molyneux nagyon csalódott volt, hogy az elsõ részt milyen kevesen játszották végig a gonosz oldalon (a játékosok kb. 5%-a), így most nagyon meg fogja nehezíteni a jók dolgát. Ezt úgy szeretné elérni, hogy kihangsúlyozza a lovagiassághoz szükséges legfontosabb tulajdonságot: az önfeláldozást. Ennek következtében ha komoly döntést kell hoznunk, akkor annak komoly tétje lesz minden válasz esetén. Hat órával a játék kezdete után egy olyan dilemmát ígér, amely miatt letesszük a kontrollert és komolyan eltöprengünk döntésünkön. Jellemünk kihat közvetlen környezetünkre is, így például gyerekeink is hozzánk hasonlóan viselkednek (gonoszként például verekednek az iskolában), sõt még kutyánk faja is más lesz ettõl függõen (gonosz: rotweiler, jó: labrador).
Második pont: harc, pénzkeresés, játékmenet. Három harctípust kapunk a kardvívás, puskák és ökölharc képében. A pénzkeresés sem a "hagyományos" módon fog zaljani: ellenfeleink nem hullatnak aranyat, ha lecsapjuk õket, ehelyett dolgoznunk kell, rendes állásban (a rendeset persze elég tágan értve: a bérgyilkos szakma is nyitva áll elõttünk). A tájékozódás is megváltozik: nem lesz minimap, ehelyett úgynevezett "breadcrumbok" (hülyén hangzana ezt lefordítani kenyérmorzsára ebben a kontextusban) segítségével tájékozódhatunk, amelyek szépen kijelölik az utat a küldtések felé. Ha valami érdekesség található a kijelölt úton kívül, akkor azt kutyánk majd vad csaholással jelzi.
Harmadik pont: kooperatív játék. Errõl sok újat nem árult el, mivel a szerdán kiadott fejlesztõi napló központi elemeként ott már minden lényeges részt bemutattak róla.(forrás:gamestar)
Ez lol, biztos sikerülni fog feltornázni az arányt 7-8% környékére. Molyneux bácsinak inkább a Witcher döntésrendszerét kéne tanulmányoznia, mely példaértékûen rugaszkodik el az unalomig ismételt szélsõségesen jó és rossz vonaltól.
lehet hogy ennek a fele fog csak megvalósulni hiszen tudjuk hogy Molyneux bácsi mindig sokat ígér, bár még ha az ígéreteinek a negyede is valósul meg akkor is jó játékokat hoz össze.
Hát, az erõsen limitált képességû platformokat nem kifejezetten egy Molyneux fantáziájú designernek találták ki.
Valahogy a glóriás-jóság után nem volt kedvem pont az ellenkezõjét tenni mindennek hogy szarvakkal is végigtolhassam (elég lelombozó volt ez a vizuálisan megjelenõ extra)
Jobban örülnék ha nem erõltetné ezt a kétpólúsuságot, pont olyan lesarkított idiótaság mint a gagyi western filmekben a fekete kalapos gonosz, meg a fehér kalapos jó cowboy.
a pihe - puha, a "games for windows" ütemterve szerint megköveteli az "only" boxos játékok PC portját, szerintem jönni fog, még ha nem is egyidõben, de nem is fog annyit csúszni, mint pl. a GTA IV.
jó kis játék lesz ez, már amit a pöceguruban errõl olvastam vki beszkennelhetné azt a pár oldalt ezért nem adok ki 2k-t
ha boxos lesz, veszek boxod, mnem zavar remélem majd rá tudom dugni a wide monitorkámra, pc tetején a box elfér, jó lesz az bár nekem a ps kontrollere jobban beön, no meg ha nem muszály, ne már picipuha, de ez igazából lényegtelen
"Megjelenés 2006 decemberében és egyenlõre Xbox360-ra várható csak! (Letöltés: Letöltések/Videók/Fable2)
forrás: www.gamekapocs.hu Ulukhai Dátum: May 26 2006 20:44:36"
A Lionhead mesélt kicsit a Fable 2-ben utunkba kerülõ karakterekrõl, szerepükrõl, a velük kapcsolatos érdekességekrõl.
Dene Carter kreatív igazgató ömlengett az NJK-król, és büszkén kijelentette azt is, hogy valószínûleg a játéktörténelem egyik leggonoszabb karakterét sikerült megalkotniuk. Minden ember, akivel összefutunk, valamilyen kisebb-nagyobb hatással lesz a fõ történetszál kimenetére is, és egyben "morális iránytûkként" fog szolgálni (hogy ez pontosan mit jelent/hogyan nyilvánul meg, az nem világos). Mindannyian egyedi, érdekes háttértörténettel rendelkeznek, ám elõfordulhat, hogy egyesekkel nem találkozunk, mert korábbi cselekedeteink következményeként egyszerûen nem léteznek (mert nem úgy alakult az életük, hogy ott legyenek, ahol amúgy lenniük kéne). Egyes emberek bizalmát úgy nyerhetjük el, hogy segítünk nekik, mások felszínesebbek, és a kinézetünk alapján döntik el, hogy miként állnak hozzánk. Mivel ez elég bonyolulttá válhat, így lesz egy külön rész a kezelõfelületen, ahol láthatjuk, hogy kit mi "hajt", mit kell tennünk, hogy szimpatikussá váljunk a szemükben. Hogy pontosan hány emberrel fogunk összefutni, azt Carter nem árulta el, azonban azt igen, hogy 60 órányi párbeszéd van a játékban.
Szerintem biztos hogy jönni fog,mert Mulinex szereti a PC-t.
sajnálom de ez egyre rondább. elsõ 3 shot-on komolyan állam ejtettem, de még a hihetõség határán belül volt, szóval elhittem, és bíztam molineux-ba... hát hiába, detto mint az egy. :|
azért ezek alapján már jóval jobb a graf mint az 1é....de nem várok sokat ettõl a játéktól, bár az 1tetszett, ez most vhogy nem fog meg a videók alapján
Ez jól hangzik. Vajon egy évet kell majd rá várni vagy kettõt ha egyáltalán kiadják pc-re. Remélem igen de jó lenne valami hírt hallani arról hogy tervezik-e a kiadásást pcre vagy ilyesmi.
honnan todd hogy meglesz? Molyneux bácsi sokat szokott ígérni amik közül csak a játék megjelenésekor lehet tudni hogy mit tart be :)
Végre megtudtuk, hogy mit is tartalmaz az októberben megjelenõ Fable második részének gyûjtõi kiadása, amely néhány értékes dologgal kedveskedik a rajongóknak.
Ugrás a galériához Peter Molyneux nagyszerû játékának folytatása hamarosan elérherõ lesz, ám a normál verzió mellett megvásárolható lesz egy gyûjtõknek szánt változat is. Ennek a csomagnak a tartalma egy kulisszák mögé betekintést engedõ DVD, egy Hobbe figura, Live trial kártya, néhány ingame meglepetés, valamint található a csomagban concept artokat tartalmazó kártya is. A megjelenés október 31-én várható, egyelõre csak Xbox 360-ra.
Történetesen ezt most játék közben realtime megmutatta. Ráadásul a game kész van októberben megjelenik. Ha nem karácsonyig tutituti.
A Videogamer portál készített egy nagyobb interjút a Lionhead fõnökével, amibõl kiderült, hogy a játéktervezõ jelenleg nem tartogat sem negatív, sem pozitív bejelentést a Fable 2 PC-s verziójával kapcsolatban, és megjegyezte, hogy az elsõ rész átiratát sem a konzolos verzióval együtt árusították. „Ha emlékeztek, akkor a Fable elsõ részét, sem azonnal adtuk ki PC-re, azt hiszem, nem is egy idõben jelentettük be. Jelen pillanatban sem negatívat, sem pozitívat nem mondhatok a Fable 2 PC-s verziójáról.”
Mikor megkérdezték arról, hogy lehetséges-e, hogy a PC-s verzió csak késõbb jelenik meg, Molyneux ezt felelte:
„Gondolhatod, hogy rengeteg olyan dolog van, ami miatt hatalmas bajba kerülnék, óvatosnak kell lennem.”
Ezek szerint van még remény, hogy a sokak által várt RPG a jövõben mégis megjelenik a személyi számítógépekre, és talán -- úgy, mint az elsõ rész esetében --, egy kibõvített és javított verziót kapunk, amiben kiküszöbölik az esetleges hibákat, amiket Molyneux korábban említett.
PC GURU
Hát igen a remény hal meg utoljára.
tök egyszerû, ha konzolon megbukik, nem lesz PC -n, ha sikeres lesz, akkor nincs gond
akkor majd megvesszük azt is, np ha lesz erre zsém, befigyel ide a pc mellé egy box is, és akkor nincs gond
Akarok venni egy xbox360 konzolt. Csak nem tudok :P És ha a Fable 2 nem jön ki PC-re, akkor lopok egyet xD (ehh... ez természetesen túlzás :P)
pont úgy csináltok,mint a GTA4 esetében...elõzõ részt is 1 évvel késõbb portolták,itt is legkorábban jövõ tavasszal bedobják a piacra...van akkora nagy név,pláne,hogy folytatás...
Jó, persze, igazad van... De a pesszimisták, mint én, mindig a legrosszabbra gondolnak. Legalább nagy lesz az öröm, ha majd bejelentik PC-re :D
Molyneux levélben kérte a kritikusokat, hogy kicsit más szemszögbõl próbálják megközelíteni a játékot, mint az szokás. Nem rpg-s szemszögbõl. Egy casual játékos szemszögébõl. És én még reméltem, hogy az elsõ rész elveszstegetett potenciáljait ebben majd beteljesítik... :/
casual - ajaj :(
box-ra már kijött! pc-st akarok!!!
a rossz hír, hogy arra még bejelentve sincs,...boxra amúgy ma jött még a FarCry2 is
(lassan be kell látni, aki játszani akar, az vesz egy konzolt is a gép mellé,...most 35k láttam x360 -at,..nem pénz érte)
Nem tudom, úgy egyáltalán a játékokhoz mennyi köze van a B&W óta, mert olybá tûnik, minta emberünk az utóbbi években már csak valamiféle zavaró marketingtényezõ lenne a nevével fémjelzett játékok kapcsán. :/
ma voltam a gyõri saturnba és ott ki van rakva xbox360-on a Fable 2.sajna csak a lány karakterrel lehetett menni és csak a gyakorló küldetésekig jutottam el de nekem nagyon tetszett.grafikailag sztem ugyanolyan mint az elsõ rész és a játékmenet sem sokban változott.vannak érzelmi megnyilvánulások mint az elsõ részben és ami nagyon teszett hogy volt egy olyan küldetés amikor megbíztak hogy egy raktárban lõjek le bogarakat de közben egy másik ember azt mondta hogy inkább verjem szét a raktárat amiért aranyat kaphatok és választanom kellett hogy mit csináljak.ez nagyon bejött.nagyon nagyon remélem hogy lesz pc-re.
Pont ugyanilyen választási lehetõségek voltak az elsõ részben is... Akkor a kutyán és a majdan patchben kijövõ :P coopon kívül végülis miben tud többet, mint az elõd?
Végigvittem egyszer jóként ,aztán rosszként.Van olyan küldetés amit tipikusan rosszként kell meg csinálni ,van amit csak jóként és ez kihat a világra.Már a játék elején,kihat a viselkedésünk,ha jók vagyunk az óvárós,(ahol lakunk kiskorunkban)kivirágzik mikor vissza megyünk 10 év múlva, ha rosszak akkor teljes nyomor tanya lesz.Aztán van egy két küldetés aminél választani kell, hogy meg csináljuk e vagy nem.Mert hát ha jók vagyunk nem mészárolhatjuk le a békés farmert,inkább segíteni kell neki,viszont ha rosszak akkor igen.Aztán vannak olyanok is amit meg csinálhatunk mindenképpen csak majd a végén el döntjük, hogy hogyan hozzuk ki a történéseket.Nagy hangsúlyt fektettek a munkára is.Jóként kovácsolhatunk,fát vághatunk vagy csapos lehet belõlünk,rosszként emebrablás,bérgyilkosság és persze betörés.Újítás valóban nincs eget rengetõ,de ettõl függetlenül szerintem egész jó kis játékot fabrikáltak össze.A harc rendszer totál 1 gombos,gondolok itt a kardra,fõként azt használja úgy is az ember.Szóval 1 gombbal kardozunk,egy gombbal lövünk és egy gombbal varázslunk.A vége elég sejtelmesre siekredett,nem lövöm el a poént.Szerintem minden fable és rpg rajongónak érdemes végig vinni legalább egyszer.Ja errõl jut eszembe ,ami nem tetszett az az hogy hõsünket akár be is irathatnánk egy néma kéz jeleket tanító iskolába ,ha már annyira nem szeret beszélni csak mutogat.Az egész játék során egy mukkot nem beszélt.Volt amikor beszéltek hozzánk és válaszadási lehetõség helyett egy idióta kézmozdulattal jelezhettük h tetszik a dolog vagy nem.Én meg értem ha nema akarnak belõle ilyen beszélgetõs bioware féle alkotást csinálni,de ahhoz képest h mennyit beszélnek nekünk és mi meg csak idiota kézjlekkel válaszolhatunk hát...igazán betehettek volna egy két szöveget a hõsnek ami közül választani lehet.