Hmm, azért ez komoly biznisz. Viccen kívül, simán lehetne rá üzleti tervet írni, jövedelmezõséget vizsgálni. A melós szempontjából ez most mivel másabb mint egy másik hárommûszakos szalagos munkahely? Mármint nem ez a konkrét kínai példa, hanem 3 mûszakban wow-ot szalagoztatni, mint mondjuk fröccsöntõüzemben, vagy varrodában nyomni.
Hát ha a 6 hónap nem elég akkor nem tudom mennyi lenne az. Persze ha belegondolok hogy a South Parkban hogy csinálták... Atért azt a módszert én se választanám.
Ok, gondolkozz el, aztán ne vegyél meg semmi terméket se pl multikban. Ott minden ami kapható kb olyan, hogy nagyon sokat gürizett valaki az elõállításáért, és éhbérrel szúrják ki a szemét. Lehet szétnézni hol is élsz. Egyébként én se veszek dollárért g-t, mivel aki értelmes, az elég könnyen meg tudja keresni wowban azt az összeget, ami számára szükséges. Ahol geppa meg van sz.rásig agy meg semmi (topmanagerkém), az meg hadd fizessen, és hadd bannolják az accountját pár hét múlva :-)
Hmm, nem sok tapasztalatod lehet wowról. Én sokmidnen véleményt hallottam már róla, csak azt nem hogy túlbonyolított. Inkább az a baja vele pár embernek, hogy túl egyszerû (ugye egy thottbot csodákra képes, mivel megvan rajta minden küldi leírása:-) Elég baj is volna ha 1 hét alatt el lehetne érni a 60-as szintet (amúgy 2 hét alatt el lehet, csak nem szabad közben aludni:-D. Így is azt mondják rá, hogy túl gyors a fejlõdés. A legjobb cuccokat nem lehet megvenni, mert azok ált. BWP-sek, vagyis meg kell értük harcolnod, nem adhatóak át másnak. Sebaj, jól megmondtad ezt is. Mindenki noobnak születik, csak van aki továbbfejlõdik. Mondjuk ehhez nem árt némi olvasgatás se a neten - nem nehéz begépelni hogy worldofwarcraft.com vagy hu. Diszlexiásoknak ott a csé. A bliz azért nem ad goldot valós pénzért, mert úgy nem játszana senki se a játékkal. Most lehet tudni, hogy aki goldot ad vagy vesz, az megsérti a game policyt, ezért kizárásra kerül ha rájönnek. Igen, a vásárló is. A havidíj meg nem sok. Akinek sok, annak továbbra is ott a csé, vagy lehet guild warsozni. WoW nem kötelezõ, akinek nem tetszik, ne játszon vele. Bliz nem fog 7 millió userrel szembeszállni 1-2 elégedetlenkedõ kedvéért.
Végignéztem a riportot. Engem a vége döbbentett meg a legjobban: a srác azt mondja, már nem tud aludni sem, mert mindig a játék van a fejében...
Nekem errõl az jutott eszembe, hogy régen a Quake 1-es idõkben a haverokkal egy idõben nagyon sokat játszottunk hálózatban. Akkor esténként nekem is ment a fejemben a Q1DM4, pedig az max 1-2 óra volt naponta.
Mit érzhetnek vajon ezek a srácok?
"Waz, honnan a pékbõl veszed ezt a hurráoptimizmust? ..." Hol az innováció, a kreativitás? Hol ad annyit egy ilyen gamma, amennyit elvesz az illetõ "casual" életébõl? Nevetséges, 1000 aranyért 50 dollár. Én inkább elmennék moziba... Nem azért, kipróbálnám a wow-ot is (nem, inkább megvárom a diablo 3-at:), de annyi más dolog van ezen a világon, amit csinálni lehet. De ha ennyire nyilvánvaló, hogy fizetnek virtuális aranyért, amit mások kenyérre valóért güriztek össze... Igaz, hogy szabad világban élünk, mindenki azt csinál, amit akar, ami (esetleg) megfelel bizonyos szociológiai elvárásoknak. És azon a bizonyos aranyon kívül sok más is van biztos, amiért valakik valahol rohadt sokat dolgoztak rohadt kevés pénzért. Érdemes néha elgondolkozni.
Ez is cask azért lehetséges mert azt a szutyok WoW-t túl kellett bonyolítani. Nehogy 1 hét alatt elérd a lvl 60-at és könnyen megvehesd a legjobb cuccokat. Így legalább jól lenoobozhatják az ujoncokat a vén róka játékosok gratula. Egyébként nem értem a Blizz-t ha annyira profitorientált miért nem adja el õ a virtuális $-t + a cuccokat valós lóvéért. Ja persze az nem etikus de a havidij ami nem is kevés az igen.
"Biztos vagyok benne, hogy teljes gõzerõvel azon vannak a fejlesztõk, hogy újjabb, még vonzóbb alternatívákat kínáljanak a világ elõl menekülõ embereknek." Waz, honnan a pékbõl veszed ezt a hurráoptimizmust? A fejlesztõk, kiadók a profitmaximalizálásra törekednek gõzerõvel, vagyis hogy 1 befeketetett USD ne 2 USD-t hozzon vissza 1 év alatt, hanem 5-öt. Ha lehetne valami droggal növelni a függõséget, azt is csomagolnának a játékokhoz, akár MMORPG akár nem.
Szerintem tök egyszerû a képlet: 1 óra altatt normálisan farmolva a wowban össze tudsz szedni mondjuk 20g-t (ha nem b.sztat a másik frakció, minden ideális, stb). Egy 1000g-s recept vagy tárgy vagy akármi ez alapján 50 óra. A farmolás annyira nem nagy élvezet még akkor se, ha legális módszerekkel csinálod, nem csalással. Meg van az embernek más idõtöltése is (real life ugyebár), nem tud annyit a wow elõtt lenni mint a többiek. Így ha valaki azt mondja, hogy mittomén 50USDért kaphatsz 1000g-t, akkor - pláne nyugati fizu mellett - elgondolkozik az ember azon, hogy így szerezzen be virtuális pénzt (mert 50USD-t egyébként is elköltenél 1 mozira is). Nem a kockák szoktak g-t venni, hanem a jól keresõ (szóval nem magyar:-) casualok.
"Biztos vagyok benne, hogy teljes gõzerõvel azon vannak a fejlesztõk, hogy újjabb, még vonzóbb alternatívákat kínáljanak a világ elõl menekülõ embereknek."
Naná. Szociális szempontból a legszánalmasabbak, de bizonyos piaci szegmentumoknak a legértékesebbek. Csak az a baj, hogy néha kicsit öngyik lesznek.
Teljesen le vagyok döbbenve... Igaz, hogy eddig ilyesmirõl nem hallottam. Rabszolgaság virtuális farmokon a 21. században. Hát ez kész. Emlékszem, pár évvel ezelõtt még jót röhögtünk azon a szürkés illusztráción, ami egy koszos, pókhálós pincében billentyûzetére borult csontvázat ábrázolt. Ez volt a címe: hardcore gamer. Persze akkor is voltak fanatikusok, de a hideg kiráz, mennyire megváltoztatja az emberek életét a számítógép. Aztán ez, hogy maffia van egy online játékon. Biztos vagyok benne, hogy teljes gõzerõvel azon vannak a fejlesztõk, hogy újjabb, még vonzóbb alternatívákat kínáljanak a világ elõl menekülõ embereknek. Aztán persze minél nagyobb, bonyolultabb egy ilyen rendszer, annál nehezebb ellenõrizni azt, ami benne folyik.
Részint egyetértek azzal, amit mondasz, de az a chates példa elég értelmetlen volt.
"Szóval aki játszik, az semmivel sem rosszabb/függõbb, mint aki chat elõtt tölti az idejét."
Ez olyan, mint hogy "aki vodkát nyakal literszám, az sem alkoholistább, mint az, aki whiskey-zik"
A chat-függés pont annyira rossz dolog, mint az MMO függés. Bár tény, hogy a chat talán még cikibb.
A pénzért virtuál tárgyat tényleg elég hülyeség... A játékban az lenne az érdekes, ahogy összegyûjti az ember, az út, míg odáig eljut. Most abban mi jó van, hogy megveszem a legerõsebb karaktert a legjobb cuccban aztán villogok vele?
Én Global MU Online-al játszok már legalább egy éve, de nem túl szórakoztató. Egy WoW gondolom sokkal változatosabb. Eleinte többet játszottam vele, akár napi 5-6-8 órát, mikor mennyi idõm volt, de mostmár nem, lassú a fejlõdés, inkább otthagyom magának a gépet éjszakára hadd harcoljon meg gyûjtögessen, vagy áruljon. És valóban, ezekben is bekerülsz egy virtuális társaságba, és velük jó játszani, azért játszol. Egyedül roppant unalmas. Viszont többen lehet közben beszélgetni, olyan, mintha chat-elne az ember, csak itt közben mást is tudsz csinálni. Szóval aki játszik, az semmivel sem rosszabb/függõbb, mint aki chat elõtt tölti az idejét. Mindezek mellett olyat is el tudok képzleni, hogy haverokkal játszik az ember, aztán utána elmennek közösen koncertre, akárhova. Biztos van olyan is, aki vészesen függõ, de szerintem mégis inkább ez, mint pl kábítószer.
Alapban nevetséges, hogy valaki igazi pénzt áldoz monopolypénzért, vagy virtuális ereklyékért.
Legjobb példa talán nem is a wow lenne, hanem silkroad. De ezt most kár firtatni... Ott nem a botolás, a konstans lag, a disconnectek, a scammerek, stb. miatt aggódsz (mert ezek már megszokottak) hanem h ne törjenek fel.
hát ha ilyen hülyék ezek a kínai skacok akkor meg is érdemlik.
Mondjuk egy ott a vidéki és városi keresetek között bazi nagy különbség van, tehát lehet olyan vidéki srác, aki úgy érzi, hogy még jól is járt a rabszolgamelóvel. Minden esetre agyilag hamar ki lehet akadni napi 12 óra játéktól, legyen az a legszórakoztatóbb is ...
ja hogy helyileg munkára fogják õket, és ott kell robotolniuk 12 órát Kinában ilyesmi nem gond, elkapják a dolgoztatókat, és két pillanat alatt kivégzik õket
Kreatívak, azt meg kell hagyni, ettõl függetlenül Kína még mindig kapja be!!
Kreatívak, azt meg kell hagyni, ettõl függetlenül Kína még mindig kapja be!!
Azt még nem hallottad, hogy az idõ pénz? ;-) Sok idõ amíg össze tudsz szedni egy rakás aranyat normális módon. Van akinek gyorsan kell és inkább ad 10000 aranyért, 10 dollárt (az árak nem valósak, csak úgy írtam).
Nem hiszem hogy kínaiak sok zsét fizetnének virtuális aranyért. Inkább arról van szó, hogy mindenféle proxyk segítségével amcsi és EU szervereken farmolnak a kínaiak. Minden este másik level1 karakter reklámozza a gold vevõ web helyet trade csatornán (gondolom aki 1x reklámozott, azt az accountot bannolják pár napon belül, de ennyit ér a bann).
Ezek a dolgok, csak annak furcsák, aki mmog játékkal még nem játszott. Bekerülsz egy ilyen virtuális világba, ahol összefutsz egy-két kockával, akik Magyarok és már x hónapja, vagy éve nyomják. Bevesznek a klánba, és ha nem figyelsz, 1-2 héten belül függõvé válhatsz.
Megjegyzem kínai törvények és a kínai WoW szerverek alapján senki sem játszhat azt hiszem 90 percnél tovább egyfolytában és max. 3-4x léphet fel naponta, vagy ilyesmi ... Persze gondolom ezek az arcok nem a kínai szervereken játszanak, de lövésem sincs, hogy kerülik ki a kínai kormány általi MMO ellenörzést?
na hát az is hülye, aki képes virtuális aranyra pénzt kiadni...
Hát nem tudom létezik-e az MMORPG-s POKOL fogalma, de ahogy leírtad ez a totális HELL. Már olvasni és elképzelni is rossz volt... nem még átélni.
Farmolgatni anno én is szoktam jobb cuccokért, de azért van egy határ. Sokan azt mondják, hogy ez a határ a napi max 2 óra. Egyre inkább vallom, hogy ez így igaz, mert még ez is sok erre a virtuális drogra.
Ez nem kockaság kérdése, mert a gold farmban nincs semmi élvezet sem. Általában külsõ programokat futtatnak, amivel manipulálják a wow által generált adatstreamet (pl teleport bug kihasználása, stb), és ezzel érik el azt, hogy olyan bossokat tudnak szólózni (az idõhúzó trash mobok kihagyásával) amelyekbõl származó bevétel 5 ember között oszlana el (mivel külsõ program nélkül csak 5 fõvel nyomható le). Egy 5 fõs insta bossait lenyomják 20 perc alatt, ezt normál játékkal 5 játékos 2-3 óra alatt csinálná meg. Ezért ha X g-t normál játékos mondjuk 100 óra alatt tudna összeszedni, akkor õk 5 óra alatt. Míg egy normál játékos több 1000 féle mobbal kerül kapcsolatban a játék során (meg más playerekkel szövetséges vagy ellenséges frakcióból), addig õk max 5-10 féle bosst ölnek napi 12 órában. Míg egy normál játékosnak kihívást nyújtanak a mobok, küldik, addig a farmereknek - mivel csalással játszanak - semmi kihívást sem nyújt a farmolás. A kihívás és a változatosság ami miatt a normál játékos kocka lesz (ha lesz, nem törvényszerû). A csalás és az abszolút robot szerû játék a farmer ismérve. Pár havonta sokezer accountot bannol a blizz emiatt, azonbana farmerek 1 account árát 3 nap alatt kitermelik, így ez túlzottan nem rázza meg a gold farmer piacot.
váá! nekem sincs kutyám!!!! de macskám 3 is van én a suli miatt töltök sok idõt a gép elõtt (cisco képzés), és ha hazaérek, csak nagyon ritkán játszom, mivel tanulni kell a gép, a többi csak ez után jöhet. Bár sokaknál ez nem így van, pl. öcsém, az anonim CS-függõ
Ez a hír igazából nem újdonság, volt már itt is errõl szó. Szerintem itthon is lehetne találni olyan embereket akik ingyen is simán játszanak napi 12 órát, ha meg pénzt is kapnak érte, pláne. Más kérdés, hogy mennyire nevezhetõ játéknak és szórakoztatónak a farmolás, mert ugye ezeknek ez a dolguk.
Nem tudom láttátok-e a South Park WOW-os epizódját? Bár nagyon erõs túlzások vannak benne, de bizony vannak olyanok akik nem erõszakból vagy fizetésért játszanak, hanem egyszerûen ezt az "életet" választották. Néha eljátszom a gondolattal, hogy vajon mit történne akkor, ha az összes WOW, Everquest, Guild Wars, Lineage, Tibia szervert kivonná egy jótékony hacker a forgalomból, mondjuk egy laza 2 hónapra. Talán kimenne a sok kocka végre a napra, ne adja ég még be is csajozna. Egy ideig én is MMOztam (GW, EQ2), de szerencsére idejében kapcsoltam, hogy ennyi erõvel akár alkoholista, vagy drogos is lehetnék. Persze erre rögtön jöhet a válasz, hogy az azért más, meg különben is "én bármikor feltudok állni a géptõl" stb. Akinek nem inge... Személyesen is ismerek olyan 35 éves teljesen normális küllemû játékost aki naponta 12+ órákat játszik az EQ2-vel kb. 1.5 éve. De olyat is ismerek, akinek már csak ez maradt... bár kevesebbet játszik (6-7 óra), "de se kutyája, se macskája".
A cikkel kapcsolatosan: Az ilyenek teszik aztán végképp taccsra az amúgy is sokat bírált MMO imaget. Kickban az ilyeneknek + rendõrség + börtön. Eleve törvényileg szabályoznám, hogy nem lehet pl. E-bay-en MMO karikat, tárgyakat, pénzt árulni. Aki mégis megtenné szétbüntetném az agyát.
ezeket a szerencsétleneket élõ botoknak használják:S
Egyáltalán nem lep meg, hogy a "maffia" erre is ráteszi a kezét. Már nagyon régen mennek az MMORPG-s cuccok adása-vétele és nem csak pénzzé, hanem tárgyaké, karaktereké, sõt accountoké. Egy ismerõsöm úgy finanszírozza saját játékának költségeit a fizetõs játékokon, hogy idõnként eladja egy-egy karakterét az e-bayen. Megélni azért nem lehet belõle, de a áték így ingyenes :) Persze más kérdés, ha kényszerítenek rá, hogy játsz, és a beleölt idõdet pénzre váltják, amibõl te nem sokat látsz. Sztem ezek a fiatalok is gyorsan rájönnek, hogy nem nagy móka a dolog.
droidok:| 12 óra alapból sok. hát még ilyen szörnyes varázslós képeségfejlesztõsös baromságból. a "bûnözõk" meg arcok:D vagy csak vérkockák csoportja a sötét oldalról?^^