Wehheheheeee! Most néztem, hogy az Ebay-en bárki vehet PS3-at 1500-2700 Dolcsi ellenében! :D Elkapkodták õket de aki nagyon akar és van sok gubája az vehet.
LOOOL mekkora balfa**ok! Idióta m$-éknek nem elég a 140 k-s vistákból bejövõ pénz, még a kalózokat is ki akarják szûrni, ráadásul ilyen szarul :DD Bár a gamestar nem a legmegbízhatóbb oldal, de az ms-nél ilyen elképzelhetõ simán a vindózokból kiindulva.
Még mindig jobb a backward kompatibilitása, mint X360-nak, és az X-esek kifejtették már párszor, hogy õket nem érdekli ez a feature. Ha most elkezdenek ezen fikázni, magukat égetik. :)
Várhatóak voltak gondok, de eddig semmi komoly nincs szerencsére.
szerinted a procin belül a magok között milyen sávszélesség van? Másodpercenként 25 képkockától folyamatosnak tûnik a mozgás. A magok között meg mikromásodpercek alatt (vagy nanomásodpercek) alatt közlekednek az adatok. Miért ne lehetne számoltatni a hátteret az egyik procival az egyik objektumot a 2.-al ....
"lehet hogy hihetetlen de a seti is több magon fut (ugye ha csak egy gép egy mag akkor is) és ráadásul nem egy atom gyors buszon osztoznak ezek a gépek, hanem a csirke világhálón, mégis megéri így számoltatni, mert még mindíg gyorsabb mint egy szuperszámítógép."
Ehhez két dolog kell: 1. A feladat szétosztható legyen sok kis darabra. 2. Egy darab feldolgozása sokkal tovább tartson, mint az oda-vissza küldözgetése a hálón.
Na azért tisztázzunk pár dolgot. A wine NEM emulátor, mindössze egy wrapper, ami biztosít egy win API-t. Ez azt jelenti, semmit sem csinál, csak ha egy program windowsos függvényt hív meg, akkor õ azt elvégzi neki. De ha nem x86 architektúrán vagyunk, akkor ez nem fog menni! A wine csak x86-ra írt programokat képes futtatni! Elképzelhetõ azonban, hogy ez megcoldható Cell-en is: A qemu nevû PROCESSZOR emulátor képes linuxos app-okat futtatni más architektúrákon is! Nyilván ki kell optimálni Cell-re, de ha menni fog, akkor ez elképzelhetõ. Viszont ahhoz, hogy normális sebességel fussanak, ahhoz azért igen jó optimalizáció kell! Ha architektúrák között kell emulálni, akkor a qemu lassulását ötszörös és tízszeres közé teszik. De elméletileg azért talán megoldható.
"Hehe, tényleg, ha másra nem is, arra jó lesz a 7 magos Cell, hogy emulátorokat futtasson jó gyorsan"
Nem, arra pont hogy tökéletesen alkalmatlan épp a 7+1 mag miatt (amik közül a 7 nem is teljes értékû). Egy egy szálra írt kódot (majdnem minden szóba jöhetõ szoftver ilyen ma) nem lehet automatikusan többszálúsítani, így cask a cell központi magja dolgozhatna, ami meg önmagában gyengébb, mint egy közepes x86 CPU.
Hehe, tényleg, ha másra nem is, arra jó lesz a 7 magos Cell, hogy emulátorokat futtasson jó gyorsan :D.
egy blu-ray olvasó segítségével hogy bootolsz be egy linux cd/dvd korongról? mert nem tudom hogy a gyári rendszer mennyire engedné hogy vinyóról bebootolj egy másik linuxra és lecsupaszítsd. :)
Szentem saját linux verziója van, amit alapban a sanyi gyárt bele elõtelepítve, godolom én... (nem mintha érdekelne bárkit a hülye linux egy ilyen faja kis játékgépen).
Opengl-eseket biztos :) fos d3d-nél már problémásabb :\ bár nekem azok is mentek, csak nem valami jól, meg nem is szépen :) opengl-esek, és 2d-sek viszont tökéletesen. Legalábbis pc-n :)
"A grafika terén meg azért nem kell ütõs grafikus kártya, mert pont a cell-ek át tudnak venni számításokat, és a kártyát lehet "némiképp" buta megjelenítõnek tekinteni."
Uh, halottál már a shaderekrõl, és azok számítási teljesítményérõl ? :) Pont az a "divat", inkább irányvonal manapság, hogy minnél kevesebb dolgot számoljon a CPU és minnél többet a GPU (fizika, ruha/haj/folyadék szimuláció, de egyes extrém esetekben akár AI is). A CPU nem képes olyan "természetesen" kezelni a grafikát, és az ott található dolgokat (vertexek stb...) kezelni, mint a GPU, no meg nem említve a sokkal nagyobb memória sávszélességet a GPU magja és a GPU memóriája között (pl G80 86 GB/s).
Asszem 2000-ben találta ki valami okos emberke, hogy nem kell ám nekünk GPU, majd mindent a CPU számol, erre meg az újabb engine-kben, és kezdeményezésekben (HAVOK + NVIDIA/ATI) az a lényeg, hogy a CPU csak az elõkészítést és a DX(vagy OGL) utasítások hívását végzi.
A cell filozófiája a sok "egyszerûbb" mag, míg a xenon-é (X360 CPU) a kicsit kevesebb, de teljes értékû mag használata.
De tudni kell, hogy habár a xenon 3 magos, de 6 threadot tud futtatni, mert minden egyes mag képes 1-1 hardware threadot futtatni (kb mint hyperthreading a pentiumoknál), bár ezek nem teljesen felelnek meg egy-egy magnak, de akkor is gyorsabbak, mint egyetlen thread futtatása a magokon.
A cell több magját fõleg a fizika számítására lehet használni(illetve arra reklámozzák), de ennek az értelme is kétséges a HAVOK bemutatók után, ahol több ezer objektum ütközik, szinte teljesen per vertex alapon, olyan szinten, amivel még egy cell is épp meg tudna birkózni.
A ps2-vel is igy volt, még Amcsiból, behoztam egy 100k-ért, addig itthon a 180-at is "döngette" vazze...
Hiába jobban megy nekünk, mint a xarfa..ú nyugatiaknak
Monitoron PS? :) Az nem az igazi, a konzolnak TV elõtt a helye. :) Egyébként a fõ dolog, amiért PC-s vagyok az az, hogy PC-n szabadabb az egész rendszer. Kijönnek patch-ek játékokhoz pl, csomó dolog teljesen testreszabható. És nem csak játékra lehet használni, hanem netezésre (jólvan, PS3-al már ezt is lehet :D), DVD írásra, programozásra, és millió más dologra. Úgymond mindenre jó, míg egy konzol elsõsorban játékra, és ha még tud vmit, az általában sosem olyan, mint gépen. Az FPS-eket meg eléggé szeretem, és egér nélkül eléggé siralmas ezeknek az irányítása :)
És az is remek, hogy a szigetországban 430 dollûár lesz, ami 90k ft átszámolva, nálunk 130ezer a legjobb esetben de sztem lesz az 150 is. Nagy taps, akiknek ezt köszönhetjük...
Mi akadalyoz meg abban, hogy kirakd monitorra a kepet? :)
Nekem az elsõ konzolom egy PSP (ez nagyon bejön). Se PS3-at, sem xbox-ot wiiiit meg végképp nem fogok soha venni. A PC-met használom játékra. FPS-t semmilyen konzolon nem lehet rendesen játszani pl. A rendes megjelenítéshez HDTV kell ami félmilla kapásból. Úgy meg hol olcsóbb, mint egy gép? Ezzel most a konzolokat szídom általámosságban. Az viszont biztos, ha a jelenlegi konzolkínálatból (x360, wii, ps3) vennék egyet, az a PS3 lenne. A wii egyszerûen szánalmas, PS2 grafikai szint, az x360al minden baj van, eléggé minõségtelen, karcol mindent stb. és mellesleg gyengébb a PS3-nál, a Blu-ray-rõl nem is beszélve.
Ezen énis filóztam...ert ugye az Xben puszta cisc proci van 3 maggal asszem...hogy az 1 Terrát hogy oldották meg nagyon elképzelésem sincs. Valami trükközés van ott szerintem. Nem jön ki 1 Terra flop max csak megközelíti. Nameg Cisc proci...hát nemtom. Igen linux van rajta alapból ami érthetõ is, hiszen a Linuxokat eleve több procira szánták...Vicces volt mikor a Blacpanther Linuxot tettem a gépre, és azt mondta, sajnos csak 1 proci van a gépben. :D
A zsír 9magos jó procikkal meg mit csinálnak? Amúgy igen...a több proci munkára fogása nem feltétlen a programozó feladata hanem az oprendszeré. A programozó megírja többszálasra, aztán az porendszer meg majd eldönti, hogy hogy optimális. Nem Assemblyben fogják valószínû megírni rá a Quake4-et. :)))) 1-et vagy értve. :)
Ha lesz doom3, meg q4 én veszek egyet. az elsõ konzolom lesz. ::))))
Hmm. Azért azt nem egészen értem ám, hogy az ps3 hogyan gyorsabb csak 2* az x-nél, mikor 7 mag fut benne 3.2Ghz-en. Más sitokon érdekes azt olvastam, hogy a ps3 18* gyorsabb mint egy normál p4. Ezek szerint akkor az x az 9* gyorsabb mint egy p4? Én spec a cell programozásához nem értek, lehet hogy hihetetlen de a seti is több magon fut (ugye ha csak egy gép egy mag akkor is) és ráadásul nem egy atom gyors buszon osztoznak ezek a gépek, hanem a csirke világhálón, mégis megéri így számoltatni, mert még mindíg gyorsabb mint egy szuperszámítógép. Szóval ez a savanyú a szõlõ dolog inkább az x-esekre vonatkozik, mert egy cell procin is simán elfut az oprendszer, a többi,, meg vakarja a tökét, és ha valami ütõs számítás kell akkor két ásítás között gyorsan összedobják az értéket. Ráadásul az itt hozzászólókkal ellentétben megnéztem több oldalt is, és ott pl. azt is leírják, hogy ezek azért nem kopasz cell-ek, hanem multimédiás utasításokkal is ki vannak egyészítve. MIND a 7. Az meg hogy egy letiltott az azért van, mert a gyártás során ráintegrálnak 9 magot! Ebbõl ha egy szar, akkor és most figyeljen a sok fikázós:azok mennek az ibm blade szerverbe!!!!! Nem egy ócska munkaállomásba!!! Na ettõl 1/7-el lassabb chip kerül az othoni szórakoztatóelektronikai eszközbe a ps3-ba!! A grafika terén meg azért nem kell ütõs grafikus kártya, mert pont a cell-ek át tudnak venni számításokat, és a kártyát lehet "némiképp" buta megjelenítõnek tekinteni. Szóval én kivárom a ps3-at, mert akár tetszik akár nem, egy blue ray lemezes 7 processzormagos gépet adnak, hálózati adapterrel, mozgásérzékelõs irányítóval, gondolom valami linux szerû oprendszer is lesz hozzá, az usb billenytûzet és egér meg már a ps2-nél is csatlakoztatható, csak ott nem igazán volt kihasználható, és mindez 130.000 ért már nem is igazán olyan drága. (végül is a hdtv kimenet már elég felbontást ad a netezéshez, a linux miatt fut rajta szövegszerkesztõ, meg minden ami otthon kell. (akár még chat is)(nem msn).
Egy nagy ventillátor alacsonyabb fordulaton több levegõt mozgat meg, mint egy kicsi gyorsabban pörögve (fizika). És nézd meg a gép belsejét, ez átgondoltan tervezett hûtõrendszer...
Egy IGN-es videóban láttam, a Motorstorm betöltõdése kb. 3 másodperc volt. Kár, hogy messze még a tavasz, és a közhiedelemmel ellentétben sem a CPU-ból sem a GPU-ból nem vettek vissza, raktak bele egy 16 cm átmérõjû ventilátort és megoldották a dolgot.
Ugyanúgy néz ki a játék elindítása, mint régen. :) A betöltés mebg azért erégebben is sokat függött a programozástól is. De most se változott ez SZVSZ. a vinyó természetesen arra használható, mint a PC-n is. :) Amellett cachelni is, 360-nál kérdés nélkül (amennyiben van benne) PS3-nál meg opcionális "telepítés" módján (tehát nem kötelezõ, de ha igent nyomsz akkor rajta is marad, míg 360-nál nem.)
A történetrõl kicsit másként :) http://www.kotaku.com/gaming/top/foreigners-and-fights-ps3-jpn-launchs-dark-side-214130.php
A cell max csak 204 GFLOPS a többit a videókari adja kb 1.8 terra-val
X-nél 115.2 GFLOPS a proci, viszont a videókari kb 1.3-szor erõsebb. Így elvileg az X nyer 200 GFLOPS körüli értékkel...
Viszont az RSX-ben nincs eDRAM (ami marha gyors a maga 250 GB/s-ével, bár csak 10 mega van belõle)
De mflex-nek van igaza, nagyjából ugyanaz a kettõ, csak annyi szépséghibával hogy az X 1 évvel korábban érkezett meg...
hat pl volt vmi .ts kollektorban video 1080i-ben es relative rendesen ment, viszont megint mas kollektorban - .mkv meg a 720p is szaggat.. de nem is errol van szo hanem peldaul olyanrol mint a szamitogepes es asztali dvd lejacco kozott. az egyszeruen arra van hogy ulj le filmet nezni tv ele es kesz :)
Öhh...már nem azért, de eleinte véletlenül nem 9magról volt szó? Meg 2Tera fplopos teljesítményrõl? A 2 Tera az 2Tera akárhogy is nézzük. Az X az meg 1 körül van. De hiába baromi gyorsak, ha mondjuk a rendszerbusz nem bírja, vagy ha kicsi a memória, akkor megint hasonló dolog üthet be, mint a PS2 esetében...pl Quake3 nél szép a grafika, gyors is, csak a távolban köddé vállnak a tárgyak, játékosok. Merthogy a memória nem bír annyit chace-elni. Remélem jól összerakták a PS3-at és nem lesznek távolba veszõ tárgyak.
Nem kell rendes masina... valaki lejátszik 2400+-os athlon xp-n, radeon 9600pro-val és 512 mega ddr400-al 1080p-t, x264-eset, bár én nemtudom hogy, mert nekem hasonló gépem van(csak 2500+, és 1 giga ram), és csak a 720p-s x264 viszi folyamatosan, végülis az 1080p-se szaggat olyan durván, szóva lehet hogy procituning elég lenne hozzá. mpeg-2es cuccokból még az 1080i-t is simán viszi, 1080p-t nemtom mert olyat még nem próbáltam, csak x264-eset.
"Vegyé egy pc-t és egy dvd írót, és torrentezzél, és máris van true (1080p) :DD Már csak a megjelenítõ kell hozzá. "
Hat jah csak ahhoz hogy lejacc egy 1080p-s videot szaggatas nelkul kell azert egy rendes masina. Igaz abbol a 500-600$bol mar osszelehet rakni olyan gepet de meg mindig nem olyan mint egy 'asztali' blu-ray lejacco amit bevagsz a tv ala es pirit :) Igaz atlehet kotni PCt TVvel meg ilyenek de ez igy sokkal jobb :)
en foleg a Blu-Ray miatt fogom megvenni, meg true HD (1080p) miatt... igaz ahhoz meg kellesz vennem egy rendes LCD TVt :)
nnna itt aztán megszólaltak a hozzáértõk egy hardverbuzi pc-s akinek fingja sincs a konzolokról elkezd dobálódzni a száraz adatokkal meg egy "gazdasági" informatikus aki azt hiszi hogy jobban ért az "biznisz"-hez mint egy nagy multi cég
Elvilleg, a Sony úgy reklámozta be a ps3 mat, hogy 10 szer gyorsabb lesz mint a Xbox360. Tekintettel arra hogy a Xbox360 is meglehetõsen erõs(a GOW állítólag 85%-osan terhelte "csak" a masinát), már nem volt jó szaga a dolognak...
Sokat is csúszott a kiadással a sony. Sok volt a fagyás, visszavettek a sony órajelébõl, és volt még pár kisebb "lefaragás.." Mire meglehetett tudni a pontos hardwer összeállítást, kiedrült hogy maximum 2 szer lehetne erõsebb mint a Xbox360 És az csak szintetikus eredmény...
A cell nagy elõny, valóban kell kûzdeniük a fejlesztõknek. Elõny is meg hátrány is.
Nemtudom ki mennyire van otthon programozásban, illetve ki mennyire ismeri hogy hogyan is lessz a sok 1 és 0 ból játékprogram.
Az egész lényege a matematika. Ezek mind számítások. Semmi több. A baj akkor kezdõdik, amikor több magra le kell õket bontani. Vannak olyan számítások (inkább úgy mondom hogy rengeteg) amit nem lehet egyszerre 2-3-4-5-6-7 lépésben elvégezni. Illetve kellenek részeredmények is... Emiatt ennyi magot nem lehet folyamatosan használni. A cell technikai megoldása kifogástalan platform abban az esetben ha minden mag egyszerre tud dolgozni. Ez a fent említett miatt nem mindíg lehetséges. (hasonló ehhez az nvidia sli technika. 2 videókártya nem egyenlõ dupla teljesítménnyel. sajnos..)
A Xbox360 felípétése böszmébb. Van valahol egy összehasonlítási teszt diagramm ,amely képet ad arról hogy melyiknek mekkora a potenciális erelye, és a valóban használható erelye. Potenciálisan a ps3 nyert. Kihasználható teljesítményre nemigazán.
Azontúl grafikailag ugyanolyan erõsek, ezen kár is lenne vitatkozni... Persze nem akarom leírni a ps3-at (amint megjelenik veszek egyet)de egyenlõre ugy nézki,hogy semmivel sem jobb mint az X. (nekem nincs x-em, a ps3-at várom,mielõtt bárki azt mondaná ,ezt csak azért írom,met micosoft "buzi" vagyok,viszont kölcsönben ,már teszteltem a gépet..többek között:Gow)
Nem jobb a ps3 , de nemis rosszabb.
A sony ról pedig még annyit,hogy a ps2 gyakori hibája (új sorozaté is!) az optikai meghajtó hibája. Az sony fejlesztés a többi alkatrész a ps2 ben nem sony. Bírja is rendesen a gyûrõdést.
"Ez a letiltott 8. proci olyan sánta dolognak tûnik. Remélem ez nem valami olyasmi mint a 486 idõszakban, amikor a döglött aritmatikai procis példányokon letiltották azt és elnevezték SX-nek."
De igen, pont az. A hibatlan 8 procis valtozatok az ibm blade szervereibe kerulnek.
Illetve minden jatekkonzol gyarto igy tesz mar joideje... hasonlo a helyzet mint a nyomtato es a tintapatron felallassal.
Van már valami teszt/bemutató a végleges PS3-ról? Olvastam párat az újságiróknak kiadott test változatokról, de elvileg a boltokba kerülõk kicsit más szoftverrel vannak feltöltve. Ez a letiltott 8. proci olyan sánta dolognak tûnik. Remélem ez nem valami olyasmi mint a 486 idõszakban, amikor a döglött aritmatikai procis példányokon letiltották azt és elnevezték SX-nek.
Nekem pofára az X-Box360 jobban tetszik, a belseje meg hidegen hagy mert PC-snek vallom magam...
ez igaz
a játékokból lesz majd nagy haszon, minden eladott darab után pár dollár a Sony kasszájába megy royalty címén.
az oké, hogy ilyen occsón adja a szotyi, de ebben neki mi a haszon? mert tudtommal egy PS3 legyártási költsége majdnem 900 dollár, ezzel szemben õ 430-ért is adja. FOlyamatosan szállítja õket, de semmi haszna sincs rajta, sõt, folyamatosan veszít rajtuk, elég sokat. Lehet hogy darabszámra behozzák a M$-t, de õk eladnak mondjuk 2007 júniusig 15 millió darabot, mindegyiket haszonnal, míg mondjuk a sony elad 10 milliót, de mindegyiket veszteségesen. Lehet hogy darab számban felhozza a M$-t, de teljesen minuszban lesz. Akkor ez neki mér jó?
Jó és szép, csak sajna a vikártya gyengébb mint az X360-é :( És így kiszámolva a teljesítményét, grafikailag az X360 veri a PS3-at :D (550 * (24 pixel + 8 vertex) ) szemben a (500 * (48 egységes) ) És már rég elmúltak azok az iõk, hogy procira kell grafikát fejleszteni :(
Talán majd a ps4-nél megfontolják ezt a szempontot :)