"Csak ablakos módban vannak kompatibilitási gondok (az Aero D3D-t használ), de ha jól rémlik, ez is csak lassulást jelent (D3D-vel emulálni kell az OpenGL-t). "
Nem emulálják, csak akkor az az egy kikötés van, hogy a végeredményt nem közvetlenül a képernyõre kell kirajzolni, hanem egy texturába, amit aztán az Aero a driver segítésgével a megfelelõ módon meg fog jeleníteni. Ez csak némi lassulást jelent, én a 7600 GT-mel nem vettem észre lassulást DOOM3-nál.
"Egyébként én játszottam pár egyszerre opengl-t, és dx-is támogató játékkal, és hát mindíg opengl módban volt gyorsabb (akár 50%-al), de sokszor szebb is volt, vagy ugyanolyan szép."
"Ott van a nyílt szabványú Open GL, csak ugye a kutya se használja. Pedig ha jól tudom azzal is lehet hasonló dolgokat mûvelni, mint D3D-ben."
Én ugyan annyira nem értek hozzá, de akik értenek, azt mondják, hogy komolyabb dolgokat OpenGL-ben nehezebb csinálni, mint D3D-ben. És egyébként a DirectX nem csak D3D, hanem egy csomó más is van benne.
"ez alapján nem lehet annyira szar az Open GL sem: http://www.cprogramming.com/tutorial/openglvs.html"
Egy ilyen összehasonlítást könnyû úgy megcsinálni, hogy a kívánt oldal jöjjön ki gyõztesnek. Egyszerûen úgy kell összeválogatni a szempontokat. A gyakorlatban senki sem tiltja meg a játékfejlesztõknek, hogy OpenGL-t használjanak. Sõt, konzolokon (xbox-ot kivéve) gondolom nincs is más lehetõségük. Szóval szerintem jelent valamit az, hogy PC-n a legtöbben a DirectX-et választják.
"Ahogy olvastam a Vistaban megszûnik az Open GL támogatás, csakis a nagyon alap dolgok maradnak"
Miért kell rémhíreket terjeszteni? Szó nincs ilyesmirõl. Teljes képernyõs üzemmódban tökéletesen fut minden OpenGL játék. Csak ablakos módban vannak kompatibilitási gondok (az Aero D3D-t használ), de ha jól rémlik, ez is csak lassulást jelent (D3D-vel emulálni kell az OpenGL-t).
Már megbocsáss, de a notebookom is alkalmasabb arra, hogy _használjam_ a PS-t. Be kell ismerni, hogy egy program abban a környezetben funkcionál a legjobban, amibe írták. Hiába emulálják. (itt a válasz arra is, hogy miért nem képes a pc konzolos játékokat normálisan futtatni egy sima emulátorral)
Nem linuxról meg vindózról beszéltem, hanem opengl/d3d-s játékról, és vindózon volt gyorsabb az opengl a d3d-nél, linuxon nem hasonlítottam össze, de ott is 100%-hogy az ogl a gyorsabb, mert azt nem kell emulálnia. Én 2 játékkal tapasztaltam az ogl gyorsabbságát, ahol mind2 használható: IL2 sorozat, és earth 2150, meg másnál is de arra már nememléxem.
"Én még mindig csak a klasszikus példát tudom felhozni, a Doom 3-at. Linux alatt fejlesztették, ha jól tudom és ugyanolyan jól néz ki mindkét platformon. Nem azért nem csinálnak linux-ra játékokat mer lassabb, rondább vagy sokkal drágább lenne, hanem mert nincs rá igény, mindenki winfost használ és ennyi. "
Hagyd már ezt a városi legendát. Nézd meg a DOOM3 honlapján található interviekat a fejlesztökkel, látszik, hogy mindegyik XP-én dolgozi, Visual Studio .NET-tel, Maya-val, stb. Meg Carmack-ék utánna kijelentették, hogy õk nem hajlandók át írni Linux-ra, de nem bánják ha valaki helyettük meg csinálja, sõt segítik. Továbbá ha Linux alatt fejlesztették, akkor miért jött jóval ki elõbb Windows-ra? Meg akkor lasabb vagy 25%-kl Linux-os verzió?
Én még mindig csak a klasszikus példát tudom felhozni, a Doom 3-at. Linux alatt fejlesztették, ha jól tudom és ugyanolyan jól néz ki mindkét platformon. Nem azért nem csinálnak linux-ra játékokat mer lassabb, rondább vagy sokkal drágább lenne, hanem mert nincs rá igény, mindenki winfost használ és ennyi.
"Egy darabig fejlesztették Linux alá is, ott meg ugye csak Open GL van. Beszámolókat olvasgatva nekem úgy jött le, hogy gyorsabb Linux alatt Open GL-el, mint Win alatt a D3D-vel."
Én eddig csak azt tapasztaltam, hogy gyorsabb Windows alatt D3D/OpenGL-lel, mint Linux alatt OpenGL-lel.
Én nem sok játékról tudok, ami egyáltalán fut OpenGL-ben és D3D-ben is. Egyedül az America's Army-t ismerem (meg akkor valószínû a többi UT2004 motoros játék is ilyen). Egy darabig fejlesztették Linux alá is, ott meg ugye csak Open GL van. Beszámolókat olvasgatva nekem úgy jött le, hogy gyorsabb Linux alatt Open GL-el, mint Win alatt a D3D-vel. Az hogy szebb-e, azt nem tudom.
Ez a Vityi Péter grillsütõbe tette a fejét vagy mi ?
Hát anno az ms-nek a dx-el pont ez volt a célja, hogy az ilyen próbálkozásokat ellehetetlenítse. Egyébként én játszottam pár egyszerre opengl-t, és dx-is támogató játékkal, és hát mindíg opengl módban volt gyorsabb (akár 50%-al), de sokszor szebb is volt, vagy ugyanolyan szép.
Vagy inkább elérni azt, hogy a játékokat ne mind DirectX-re írják. Ott van a nyílt szabványú Open GL, csak ugye a kutya se használja. Pedig ha jól tudom azzal is lehet hasonló dolgokat mûvelni, mint D3D-ben. Annyira nem értek hozzá, de ez alapján nem lehet annyira szar az Open GL sem: http://www.cprogramming.com/tutorial/openglvs.html
Ahogy olvastam a Vistaban megszûnik az Open GL támogatás, csakis a nagyon alap dolgok maradnak, úgyhogy az MS kibaszarint azokkal is, akik eddig netán Open GL-t használtak.
"Már épp kezdtem volna dícsérni a cikket, de az utolsó mondatok eszméletlenül MS ellenesek... bár ha jobban belegondolok az egész cikkrõl süt az utálat"
Pedig liberális vagyok, de ennyi év után belõlem is sugárzik az utálat a windows iránt. Eddig még mindig akkor hagyott cserben, amikor a legnagyobb szükség volt rá - játszani kitûnõ,(
jó cikk nekem "az IT mágus sírva megy haza..." tetszik.
"Már épp kezdtem volna dícsérni a cikket, de az utolsó mondatok eszméletlenül MS ellenesek... bár ha jobban belegondolok az egész cikkrõl süt az utálat"
Ha nyitott szemmel jársz elég nehéz imádni MS-ot. Így írni is nehéz róla imádattal.
Corel cuccok nem lesznek linuxra mert MS részvénybirtokos a Corelnél.
Már épp kezdtem volna dícsérni a cikket, de az utolsó mondatok eszméletlenül MS ellenesek... bár ha jobban belegondolok az egész cikkrõl süt az utálat
Photoshop, és társai ha menne, akkor gondolkodás nélkül váltanék, így viszont esélytelen sajnos. Photoshop, DW (tudom, lamer, de szeretem a real time megjelenítést), CorelDraw. Ezekre várok. Alternatívákban pedig szerintem nem éri meg gondolkodni. :\
Valahogyan inkább azt kellene megoldani, hogy Linux alatt is fusson a DirectX. Ha fele áron adnák, mint az XP-t, már akkor is 100X-san megérné.
Én is kezet fognék a Linuxal. Vajon mi tartja vissza pl. az Adobot, hogy a termékeit implementálja bele? Talán az a rakás pénz amit a MS win ért fizetünk, futja lobbira is?
Én semmi mást nem akarok, csak ha már egy komoly rendszerrõl van szó, legyenek rá komoly szoftverek is, és nem alternativákról beszélek.