Na, szóval az van, hogy a vram-ban is tömörítve vannak a textúrák, ill. különféle mapok (amit a gpu menet közben tömörít kifelé). Ezek lossless, és nem valami erõs tömörítések. Sokszor a lemezen is így vannak tárolva, hogy ne kelljen vele bajlódni. Ha meg nem ebben a tömörítésben, akkor betöltés közben kell erre átkonvertálni/betömöríteni - és egy idõigényes, erõs tömörítéssel (ill. annak kitömörítésével) együtt már nem kevés idõ lenne. (De az persze tényleg hülyeség, ha pl. apró file-ok formájában vannak tárolva.)
socketA 2500+ tbred-b @ 1750Mhz, 22348*5771 (~128 mpixel) jpg(360 fokos mars felszíni panorámakép), kicsomagolása 13 sec... ez pedig igazán brutálisan bazinagy felbontás, amirõl a játékokban jópár évig/évtizedig csak álmodni lehet. 3,05mpixeles (2016x1512) jpg kitömörítése 0,25 sec, és ekkora felbontású textúra se a leggyakoribb dolog, szóval nehogymár ez okozzon gondot egy sokkal erõsebb gépnek...
Jol elmentetetek a textura tomorites be es kicsomgalasa temaba de itt most ez egy mellekes dolog. A trend az, hogy dual layer, illetve mostmar a BlueRay, a legnagyobb media amin a gamek tarolodnak konzol eseteben. Nyilvan nem azert taroljak ezeken a rogzitokon az adatot mert az elferne mondjuk egy CD-n is. Innentol kezdve az a kerdes, hogy miert olyan k....a lassu a beolvasas vagy miert forditottak annyira felre? Egyebkent barcask raferne a textura es video egy cd-re de mar regen nem azt a korszakot eljuk.
Abban tényleg sok algoritmikus textúra lehet, mert már olyan sokféle van benne, hogy máshogy már tényleg nem lehetséges. Meg látszik is, hogy algoritmikusak, mert olyan fraktál-szerûek.
De felmerülhetne az igény, hogy játékokban is sok ilyen legyen, mert hogy semmi helyet sem foglal a lemezen, lévén ügyes kis algoritmusok kellenek csak hozzá. De épp azért nem használják, mert még lassabb, mint egy hatékony (ki)tömörítés (aminem lossless módon kell igen jó arányt elérni - egyébként pl. hangnál is jóval lassabb a flac, mint az mp3, pedig nem is olyan jó arányú).
s.754 Sempron(64)@2400MHz. Nagyfelbontású jpeg alatt én is 10+ megapixeleset értettem. Most néztem meg, egy 4000x3000-es pont 1mp. De vannak a jpeg-nél erõsebb+lassabb tömörítések is.
Futtass több 10 megásat is. A jobbakban alaposan tömörített minden.
Bizonyára használnak algoritmikus textúrákat fõleg a 64k-sakban. De jópár olyat is láttam már, amiben egy darab algoritmikus textúrát sem fedeztem fel, mégis jópár mp-ig tömörített kifelé.
"Futtattam igen, és ott nem textúrákat tömörít ki, ugyanis ennyibe nem fér bele elég textúra az tuti" http://www.vgpro.com/file/18896_kkrieger-beta.zip.html Akkor tekintsd meg, hogyan fér 98Kbyteba többszáz mega textúra :)
"Futtattál te már ilyen 64k-s demókat? Többtíz mp a kitömörítés." A Krieger számol vagy 5-10 percet is, mire kitömörít a memóriába vagy 600Mb-ot. Igaz utána olyan szintet és képvisel :)
Futtattam igen, és ott nem textúrákat tömörít ki, ugyanis ennyibe nem fér bele elég textúra az tuti, hanem algoritmusokkal számolja ki. Futtattam viszont 10 megásat is, abban már tényleg textúrák voltak... nem is volt loading képernyõ. Nemtudom milyen gépen nézegetsz jpg képeket, de nekem egy 3 megapixeles kép másodperc tört része alatt megjelenik, egy 24000* 3000-res kép volt pár másodperc. De majd megnézem pontosan mennyi a megjelenítési idõ.
"Nem kell 5-10 percekig tömöríteni, ne beszélj hülyeségeket, még erõs tömörítéssel is nagyon gyors egy textúra kicsomagolása(még veszteségmentesé is)."
Futtattál te már ilyen 64k-s demókat? Többtíz mp a kitömörítés. (Bár van, ahol algoritmikus textúrákat számolgat elõre, ez viszont több percet is igénybe vehet adott esetben.)
"Hogy egy példát mondjak, egy 720p-s 1 dvd-5-ös video kicsomagolását valós idõben végzi a ma már elég gyenge 2500+-os athlon xp-m, és ez másodpercenként 25 db 1280*720-as felbontású képet jelent."
Nem egészen, mivel itt a változások vannak kezelve és ki-be tömörítve (mozgásvektorokkal, nem pixelesenként). Inkább egy nagyfelbontású jpeg kép kitömörítésébõl indulj ki, 1-2-3 mp is lehet.
Igen, és pont ezek nem mennek rendesen a ps3-on is, mivel abba természetesen a slimbeli "összébb-integrált" ps2 chipset került (EE+GS chip pl., a korábbi különálló EE és GS helyett).
Jó, de a CPU/GPU párosnak mellékes dolgokat is ki kell ám számítani, nem csak textúrát csomagol :) Viszont egyetértek. Ha már a Doomban képesek voltak egyesek WAD filokat hasznáni, másoknak nem kéne belassítania a vinyómat többezer kis biz-basz fileal.
magyarországon milyen árban lesz egy ps3? és mikor lesz kapható?
Nem kell 5-10 percekig tömöríteni, ne beszélj hülyeségeket, még erõs tömörítéssel is nagyon gyors egy textúra kicsomagolása(még veszteségmentesé is). Hogy egy példát mondjak, egy 720p-s 1 dvd-5-ös video kicsomagolását valós idõben végzi a ma már elég gyenge 2500+-os athlon xp-m, és ez másodpercenként 25 db 1280*720-as felbontású képet jelent. Egy textúra általában 2048*2048-as felbontásban van manapság, a 4096*4096 is már támogatott, de az elterjedésére várni kell még pár évet, ráadásul már a 2500+-omnál igencsak sokkal gyorsabb procik vannak vannak, nem is beszélve a videochipekrõl.... És rohadtul nem nyomják össze amennyire lehet, néhány játéknál eléggé undorító látvány fogad ha szétnézek a dvd-jén. Helyenként több ezer külön fájl(ami rohadt sok helyet foglal), wavok, bmp-k, stb...
Ne röhögtes, hidd el annyira összenyomják az adatokat, amennyire csak lehet. Az "amennyire csak lehet" viszont azt jelenti, hogy ésszerûség határain belül, mert mondjuk vicces lenne ha pálya töltés után 5-10 percig tömörítené ki a textúrákat a masina. Ez egy 256byte-64K componál elmegy, egy játéknál nem. És igenis az X360 fejlesztõk rinyáltak, hogy kevés a kétrétegû DVD, az meg ugye nem 800MB.
"Elvileg a konzolba bármilyen 2,5 colos SATA-csatolós merevlemezt be lehet szerelni." Belemegy a 3,5"-os is, lásd DailyTech féle PS3 belezõs cikket. :)
Valamit nagyon félrefordítottatok, nem 800 MB, hanem 5 GB amit felmásol a HDD-re. 800 megás játékok utoljára PS1-re voltak. :DD Szép is lenne ha 8 percig másolna 800 megát.
"Ridge Racer 7 is going to deposit 5 GB of junk onto your PS3 HDD. This seems like quite a bit of space when you consider that "stickers, music and race events" are going to be available for download too."
"Ha okosak a programozók, akkor az a 800MB nagyon sok mindenre elegendõ."
Ez elsõsorban nem a programozókon múlik. A hely nagy részét videók és textúrák foglalják el. Ez meg a grafikusok és dizájnerek hatásköre.
Nyilván az csak egy része, amit sokszor tölt. Érdekes is lenne 25GB-ot felmásolni a 20GB-os vinyóra... (A kisebbik gép esetén, de a nagyobb is hamar betelne.) :)
AND HERE'S THIS GIANT ENEMY CRAB ATTACK IT'S WEAK POINT FOR MASSIVE DAMAGE!
Amúgy driver az USB/IDE átalakítóhoz kellene, de a témával foglalkozó fórumon felvetette valaki, hogy lehet pár dolcsiért venni Noti IDE/IDE átalakítót. Tehát ha valaki így beszereli a kiberhelt meghajtót, akkor nem kell semmit "hackelnie", csak utána nem tudja használni az X360-al.
"Az egyik, hogy a meghajtó csak a WinDVD 8 Premium japán változatával mûködött és a filmeket csak legfeljebb 540p felbontásban játszotta le."
Pedig nem igaz. Le van írva konkrétan, hogy Vista + WMP11 is lejátsza ... másrészt elvileg kéne vinnie az utolsó PowerDVD / Cyberlink szoftvercsaládnak is. A fórumokon valami harmadik szoftvert is említettek. A 960x540-re korlátozás meg azért van, mert a szoftverben benne van, de nincs még készen a HDCP rész. Ha kész lesz (WinDVD 8.xx), akkor menni fog jól.
Azt tudja valaki, hogy a legelsö képen a jobb szélsö konzol micsoda? PS2 szlim?
Talán nem kellene egy játékot annak háttértáron elfoglalt területe szerint minõsíteni. Ha okosak a programozók, akkor az a 800MB nagyon sok mindenre elegendõ.
"Elvileg a konzolba bármilyen 2,5 colos SATA-csatolós merevlemezt be lehet szerelni...7200 RPM-es merevlemezek beépítésére egyébként elméletileg lehetõség lenne, azonban a hûtésük komoly problémákat vetne fel."
Szerintem a konzol késõbbi verzióiban lesz azért ott hely annak a vincsinek;) A Szotyi nagyon profi a termékei folyamatos fejlesztésében.
Ha meg nem akkor marad a 200GB-os 3.5"-os külsõ HDD-s megoldás!;)))
"LOL a mac mégiscsak profibb, bár nem értem, hogy szoftvert miért nem tudtak telepíteni hozzá."
A HW felismerés driver kérdése. Az XP driver készlete alaposan elavult mostanra, így nem csoda, hogy a legmodernebb HW-ket nem ismeri. Vistával kellene próbálni. És összességében mégiscsak a win a "profibb", hiszen azon végül sikerült lejátszani a filmet.
Tenyleg fontos az eleresi ido :) Az a 800Mega/8perc sem semmi. Akkor vagy kurva lassu a BlueRay olvaso sebessege vagy az a 800Mega nem 800Mb volt hanem 8Giga. Inkabb! Eleg gyalazatos lenne ha egy PS3 jatek 800Mb lenne. Amugy jo a cikk! :))
Azt hittem valamirõl lemaradtam pl hogy HD-DVD meghajtó van az XK0.36-ban.
Amúgy tuggya valaki, hogy írják japánul azt hogy ps3? Mert a belinkelt oldalon elég nehéz eligazodni ez ügyben!;))) Monnyuk, hanem csak felrakták a wincsire, de el is indították a gámét, akkor gyak a warez meg van oldva, pláne ha télleg csak 800MB körül vannak a gámék, mint az említett RR7.
Közben megtaláltam a cikket a japánok is így írják: PS3, viszont kiba keveset értek ezekbõl a kandzsikból, meg hiraganákból, a kataganákról már nem is beszélve. (Akinek a magyar-japán rokonság a mániája annak most üzennék valamit, de akkor felkiáltójelet kapnék, úgy hogy inkább hagyjuk.)
HDCP , mekkora szop*s. Olyan fura lecense van a dolognak, aki rajon, hogy kell kiekrulni azt durvan kivegzik.
"a meghajtót USB-porton keresztül összekötötték egy Macintosh géppel is, ami azonnal felismerte HD-DVD meghajtóként, szoftvert azonban nem tudtak telepíteni hozzá."
LOL a mac mégiscsak profibb, bár nem értem, hogy szoftvert miért nem tudtak telepíteni hozzá. Talán nincs apple alá HD-DVD player?