Azt hiszem nem lesz túl naprakész a válaszom, de a Preferences-ben a Display - Colors pontjában minden létezõ színt kedved szerint módosíthatsz. Legalábbis a 401-es verziótól már biztosan. :-) Egy kérdésem nekem is lenne, így ide is felteszem:
Adott egyetlen nem túl bonyolult mesh (kb 500 polygon) amin az Edge Slice funkcióval szeretnék finomítani. Az esetek többségében gond nélkül sikerül is így az új élt beillesztenem, de van amikor nem mûködik. Próbáltam úgy is, hogy létrehozok 2 új pontot a meglevõ éleken és ezeket "manuálisan" kötöm össze egy új éllel...ahol az edge slice funkció nem mûködik, ott ez a metódus sem jár sikerrel. Hol hibázhatok? Mitõl mûködhet u.a. a funkció az egyik polyn és a másikon nem? Segítségeteket elõre is köszönöm!
Nem volt sok idom foglalkozni a progival igy még mindig maradtak a #26-os hszben feltett kérdések és hogy lehet-e állitani a rajzolt curve vastagságát vagy szinét, mert a fehér refkép elött nem látom hogy hol van a vonal. Vagy ha van valakinek egy használhato profilja ami a legalapvetöbb modellezésre használhato azt elküldhetné.
na azaz, nemám hogy átméretezné a képet 800 as szélességre hanem lekicsiníti a 10edére... wow
na itt átméretezve:
én ezt csináltam most modoval: hiba amirõl én is tudok, hogy egyrészt a padló textura morzsás mert szar a felbontása, a másik meg hogy a subdives üvegbúra csúcsán elõjött az a buzi fodrozódás effekt... sajnos sehogy se tudom eltüntetni teljesen
bármelyik toolt lehet állítgatni select throughra hogy lehessen a kijelölést váltogatni, de alapban a legegyszerûbb az element moveal mozgatni ahogy te akarod
na az elözö megoldodott,de valamiért nálam ha curve-t rajzolok akkor nem maradnak láthatoak a vertexek csak az amilyeket kijelölöm.A másik hogy a vertexet csak ugy tudom mozgatni ha kijelölöm és rányomok a move gombra de addig nem tudok másikat mozgatni amig ki nem kapcsolom a movet és másikat nem jelölök helyette, nincs valami tweak szerü funkcio.Vagy valamien vertexhez snapolo tool.Azt láttam hogy lehet rasterhez és geometriához snapolni, de vertexhez nem találtam. Leszedtem a Le Mans C9-es auto tutort és ez alapján egészen megtetszett ez a progi. Ha esetleg valakinek megvan a help fájl hozzá az elküldhetné, mert hiába nyomok F1-et semmit nem csinál.Vagy bármilyen leirást a fontosabb funkciokrol
tudna valaki segíteni hogy hogyan lehet eltüntetni a régi referencia képeket a munkaterületröl?Mert megprobáltam beállitani egyet, de nem lett jo majd egy másikkal probálkoztam,de az elözö az ugyan ott maradt.Már ujrainstalláltam a modot is de a ref kép még mindig ott van.Se kijelölni se törölni nem tudom de zavaro mert a másik képet viszont kitakarja.
És lehet h naivan, de nem rosszindulatbol ment a hozzászólás
Az alapól benne van maya ban:D 6 éve mayazom...modoban kezdõ vagyok.
Ez egy igen bölcs hozzászólás volt. Nem azt mondtam, hogy nem tudok exportálni, hanem hogy hibásan olvassa be a maya. Szerintem a legprosztóbb dolog ilyet beírni, hogy olvass helpet. Nagyon dekonstruktív és közösségellenes. Ha a helpben benne lenne, nyilván nem írnék ide. Amúgy a kérdés nem neked szólt, mert az eddigi hozzászólásaid alapján jóval kezdõbb vagy, mint én.
Idõközben megoldódott a dolog, valaki írt egy maya plugint, ami lehetõvé teszi az lxo objektumok importálását. Már régebben is megfogadtam, hogy nem írok magyar fórumba. Elég ránézni erre, meg mondjuk a cgtalkra.
Nézd meg a help jét a Modo nak szépen le van irva. Amugy asszem inventoriba modo jobb oldalan kikell jelölni mindent, h exportálni akarod
Ha vki olvassa még ezt a topikot, örülnék egy kis segítségnek. modoból maya ascii filet mentek és próbálom megnyitni mayában, de csak a perspektivikus nézetben látszik valami, igazából meg se tudom mondani, hogy milyen típusú objektum lett belõle, de nem lehet pl shadelve megjeleníteni, sem átkonvertálni bármibe, pl polyba. Mit csinálok rosszul? maya 7/modo 202
Hello! Letöltöttem a programot, de hogy elindítsam ezt kéne elvégezni: 1) Unpack 2) Use our keymaker to generate a working key. 3) Place lic file in X:\Documents and Settings\<your username>\Application Data\Luxology\
Csak hogy nekem nincsen Application Data mappám.Szerintetek hova kéne bemásolni a license fájl?
Hát Maya Mindenek felett...tartja a mondás igaz boba?:) Én modoval most ismerkedem, elõször a mayahoz képest valamiféle paint nek tûnt:D De teljesen egyszerûen logikusan van felépítve számomra, a modellezés egyelõre sokkalta kézreállóbb nekem mint maya ban:)
HAt en nagyon regen elkezdtem Maya-t,de abbahagytam pedig konyvet is inteztem es nagyon tetszett csak ido hianyaban es lustasagbol felhagytam vele! Bar most elhataroztam megcsinalom a hon ahitott modellt amire vagyok!!
En a lightwave elol is fejvesztve menekulok.:) Mindenki mast tart szamara megfelelo kornyezetnek.
Megindokolni nemtudom. Egyeni preferencia kerdese az egesz, szimplan nem jott be, valahogy en nemtudtam megszokni a kezeleset. En tovabbra is maradi modon Mayaban modellezek kis egyeni testreszabassal.
Hat mivel en lightwavet mar probaltam es az sokkal felhasznalobarat,mint pl 3d max igy modo is bejott nekem! :)))
Nekem sajnos nem jott be, de elismerem, hogy marha jo program es remek dolgokra kepes. Most, hogy mar a kettes szeria fut egy igen korrekt renderer es texturafesto resz is kerult bele, a neten pedig az ugyesek mar alapabb displacement festest is talalhatnak benne.
Kiprobalni mindenkepp megeri, hameg tetszik lehet zuzni!:) Csak azt kell megjegyezni, hogy szinte minden programban ellehet erni a kivant eredmenyt, csak az ut kulonbozik. Mindenki talalja meg a hozza passzolos munkafolyamatot es onnantol marcsak a felhasznalo a szuk keresztmetszet.:)
Hát bizony eléggé tud...én maya után meglepõdtem mennyire letisztult a modellezés folyamata számomra modoban. Persze izlések és pofonok