Na ja, de ha most abbahagyjuk akkor is hány MILLIÁRD lett kidobva? (Még így is ez lenne a legjobb döntés.) Sittre a felelõsökkel és SOHA ne jussanak felelõs döntési pozícióba hasonló barok!! Ja, és minimum az lenne, hogy számûzzük õket ebbõl az országból, hogy itt több kárt ne okozhassanak. Demszkyvel kéne kezdeni...
Honnan van neked ennyi ilyened? :) Esetleg Youtube-ra fel lehetne õket lõni, nekem nagyon bejönnek az ilyen mára már kicsit retro-életérzésû közlekedési okosságok. Ja, és végre választ kaptam gyerekkorom egyik óriási talányára, amelyre akkoriban egyetlen felnõtt sem tudott válaszolni, mégpedig hogy mi az a kis pöcök ott a sín mellett ami úgy feláll ha jön a metró :) (az automatikus vonatmegállítóra gondolok). Nem tudom miért ragadott meg az a kis kütyü akkoriban, de most hogy huszonegynéhány év elteltével választ kaptam a nagy kérdésre, boldog lettem :D
Nem tudom melyik álláspont igaz a négyessel kapcsolatban, hogy jó lesz-e vagy sem, de én azt mondom ha már beleöltek ennyi pénzt, akkor csinálják meg (utána takarodjon az egész bagázs Demszkyvel az élen). Mert szép és jó hogy mennyi mindent lehetne építeni a négyes metró árából, a baj csak az hogy annak a pénznek jó része már most elõre el lett költve, és ha leáll a projekt, nem biztos hogy visszajön.
Hát a VEKE tanulmányra adott válasz egy nag maszlag. 2(!) perces idõnyereségen csámcsognak. Szerintem ami 10 perc alatt van azzal nem is érdemes foglakozni....
Már számtalan helyen el lett hangoztatba, hogy NEM lehet sok más vonalat és járatot megszüntetni, mert akkor kell 1, de legalább 2 átszállás a metronál, hogy elérhesd a célodat amit MOST átszállás nélkül megtehetsz.
Aztán az a rész sem világos nekem, hogy leírja, hogy elvielg 12 millió(!) emberet is képes lenne elszállítani, de pár sorra lejebb leírja, hogy 2 perces járatsûrûség esetén 80%-os kihasználtsággal napi 470 ezer utas elszállítása oldható meg. Most akkor, hogy jön ki a 12 milliós elméleti felsõ határ? 10 mp-es járatsûrûsséggel? EZEK BARMOK EGYTÕL EGYIK!!! POKOLBA A KIBASZOTT 4-es METROVAL!![#levele
Van még nagyon sok ilyen film, de azok már nem metrósak hanem villamos, hév, vasút meg amit még el tudsz képzelni. Azok nem hiszem hogy fel lesznek töltve ide.
A 4-es metrós oldalon pedig már rég kint volt a választanulmány. Igazából a VEKE eredménye csak az, hogy a közvélemény is érdemlesebben viszonyul a 4-es metróhoz. Ki tudja még mi lesz ebbõl, nem szabad feladni.
Olvasom, hogy Budapest költségvetésében több mint 10 milliárdos megszorítással kell számolni. Iskolák, kórházak zárnak be, színházak szûnhetnek meg. A BKV-t a fõváros már évek óta alulfinanszírozza, rekordméreteket döntöget a cég adóssága. Ez idén sem lesz másként, tehát borítékolható a tömegközlekedési infrastruktúra további leépülése, vagy egy drasztikus járatritkítási és megszüntetési hullám.
Akad azonban egy terület, ahol még a költségek jelentõs túllépése sem jelent problémát: a 4-es metró. Demszky Gábor betegesen ragaszkodik e szent tehénhez. Régóta várok már a fõpolgármester úrtól egy "õszödi beszédet", amiben elmondhatná, hogy a beruházás 30-40 éves elavult tervek és koncepciók alapján fog megépülni, és a költségek szándékos alultervezése miatt jóval többe fog kerülni az adófizetõknek, mint amirõl szó volt. Szót ejthetne arról is, hogy a megvalósíthatósági tanulmányokban hamis, túlbecsült utasforgalmi adatokkal számoltak, és így az építkezés sosem fog megtérülni. Beismerhetné, hogy figyelmen kívül hagytak számos olyan komoly - közlekedési szakemberek által készített - tanulmányt, amely kétségbe vonta a 4-es metró fontosságát, és inkább más jóval olcsóbb, de hasznosabb alternatívákat javasolt helyette. Elmondhatná azt is, hogy a jelenlegi formában megvalósuló metró a mostani felszíni tömegközlekedési hálózat jelentõs visszafejlesztését (41-es, 47-es, 49-es villamosok, 7-es, 73-as buszcsalád leépítése) fogja eredményezni, tehát a budafoki, az albertfalvai, az újpalotai, és a zuglói lakosoknak a plusz átszállási kényszerek miatt bizony rosszabb lesz majd, mint jelenleg. És bevallhatná azt is, hogy a fõváros délnyugati agglomerációjából naponta bezúduló autóáradat sem lesz kisebb, mivel a metró súlyos százmilliárdokért sem fogja ezt a problémát megoldani. Az építkezésbe pedig bele fog rokkanni a fõváros.
A bevezetõben említett megszorítások egyetlen ellenszere a metróépítés halasztása. A fõváros pénzügyi erejét jelen helyzetében ez a költséges és mostani formájában értelmetlen luxusberuházás teljesen felemészti. Jó lenne, ha végre kinyílna a Fõvárosi Közgyûlésben ülõk szeme, és nemet mondanának a 4-es metróval kapcsolatos pénzköltésekre, valamint figyelembe vennék a metrót megkérdõjelezõ szakvéleményeket is. Sajnos azonban félõ, hogy nincs bennük ennyi belátás, hiszen még a Fidesz és Tarlós István is a metróval kampányolt, és most persze minden párt sunyin hallgat.
Jájj jájj jájj! Nem szabad ám idegeskedniiii :D A nyugalom a hosszú élet titka!
Hasonlítsd össze hogy milyen stílusban beszélt Vitézy és Dancs. Dancs szinte remegett kiállni a nulla tudásával a közvélemény elé mert félt hogy lebukik hogy csak azért kapja a pénzét hogy bekussol és azt csinálja amit a felsõsök mondanak neki.
Egyenesen hazudnak, ezt meg kell szokni. Nem tehet róla hogy hazudik. Õ inkább féreg minthogy csöves. Inkább lop csal hazudik minthogy szerencsétlenkedjen.
Ez van, vannak ilyen emberek. Tönkre lesznek téve és kész. Hála istennek.
Hát az akki dumál AKKORA hülyeségeket beszél, hogy éppenhogy nem szakad le az ég.
1. "..budai részen óriási parkolóterületek vannak."
HOL????? Én egyet sem látok, pedig arra van a sulim. Mellesleg aki bement már Kelenföldig, miért ne autózzón belejebb? Nem éri meg átszállni.
2. "470 milliárdot kaphatt Mo. közlekedésfejlesztésre és ennek felét sem teszi ki a metro."
Hát szépen is néznünk ki, hogy egy ilyen elbaszott ötletre az összes támogatás majd FELÉT kidobjuk, abból az összegbõl, ami az EGÉSZ országra jut. HÁT MI EZ AZ ÖKÖRSÉG??? Nem csak BP.-bõl áll az ország!!! HAHÓ!!!
3. "Dugómentesítés nem a most épülõ szakaszok feladata, hanenm a 3-dik és 4-dik szakaszé."
Milyen 3-dik és 4-dik szakasz szakasz? Mirõl beszél ez? Eddig arró volt szó, hogy két lépcsõben épül, elõször a Keleti-pu-ig és aztán tovább a Bosnyákig. Most akkor mi van? Mellesleg, ha nem lesz metro összekötve (BÁRMELYIK!) a MÁV-val vagy HÉV-vel akkor ezt a funkciót SOHA nem látja el egyik metro sem. Leglább a ráckevei HÉV-et össze kéne kötni a szentenderivel és a ráckeveit meg be kéne vinni valahogy a Deák-tér környékére, a gödöllõit meg összekötni a piros metróval.
Benne van elég szépen, hogy miért elbaszott ötlet, MEKKORA bukta lesz, ha még sokáig öntik bele a pénzt, ja és hogyhogynem a támogatók még ki se mernek állni mellette, csak kussolnak szépen. Szerintem ehhez nem nagyon kell kommentár...
Arról meg nem is beszél senki, hogy évente megbecsüli/kiszámolják, hogy a dugók mekkora anagi kár okoznak anyagilag. Namármost a metro építése nem kicsit csinál, de ezen résszel hogyhogyenm SENKI nem foglalkozott eddig..
"Következõ ilyenednél beírok a modi fórumba." ez Cmdrnek szólt természetesen.
Ne idegeskedj már miatta. Provokátor. Kész. Még csak annyit sem ír hogy miért vagyok a hülye, csak elkezd csúsztatni hogy Levegõ Munkacsoportos vagyok. Aki ebbõl pénzt nyúl le azt nem érdekli a téma és nem is fórumozik. Szarik az egészbe, az lenyúlja a magáét és beül a limuzinba. De nehogymár még magyarázkodjak is.
Idegbeteg? Kirõl beszélünk? Hirtelen azt hittem, hogy magadról írsz.
Egy normális 4-es metrót MINDENKI támogatna, de ha körbnézel akkor a támagoatók vannak kisebbségben, csak nem õk vannak döntési pozícióban. Na ez a gáz. De te nem tudod felfogni, még az elemzések TÚLNYOMÓ része is azt bizonyítja, hogy a még a LEGOPTIMISTÁBBAN nézel MINDENT, akkor sem érte volna meg, nemhogy most, 3-4-szeres költségtúllépéssel.
Mellesleg a buzi demszkynek nem volt jó az orosz metro...
Én megmondtam az elején. Aki azt mondja hogy metró kell és kész, annak annyit kell visszaírni hogy "nincs igazad és kész". Felkiáltójel sem kell. Nincs értelme ezen vacakolni. Meg aztán baromira nem múlik semmi a hozzászólásain. Esetleg ki lehet tiltani õt a szemétkedõ beszólásai miatt (takarodj, kukába való vagy...stb). De már így is túl sok karaktert pazaroltam erre a tök érdektelen témára.
Meg lehet nyugodni, enyém a metros.hu, ott van napi 500-1000 látogatottság és én maximálisan ellenzem a 4-es metrónak ezt a verzióját, ami a honlapon is látszik. Õ meg csak irogat. Ennyi.
Barátom, te olyan sötét vagy, mint az éjszaka. HÁNY szakember és általuk készített dokumentum és közétett vélemny kell, hogy belásd ez SOHA nem hozza vissza a belé invesztált HORRIBILIS pénzt és szinte NULLA hatása lesz a forgalomra, nem fogg csökkeni a belvároson ÁTMENÕ és bemenõ civil forgalom? Ha VÉGRE kész lenne az kurva M0-ás és egy másik híd, hogy végre fel lehessen újítani az összeomlás felé tartó Margit-hidat annak valóban kézzelfogható haszna lenne vagy egy normális HÉV-vel és MÁV-val kombinált elõvárosi rendszernek. Most, ha HÉV-vel megyek, akkor a Batthyány-tér a VÁgóhídtól kb. fél óra vagy a Deák tér 20 perc. Namármost, ha lenne egy alagút ami ezeket összeköti az kb. 6-8 perc lenne az utazás és Szigethalom környékérõl 50 perc lenne a belváros. Ez már megérné, arról nem is beszélve, hogy lenne É-D irányû DIRKT kapcsolat. Ha a Gödöllõi HÉV-vel is megtenék ez még gyorsabb lenne e külkerületek közti kapcsolat. HOL A BÜDÖS FRANCBA TUDNA ILYEN A 4-ES MERTÓ?
Neked meg az USÁ-ban, hisz ott a jólét meg hálivúd, meg minden! Én jól érzem itt magam, te vágyakozol máshova. Nem neked kéne itt elküldözgetni másokat más országokba.
"A nagy plázáknak az az érdeke hogy a közelükben legyen a nagy forgalom, a sok átszálló tudjon nézelõdni náluk."
Sajnálatos, hogy az ilyen dorid emberekre lehet hatni. Nekem eszembe sem jut nézelõdni, még SOHA nem vettem olyat, amire ne lett volna szükségem. Immúnis vagyok MINDENFÉLE reklámra, köztük a 4-es metróéra is.
Ez egy elõre megtervezett üzleti fogás. Ugyanaz lesz a Bosnyák téren is mint az Örsön. A nagy plázáknak az az érdeke hogy a közelükben legyen a nagy forgalom, a sok átszálló tudjon nézelõdni náluk. A Bocskai úton is lesz valami pláza vagy bevásárlóközpont szerûség. Az Etele téren is.
Az meg hogy ki hova akar utazni, le van szarva. De várjatok, kék az ég. Mondjak még ilyen meglepõ dolgokat? :D
Nem kirúgni kéne õket, hanem börtönbe zárni, na nem olyanba amiben TV van a szobában, hanem valami keménybe, ahonnan mondjuk közmunkával kiviszik õket alagutat ásni!
Hogy a túróba lehet NÉGYSZERESEN meghaladni az eredeti költségeket? NEM TUDNAK SZÁMOLNI BAZZEG? Akkor legalább mindig borútlátóan kéne becsülni és így számolni. Én egy garast sem adnék erre a szarra. Akik foglalkoztak a metróval és anyagi vonzatával FELELÕSSÉGRE KELL vonni és ki kell rúgni a francba õket, mert NEM értenek akkor a szakmájukhoz. Ekkora pnotossággal BÁRKI meg tudná becsülni az építés költségeit, én ingyen is megmondtam volna ezt az összeget elõre. Én 600 milliárdra saccoltam 3 éve...
azér ez már eredmény... már a népszabadság is :) Hajrá VEKE!
Az ilyen beszólásokkal nem kell semmit sem foglalkozni hogy metró kell és kész. Elég ha annyit mondasz erre hogy nincs igazad és kész. Úgysem fogja végigolvasni a topikot meg a tanulmányokat. Sõt lehet hogy provokátor :)
Légyszíves valami érvet! Ezt már egyszer leírtad. Vagy beragadt a lemez? Komolyan mondom az ilyen emberektõl van hányingerem. Csak egy vélemény van, a tietek ugye?
Minden baromságra szórják a pénzt, csak azért mert jól mutat.
Hát igen, csakhogy az újpalotai szakasszal mégtöbbe kerülne. Sokan mondják azt hogy ha már mindenképp megépül a 4-es metró akkor az esetben az lenne a leggazdaságosabb ha a megépítés után azonnal bezárnák. Szóval végülis jobb ha egy ilyen metróvonalba minél kevesebbet ölünk bele.
Egyébként ilyentõl nem kell félni, újpalotai szakaszhoz minimum 30 év kell még.
kell az országnak/fõvárosnak egy 500 milliárdos beruházás ahhoz. hogy pár ember megint szarrálophassa magát. vajon akik közel vannak a mézesbödönhöz, hány százmillióval duzzad meg a bankszámlája mire vége lesz az építkezésnek?
1000-szer akkor bohózat lesz ez a metró mint a Combino volt...
Közben olvasom valami német napilapból (talán Frankfurter Allgemaine) kiollózva, hogy amellett hogy a tervezettnél 3-4 szer kerül drágábba a kivitelezés, soha nem fog megtérülni az fõvárosnak, és mindig kurvanagy veszteséggel fog üzemelni.
Arról nem is beszélve, hogy a XIV. volt az elsõ kerület, amely közvetlen metrókapcsolatott kapott a belvárossal 1896-ban, valamint 1970-ben. Ennek csak akkor lenne értelme, ha nem a Bosnyák térig, hanem ki egészen Palotáig menne.
Arra kívnécsi lennék, hogy hogyan jutottak arra a következtetésre, hogy: "közel 110 ezres kerület végre csatlakozhat a fõváros vérkeringésébe. Elõzetes becslések szerint a Bosnyák téri végállomás naponta több százezer utast vonzana a teljes észak-kelet pesti agglomerációból"
Még az erdeti becslések sm számonak TÖBB SZÁZEZER utassal ÖSSZESEN, nemhogy csak Zugló környékén. Vicc az egész..
Zugló szerint az agglomeráció is jól jár a 4-es metróval. Szerintem meg mindenki jól jár ha nekem adja az összes pénzét. Csak én nem írtam róla tanulmányt hogy miért :) Ennyi a különbség kb :D
Itt van ni. Nem foglalkoznak a döntéshozók azokkal akik ellenzik a 4-es metrót. Zuglós cikk
Azért ez nem egészen így van, próbálj néha az elvakuláson átlátni. A kerület vezetõinek azért áll érdekükben a metró Bosnyák térre vívése, mert az amúgy is drága ingatlanok árai méginkább felmennének, ez pedig nekik jó, hisz bizonyára több ingatlannal rendelkeznek a kerületben, azonkívül a kerület ázsója is nõne, bármennyire is fáj ez nekünk. Persze az õket se érdekli, hogy eme haszonért a városnak mekkora árat kell fizetnie