Persze, az alapelveik néhol jók, de az hogy nem hagyják hogy megépüljön az a rohadt m0, az tiszta vicc. Neplóban volt egyszer riport, a közelben élõk támogatnák, mert nem a házuk elõtt dübörögnének el a kamionok, legalábbis nem annyi.
Az a kamion, ami az m3-ról megy mondjuk vecsés felé, annak semmi keresnivalója nincs a hungárián, szerintem...
Honnan tudod, hogy így élnek? Ha nem is az erdõben laknak, attól még lehetnek jóval figyelmesebbek a környezettel szemben, mint te. Tudod, fair trade dolgok, E-mentes dolgok, satöbbi;)
és privát közszervezeteket akik a búgocsigák vonulási útja miatt is képesek megvétózni vagy legalábbis fél évvel késleltetni egy beruházást ha nem pergetnek nekik elég lét...
(Az összes zöldet felakasztanám legszívesebben aki tüntet az erõmûvek ellen és a gáz és kõolajszármazékok felhasználása ellen közben teszi ezt a meleg lakásból és az autóból rángatva a mobilját.... Menjen ki a vadonba éljen az erdõben 1-2 évet tûzzel (nem.. se gyufát sem öngyújtót nem adunk neki), ijjal, nyíllal, késsel és akkor elhsizem, hogy olyan rohadtul zöld.. Amíg ezt nem teszi (tehát nem teszi meg a minimumot a föld megóvásáért) addig meg csak a szája jár...)
bocs kikívánkozott ... Kíváncsi vagyok hány kereset lesz a pipacsok növésének akadályoztatása miatt a 4-es metro további nehéz szülése során...
csak az egyiken utaztam, amelyik elvitt a Santa maria del Popolo-hoz (vagy hová?:) egy hétvégéig voltunk kinn, persze minden nap esett az esõ, de a szállás jó volt, magyar apácáknál ^^ (persze 'kezemben' az angyalok és démonokkal, vérbeli túristának éreztem magam )
Hogy ugye visszakanyarodjunk az eredeti témához, a 4-es metró nyomvonala nem rossz, nekem inkább azzal van bajom, ahogy csinálják. A 60-as 70-es 80-as években megmutatták a ruszkik, hogy lehet úgy is metrót építeni, hogy közben járnak a villamosok. Az meg, hogy 2009-ben tényleg fogunk-e utazni rajta! Hááááát. Nem fogadnék rá ismerve a magyar tenderkiírásokat...
Na most erre azt tudom mondani, hogy Budapestnek 7 metrója van, mert a HÉV ugyanolyan gyors mint a metró (mellesleg Londonban a metrók 60°%-a a föld felett megy)
Területe csak kétszer nagyobb (Moszkva=1097km2, Budapest=525km2), viszont a lakossága 7 szer nagyobb (Moszkva= 11 millió 300 ezer lakos, Budapest= 1 millió 700 ezer lakos)
Láttad már az A vonalat? Na olyan nálunk 20 év múlva sem lesz. Ráadásul õk nem szaroznak alagutakkal: hídon viszik át a Tiberis felett. ;-)
Máshol mennyi metró van mi meg szenvedünk itt...(elsõ kép Mosckow a másodikat nem tom:S)
Szvsz semmi értelme, csak arra jó hogy mindenféle választást lehet nyerni vele. A kormány a pestiekre költi a pénzt, mert tudja hogy õk fogják megszavazni, kell valami látványos beruházás - nem baj ha hülyeség. A vidékiek meg felfordulhatnak ofkorsz.
Az indexen kielemezték: http://index.hu/politika/belfold/budapest/1129m4ltrn/
Röviden és tömören, a szavazók 80%-ka a szavazáson résztvevõnek igent mondott a NATO-ra, aki meg nem ment el annak csak KUSS! Ja, hogy a kötelezettségeknek nem tetszett utána nézi. Tipkius magyar bunkóság... A NATO kérem nem szeretotthon, ARÁNYOS teherviselést ké mindekitõl. GDP 2%-a. Mi ennek az 1/3-át kis alig érjük el, és azt is hülyén költjük el. Ha akarsz még errõl dumálni, gyere a haditechnikai topicba.
Migekkel nem az a baj hogy elavulnak, hanem hogy mi a ráknak? (Ugyanez igaz a gripenekre is). Azért, hogy néhány kiváltságos repülõbuzi a mi pénzünkbõl repkedjen céltalanul? Mert más hasznuk eddig nem volt. Tudom, a nato elvárja, de hazánk nato-tagságának fontosságát is megkérdõjelezném... De ez már egy másik topic. A 4-es metró nyomvonala szerintem nem rossz, aki utazott már 7-173 gyors busszal (fõleg nyáron) az nem is kételkedik ebben...
sok metrót terveztek lelkes õseink ahogy hallottam regéket.. "de az a pénz, pénz a sok rohatt pénz".. :)
egy picit hasonló vonalon megy a 4-es metró mint a hetes busz (durva kerekítéssel) akkor miért nem inkább 7-es metró? :P (én 4éve járom busszal a Ferenciek tere-Dózsa György út távot és nem rosszabb a helyzet mint metrón ugyanebben az idõben utazok, sõt ha sikerül jönnie kettõnek egymás után akkor még jó is a helyzet! :)
Ez a hévösszekötõs dolog létezõ project, 5-ös metrónak hívják. Ha jól emlékszem, a margitsziget alatt jönne át pestre, a lehel térnél keresztezné a 3as metrót, utána oktogon, astoria felé menne a csepeli hévhez. Talán a metros.Hu oldalon láttam, még valamikor régebben.
ha nem faxoskodja el az akkori kormány oroszok már régen megépitették volna az államadósság törlesztése fejében.De nem, kellett nekünk mig29es... ami várható volt hogy X idön belül elavul
4. Metró: Volt "szerencsém" a 90-es évek második felében eleget járni a piros 7-essel. Röviden és tömören, akkor utáltam meg a tömegközlekedést. Brrr.... Már sokkal korábban el kellett volna kezdeni építeni... :\
M0-ás: Egy érdekesség sokak kedvencérõl: az M0 eredetileg autópályának megfelelõ kiépítésre lett tervezve, vagyis minimum 2x2 sáv, plusz leállósáv, de bõvíthetõ 2x3 sávra (leállósávval). Ha valaki megnézi az elsõ szakasz mûtárgyait (pl. a felüljárókat) feltünhet neki, hogy "féloldalasak", vagyis nagyobb szélességet hidalnak át, mint maga az út. Csakhogy jöttek a költséghatékony megoldások, és a politikai okok, minek következtében kitalálták a "gyorsforgalmi út" jelzõt a 2x2 sávos útra, amelynek nincs se padkája, se leállósávja. Ennek köszönhetõen ha bármi baleset történik, az M0 forgalma meghal.
Aki sûrûn jár az M0-áson, abban már valószinüleg megfogalmazódott, hogy mégis hogy képzelik azt, hogy erre az útra tereljenek rá minden elkerülõ forgalmat. Lévén a M0 már most is elég zsúfolt, pedig még messze nem valódi körgyûrû. Bezony, a 2x2 már régen nem elég erre a célra, legalább 2x3 sávosra kellene bõvíteni, hogy feladatát megfelelõen elláthassa. De az pénzbe kerülne. Sokba. És nem vonzó olyan döntéseket hozni, amely nem új autópályák építésérõl szól, hanem egy gyorsforgalmi út kibõvítésérõl.
Pedig nem. Ha csak a budai rész elejét nézzük, nos ott a BME Mo legnagyobb egyeteme, >>10000 diák, .... A 7-es busz tényleg egy vicc, akkora forgalom ilyen hosszú szakaszon sztem a világon nincs. Ja, és ne felejtsük el, hogy elég sok cég és dógozó bizony közel sem a duna azonos partján leledzik, szóval valahogy azoknak a szerencsétleneknek át kell evickélni azon a kis vizen. A hidak teljességgel járhatatlanok, szóval kocsival, busszal õrület, villamosok dugig vannak ... dél pestre pedig ugyebár eddig nem ment metró, szóval nagyon kell az oda.
ha jól tudom már a 80as évek elött is meg volt tervezve (!!!) hogy meg kéne épõíteni... de valaki majd biztosan szolgál pontosabb infóval
egyébként az nagyon bejön hogy kb 2 perces gyalogutak vannak megállónként (fehérvári úti vásárcsarnokkal szemben és a móricz körtéren, azaz a vásárcsarnok mögött is van megálló, plusz még a k épület elött ami két villamos megálló) igy tuti gyors is lesz :D
Ja, meg ha tudná sok gyökér, hogy milyen iszonyatos fellendülést hoz a 0-ás. Nézzétek meg Google earth-tel most Szigetszentmiklós és Csepel környéki rész, hogy hány cég települt oda. Az MO-ás elõtt ott CSAK a pusztaságg állott.
Annyi bevétel van adókból (asszem iparûzési vagy minek hívják), hogy város 0 állami segítséggel is gyakorlatilag új iskolát, rendelõintézetet és mág számos egybet épített így, mert persze a "kevdes" kormányunk egy fityinget sem adott semmire, mert nem õk vannak a vezetésben.(ezt a saját kampányszórólapukon ki is emelték...) Na akkor most fejezem abba a politikia miatt, de az a baj, hogy ezek nem szétválaszthatóak.
Modjuk szerintem a budapesti közlekedés másik baja, hogy túl sûrûn vannak a megállûók sok helyen. Ennyire lusták a pestiek. Amíg én kisétálok a HÉV-hez vagy a buszhoz Szigetszentmiklósón az kb. 10-15 perc..
Nos az M0-s tulajdonképpen soha sem fog elkészülni, köszönhetõen a jó Magyar szokásnak, hogy bármerre építenek bármit is, mindenki megvétózza, bepereli, bulldózereléfexik, vagy a haláltudja mit csinál. Anno már mikor a Szomszédokat forgatták, már a Taki bácsiéknak is az M0 miatt kellett költöznik, mert kisajátították a telküket. A Szomszédok mikori is... :DDD
Amíg az egyéni érdek sokkal fontosabb a közérdeknél, addig ez így is lesz és megérdemeljük.
No persze ha kiemelt projektként kezelnék, gyorsított eljárásokkal, külön erre a célra felállított ítélõtáblákkal és szakértõkkel és és és... de miért is álmodozok én... Ez soha, semmelyik magyar kormánynak nem volt sem célja, sem érdeke, így MIND azt kapjuk ami jár.
Igen, a merto legfõbb baja, hogy abból a kb. 600-800 MILLIÁRDból (tudotmmal ennyibe fáj majd, de mág ha csak fele ennyi is..) REKORDSEBESSÉGGEL be kéne fejezni már az a kuva M0-ást, vagy iszonyatos mennyiségû más, sokkal ésszerûbb fejlesztést lehetne csinálni. Vicc amit azzal a sötétzöldek csinálnak az MO-sal.
Mellesleg ha még a mostaninál is korrektebb lenne az elõvárosi közlekedés és a HÉV-ek bejárnának egészen a belvárosig (Deák tér környékére, vagy összekötnék a szentenderi HÉV-et a csepelivel meg a ráckeveivel az lenne nagy lépés. Az elõvárosi MÁV szerelvények is beljebb bumlizhatnának és akkor a metrót el is lehetne felejteni. Na ez is drága lenne, de többet érne, mint ez a metró.
Ja és még annyit hozzá. Hogy a bosnyák térõl induló Thököly ut kersztezi a Hungária krt. Tehát magyarul két villamossal megoldható ugyanez a történet. Az 1-es vili pedig mind a 2-es mind a 3-as metró utvonalát metszi . A 3-asét többször is.
Mi a véleményem? Hát egy ha a keletitõl nézed a dolgot ott van az 1-es villamos. Amikor a Lágymányos hidat épitették azért csinálták olyanra a milyen és szerémi utat is mert arra menne az 1-es vili és elmenne a kelenföldi pályaudvarra. Tehát magyarul most vagy a 4-es metró felesleges vagy a villamos. (megjegyzem a villamost tovább vinni több milliárddal kevesebb pénz) . Ha a további részt nézem oda valóban elkell egy kötött pályás szerkezet mert elég nehezen megközelithetõ. De ha a belegondolok abba hogy sin is van a Thököly úton ami ugye a bosnyákra visz. Akkor szintén nem értem minek a metro. Tehát magyarul ha kb 1-2 milliárdól átvinnék az 1-es vilit a Lágymányosi hídon és a keletitõl pedig a bosnyákig endbe tennék az utat akkor a 4-es metró teljesen felesleges . Mert kb 30 percel hosszabb menetidõvel az is igaz hogy átszállásokkal.ugyan oda eljutnál. És az a szép ebbe hogy valamikor a terv ez volt. Szóval ezt a maradék több milliárdot pedig elõvárosi vasutakra az uthálózat fejlesztésére parkolóházak épitésére és egy élhetõbb Budapestre kéne költeni. Hát kb ennyit gondolok róla. Az is igaz hogy átszállásokkal.
Akkoriban nem volt még ekkora jogállamiság, aki kiesett azt még jól meg is bûntették, hogy mit szórakozik, ha nem õt (mer mondjuk belehalt), akkor a családját... Régi szép idõk...
"Látható. hogy a villamosok ugyanúgy közlekedtek tovább."
Szerintem ez ma egy kicsit kockázatosabb dolog. Gondolom a BKV nem engedheti meg magának a kockázatot, hogy hullámvasútat csináljon a villamosaiból. Kicsit hardcore, ha kiugrik valaki, az is az õ felelõsségük. Vagy pedig éppen az építkezés, aki szintén nm engedheti meg az építkezési területen való keresztülszambázást. Veszélyes, és ha valami gáz van, naz nagy gáz a vállalatnak.
- gondolom én, ez mind a saját agyam (helyének) szüleménye volt :)
Több metrót a népnek, akkor a pleb leszorul végre a föld alá és lesz nyugis autósközlekedés idefent! Hurrá! Én elõre megszavazok BÁRMILYEN metrót, csak legyen sok és hosszú és épüljön gyorsan!
Már csak at M0-t kéne befejezni és akkor a teherutó/kamion kombóktól is megmenekltünk!
Evvel az erovel en meg mondhatom, hogy engem meg nem erdekel a budai resz, evente egyszer jarok oda... az a Moricz Zsiga is olyan ismeretlen, nekem nem tunik fontos helynek... ;)
gyanúsan sokan mondják hogy rossz a pályavonal terve.
Szerintem a Deák téren épp elég az a 3 metró és pont az a lényege, hogyha Kelenföldrõl a Deákra akarsz menni, akkor egyszerûen Kálvinnálk átszállsz a 3-asra
Talán értelmesebb lett volna, ha ez is a Deák térre ment volna be, és akár az a végállomása is lehene. Onnan már úgyis pikk-pakk el lehet jutni bárhova. Kérdés, hogy ez milyen mûszaki problmákat vetne fel és hogyan befolyásolná a jelenlegi vonalak mûködését.
Szerintem jó ötlet maga a 4es vonal, csak ne húznák annyi ideje az illetékeset. Szerintem térjünk vissza a kérdésre 2011ben, addigra már talán kész lesz:P:)
Nos az oldal ahonnan belinkelted a fotót részbe felfedi a probéma okát. Az, hogy Bp. villamosközlekedését módszeresen felszámolták és buszokat pakoltak a helyükre amik szépen bepöfögik as város. Gratulálok...
A másik az, hogy én sem látom igazán, hogy a metró mit mivel kötne össze. Én már 10 éve utazok pesten, de olyan irányban még soha nem kellett utaznom amit a épülõ metró majd lefed. Pedig 10 év hosszú idõ. Még a Bosnyák-téren se jártam soha. Nekem nem tûnik fontos helynek, de ettõl még lehet az.
Maximálisan kérek minenkit, hogy teljes mértékben politika-mentes beszélgetés legyen itt!!!!!!
Szerintem ez egy olyan téma, ami maximálisan megosztja a közvéleményt. Nézzük csak miért is! A 4-es metró múltja talán nem mindenki elõtt ismert. A jelenleg "aktív" nyomvonalhoz nagyon hasonló terven már 1972-ben készen állt, tehát abban az évben, amikor a 2-es metrót teljes szakaszában átadták. Eltelt 30 év, és semmi elõrelépés nem történt az ügyben (természetesen azt figyelmen kívül hagyva, hogy megépült Budapest leghosszabb metróvonala, amire óriási szükség volt). Még 4 év és lám, sokak örömére úgy tûnik, valóban elkezdõdött valami. A 4-es metró jelene tehát már most jóval többet ad bizakodásra, mint a 30 éves múlt. Persze ez sem felhõtlen. Sokan ma is megkérdõjelezik a 4-es metró nyomvonalát (sõt megépítésének szükségességét is). Elõször is vegyük ezt a nyomvonal dolgot! Ha végignézzük, a 2-es metró az abszolult gyõztes a forgalom szempontjából. A Pillangó utcai megálló kivételével az összes állomása rendkívül nagyforgalmú közlekedési gócpontokban van, úgy is fogalmazhatnánk, a 2-es metró nyomvonala igazi "nagyágyú". A 3-as metró állomásai között van egypár kisebb forgalmú, ám hosszúsága, és Pest észak-dél irányú összekötése van olyan fontos és fajsúlyos mint a 2-es vonalé. Ezek után nem meglepõ, hogy a 4-es metró nyomvonala egyfajta átvezetés a városon keresztül, vitathatatlanul az egyik legforgalmasabbon, hiszen a 7-es 73-as buszjárat-család a világ (és ez nem túlzás) legforgalmasabbja. Persze azon lehet vitatkozni, hogy a Móricz körtér környéki megállók jó helyen vannak-e. A másik téma, ugye az építésbõl fakadó kellemetlenségek (aminek én is vastagon a tanúja vagyok). Kettévágták Budapest legforgalmasabb villamosgerincét (a Gellért-téren alapesetben nem kevesebb mint 5 villamos vonala fut!). Példaképp álljon itt egy fotó a 60-as évekbõl, a Balaha Lujza térrõl:
[Forrás: hampage.hu]
Látható. hogy a villamosok ugyanúgy közlekedtek tovább.
A 4-es metró jövõje még ködbe vész. A legsarkalatosabb pont ugye az átadás idõpontja, ami ugye 1997- óta folyamamtosan csúszik (jelenleg 2009-nél tartunk).