4. Metró: Volt "szerencsém" a 90-es évek második felében eleget járni a piros 7-essel. Röviden és tömören, akkor utáltam meg a tömegközlekedést. Brrr....
Már sokkal korábban el kellett volna kezdeni építeni... :\
M0-ás: Egy érdekesség sokak kedvencérõl: az M0 eredetileg autópályának megfelelõ kiépítésre lett tervezve, vagyis minimum 2x2 sáv, plusz leállósáv, de bõvíthetõ 2x3 sávra (leállósávval). Ha valaki megnézi az elsõ szakasz mûtárgyait (pl. a felüljárókat) feltünhet neki, hogy "féloldalasak", vagyis nagyobb szélességet hidalnak át, mint maga az út. Csakhogy jöttek a költséghatékony megoldások, és a politikai okok, minek következtében kitalálták a "gyorsforgalmi út" jelzõt a 2x2 sávos útra, amelynek nincs se padkája, se leállósávja. Ennek köszönhetõen ha bármi baleset történik, az M0 forgalma meghal.
Aki sûrûn jár az M0-áson, abban már valószinüleg megfogalmazódott, hogy mégis hogy képzelik azt, hogy erre az útra tereljenek rá minden elkerülõ forgalmat. Lévén a M0 már most is elég zsúfolt, pedig még messze nem valódi körgyûrû. Bezony, a 2x2 már régen nem elég erre a célra, legalább 2x3 sávosra kellene bõvíteni, hogy feladatát megfelelõen elláthassa. De az pénzbe kerülne. Sokba. És nem vonzó olyan döntéseket hozni, amely nem új autópályák építésérõl szól, hanem egy gyorsforgalmi út kibõvítésérõl.