Már bocsánat, de hogy a faszba nem. Próbáld legyûrni a Déli Pu. Õrs távolságot mással. Vagy a Kõbánya Árpád-híd irányt mással. Sok szerencsét. Majd értesíts.
Ott olyan kihasználtság van, hogy csúcsidõben 90 sec. követési távolsággal néha fel sem férsz. A 4-es metrón ilyenre számítani sem lehet, de még feleakkora tömegre sem.
Ezt nevezeném én morális változásnak. Nyilván ha lenne hova tenni az autót akkor sokan letennék a város határában mondjuk.Mélygarázsba,parkolóba. De nincs és néha a leggyorsabb közlekedési mód a gyaloglás.Fõleg dél körül.
Milyen hosszon és hova? Nekem pl. az Árpád híd környékérõl a Vágóhídra vagy a Boráros térre érni régen gyorsabb volt, úgy hogy leszálltam és metróztam és újra átszálltam, mert olyan lassú az 1-es vili. Az is gyorsvillamosnak volt megálmodva. 50 perc míg végigmegy a vonalon. Vicc.
Zuglóból Csepelre.Hajnali 4:30 kor. Mondjuk. De ez csak egy példa,és az 1 es villamos az valóban vicc.Rossz vicc. És sajna sokszor a metro nem is játszik útvonaltervezéskor,ha a környezetemet nézem.A legközelebbi metrómegálló is jó esetben 15 percre van BKV-val. Ezért is örülnék kicsit neki,de ez hazabeszélés,mert az lenne a legjobb ha a ház elõtt állna meg.
Az kell, többsávos utak mindenfelé és a végén ott állunk, majd, mint LA. Teli hatalmas utakkal mindenfelé és az utak térigénye miatt még többen közlekednek autóval.
Érdekesség képpen annyit mondanék a jelenlegi bp-i tömegközlekedésrõl, h bringával kb. ugyanannyi idõ alatt érek ki Pestszentlõrincrõl Káp. 2-re, mint BKV-val. Kocsival meg fele annyi idõ alatt, ha nem nagy a dugó.
Sulimba meg bringával és kocsival is feleannyi idõ alatt, mint BKV-val.
Ugye ezt nem gondoltad át?
#841: hajnali 4-kor ne is várd, hogy gyorsabb lesz a metro, amikor még nulla forgalom van a városban. Egyszer próbáld ki reggel 8-kor a metro helyett a buszokat.
Bringával majdnem midenhova annyi lenne az út csak éppen leizzadok vele és buli után nem bringázik az ember részegen.
Budapest meg egy vicc. Gyakorlatilag egy város amit autópályák szelnek át. Sokszor üvölteni kell, hogy az ember a másik szaváts értse. Volt már valaki Prágában? Nálam az a mérce...
Nagyon,nagyon rossz vicc sajnos. Budapest zsúfolt.Vagy csak nekem tünik úgy. Szerintem a biciklizés még veszélyes is néhol,kevésnek tünik a bicikli út.
A bicikliset csak azért jegyeztem meg, h a bringások számára mostani áldatlan állapotok közt is lehet a távot BKV idõre teljesíteni. Hát még, ha bringás paradicsom lennénk.
Persze, akkor sem kellene mindenhova bicóval menni (pl. buli). De pl. munkahelyre Londonban is elég sokan inkább bringával mennek (ezzel afféle reggeli torna is letudva), ott lezuhanyoznak és dolgoznak, aztán haza szintén. A bringázás csökkenti az utak forgalmát, a tömegközlekedési járatokon az utasszámot és ha nem lenne ilyen büdös levegõ, akkor még egészséges is lenne.
Tudod a gond az, hogy A fõváros kurvára nem veszi figyelembe, hogy 2009-et írunk és nem 1969-et. Akár tetszik akár nem az autós közlekedés 20-szor akkora mint 40 éve és a fõvárosi vezetés rohadtul nem vesz róla tudomást. Az emberek nagy többsége meg nem fog lemondani az autójáról pláne nem úgy, hogy kész katasztrófa a tömegközlekedés minõsége szolgáltatás szempontjából. Nekem pl van autóm de az Újpest központnál lerakom mindig és metróval megyek be. Viszont gyûlölöm mert tömeg van büdös koszos a metró kényelmetlen és nyáron megdöglesz a melegben mert ugye nemhogy a szerelvény kocsik légkondicionálása nincs megoldva de még az állomások közötti szellõztetés/levegõztetés sem. Menj csak el az árpád hídi megállóhoz. Árad a bûz befele sokszor olyan szagok vannak, hogy a gyomrom felfordul. Az új buszok légkondija meg pl egy vicc. Hiába van szarnak használni mert így próbálnak meg benzint spórolni. Az utas meg dögöljön meg a melegben. Arról meg már nem is beszéljünk, hogy ez a 300Ft-os jegyár meg egy rablás.
Budapesti is ilyen volt aztán, hogy legyen felvevõpica a buszoknak leépítették az egészet. Bp. régen hasolnó hálózattal rendelkezett. Ma már csak nyomokban van ez meg.
Arról nem is beszélve, hogy Párgában kb. 200-300 forint egy full zónajegy amennyire emlékszem. 1 órán keresztül érvényes. Mi hétvégi járatsûrûsággel 1 óra alatt elértünk a város szinte legdélibb részébõl a legészakibbra. (Ha jól emlékszem Chodov állomástól voltnuk 5-6 perc buszra a koliig ahol volt a szállás és északon a már nem is tudom, hogy milyen kastélyhoz mentünk.)
Imádom azt a várost. Bp-re csak azért megyek be, mert szórakozóhelyek vannak, de a pesti rész az valami iszonyat. Szinte az egész egy lepukkant betondzsungel. Buda egy picivel jobb a hegyek miatt és így több a zöld (de azok sem a város belsejében!). A legnagyobb zöld terület így is BME terület...
Igen ez mind igaz. De ott van Bécs, ahol a tömegközlekedés szisztémája nagyon hasonló a miénkhez és még sincs dugó. Marha gyorsan el tudsz jutni bárhova. Õk pl megoldották a parkolási problémát. Mindent levittek a föld alá. Nálunk mi a jó istenért nem lehet mélygarázsokat építeni?? Pláne a tömegközlekedési csomópontok környékén lenne rá égetõ szükség. Eltûnne az autós forgalom lehetne parkosítani így még a városkép is szebb lenne.
500 milliárdért építenek egy hasznoltalan 4-es metrót mikor 9-10 (!) milliárdbe kerülne az, hogy a 3-as metró végre kimenjen Káposztásmegyerig és onnan felszínen tényleg fillérekért mehetne még kijebb is és lehetne pakolót tenni mellé. Kispesti metró is miért nem mehet át MÁV sínekre? Olyan metrószerelvény kell ami jó ide és oda is. Ma már ebben semi különleges nincs. Egybõl elõvárosi lenne és a külvárosi megállóba szinén lehet parkolókat tenni. Töredékára a 4-es metrónak és érne is valamit. HÉV-ek összekötése + pályafelújíás + új szerelvények dettó ugyanez.
A nemzetközi vonalakon külföldön olyan vonatok járnak, hogy képesek nagyon különbözõen villamosított vonalakon is járni. Mûszakilag megoldható.
Ehhez csak annyit fûznék hozzá, hogy a londoni jegyek többszörösen drágábban mint a magyar, csakhát ugye ott van minõség is.
A mélygarázsokról meg annyit, hogy a Hungária gyûrûn belül törvény írja elõ, hogy csak közhasznú mélygarázzsal lehet épületeket építeni, márpedig rengeteg épület épül mostanában. Nem ezzel van a gond, hanem azzal, hogy a magyar sajnál kiadni pénz parkolóbérletre, amivel a napi parkolási költésge párszáz forint lenne.
Na-na! Azért egy épület nem egyenlõ egy közterületen épülõ mélygarázzsal. Ma már jogszabály írja elõ, hogy minden új épülethez (legyen az funkcióját tekintve társasház, irodaház vagy bevásárólközpont stb) megfelelõ számú parkolóhelyet kell létesíteni. Tessék megnézni, benne van az OTÉK-ban. Viszont egy társasház garázsát max csak akkor használhatod ha te ott laksz. A nyilvános fizetõ parkolós mélygarázs azért más kategória.
Valóban úgy tûnik, h jobban is elkölthették volna a pénzt. De nem az ilyen esetek elkerülése érdekében szoktak minden tervezet elõtt hatástanulmányokat végezni? És úgy adják be a többféle fejlesztési tervet, h mellette elemezgetik, h melyik miért lenne jó és mennyi lenne? Vagy ezekre Demszkyék magasból szartak?
BME-n készült egy 15 pontos lista fejlesztési koncepciókkal. 15. volt a metró. Mondhatni azért tették be, hogy elrettentõ példa legyen. A végeredmény ismert. Én konkrétan a fõkolomposokat számûzném az országból. Mégegyszer esélyük ne legyen mégegyszer ilyet tenni. Viszont a szarkupac ittmarad mögöttük. Asszem már írtam. 4 metró = 400-500 milllárd --> 600 milliárdos megszorítás jön...
Amikor lent voltam Bátaapátiban a föld alatt a leendõ atomhulladék-temetõben. Furcsa érzés volt töb kilométer hosszan kanyarogni egy 6 méter széles lyukban 200 méter gránitsziklával a fejem felett :)
Az. Ráadásul haszonltalan. Ennyi pénzbõl csodát lehetett volna tenni a felszíni közlekedéssel még magyar viszonyok mellett is. Talán a kibaszott észak-déli metrót kéne kivinni Kápszotásmegyerre. Az 10-20 milliárdba fájna elvileg.
Ha pedig másra akarjuk elkölteni a pénzt, akkor be kell bizonyítanunk, hogy a beruházással jól jár a társadalom.
Mihez képest? Egy kupac szarnál alig jobb, de azért ennél jobb mérce kell. Sokkal értelmesebb dolgokra is lehetett volna költeni.
Megáll az eszem, hogy van pofájuk olyat leírni, hogy napi 5 perc vagy utazásonként 5 perc nyerhetõ. Azt persze nem írják le, hogy a miatta megszüntetett vagy átszervezett járatok miatt más mennyit veszít az átszállással.
Simán felsorolok 5 olyan elképzelést ami nem 5 perc nyereséget jelent, hanem egy út alatt 30-at. Az NAPI egy óra.
Errõl nem is illik beszélni.:) Korábban te is simán elfeledted amikor én hoztam szóba :( Mik azok az 5 elképzelése? Mert nekem is vannak,csak talán mások. Nehéz mindenkinek a kedvére tenni.
Ez nem pusztán szimpátia. Ha elõször észak felé épülne ki valam elõvárosi közlekedési rendszer féle, annak is örülnék, mert valahol elkezdõdne. Errõl szó nincs. Egy olyan röhejesen elvault szarva öntik a pénzt, amit már 15 éve sem szabadott volna elkezdeni még az EREDETI áron sem.
Az vicc. 100 vagy 50 éve esetleg még az volt. Ma 30 km-s átlagsebességgel ha megy. Ez nem közlekedés. Mellesleg azok sem úgy készültek el, ahogy kellettek volna. A Ráckevei HÉV eredetileg a Kálvin térig ment volna. A Gödöllõ a Stadionokig. A 4 HÉV-et elsõ körben össze kellene kötni és új szerelvényekkel ellátni + teljes pályafelúítás bõvítés és korszerûsítés kell. Akkor fele ennyi lenne kb. 40%-kal vagy többel nõne az áltag sebesség, lehetne gyorsájrat és bevinne 40 perc alatt a belvárosba. Ilyen feltételek mellett az agglomerációban alig ülne valaki autóba. A 4-es játékmetró árának töredékérõl van szó...
Seattle-ben epult most "metro" Baromi jol meg van oldva! Nem is Metro, hanem foldalatti villamos. Csinaltak alagutakat a varos alatt, es buszok (troli)! valamint villamosok kozlekednek benne, amik ki is mehetnek a felszinre, es becsatlakozhatnak a meglevo villamospalyahoz is. Az allomas meg ugy nez ki, mint egy Moszkva teri Combino megallo. A sinpalyaval gyakorlatialg egyszintebne van a peron is. Nem is ertem igazabol, hogy mi szukseg kulon metrora, hiszen a villamosok sokkal olcsobbak, es univerzalisabban felhasznalhatok.
Majd toltok fel kepet, mert csinaltam. Szerintem baromi nagy otlet.
Én sem értem. A nehéz metró kapacitását ma gyorsjáratú villamosok simán elérik...
Az hogy mi meddig ment volna az már történelem. Régen villamossal át lehetett jutni Zuglóbol Budára átszállás nélkül. A hév megérett a felújításra valóban,de azért annyira nem gáz,bár én csak évente egyszer ha utazok rajta. Az hogy nem ülnének autóba az max álom. Az emberek nem olyanok sajnos...
A kinti példa ezt mutatja. A a bõrén tapasztalja, hogy a tömegközlekedés gyorsabb, mint az autó és tiszta légkondis HÉV-en utazhat akkor mirt ülne autóba, ha nem muszáj? Ihat, bulizhat, aludhat, könyvet olvashat. Stb.
A villamoshálózat felszámolóit meg agyonverném legszívesebben. A várost kivégezék vele.
Az a villamosvonal még az én életem elõtt(1976).Az 1 es villamost is háromszor hosszabbították... Azt tapasztalom hogy az emberek a szomszéd kerületbõl nem járnak tömegközlekedéssel,nem hogy messzebbrõl,pedig most sem muszáj sehonnan autóval járni.De kényelmesebb és ez elég kemény szempont sokaknak. Persze embere válogatja...
A budapesti munkatársaim túlnyomó része tömegközlekedõ. Jó okkal.
Az lehet, hogy 3-szor hosszabították, de szart sem ér, mert nem az erdeti funkciójában mûködik. Sem átlagsebességben, sem célállomásban nem éri el amit kellene.
Ilyenkor tedd hozzá hogy szerinted... A rajta utazóknak megfelel.Ezzel az erõvel én is mondhatnám hogy a HÉV szart sem ér mert nem utazok rajta,szüntessék is meg :( Az én kollégáim is többé kevésbé tömegközlekedõk,de akinek van autója az azzal jár.
És hol amarad a szerintem? És mi lehetne az alternatívája? Én naponta kétszer járok vele meg két átszállás. Jó hogy van véleményed de ne úgy add elõ mintha az mindenkié lenne,és mások csak tévedhetnek. Elég sokan autóznak vele párhuzamosan.
Szerinted nem lenne jobb egy olyan 1-es vili ami kapcsolgatja a lámákat magának és kétszer ilyen gyors. Mert ez nem lehetetlen. Többen járnának vele. Igen. Csúcsidõben 25 perc lenne a Lágymányosi híd Vörösvári út. Verd le ez autóval csúcsidõben.
Az 1-es villamos nem gyorsvillamos, pedig annak szánták.
Esetleg szoktál valódi tanulmányokat is olvasni ezekrõl? Pl. a 4-e meró vs. más projektek kérdéskörben ez is felmerült. Pusztán azért nem fejlesztik és hosszabbítják meg, mert a drágalátos kis játékuk alternatívája lennem, átszállás nélkül...
Szoktam. Nem lehetetlen,de a valóság és a tanulmányok közt van különbség. Láttad már délben a Kerepesi keresztezõdést? Este meg mintha detox mozgó részlege lenne néha. Az ember azt hinné ilyet csak rendezni lehet. A csúcsidõs közlekedés érdekes dolog,én már bámultam ugyanazt a házat 20 percig buszból :( Alapvetõen morális változás is kéne a tervekhez nem csak jó elgondolások,mert addig csak szép tervek maradnak.
A vonal honlapján van rá halvány utalás,de semmi több. Ott is csak úgy hogy más forrásból tudjuk,de az is lehet hogy terek,utcák átnevezésébõl adódóan már nehéz megtalálni. Kívánságként felmerült,de a füst miatt nem engedte a városi vezetés. de persze minden forrást szívesen megnézek,érdekel a helytörténet...
A vágányok sokáig megvoltak. Azt meg leszarom, hogy az autóktól helyet venne el. A Szentendrei HÉV vonalán van olyan, hogy 4 percenként jár 6 kocsis szerelvény. Tömve. Nincs az a 4 sávos út aminek a kapacitása ezzel vetekedne....
Nézz utána az erdeti terveknek. Aszerint a HÉV a Népstadionig járt volna, akárcsak a Metró. Azért van 4 vágány, hogy 5 másodperc legyen az átszállás. Igen színvonalas megoldás lett volna, mind a mai napig jobb lenne, mint az a borzadáj az Örsön.