Hajtóanyagként úgy írtam, vagyis az ami a tolóerõt adja. Nem az iniciátor és a segédanyagok, pld égésgyorsító. H ; O ; és Al. A két szélsõ indítórakéta szilárd pírofóros aluminiummal megy míg a középsõ H+O-val, persze a repülögépben is az utóbbi kettõ van.
Nem vagyok benne biztos, hogy egy nem megfelõ pálya átalakítása kevesebb energiát követel, mint a földrõl való kilövés. Az ûr nem olyan mint a légkör, hogy ha nagy a sebesség nem baj majd a surlódástól úgy is lelassul, vagy majd a kormányokkal arra fordulunk. A fékezés/irányváltoztatás ugyan olyan gond, ugyan annyi energiát visz el, mint a gyorsítás, mint ahogy azt nyútonbácsi már vagy 300 éve megjósolta.
Az energia feleslegbõl nem tudsz gazdálkodni.
De írj le egy konkrét példát és akkor hagyom magam;)
The propellant mixture in each SRB motor consists of ammonium perchlorate (oxidizer, 69.6% by weight), aluminum (fuel, 16%), iron oxide (a catalyst, 0.4%), a polymer (such as PBAN or HTPB, a binder that holds the mixture together, also acting as secondary fuel, 12.04%), and an epoxy curing agent (1.96%). This mixture develops a specific impulse of 242 seconds at sea level or 268 seconds in a vacuum.
A zürrepülõ tankjában meg hidrogén és zoxigén van.
Szal ezekbõl jön össze az a három elem, csak tudnám melyik háromra gondoltál a kb egytucatból.;)))
Ezért mondtam, hogy korrigálni kell, de ahhoz már sokkal kevesebb üzemanyag is elég, vagy használhatnak terminátorkábeleket is a korrekcióra. (Föld mágneses terében csinálnak egy dipólust, és az arra ható erõt használják ki) Így még üzemanyag sem kell.
Hát annyira okos viszont nem vagyok hogy ezt innen a monitor mellöl megítéljem.
Egy ilyen szerkentyû viszont nem egy PC, vagy egy olyan nesöneldzsiografikos csopper, amit egy laza hétvégén minden tervrajz nélkül összedobok.
Egy ilyen cuccost, ami fel tud emelkedni olyan magasra, amirõl leesve biztos összetörik, majd simán leszáll, sok más csapat nem tudott megcsinálni, akik az xprájzért indultak, pedig ott is volt tudás, meg pénz.
Szal attól hogy eccer lebuktatták pomádéékat, még nem biztos hogy mindíg Muldert kell játszani.
Az emberi butaság egyik szignifikáns jele a Pomádé Király szindróma.Azért nem mer valamirõl negatív véleményt mondani hogy ne tartsák butának. Csakhogy amihez én jobban értek arról egy nálam kevésbé értõ véleménye semmit nem számít. Én nem azért tanultam hogy papírom legyen hanem tudjak is.Ez a fazon nagyon úgy néz ki a biznyítványát is pénzért vette mert érteni nem sok mindenhez ért.
Figy, ha LEO-ra akarják állítani, akkor nem LEO magasságra cipelik fel, hanem olyan magasra, ahol a helyzeti energia akkora, mint a LEO energiája. Innentõl már sokkal kevesebb üzemanyaggal is pályára tudják állítani.
Asszem marhára nem vagyunk tisztában a projekt részleteivel, de attól tartok hogy az elsõ dolog volt, mielött bármit is lerajzoltak, megterveztek, vagy egy csavarhúzót a kezükbe vettek volna, hogy kiszámolták, hogy egy szuborbitális jármû milyen paraméterkekel kell hogy rendelkezzen: sebesség, tömeg, szükséges energia stb.
Persze lehet hogy hülyék és ezt nem csinálták meg, viszont ha megcsinálták (amire elég nagy az esély) akkor egy ilyen fikázással te csinálsz magadból hülyét.
De lehet bomlásból is, legalábbis van olyan bomlás amibõl lehet, csak az nem az elektronfelhõ hanem a mag átrendezõdésével jár együtt :) Ez is vicc, hogy már az elõzõ század közepe táján voltak nukleáris hajtómûvek, és ehhez képest a mai napig nincs egy ilyen terv sem. Ha azt nézem, hogy ok., ne használjanak a kilövéshez, de nem használnak az ûrben sem, és nem is tudom, hogy terveznék.
És ugyanannyi energia kell, nem kevesebb. Miért kell az alapvetõ törvényeket amik a jelenlegi ûrkutatást lehetõvé tették semmibe venni? És totális tehetségtelen emberek próbálják bagatellizálni az anyag és energiamegmaradás törvényeit, Érettségin is ezt mondták a vizsgabiztosnak?
Csak oxidációból lehet megfelelõ energiát nyerni, bomlásból nem! Akik ezzel kísérleteznek hülyék a kémiához, mert ez már Ciolkovszkij idején világos volt, õk még ott se tartanak.
Csak amíg kiépíted az ûrliftet kb 250 shuttle misszióra lenne szükség, szal még így is jobb a "hagyományos". Azon kívül ha földközeli pályán akarnád lekapcsolni róla a cuccost azt is fel kell gyorsítani elsõ kozmikus sebességre!!!!
Persze fel lehet cipelni geostacioner pályára, de az monnyuk emberi élet számára nem alkalmas a sugárzás miatt.
Amúgy a shuttle nem egy jó példa, mai technológiával egy Venturestar szerû alkalmatosságot simán meg lehetne építeni, fõleg ha mondjuk a NASA 3-4 évenként nem váltiztatná meg gyökeresen a köv 25 év fejlesztési terveit.
Az annyiból lényegtelen, hogy adva van egy kupac pénz, amit majdnem felesleges kutatásokba ölnek. Egyébként meg majdnem lesz*rom az amcsi adófietõket, a magyar állam meg nem épít ûrhajót, tehát személyesen egy picit sem érint.
Egyébként miért nem írnak ki pályázatot házi atomerõmûre? Az legalább sokkal veszélyesebb is, nemcsak drága...
Abban biztos vagyok, hogy addig nem lesz olcsó ûrutazás, amíg valami sokkal hatékonyabb hajtásmódot nem fejlesztenek ki, vagy nem építenek ûrliftet. A legnagyobb baj az, hogy még hírét sem hallani ilyeneknek. A problémák ott kezdõdnek, hogy hiába van 1 kg hidrogén égetésénél > 140 MJ felszabaduló energia, ha ehhez hozzávesszük a szükséges oxigént, akkor már ennek a tizedét sem kapjuk! Ezért nem mindegy az sem, hogy használunk-e levegõbeszívásos meghajtást is, vagy viszünk mindent, mint a mostani rakéták.
Szamitogepre is ezt mondtak, ugyan minekaz...most meg ott ulsz elotte egesz nap LOOOOOL Kivancsi lennek hany oranyi muholdas musort nezel naponta. 'butasag' hahaha
Nekem is jobban tetszene ha az adózás utáni jövedelmüket butaság helyett orvosi kutatásokra költenék de ezen agyalni kár.Ez van és nem lehet váltotztani rajta.
Akkor adják olyanoknak akik napi megélhetési gondokkal küzdenek. A gyomrom felfordul az ilyen senkiháziaktól, akiknek nem kell a pénzért megdolgozni és csak herdálják.
Tudod amit már feltaláltak, megoldottak azt nem kell feltalálni. Nehogy má zsebûrhajót építsen valaki! De aki H2O2-vel akar az ûrbe jutni az kissé hülye, ha nem éppen nagyon. Olyant tesztelnek aminek nem lehet eredménye. A leghatékonyabb hajtóanyagok ismertek ez a fazon meg kissé hülye a kémiához.
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy Te hogyan állnál neki egy ûrhajó építésének... Megterveznéd, összeraknád, beleülnél, irány az ûr, azt' lesz ami lesz? Tesztelés? Minek az?
"Türelmesen, lépésrõl lépésre dolgozunk, célunk az ûrrepülés költségeinek csökkentése, hogy egyre több ember engedhesse meg magának..."
Arra még is mi a f*szom szükség van (pl a techniaki fejlõdés szempontjából), hogy az ilyen Anettka féle exhibicionista médiafaszok, illetve a túl sok pénzzel és szabadidõvel rendelkezõ milliomosok röpködhessenek egy pár kört a Föld körül? Inkább valami olyasmire fordítanák azt a pénzt, ami még nem megoldott. Ûrhajó már van.
Tudod ez olyan mint a vízzel hajtott autó szerencsétlen elmebeteg ötlete amit egy kettes alá kémia jeggyel már eszébe se jutna kitalálni senkinek.
Hogy lehet ekkora hülyeséget állítani hogy ami 85 méterre emelkedik az ûrhajó! Szerencsétlen barmok! Ûrhajó az amelyik legalább földkörüli pályára tud állni!Megint feltalálták a lófingot, keverve a nagy semmivel
Azon még lesz mit fejleszteni, a hidrogén-peroxid bomlásából nem szabadul fel elég energia, hogy ésszerû méretû ûrhajót lehessen belõle építeni. Meg ugye bomlik is magától. Lehet, csak a kezdeti tesztekhez használják. Legalábbis én hosszú távon nem építenék rá, az biztos.
Ha ezt megnézitek, akkor sem füstöt, sem "hõhullámot" nem lehet látni a fúvókánál: http://public.blueorigin.com/img/2006_11_13_gear.wmv
nem tudom ki hányszor nézte meg az összes videót, de ez nagyon, de nagyon nem sugárhajtómû!(az egyik videónál, amikor a kamera az egyik talpat mutatja, nem összekormolódott, hanem vizes lett!) Ha jobban megnézitek a lassított magasabb felbontású videót, akkor ott a füst inkább pornak, és a hajtómûbõl kijövö anyagnak látszik, nem pedig füstnek! Sztem a hajtómû nem égeti el az üzemanyagot, azt meg végképp nem tudom, hogy ez milyen hajtómû lehet!
Megnéztem a felvételt. Ami elképesztõ, a stabilitása a szerkezetnek. Mert ugye ha egy picit is elbillenne valamarre, akkor már srégen kezdene száguldani, és akár a földbe is csapódhatna nagyon gyorsan.
Ki mondta hogy ez fullra fel volt töltve? Minden ilyesmi cuccot apránként tesztelnek, nem rögtön a végcél felé mennek, mert az hülyeség.
mit akarnak ezzel a szarral?? 80 méter, hát persze, ha majd magasabbra akarnak vele emelkedni kb. 50-szer ennyi hajtóanyag kell majd, csak vajon azt hová pakolják? Halott ez a cucc sajnos : /
Ha olcsón akarnak az ûrbe eljutni, akkor egy újrahasználható SSTO rendszer lenne a legjobb (mint amilyen a Venture Star is lett volna). Ennek a kúpnak nem ismerem a paramétereit, de ha ilyesmit akarnak elérni, akkor egy "picit" nagyobbnak kéne szerintem lennie, meg több féle meghajtásra kéne támaszkodnia. De indulásnak nem rossz, elég szépen szállt fel, és fõleg le. Az is tetszik, hogy teljesen más koncepció, mint a SpaceShipOne (Two?), majd meglátjuk melyik válik be jobban. Viszont azt nem kellene elfelejteni, hogy attól még hogy el tudunk menni 120 km magasra, még messze nem vagyunk pályán. Bár ezeknek a fejlesztéseknek attól tartok nem is ez a céljuk, még hosszú távon sem.
Csak halkan jegyzem meg, hogy igaz ugyan, hogy a földi gravitáció csak kb. egyhatodát kellett leküzdeniük, de a holdkompok (Apolló-program) is így szálltak le és fel, helybõl.
A füst csak a fél képet borítja be. Amúgy láttál már sugárhajtómûvet mûködni? Utánégetés nélkül hol a lángcsóva? :D
Ha ilyen titokbsn kitudnak fejleszteni 1 ûrhajót, nem lehet, hogy esetleg másnak is van hasonlója? És õ csak magán ember...akkor a nagy cégeknél mi mehet?
hasonló próbálkozások már voltak, csak leszálláskor párszor a lábak elégtek és a projekt abbamaradt.
Érdekes, hogy nincs semmi füst csóva, vagy láng. Ha sugárhajtómû, akkor meg honnét szedi a beömlõ oxigént?
[IMG]http://[/IMG]
Találtam múltkoriban néhány 60-as évekbeli koncepciót, amit a Nasa csinált a jövõ üreszközérõl. Egy részük az ûrsikló program kezdeti, néha elég vicces megjelenése volt, míg akadtak ehhez hasonló alkalmatosságokat ábrázoló képek. Akkor jót derültem rajtuk. Ennek fényében lehet hogy még sem anyira elvetélt a dolog.
Azért ürhajó mert még igaz hogy nem az de azzá fogják fejleszteni ... sztem 90m de minden probléma nélkül ELSÕRE azért nem rosz teljesítmény. gondolom majd köv alkalommal majd lesz magasabb is .. mármint remélem Anettkának akkor van még esélye feljutni az ürbe 2030-ban, kb...
indítószerkezet(kilövõállvány) nélkül, függõlegesen fel és leszálló tolósugárhajtású repülõ jármû. Szerinted ez átlagos???
*spawnoló expert* Gondolom mert annak építik és ez még csak egy kezdeti fázis.
Ha eddig 90 méter magasra emelkedet akkor mitõl ûrhajó?Ennél Anettka is magasabban repült és mégse ûrhajós.