Hát persze, csak annyi, hogy az SM3 és SM4 kisebb különbsége nem teszi semmissé a DX10 elõnyeit. (Geometry shaderre, ami az SM4 része, nem is reagáltál.) Egyébként is butaság szerintem, hogy semmi új effektre ne számítsunk a hétköznapokban, csak gyorsulásra. Éppen a gyorsulás teszi lehetõvé, hogy olyan új effekteket alkalmazzanak a gyakorlatban, ami eddig max. 1-2 demóban jelent meg, mert túl lassú volt. És ugye a geometry shader...
Wááááá kikészítesz , attól hogy dx10 a téma (mellesleg bõven témábavágóan szóltam hozzá) , még beszélhetünk részleteiben róla, vagy meg tiltod? :) . A dx10 fõként teljesitménynövelõ és optimalizáló fejlesztéseket tartalmaz, nemtudom már hol olvastam, de a lényeg az volt, hogy ne várjunk tõle tengernyi uj grafikai effektet, sokkal kevesebb ujdonság lesz benne ILYEN TÉREN, mint az elõzõ generációs SM-fejlõdéseknél SM1-SM2, vagy SM2-SM3m teccikérteni? :)) (De mára elegem van már a magyarázkodásból, adj egy kis szünetet plz :D)
Csakhogy mi itt a DX10-rõl beszéltünk (pontosabban az ide vonatkozó 3D-s részrõl), nem csak az SM-ekrõl. :) Mellesleg a geometry shader is a SM4.0 része, ami eleve nem kis újdonság.
csak a SM4.0-rõl beszéltem ott, a dx10 sokkal több mint csak a SM-ek, amirõl már csomó helyen irták (pl crysis kapcsán), hogy nem fog olyan mértékü grafikai elérelépést jelenteni (a SM4-rõl van szó még mindig) mint az eddigi SM fejlesztések, de most már ismételgetem maga, legközelebb olvassd át 2x amit irok, minimum
A SM3.5 pedig csak poén volt (tekintettel arra, hogy nem lesz akkora fejlõdés), ugytünik a humorérzékeden is van mit fejleszteni ;)
SM3.5? És a geometry shader? (GPU alapú scene-generálás és -manipuláció.) Összességében is eléggé át lett dolgozva a DX10, és ezen belül a 3D-s rész, így sok olyan dolog is megvalósítható, ami DX9 alatt reménytelenül lassú lett volna.
Én már túl vagyok a DX10-es HW beüzemelésén, úgyhogy csatlakozom a sürgetõk csapatához.
Itt is az ár dominál! Egy jó 7600Gt emberi áron és jöhet a dx10. No meg a játékok.
És a dx10 pontosan ebben (is) lesz jobb, jobban kihasználja majd az erõforrásokat, nézz csak meg egy bõ cikket a dx10-rõl, és nem kell ahhoz dx10-et tudó kártya, ahhoz hogy ezt érezd is. Most akkor miért is baj, hogy sürgetjük itt a M$-ot?
Félreértettél, a sietség a dx10 és a vistára értendõ, optimalizálni pedig ezekre is lehet, persze ahhoz mindennek meg kell lennie, ahogy Inquisitor is mondta, utánna már a kiadók/programozóktól függ, már ha játékról beszélünk.
Attól még hogy dx10 lesz, nem tünik el a SM3.0, és ez nem presztizskérdés, h elég-e vagy nem. Nem beszélve arról, hogy SM4-ben minimális újjítások lesznek a többi SM fejlõdéshez képest, inkább nevezték volna SM3.5-nek :).
És miért is kellene sietni?Nem elég neked a shader model 3.0?Mit gondolsz mi lenne ha inkább optimalizálnának, és kihasználnák a lehetõségeket?Az optimalizálás user barát dolog, de meghosszabitja a fejlesztési ciklust.Az hogy nem optimalizálnak csak a programozok "lustasága" és a szükebb kiadási idõpontok miatt van...
Egyként, a vista sokára fog elterjeszkedni nagyobb számban talán 2009 környékén...és sztem 2008-ba lesz majd érdemes dx10-es kártyát venni.Amikoris 50 rongy környékén már sztem kapni fox normális teljesitményü kiforrott driverekkel rendelkezõ kártyát..és még játék is lesz rá egy pár.(még megkockáztatom azt is, h az akkor 50-60E forintért beszerezhetõ kártya tudni fog annyit teljesiteni mint egy mostani 8800-as GTX kisebb teljesitmény felvétel mellett)
"Szerintem meg inkább siessenek, és minél több gamét fejlesszenek dx10re,..."
Jelenleg NINCS használható DX10 driver az egyetlen forgalomban lévõ DX10 kártyához, január végéig biztosan nem is lesz. Ennek hiányában "kissé" nehéz tesztelni, nem de? Ezért halasztottak el egy csomó Dx10-et használó játékot tavaszra vagy nyárra, esetleg õsz elejére.
Minél gyorsabban kiadják, annál gyorsabban terjednek el a DX10-es játékok (mint ahogyan szokott, ezúttal is csillióan fognak rábukni a 100akárhányezres kártyákra), és amikor elfogy a nyitókészlet, és lejjebb hagy a vásárlási kedv, máris csökkenhetnek az árak/jöhetnek a felsõ-középkategóriás karik.
Szóval csak csipkedjék magukat, minél elõbb van kint, annál jobb mindkét embertípusnak: 1. Aki azonnal megveszi drágáért 2. Aki várni akar, hogy olcsóbb legyen idõvel
Igaz vannak azért olyanok is, akiknek mostanában (v. inkább pár hónap mulva) érett meg a csere, azoknak jó az idõzítésük :)
Szerintem meg inkább siessenek, és minél több gamét fejlesszenek dx10re, mert sokkal jobban fog teljesiteni a te gt-d is majd a vistán (dx9-ben természetesen), anélkül hogy egy forintot is költenél bármire, és nem kell beszarni, ONLY-dx10es játékok még jó darabig nem lesznek, gondolj bele mennyi embernek van ma világszerte hivatalosan is dx10-et tudó vkártyája. Nem lenne nagy biznisz mostanság kihozni egy olyan játékot, amit max pár 1000 ember tud futtatni. A jövõ már más kérdés, de szvsz nem fog olyan marha gyorsan elterjedni az uj nv, és a még kint sem lévõ uj dx10es ati kártyák. Ráadásul nemrég volt egy cikk is, hogy csökken a vkártyák piaca. És vannak még nálad(unk) is "roszabb" helyzetben levõk, akik pl. nemrég vettek 1950pro(gt)-t vagy 7900gt-t, és jó ideig ki szeretnék húzni ezekkel a nagyon jó kártyákkal, nembeszélve a közép és belépõ szintrõl, akiknek a többsége nem fog rögtön a boltba rohanni ha, kijön egy uj vkártya széria. Szal no para, és jöjjön a dx10 minél hamarabb.
Én nagyon várom már az új kártyákat ,mivel már jóideje tervezgetem 1 új gép vételét.
Helyes, pihenjenek csak. Kell a ráknak a dx10. Optimalizálják csak szépen a dx9 játékokat, most vettem új gépet, hadd' ne kelljen pár hónap múlva videokarit cserélni mert jönnek a dx10 gammák és nem idulnak el a zsír új kártyán ami egy 7600gt, szóval nem is a gagyibbak közül való. Most próbáltam ki az obliviont, és meggyõzõdtem róla hogy van bõven kraft a dx9-ben, amit ki lehetne még aknázni, nem az újabbnál újabb szarságokat tolni a nép arcába.