Az Apocalypto számomra egy nagyon jó kis film, izgalmas menekülõs, visszafogott vérengzõs, minimalista mondanivalós. :) Na nem egy zseniális alkotás, hanem csak egy izgi film.. ennyi.
"nem tipkius amerikai és európai eszméken alapuló tucatfilemekt gyárt"
Ezzel semmi gond nem lenne, ha jó filmek lennének. Nem az a lényeg, hogy elüssön az amerikanizálódott lekvárfilmektõl, hanem az a lényeg, hogy JÓ legyen. Nekem tökmindegy, hogy kommersz szar, vagy reform szar, mert egyiket sem élvezem.
"nehezen is emészthetõ a filmjei"
Szerintem egyáltalán nem emészthetõ nehezen egyik filmje sem. Egyszerûen arról van szó, hogy nincsen mit megemészteni. A Passió is gyakorlatilag a mozin KÍVÜL volt érdekes film és téma, nem pedig a mozin belül. A film maga alig ér valamit, a körülötte kialakuló rinyálás (amit erõsen indukált azért Gibson) vitte szalagcímig.
"Ebbõl a szemzögbõl még mindig kreatívabb rendezõ, mint a hollywoodi filmrendezõk többsége. "
Ebbõl a szemszögbõl nézve Uwe Boll is kreatívabb rendezõ.
Mel Gibson javár kell, hogy szóljon, hogy nem tipkius amerikai és európai eszméken alapuló tucatfilemekt gyárt mint Hollywood. Persze ez nem mindenkinek tetszik, mellesleg nehezen is emészthetõ a filmjei mondanivalója, de szerintem ez a fajta negatív viágkép megjelenítés még mindig jobban színesíti a mai szennyfilmek palettáját mintha Amerikanizált filmet csinálna.
Ebbõl a szemzögbõl még mindig kreatívabb rendezõ, mint a hollywoodi filmrendezõk többsége.
Oké, Braveheart-ot aláírom. Az tényleg jó volt.
A négy rendezett mozifilmjébõl ez akkor is kettõ szar-egy jó arány számomra (a legelsõ produkcióját nem láttam).
Passióval nekem szimplán az volt a bajom, hogy csináltak egy teljesen élvezhetetlen, hovatovább ócska filmet, ami azzal akarta felmenteni magát, hogy "Jézusról szól", és ezért majd nem mondanak róla rosszat (gyerekesen nevetséges felfogás).
Az Apocalyptoval meg olyan érzésem volt, mintha amogyan Johnny Depp-es Ed Wood módjára forgattak volna egy jelenetet, és utána találták volna ki a következõt. Koncepciótlan, unalmas - és persze a balhé-hypera épül.
Remélem, leáll a koma ezzel az irányvonallal. Vagy a rendezéssel.
Azért a Rettenthetetlen nem volt annyira rossz, sõt.
Az, hogy ezekben a tucathorrorokban (Jó pasi + ez), amiket csak a pénz és a botrány miatt csinál, mióta ilyen fenenagy vallásos lett, mi a poén, nem tudom.
Passió óta nem nagyon van kedvem megnézni az ilyen "nagy lélegzetvételû" (legalábbis annak beharangozott, egyébként semmitérõ) mûveit.
Jó film volt és kész. De ha maja vagy -szakértõ lennék akkor biztos észrevenném a hibákat. Csak hogy ez show biznisz és nem ismeretterjesztõ film. Akik jobban meg akarják ismerni a majákat akkor ismerjék elõbb a jó barátomat: Gúglit és a barátnõmet: Wikit. Aki az Apocalypto-t akarja megismerni akkor nézzen meg elõbb a trainert.