zsír ez az automata parkoló... mingyá veszek is hozzá egy autót:P
igen, a szomorú magyar valóság az, hogy a belvárosban a tilosban a legolcsóbb parkolni. ugyanis a kerékbilincs tarifája bruttó 14.400 és kb fél óra várakozás. de meglehetõsen ritkán kap az ember. aki sokat parkol bent, jobban jár így, mint a folyamatos pénzdobigálással, vagy a parkolóházzal. Ésszerûség a legnagyobb fokon. (bocs az off-ért)
Pont addig láttam amíg azt mutatták. Annyira szar az a film, h nem bírtam tovább nézni..
Ez igaz a föld alatt van de ami videon van pont ilyen a pesten a Bazilika-nál lévõ automata parkoló. Itt a felszinen a díj ~ 265 Ft óránként (de lehet rövidebbet is fizetni) Az automata parkolóbank ~ 240 Ft óránként (minden megkezedett óráért kell fizetni. Nincsen rövidebb ciklus.)
Ez nem igaz, mert olcsóbbak a jegyek ilyen parkolóba, mint közterületen... Valamint sokkal több autó bezsúfolható egy adott méretû parkolóházba, mivel nem kell helyet hagyni a kanyarodása és kiszállásra, pakolásra, így relatív több autó több pénzt hoz. Valamint az emberek szívesebben teszik be a jármûvet, kívéve néhány embert, lehethogy te vagy az egyik kivétel...
Tényleg van ilyen már Pesten? Hogy le vagyok maradva (de ezekszerint a cikkíró is)
Mondjuk én nem nagyon kedvelem a belvárost autóval, inkább megyek metróval és nincs problémám a dugóval, a mazsolákkal meg az agresszív balfékekkel az utakon, a parkolóhely-hiánnyal, és nem kell aggódnom hogy ellpoják/feltörik a verdát. Hajrá BKV :) (de ettõl függetlenül kíváncsi lettem úgyhogy elnézek a Bazilikához hogy milyen is ez)
Meg még az is érdekelne, mennyire "hekkelhetõ" ez a rendszer, szóval megoldható-e hogy beállok egy kispolákkal aztán megbuherálom a kártyát és ha szerencsém van egy Lexus jön ki :D
a bazilikánál lévõben szoktam én is állni. az utolsó technikai hiba kb másfél éve volt és nem fogjátok kitalálni mi. Áramszünet. Erõsen rontotta a cuccba vetett bizalmamat, h nincs szünetmentes forrása. plussz 2 órát kellett várni amíg elõkerültek az autók, pedig már két tucatnyi technikus v szerelõ v mittudoménmi szaladgált ott, mint pók a falon. Mondjuk gond azóta sem volt vele. Nem túl olcsó, de cserébe benthagyhatod a laptopot, rádió elõlapot, gps vevõt, nem vágják be féltéglával a szélvédõdet érte...
Japánba már régóta van ilyen. Fõleg a terület hiány miatt.
1984(!)-ben Japánban már láttam ilyen rendszerû parkolóházakat. 2 ember üzemeltette: egyik a számítógépet felügyelte, a másik egy mechanikus szerelõ. Lehetett kérni mosást is. 2-3 perc alatt elõvarázsolta a kocsit.
Szerintem nagyon egyszerû sok autót kishelyen tárolni. Ugyhívják, hogy présgép. Egyforma kis kockákra nyomjuk össze az autót, így azon a helyen, ahol idáig 2 autó állt (36m2), most elfér akár 72 darab is. Aki az unzip-et kitalálja az milliomos lesz :-D
nem hülyeség, teccik :D
mi ebben az újdonság? régóta mûködnek itthon is
tisztára mint az i robotban :D Kiváncsi vok mikor jön az ahozz hasonló!!!
Ehh biztos windóz alapú volt a rendszer:D :D :D kritikus hiba:
Leejtsem? igen nem mégsem..
Japánba már vannak ilyen parkolóházak...meg amint olvastam lejjebb, már itthon is van hasonló Sztem jó dolog, az üzemeltetõ cégnek meg biztosan van biztosítása az autó lepotyogásokra
Nos Szegeden már évek óta mûködik egy ilyen automata parkolóház, és ha jól tudom olcsóbb a parkolás, mint a város fizetõ parkolóiban. A kocsira várakozási idõ pedig 3-5 perc. Szerintem elég jó dolog, és fõleg biztonságos. Sokkal inkább egy ilyenért fizeték, minthogy az utcán valaki összetörje/feltörje az autót.
Inkább várok pár órát a biztonságban levõ kocsimra míg megoldják a technikai problémát (addig max taxi) minthogy az utcán várjam hogy ellopják a verdát.
Na én ilyenbe be nem teszem a kocsimat. Szeretem tudni, hogy hol van az autóm, és biztos akarok lenni benne, hogy bármikor hozzáférek.
Igen, nálunk már van jópár éve ilyen garázs. Ráadásul ennek 2 nagy hátránya van: drága az üzemeltetése, ezért jóval drágább a parkolási díj, és ha bármi techikai gond van, akkor nem lehet kiszedni az autókat a tárolóból.
Ha jól láttam a video-t ez olyan rendszerû mint ami a Bazilikánál van.