Ha valamelyik cég a saját termékérõl állít valamit, akkor azt nem kell készpénznek venni ("According to Microsoft ..."). Valamint az "up to" az nem olyasmit jelent, hogy "akár"? Mert ez megmagyarázná, hiszen extrém esetekben elõfordulhat mondjuk a 8x-os sebességnövekedés, és akkor az állítás éppen igaz. De az, hogy kb. 8x olyan gyors a képi megjelenítés az kizárt dolog.
"According to Microsoft, DirectX 10 will be able to display graphics up to 8 times faster than DirectX 9.0c[citation needed]. In addition, DirectX 10 incorporates Microsoft Shader model 4.0." - wiki
A 20% az elsõ linken. Én csak fordítgattam, mert egyesek lusták olvasni, de kérdezni nem.
"A DX10-es rutinok segítségével a képi emegjelenítés ~8x gyorsabb mint DX9c-s rutinokkal" Aha akkor a 100FPS el futo jatekok dx9 egy dx10 rebuildel 1000FPS -lesz ? NEM!! Ezt 8x ugy hoztak ossze (ultra ritka esetekben), hogy a DX szar felepitese miatt, a regi DX9 nem tudta normalisan hasznalni a video kartya kepesegeit. Ezert, ha olyan dolgot muvelsz amihez regen iszonyat hack kellett most, mar nem kell (4 szer odavissza hintaztatni a bytokat vagy ilyesmi okossagok). Vagy szimplan hasznalhatsz OpenGL -t :)
"- A DX10-es rutinok segítségével a képi emegjelenítés ~8x gyorsabb mint DX9c-s rutinokkal" hehe jó is lenne, örülnék neki jól :DD csak a valósában ez plusz teljesítmény olyan 20% körül mozog, ami picikét kevesebb :)
Egyébként a crysis dx10 videok, és képek is annyira igazak mint az fsx dx10 képek -> nemnagyon.
"nézz pl DX10-es Flight Simulator képeket" Ingame ki van csukva, ha meg a koncepciós képekre gondolsz, senkit se érdekel a Photoshop mit tud :) Szóval jelenleg a Crysis az egyetlen amibõl van Dx10 kép/videó.
"- A DX10-es rutinok segítségével a képi emegjelenítés ~8x gyorsabb mint DX9c-s rutinokkal" Ezt konkrétan hol olvastad? Átfutottam az általad linkelt oldalakat, de nem találtam (lehet, nem voltam elég figyelmes). Nagyon érdekelne, sztem csak speciális esetben képzelhetõ el ekkora különbség... Amúgy akkora hatalmas újítás nem lesz (több játékfejlesztõ is ezt nyilatkozta).
Mondom hogy olvass, ha érdekel... - A DX10-es rutinok segítségével a képi emegjelenítés ~8x gyorsabb mint DX9c-s rutinokkal - Optimalizált 2D,3D,Audio és input eszközkezelés. - Teljesen újraírták az egészet. Javított memória/kernel kezelés, sokkal nagyobb stabilitás. - Teljesen testreszabható, programozható pipeline-ok - Teljesen új "Shader Geometry" a pixel és vertex shaderek között - Felturbózták az erõforráskezelést a CPU és GPU között - Shader Model 4.0 - Multisample anti-aliasing
stb.
Ami a verzókról való tévképzetedet illeti, annak is utána kellene olvasnod, mindenesetre, használj pl photoshop 1-est, mert a 10-es az úgyis ugyanaz:)
Másik, hogy a HTTP szabvány (protokol) míg a DirectX egy interfész.
Asszem a HTTP-nek nem sok köze van a DirectX-hez, de értem hogy mire gondolsz. Pontosabban érteNÉM, ha most arról lenne szó, hogy a DirectX 0.1 -es verzióról áttérnek az 1.0-ásra.
Node a 9-esrõl a 10-esre másznak át. Elõtte volt 1-es (nyilván még kezdetleges volt a maiakhoz viszonyítva), aztán 2-es, aztán... 8-as, stb. Szóval ezekben már benne lehetne egy sor kiforrott szoftver-elem, és -- már ahogy én képzelem -- az új hardverek gyorsasága különösebb szoftvercsere nélkül is jelentõs gyorsulást okozhatna.
Amiket az DX10 tud az DX9 azért nem mert akkor még csak 5letként szereplõ fejlesztés volt esetleg meg új fejlesztések. Esetleg a DX9 egyes részeit is feltúrbózták meg hasonlók. Esetleg az egyre nagyobb teljesítményt nyújtó kártyákat már nem lehetna kihasználni DX9 -el csak ha az egészet átírják ezért a verzió ugrás. Ebben a témában annyira nem vagyok otthon majd a VGA guruk elmondják.
Sok más mellett pl egységesen kezeli már a pixel és vertex shadereket a jobb erõforráskihasználás érdekében érdekében.
Amúgy meg rossz a sejtésed... Halláttál már szabványosításról? Pl amin keresztül ezt olvasod az is egyféle szabvány aminek a neve HTTP. Persze vannak korlátai, de legalább elõre tudod hogy használhatod (vagyis a böngészõd ebben az esetben).
Elnézést kérek a buta kérdésért, de nem születik mindenki okosnak... szóval mit tud ez a diectX10, amit az elõzõ DiectX nem tudott? És az miért nem tudta? Több pixel-szer-pixel? Vagy több frémszperszekond? Ha igen, akkor az miért nem tudja, ha egyszer a hardver eléggé felgyorsult alatta?
Azt megértem, ha a hardver nem eléggé gyors és emiatt akadozik az fps:-) De azt nem értem, hogy miért kell egy szoftverbe direkt korlátokat építeni, ha jól sejtem, de ez csak sejtés.
Lehetséges, miután a türelmetlen emberkékrõl lehúzták a zsét amit lehet :) eddig is így volt...
"viszonylag normális árkategóriában kapható DX10 -es kártya, " Halál kíváncsi vagyok az elsõ Dx10 tesztekben mit fog felmutatni a két gyártó csúcskártyája, és az elsõ ténylegesen DX10-et kihasználó programokban mit fognak bírni? (Lásd DX9-es mondjuk a HL2 is, meg az R6 Vegas is, utóbbit próbálja valaki futtatni R9800 vagy GF5900 kártyán ....)
Azért nem adnak még ki DX10 -es drivert mert. 1. DX10 még sehol. 2. DX10 játékok sincsenek sehol. 3. Biztos dolgoznak ezerrel, de egyenlõre még a Vista driverekkel sem készültek el. OLVASS
Ha annyira fasza a DX10 meg, ennyire szeretnék fokozni a játékélményt akkor miért nem tudnak már kiadni végre egy DX10es drivert. Kipróbáltam a DX10 SDK példákat a 8800GTS-emen ment vagy 10-20 FPS-sel, a DX9 meg folyton elszáll
Edit: A tesztek vegyes érzelmeket keltenek bennem, de legalább már van egy viszonylag normális árkategóriában kapható DX10 -es kártya, igez várható volt, hogy jön majd egy butított változat azoknak akiknek nem túl mély a pénztárcájuk. Kiv. lesz majd az AMD-ATI X2800 mit fog teljesíteni. Egy ideje nVidia párti vagyok pedig régebben az ATI kártyákat jobban csipáztam, de úgy vettem észre az nVidia egy ideje jobban ott van a szeren.