Az oroszok azzal tudnának komoly piacot szerezni maguknak,ha elnyûhetetlen gépet csinálnának(általában megy nekik). Akármilyen is a Dremliner vagy az Airbus-ok belseje és kényelme...tud üzemelni pl Belsõ-Ázsiában? Kigali-ban vagy Bamako-ban szerintetek milyen a kiszolgálás? Márpedig az emberek elõbb-utóbb oda is akarnak majd menni... A Dakaron pl csak Mil helikoptereket meg Il-76-osokat látni. Nem véletlen. A Kínai belföldi járatokról nem is szólva...
én is
Kiwi leszek mikor konyul le arcocskájukról a mosoly.
nem hinném hogy a mai Boeing-Airbus versenyben az oroszok bárhogy is fel tudnák venni a kesztyût, de õk tudják. Persze a FÁK-ban elõnyük lenne... vedd a mi gépünket vagy gazdálkodd ki a jövõben az orosz pénzügyi segítség nélkül:)
Black Rose: Mechanikus számítógépre példa, a TU-154-esnél: http://hampage.hu/repules/tu1542.html "Az NVU navigációs számítógép részben villanymotorokkal, reduktorokkal és visszacsatolásokkal, részben léptetõmotorokkal megoldott analóg-digitális, tehát hibrid szerkezet. A rendszer ortodromikus koordinátarendszerben integrálja a különbözõ jeladókból érkezõ jeleket, és így egy autonom - a földi jeladóktól független - navigációs rendszert képez. A két egységbõl az egyik számol, a másikon lehet beállítani a következõ szakasz adatait; a fordulóponthoz érve automatikusan átkapcsol." Remélem segítettem. Üdv.: Mosq
Nem építettek be ilyesmit. Egyrészt a súlyprobléma miatt, tûl nehéz lett volna, másrészt volt már jobb. Az oroszok összeszedték azokat a nehézbombázókat, amiket a nyugati szövetségeseik Kelet-Európában elvesztettek, és ezeket lemásolva építették ki az elsõ stratégiai bombázó-erejüket. Azután felhasználva a németektõl zsákmányolt repülõtechnikát, meg amiket tanultak, és kikémleltek a nyugatiaktól, továbbfejlesztettek mindent.
Az avionics a Thales Group fejlesztése (ha jól tudom az Airbus 380-as avionics-ét is õk fejlesztették). Tehát nem lesz elektroncsõ... igaz más modern ruszki gépekben sincs már, elég nevetséges, hogy egy 30 évvel ezelõtti dumát még ma is ismételnek és az emberek elhiszik.
A simán tönkreteszi a chipet az elektronikus vihar... igaz, ha nincs megvédve, de a modern avionics rendszerek elõször is redundánsak, másodszor mindenféle légköri, elektromágneses stb. védelemmel felvannak szerelve (burkolat stb.), harmadszor pedig mit tudsz kezdeni egy elektrón-csõvel? Radarban megfelel, de milyen irányítási, biztonsági, navigációs teljesítményt lennél képes egy elektrón-csöves tákolmányból kivenni, mennyi MIPS-et? :) Na minek az az elektrónika amely nem alkalmas semmire. Az elektrón-csöves ruszki gép inkább urbán legenda mint valóság, a régi ruszki gépek mechanikus-hidraulikus gépek amelyek elektrón-csöves radarral voltak felszerelve, nem volt azon semmi féle elektrón-csöves számítógép meg hasonló dolog. A modern ruszki gépeken meg elég komoly elektrónika van, de nem elektrón-csöves, mert komoly elektrón-csöves elektrónika nem létezik.
Mechanikus számítógép? A szerzõ valószínûleg arra gondolt, hogy pl. a Boeing-oknál a fly by wire rendszert átlehet hidalni a régi hidraulikus rendszerrel, vagyis, ha a FbW ledöglik akkor a régi módszer mûködik, de ez Airbusnál már nem igy van az csak FbW (ott csak a Joystick van amely nem hidraulikus), szintén az F-16, F-22 (tavaly Novemberben esett le az elsõ éppen azért mert meghibásodott a FbW), de olyan, hogy mechanikus számítógép a repülõben olyanról én még nem olvastam. Javitson ki valaki ha tévesen tudom.
Az elektron csõ nem hátrány, sõt! Jóval megbízhatóbb mint egy chip vagy tranzisztor. (ezeket simán tönkre teszi egy elektromágneses vihar és akkor...) A legtöbb mai gépen még mindig van az elektronikus számítógépek mellett mechanikus is...
azért mert az tengerszinten mért érték,de ha az alt -ot állitod akkor más lessz a sebbesség is,a légsürüség változásával.
hûha nem semmi a két nagy orosz repülõgépgyár repülõt épít
Én azt tanultam, h a hangsebesség 1200 km/h körül van, a konverter pedig alig több, mint 1000-et ír. Elvileg a program a valódi légsebességgel számol, akkor pedig nem lehet eltérés.