Nem csak azok a gazdasági és politikai rendszerek lehetségesek, amik már voltak, vagyis vannak újabb eddig ki nem próbált rendszerek is. A szivárványgazdaság pl egy a sok elmélet közül ami mûködhet, csak soha kormány v csak minisztérium esetleg 1 óriáscég :) nem állt mellé h ki lehessen próbálni, persze néhány tudós és alterglobalista próbálkozik mikrogazdaságokkal soxor sikerrel, amit a médiában nem közölnek természetesen..
Ezeket a városokat, gazdaságokat nem úgy kell elképzelni, h mind1ikben van egy processzorgyár meg stb, hanem pl a ruhát és kaját megyeszinten állítják elõ és Kínából meg Amerikából nem importálnak semmit. A feudalista rendszerbõl és a kommunizmusból is integrál 1 kicsit, a legmodernebb & legkörnyezetbarátabb technikát alkalmazva. A kutatások nagy része nem marketing területen folyna (mint ma), hanem értelmes fejlõdést hozó kutatások lennének zömében, legalábbis erre törekedne a társadalom. Nem lenne a pénznek akkora hatalma mint ma, vagyis nem a bankok irányítanák a világot, hanem morális, erkölcsi (környezetóvó) megfontolás is létezne a gazdasági döntéseknél. Egy vállalatnak nem kell feltétlenül növekednie ahhoz h sikeres legyen, nem kell feltétlenül a minimálbért adnia a munkásainak és nem kell haszontalan termékeket eladnia.. A tõzsdei lufik, a marketing és azon bellül a reklám nagyságrendekkel redukálódna az új rendszerben, hiszen már nem csakis a pénz irányít.
Ha érdekel, küldök néhány könyvet ezzel kapcsolatban. Én csak olvasgatom ezeket, az eddig leírtak nem feltétlenül 1eznek más alterglobalisták véleményével. :) Nem tartom magamat környezetvédõnek, hiszen nem teszek szinte semmit a környezetemért, majdnem úgy pazarlok mint a szomszédom. :( De ezen szeretnék változtatni!
Yes, a szállítás óriási energiát emészt fel, a mai közlekedés x%-a (ami nagyon nagy szám) kiküszöbölhetõ lenne, ha az élelmiszseren kívül sok más (amúgy helyben gyártható) terméket készítenénk a régióban. Önellátó gazdaságok, a mai kor tudásával. Persze lenne néhány fontos dolog ami import v export lenne, de a legtöbb cucc helyben elkészíthetõ (különbözõ távolságokon bellül) v elvethetõ, mint az általad említett mobiltelefon.
Az alterglobalisták a gazdasági globalizációt szeretnék másként látni, ami tartalmazza a te fogalmazásod szerinti politikai globalizációt. Ugyanis a mai kapitalista világrendben ez ugyanaz.
A jelenlegi felmelegedés is a civilizációnk következménye, de a Föld élete során voltak ennél komolyabb globális hõmérsékletváltozások is. A bioszféra túlélte. A civilizációnknak vannak sokkal komolyabb következményei is, amit a Föld soha nem apasztalt és lehet h a bioszféra nem heveri ki. Ha a bioszférában katasztrófális változások vannak, akkor az emberi civilizációban is azok lesznek ez valószínû.
Nem biztos h lehet sorrendbe tenni, de szvsz a legnagyobb jelenlegi probléma, a Túlnépesedés és a Pazarlás. Aminek szerves része a szállítás ill a feles közlekedés.
Korábbi hozzászólásaimban (másutt) emlegettem, hogy a környezetvédõknek valahol, avilág zavaró hatásától mentes helyen () létre kellene hozniuk egy mintaállamot vagy mintavárost, magy mit, ahol bemutathatnák nekünk, hogyan kell megélni az õ elveik szerint.
Akkor ilyesmire is gondoltam, de nem írtam le ennyire részletesen (így is nagyon hosszúakat írok) Emiatt sokan félreértettek, azt hiszem.
Az alapprobléma az, hogy a napi sajtóbehatás, ami egy embert ér, az iszonyú tömegben tartalmaz egy rakás környeztevédelmi ihletésû blablát, hazugságot, irracionális hangulatkeltést. De EGYETLEN ÁRVA SORT sem képesek szentelni az elõbbi kérdés tisztázására. A sok év alatt leírt sok tízezer oldalnyi sajtómocsok mellett egyetlen sornyi tiszta hang sem hallatszik.
Hát, bocs.. már megint eleredt a kezem.. és a sok duma (51. és 52. hozzászólás) kimaradt a végérõl alényeg.
Szóval: én -- lehet hogy tévesen -- úgy gondolom, hogy a jelentõs szállítási szükségletet is tartalmazó, munkamegosztáson és specializáción alapuló társadalom-gazdaságnak csak egyetlen ellentéte van: az önellátó kisparaszti gazdaságok laza halmaza.
Ez pedig gazdaságilag a középkor termelési struktúrája.
Félre nem érhteõség végett: "a legtöbb környezetvédõ tudja" kifejezés NEM jelenti azt, hogy Te is környezetvédõ vagy, csupán azt, hogy leírtál egy véleményt, ami nem szerepelt eddig. Akkor pedig le kellett írni. Vagyis csupán kérdezni szeretnék.
Szerinted (és a "legtöbb környzetevédõ" szerint:-)) van-e harmadik út? Vagyis ami nem az önellátó kisparaszti gazdaságok, és nem is a techniaki civilizációra jellemzõ, munkamegosztáson és specilaizáción alapuló termelés?
A globalizmusról és az antiglobalizmusról: asszem itt összekeverednek dolgok, amiket pedig külön kéne választani. Énszerintem a globalizációnak 3 oldala van, amelyek hasznosságukat tekintve ég-és-föld. 1.) A tudományos-technikai globalizáció. Ez teszi lehetõvé a tudományos haladást is. Az, hogy a világ tudományos (és kisebb mértékben az alapkutatási jellegû technikai) eredményei elérhetõek a tudományos közvélemény számára. Én ezt pozitívnak tartom. 2.) A gazdasági globalizáció. Ez már nem annyira egyértelmûen jó dolog, de vannak jó (szükséges) oldalai is. Ez leginkább a nagyon bonyolult eszközök megfelelõ sorozatú termelésébõl adódik. Pl. egy NMR vagy egy CT berendezést nem fog elõállítani az antiglobalista anyóka a kert végében. 3.) A politikai globalizáció, ami gyk. az egypólusú világrendet jelenti, vagyis a korlátlan, VERSENYTÁRS NÉLKÜLI, ellenõrizetlen és ellenõrizhetetlen hatalmat. Én ettõl leírhatatlanul iszonyodok, korábbi hozzászólásaim sokaságából ez kivehetõ.
A fõ problémát ott látom, hogy a korlátlan politikai hatalomra törekvõk meglehetõs sikerrel VISZIK FÉLRE a globalizáció ellenes mozgalmakat. Beépített emberekkel, háttér-tanácsadókkal, töméntelen pénzzel. Mindezek miatt a globalizáció ellenes mozgalmak nem egységesek, és a nagyobb anyagi erõvel (több taggal) bírók sajnos pont nem jó irányba igyekeznek. Emiatt azok nem a politikai globalizáció ellen küzdenek igazi nagy erõvel, hanem a tudományos-technikai ellen. Ez az én benyomásom.
Ez különös gondolat. A szállítás probléma? Szerintem a gazdaság vérkeringése, de persze azt értem, hogy csökkenteni akarják. Ehhez azonban jóval több átalakítás kell a gazdaságon, mint csupán a helybentermelt élelmiszer.
A szállítás a legalapvetõbb része a munkamegosztáson és specializáción alapuló társadalom-gazdaságnak.
A sok alkatrészbõl álló, sokat tudó termék, amely az automatizált sorozatgyártás miatt elérhetõ árú, és milliós sorozatban készül. Most nem azokra a termékekre kell gondolni, amik esetleg feleslegesek (mondjuk pl. egy 6GHz processzorral mûködõ mobiltelefon, amivel lehet villogni a haverok elõtt) de számtalan sok termék van, amelyek nagyon is valós szükségletet elégítenek ki, és nagyon nagy mértékben emelik az életminõségünket (ésszerû teljesítményû számítógép, automata mosógép, hûtõszekrény, majd egyzer talán hõszivattyú is lesz a fûtéshez-hûtéshez-fürdéshez, egészségügyet szolgáló berendezések, stb.stb.)
Valamit nagyon nem értek: miért nagyobb probléma a szállítás, mint a globális felmelegedés? Nem fordított a sorrend? Hmm..
Szvsz a legtöbb környezetvédõ tudja, h a szállítás az 1ik legnagyobb problémánk, nagyobb mint a felmelegedés; ezért is harcolnak a lokális piacért, vagyis a helybengyártásért, helybentermesztésért. (és az értelmetlen, pazarló fogyasztás visszaszorításáért.) Õket hívják alterglobalistáknak, esetleg tévesen antiglobalistáknak.
Korábban felvetõdött egy csõposta-rendszer valahol, amely a bevásárlások megkönnyítését és a közlekedési szükségletek csökkentését szolgálná. Tulajdonképpen a vezetékes gáz, víz, villany, telefon, internet stb. lehettek a példák.
Az ellenérvek: egy ilyen kiépítése sokba kerülne, sokáig tartana és korlátozott méretû tárgyak továbbítására lehet csak alkalmas.
És itt a megoldás: a robot szolga, amely elmegy és elintézi az ügyeket. Bevásárol. Sorbaáll a postán. (egyáltalán: lesz akkor még posta?). Bemegy a hivatalba (lesz még hivatal?) ügyintézni.
Talán egyszer még a feleségeket is helyettesíti. Fárasztó duma nélkül.
Ha a közlekedési szükségletet a jelenleginek 10%-ára lehetne csökkenteni, akkor békávéra sem lenne szükség. Az a kevés autó (mondjuk hitelkártyával igénybevehetõ robot taxi) dugók nélkül, gyorsan elvinné azt a kevés embert, azokat is akik nem tudnak vezetni.
Ha csak azok autókáznának, akiknek ez öröm, akkor majdnem üresek lennének Budapest utcái. Ezt csak az ál-környezetvédõk nem értik, meg a saját zwsebre dolgozó önkurmányzati állatok, meg a fizetõparkolási cégek megalapítói. Asszem õk megtorpedóznák a robot-autó ötletét, mert akkor elmaradna a nagy zseton (lé).
Ha a városok lakosságának nagyrészét kitevõ rengeteg irodai dolgozó, tanár értelmiségi, otthonról tudna dolgozni, hiszen számítógépe internete, telója van, az vajon mennyivel csökkentené a forgalmat? Nem tenné szükségtelenné hogy az autózás örömét (ami mondjuk most nincs) elbaltázzuk?
Tökre igazad van! Mi is a robot (pl a robot auto) egyáltalán?
Helyváltotatásra képes, esetleg manipulátorokkal ellátott számítógép. Csakhogy ha minden számítógépesített és kommunikál egymással akkor valóban szükség van robotokra, arra hogy ezek olyan különállóak legyenek?
Az 50-es években úgy képzelték, hogy azal javul a kommunikáció, hogy meg lehet e robotnak mondani, hogy hívja fel a szomszédot, vagy õ veszi fel a csörgõ telefont. Arra senki nem gondolt, hogy ott lesz mindenkinél a mobil! Vagy azt képzelték, majd a robot elmegy bevásárolni. Ehhez képest neten megrendeled és a diszkont áruház szétteríti az árut, mert nem kell 20 titkárnõ, meg 40 iratszekrény hogy rendszerezze a megrendeléseket mint akkor, csak egy számítógép.
Egy ilyen szuperinteligens autó gyak azzal egyenértékû, mintha valaki felszáll valami tömegközlekedési eszközre, az is elmegy magától, meg lehet macerálni közben az utasokat, zenéthallgatni, videózni, újságot olvasni. Szal mire megcsinálják ezeket a kocsikat és kötelezõvé is teszik addigra csak annyira lesz érdemes vezetni, mint "kombinézni". Ezért vagy nem fogják használni az emberek ezeket az extrákat az autójukban, vagy átszoknak a békávéra.
Az persze várható, hogy a robotok óriási mértékben fogják átalakítani az életünket. Egyrészt a közlekedési szükségletek OKAIt fogják befolyásolni, ami úgy csökkenti majd az autóközlekedést, hogy ehhez nem kell dolgozók millióit erõszakkal a sz**ba tiporni, elvenni tõlük a mozgásszabadságukat...
Másrészt gondoljunk a nyugdíj-alapok problémájára. Az elöregedõ lakosságra, a túl kevés munkáskézre, a bevándorló milliókra, a társadalmi feszültségekre. Itt akkora volumenû átalakulásokat hozna magával a robotizálás, hogy belegondolni is alig tudok! Nem azzal kell foglalkozni, hogy bezzeg majd a robot betartja a sebességkorlátozásokat... broááááf
Igen furcsák, JELENHEZRAGADOTTAK ezek a lehetséges alkalmazások, pl:
"ilyenkor egyszerûen fogja magát a jármû, és visszarántja a kormányt" "A jövõ otthoni robotjai...vezetik autónkat"
Az fel sem vetõdik bennük, hogy az autó használata nem luxus és élvezet, hanem gyk. létszükséglet. Nem olyan robotra van szükség, amely elvezeti az autómat, amikor elmegyek bevásárolni, hanem olyanra, amely elvégzi a bevásárlást (akár autó nélkül is, vagy sokkal kisebb jármûvel) amíg otthon ülök. Érdekes, hogy az autóellenes ál-környezetvédõk soha sem teszik meg ezt a megjegyzést!
"2030-ban már robotok fognak vezetni az autópályákon, ráadásul olyan biztonságban, amire az ember nem képes"
Aha. És milyen gyorsan? Vajon MIÉRT NEM ÍGY irta: "olyan biztonságosan és olyan sebességgel, amire az ember nem képes"
Ezek az automatikusan vezetett autók folyton felvetõdnek és már a tököm tele van azzal az autóellenes fos-hozzáállással, amit ezek becsempésznek a robotok ÜRÜGYÉN. Hogy majd a robot figyelembe veszi ám a sebességkorlátozó táblákat, meg a többi hasonló szart, az építkezések után évekig kintfelejtett 40-es táblákat is. Ja.
Én meg olyan robotot építenék legszívesebben, amely megkeresi azt a KÖZLEKEDÉSSZERVEZÕ ROHADÉKOT, aki a felesleges korlátozást elrendelte, és a saját korlátozó tábláján veri szért az ipse fejét!
2030-ban kilõhetetlen szemû robotok fognak tüntetni az országgyûlés elõtt, akiket robot rendõrõk fognak kardlapozni, hogy a parlamentben ülõ robot képviselõk érzékeny fülének ne kelljen a kinti mormogást hallgatniuk
"A Matsushita és a Toyota már kifejlesztettek olyan robotokat, melyek tudnak beszélni, lépcsõn felfelé menni, futni, trombitálni vagy táncolni - akár egyszerre is."
A Mitsubishi pedig most fejleszti az olyan robotot, amely a szomszéd táncoló és trombitáló robotját miszlikbe aprítja!
"Arról nem is beszélve, hogy rénszarvas esetén frontálisan ütközve nem sok bajod lenne." Ahol regen laktam, ott sok vad elt, koztuk ozek is. Egy ilyen balesetnel kovetkezo a koreografia: Az allat raesik a motorhaztetore es becsuszik az UTASTERBE, a szelvedovel 1utt. Az oz max 50-70 kilo, ezt meg tul lehet elni, de 1 szarvas mar tutti halalos. Masik moka amikor a serult allat menekulni probal az utasterbol es ezaltal osszerugdossa/megsebesiti a bent uloket.
A repülõ is lezuhanhat mégsem zuhan le mind. Valsz itt is lessz gond. De pont a kétkedõk fejlesztik az ipart, hisz az õ elvárásaiknak ha megfelelnek akkor meg fogják venni.
100 évet soknak tartom. nézd meg mi van ma és mi volt 20 éve:D
És a kátyúkat is kerülgetni fogja?
Szvsz kb 100év múlva terjed el, de itt EU-ban úgy 500év múlva szavazzák meg az idevonatkozó törvényeket..
Arra leszek kiváncsi, hoy fogja detektálni a közúti táblákat, a lámpákat, a pályán 240-el közeledõ A8-ast. Sok dolguk van még a srácoknak, az intelnek, a touaregnek, mer má alig várom, hogy megtehessem elsõ robotokátviszikahatalmasos hozzászólásomat.
Igenám, biztonság, kevesebb baleset, szépésjól hangzik, de mivan ha valami hiba csuszik a rencerbe, mert ahogy az emberek, a masinák is hibáznak néha bezony, itt egy jó példa :)
KITT maradj a kocsiban! :)
"2030-ban már robotok fognak vezetni az autópályákon, ráadásul olyan biztonságban, amire az ember nem képes"
Ha jól emléxem 20 évvel ezelött is ezt mondták, 2000-es dátummal!;)))
Lehet örülni, vagy ellenkezni, de valószinüleg ez lesz. Nem is soká... Autóknál ez nem nagy szám, tényleg csak a kényelmet szolgálja, de gondoljátok tovább: repülõt, helikoptert már nem mindenki tudna vezetni. Én optimista vagyok. Szerintem már nem sokáig járunk autóval. (Ha addig agyon nem üt egy "sarki fény"... izé... egy meteor. :)) Sajnos egy átlagember (mint én is ) segítség nélkül (pl. starwars) el sem tudja képzelni, hogy mi lesz néhány évtized mulva, mire lesz képes az ember. Az 1900-as évek elején nemigen értették volna, ha arról mesélek, hogy lan-on hogy nyomom a Battlefiel2-t... Remélem élek még egy kicsit, hogy lássak egy-két csodát. De, ha nem, hát egye fene láttam így is eleget.
Hát az a helyzet, hogy nem bírnám ki én szeretek csapatni amikor kedvem tartja nem bírnám, ha egy robot irányítana :D Azt meg mégugysem ha sok robot tenné ugyanezt az úton én nem bízom bennük (informatikus vagyok :D )
Mint írtam a kocsik észreveszik a többi autót nem azért mert kkomunikálnak hanem mert látják a másikat. A robotrepülõgépeknél is sikerült megoldani hogy ha valami az útjukba esik akkor változtassanak az útvonalon . És ha azt nézed hogy végignézi a lehetõségeket és mérlegel mi jár kevesebb sérüléssel és minderre reagálni is tud mert gép, akkor már nem is rossz. A katonaságnak sem kéne valami amit ha beszerelnek egy több millás tankba akkor azok dodgemeznek.
Na igen ehhez csak annyit fûznék hozzá pl. a robotizált autókhoz viszonyítva a dolgokat az ok, hogy esetleg a robotok majd tájékoztatják egymást, hogy mit fognak csinálni, de majd egy antik trabi berongyol közéjük akkor mi lesz? Ez kész katasztrófa az még ok, hogy van olyan elektronika ami kiválasztja a parkolóhelyet és le is parkol ez jó is lehet olyanoknak akik nem tudnak parkolni és itt most nemcsak a szöszikre gondolok :D
ja itt az is: http://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_City
http://en.wikipedia.org/wiki/Sky_City_1000
De egy teljes discovery film foglalkozott a témával. + van egy tervük hogy vízre építsenek egy piramist amiben több felhõkarcoló lenne. A vízbõl(hullámok) és algák által termelt hidrogénnel+szélerõmûvekkel akarnak energiát nyerni.
apánban a felhõvárosnál is gondolkodnak inteligens szállító jármûvekrõl(ezek már nem igazán autók) ahol bemondod hová akarsz menni és elvisz. De õk úgy gondolják hogy mindenki tuna rendelni kocsit, és nem saját van. Ezáltal a legközelebbi szabad jármû megy hozzád hogy szállítson.
Ehhez tudnal mutatni egy URL-t?
Visor: nyilvan ugy fogjak, ahogy az embereknek a legkenyelmesebb, kulonben a kutya sem venne meg... :) En mondjuk el tudnam viselni, h amig hazaerek a kocsival, lehetne csinalni valami mast (pl. nyomkodni a laptopot), ami egyebkent holtido lenne.
Ezekkel a nyilatkozatokkal kezdem azt hinni, hogy az emberi tevékenység a háttérbe fog szorulni. Én mondjuk szórakozó helyeken jobb szeretem ha egy jó csaj szolgálna ki mint hogy egy robot! Mondjuk az autókba tényleg nem árt az ilyen rendszer, mert sajna sok a baleset, pláne kis hazánkban. Szóval nem nagyon tetszik, hogy sokan elrobotosítva látják a jövõt. Csak úgy kéne a technológiát fejleszteni, hogy ne szoruljon háttérbe az emberi tevékenység és így összhangban tud lenni egymással ez a két dolog.
Nem lenne faszább egy tökéletesen biztonságos 4 órás út úgy, hogy közben az összes utassal együtt megnézel egy DVD-t, mint végig a váratlan forgalmi helyzetekre koncentrálva forgalmi dugókon keresztül lépésben haladni?
Amerikában volt egy teszt és 5-6 kocsi konvolyban mászkált az utakon számítógép segítségével) Jó pár ezer kilómétert levezettek. Volt egy film errõl. És nem az útban volt az irányítás csak kamerák voltak a kocsin. A hadsereg is csinált egy versenyt ebbõl de neki a terepen való közlekedés volt inkább fontos. Meg is nyerte egy cég. Úgy néz ki annyira jó volt hogy nincs több verseny, mivel a hadseregnek már megtetszett. Japánban a felhõvárosnál is gondolkodnak inteligens szállító jármûvekrõl(ezek már nem igazán autók) ahol bemondod hová akarsz menni és elvisz. De õk úgy gondolják hogy mindenki tuna rendelni kocsit, és nem saját van. Ezáltal a legközelebbi szabad jármû megy hozzád hogy szállítson.
Szép álom, de amíg a mai napig járnak trabantok...stb az utakon kb 200-300 év, mire mindenkinek lesz pénze, hogy lecserélje full robotvezérlésû autóra a kocsiját. Mert amíg egyetlen ember sofõr is van az utakon, addig nem biztonságos. Lásd a szarvasos esetet. Egy németjuhász termetû kutya is komoly károkat tud tenni a kocsiba. Ha mondjuk éjszaka autózol hajnal 2-3 körül és egy 4 sávos úton, amikor jóformán senki sincs az úton, akkor lazán ki tudod kerülni, de sötétbe késõn veszed észre és máris ott van az akár több 100 000-es kár.
Amúgy ha robotok irányítanák a kocsikat, akkor nem nagyon lenne dugó, mert az általában a koccanások, vagy balesetek miatt vannak. Bár sok hülye gyalogos is van.
szerintem nagy szar az autókba a robot utálnám ha nem én írányithatnék. ha mondjuk 2040-ben már az autókat robotok írányitanák inkább vennék egy 2000-es kocsit
"Az új autóban négyszer olyan erõs számítógép dolgozik majd, mint a "Stanley"-ben, és a városi közlekedésre lett elkészítve. Junior 360 fokos látószöggel bír, hat kamerával lesz felszerelve, valamit fel lesz szerelve GPS-el, a lökhárítókban pedig lézeres letapogatók lesznek. 2007 novemberében tervezik az autó szabadon engedését a városi forgalomba."
Na ezt alig várom, végre nem vadállatok vezetnének Pesten, bár ahogy a magyar ember találékonyságát ismerem, egybõl meghekkelnék: /change_lanes_often, /skipp_pedestrian, /accelerate_override_full, /puss_horn_instead_of_brake
És még egy régi tréfa: -Kitt nyisd ki az ajtót! Mire Kitt: katt.
Abba azert kemeny lehet belegondolni, hogy pl van egy par, ferj es feleseg, akik kulonbozo helyen es idoben dolgoznak. Reggel a ferj elmegy meloba a kocsival, majd hazakuldi a kocsit. A kocsi magatol hazatalal es beparkol a haz ele. A feleseg 1 ora mulva indul es o is elautozgat a melohelyre, majd utana elkuldi a kocsit a ferj munkahelyere, aki boldogan veszi tudomasul munka utan, hogy a kocsi a parkoloban all es ot varja. :D Bevallom ez azert annyira nem rossz. De ezt a helyettunk vezet a kocsi dolgot remelem azert lehet allitgatni, ahogy a komolyabb autokban is lehet pl a kiporgesgatlot kikapcsolni.
A rénszarvaskát (aki annyira nem igazán honos állat nálunk) tessék behelyettesíteni a sávodba áttévett 18 kerekes TIRikusz transzportienzisz vulgárisszal (aki azért gyakrabban elõfordul), akinek török sofõrje a 20 órás út után éppen az igazakat alussza.
Tessék vele frontálisan találkozni, talán felébred rá. Bár ha lehet választani, akkor inkább az árok!
Ja, elterjedt az egyszemélyes autózás, egyetlen ember miatt egy csomó helyet elfoglal a kocsi az utakon és a parkolóban, és hogy tovább borzolják a kedélyeket, vezetõ nélküli kocsikkal tovább ,,rontható'' a stat...
NA EZ VICCES lehet amikor a csávókám hirtelen ki akar kerülni egy rénszarvast ami pont akor ugrik ki az utra az automatika meg szépen visszavezeti egyenesbe
Olyankor lehet hogy pont jót tesz veled az autó. Ha telibe kapod a szarvast, akkor a kocsid eleje sérül, esetleg bereped a szélvédõ, ha úgy adódik. De ha félrerántod a kormányt, és bemész az árokba/szembejön valami akkor nagyobb gáz is lehet. Szóval lehet hogy néha nem baj ha a reflexbõl elkövetett, nem mindig célravezetõ reakciókat kijavítja a gép.
Egyébként én szeretek vezetni, nem akarom hogy robot menjen helyettem. Jó persze városban, dugóban jól jöhetne egy "robotpilóta", már csak azért is mert a zöld lámpánál a robotok tökegyszerre indulnának, közel egymáshoz (nem lenne szükségük követési távolságra mert a robotpilóták kommunikálnak egymással, és mindig tudja a robot hogy az elõtte haladó autó lassítani szándékozik, és õ is ugyanúgy kezd fékezni) és egyszerre is állnának meg a pirosban, így több autó menne át egy zöldön, és kisebb lenne a dugó.
az automatika akkor rántja vissza a kormányt, ha az autó egyébként borulna. Jóval biztonságosabb frontálisan a falnak menni (nagyobb a túlélési esélyed), mint elrántva hármat fordulsz, majd fejjel lefelé landolsz, szintén a falnak. Arról nem is beszélve, hogy rénszarvas esetén frontálisan ütközve nem sok bajod lenne.
"S-osztályú Mercedes Benz-ekben pedig szintén egy automata menti meg az életünket, ha hirtelen kormánymozdulattal veszélyt idéznénk elõ - ilyenkor egyszerûen fogja magát a jármû, és visszarántja a kormányt" NA EZ VICCES lehet amikor a csávókám hirtelen ki akar kerülni egy rénszarvast ami pont akor ugrik ki az utra az automatika meg szépen visszavezeti egyenesbe .... vagy éppen ha valaki egy kicsit száguldozni akar az autók közt egy két hirtelen kormányrántással és az autó nem enged kormányozni ... érdekes nah. Nekem eddig a legjobban a volvokba szerelt kis érzékelõ tetszik ami nézi h mijen messze van a szembelévõ autók és figyelmeztet meg ha a távolság 1-2 centiméter lesz kicsit rálép az autó a fékre , nah annak van értelme és jól használható is sztem.
na mindjárt jönnek az összeesküvéselméletes meg robotokátveszikahatalmatos hozzászólások :)