Nem, te nem érted az olyan baszottul bonyolult nyelvi/irodalmi szerkezeteket, hogy metafora meg megszemélyesítés. Nem a wowosokról, hanem a WoWról magáról, a játékról beszéltem.
Vannak 30-40 éves játékok is, azok az "öregek". A WoW 6 éves, tehát még tini.
Vannak "sovány" játékok, amikkel a kutya nem játszik, meg a dagadtak, mint a CoD vagy a WoW. Azé' dagadt, mert "felfalt" sok embert.
Továbbiakban igyekszem majd fingós-szarós dolgokkal viccelõdni, azt biztosan értitek.
Ha te mondjuk kurvára sikeres leszel az életben, és egymagad tízszer többet keresel, mint a szüleid, akkor onnantól te leszel az õ apjuk? Vagy mi a faszom?
Igen, a WoW a világ legnépszerûbb, legnagyobb, legemlegetettebb, legmeghatározóbb MMOja, de nem "minden MMOk atyja". Ennyi volt a bajom, nem több, pattanjatok már le a témáról!
"A WoW népszerû ("dagadt"), és 6 éves (mondjuk 6x3=18, "tini")."
Túl sok sztereotípiát szedsz :) Hát, nekem két kollégám volt nagy WoWos, mindkettõ 20-as évei felé járó, abszolút nem betokosodott csajozós/bulizós gyerek.
FYI: 1 percet se játszottam Wowwal, mikor megjelent én már rühelltem a kardos/varázslós játékokat, inkább a scifi/tankok ami érdekel. Amit tudok a WoWról, azt tõlük tudom :)
Az új kiegészítõ ad majd egy végsõ löketet a wow-nak, de lassan vége lesz neki. Szerintem már a blizzard is inkább csinálna mást, de sajnos a pénz nagy úr, fõleg ha zsákszámra pakolják.
Mint volt wow-os a game jóra sikeredett !Azonban az egyre újabb kiegekkel romlik a játék élvezhetõsége ! Ez tapasztalat és a veterán játékosok egyre fogynak a legtöbb már csak a társaságért játszik de már a töke ki volt a gammel én is így voltam bõ 3 hónapig!
Pedig akárhogyan is kapálódzol ellene a WoW az ami igazán sikeres lett és maradandót alkotott, nem véletlen, hogy minden megjelenõ új mmo-ban az új wow-verõt látják.
Ha egyszer sikerül megtörnie a wow hegemóniáját valakinek akkor azzal új történelmet ír. Eddig még mindenki belebukott.
Ja, ez mind rendben van. De az "MMOk atyja" mondjuk az UO, az elsõ MUD lehet. Vagy akár a postán levelezõs szerepjátékok... A WoW népszerû ("dagadt"), és 6 éves (mondjuk 6x3=18, "tini").
Nem a WoWval van bajom (kurvára nem mozgat), csak azé' ne kezdjünk má' új idõszámítást miatta!
Tényleg csak azért kevertem ide az ultimate MMO-t :) (megint van szmájli!) mert senki sem tagadhatja, hogy sikeres, pedig jó ideig a PvE volt a fõ profilja.
Titkos ajtók és csapdák már az Ultima Online-ban is voltak. :D
Ezzel együtt igen, számtalan igen jó dolog volt/van/lesz más MMO-kban, amit a WoW nem vett át, és nagyon hiányzik (komoly customizáció úgy karakter, mint felszerelések szintjén, komolyan kidolgozott, értelmes crafting rendszer, saját vagy legalább guild szintû épületek, stb.)
Persze ezek jó része várhatóan nem jelenik meg a DMO-ban sem, legalábbis a videók alapján én nem számítok rájuk.
Szerk.: Hozzáteszem, a játékból effektíve még alig láttunk valamit...
A WOW nagy elõnye hogy folyamatos figyelem alatt van.Vannak háttérmunkások és folyamatosan fejlesztik. P l a Conan nagyon jó hangulatos játék talán jobb is lenne mint a Wow ha többet foglalkoznának a bug halmaz kijavításával. Még most is hogy kijött a kieg és már nem fiatal progi még most is Béta. Olyan bugok vannak amik a kezdetektõl benne vannak.És ez megõli a játékot.
Pedig a DDO-ban vannak baromira jó gondolatok, pl a labirintusokban halálos csapdák vannak amibe bele lehet halni, vannak titkos ajtók amit nehéz felfedezni, de mögötte vagy sok kincs van vagy egy opcionális boss.
Ezek bõven belefértek volna mondjuk a Karazhan-ba, ott megvolt rá a lehetõség.
Noha a Blizzard semmi rendkívülit nem hozott be a WoW-al, ez nem vitás, de amit középszerûségben összehoztak, azt nagyon jól összehozták. Azt pedig így nehéz elvitatni tõle, hogy a legnépszerûbb klasszikus MMORPG. Hiába jöttek ki sokkal mûvésziesebb hátterû játékok, mint a Lords of the Rings Online, Warhammer Online vagy a Dungeons & Dragons Online, hiába vannak sokkal szebb MMO-k, mint az Age of Conan, és így tovább, egyszerûen senki sem tud a nyomába érni.
Ettõl függetlenül jó lenne már egy tényleg minõségi MMO...
Már egy ideje PvP-vel is lehet fejlõdni a WoW-ban, nem feltétlen high-end content.
Én azt remélem, hogy a PvP mellett erõs PvE content is lesz, mert ha valamiért gyilok lesz a PvP (unbalanced szerverek, vagy hasonló problémák miatt), akkor azért nem árt ha le tudja magát foglalni magát az ember benne.
Én két hónapig grindeltem a Jetit SWG-ben, de sehova se jutottam vele, az elvetemültek is úgy grindelték, hogy beálltak egy spawnpointra 10-en, és nyomták az AoE sebzést. A halott wookie-k meg szõnyegként terültek el... :D
Ez már beteg kategória, nagyon-nagyon remélem, hogy a fejlõdés nem grindeléssel lesz megoldva, mert az gyilkos lenne. Viszont a Skill alapú fejlõdést átvehetnék az Pre-CU/Pre-NG SWG-bõl, azt el tudnám viselni. :D
Az SWG kezdetekor a jedi kérdést pl úgy oldották meg a fejlesztõk, hogy a kasztod mellé egy küldetés után erõérzékeny lehettél amit utána egy jedi faluban, különbözõ fázisok között tudtad fejleszteni. Amikor elértél egy bizonyos szintet ebben akkor megint jött egy baromi hosszú küldetéslánc aminek a végén padawan lehettél. Innen meg pár hónapnyi grind/farmolás volt a full template jedi. Mivel a jedifalu fázisváltásai idõhöz voltak kötve (azt hiszem, hogy hetente változtak) és minden fázisban csak meghatározott xp-t gyûjthettél ezért ha 0 erõérzékenyrõl padawan akartál lenni az minimum 2-3 hónap volt (casual játékosnak).
Szóval meg lehetne csinálni az SM-mé válást, csak elég jól ki kéne dolgozni.
Mit lehet tenni ez ellen? Mondjuk fejezd be az ellenpropagandát!
Pedig még csak most melegedek bele. (Mondtam már, hogy a legtöbb RPG-ben (a papír alapú AD&D-tõl a WoW-ig) Pap karakterem volt? Meggyõzök én mindenkit mindenrõl. :D) ^^
Vagy csak szimplán a sötét oldal erõsebb... :P (Tudom, ez nem megoldás)
Ez is egy lehetõség, vagyis hogy a kevesebb játékosnál valahogy kiellensúlyozzák a dolgot, például több életerõvel bírnak (WoW-ban is volt erre példa - Wintergrapsban találkoztunk olyan Druiddal, amelynek több százezer hp-ja volt emiatt - vagyis kb. megölhetettlen volt, mint egy Bossfight. :D).
Persze elég illúzióromboló lenne.
Ha mondjuk az ember végtelenedik szinten válhat csak szpészmarínná, az már be is lövi az SM-ek erejét "reálisra". Mondjuk olyan fejlõdési fákkal, hogy paraszt-guard-sm, paraszt-techpriest-techmarine, paraszt-psyker-librarian, ork-nob-warboss/kommando stb.
Ez viszont azért lesz probléma, mert csak az ûberkockák számára lesz elérhetõ az SM... Valahogy sose kedveltem azt, amikor a 7/24-ben játszó emberek félistent játszhatnak csak azért, mert kigrindelik a szükséges dolgot (SWG-ben a korai idõk Jediei esete).
Meg lehet ezt dizájnolni faszára, kérdés, hogy sikerül-e nekik?
Pont ez a kérdés, hogy egyáltalán meg lehet-e csinálni normálisan... Mert efelõl vannak nekem kétségeim. :)
Bár én olyan megoldást tudnék elképzelni, ahogy az asztali/táblás játéknál van. Egy SM pontértéke 20-30x-sa egy átlag IG vagy SO karakternek...
Ja, persze, ezek is kompromisszumos megoldások, IGbõl soha nem lehetne SM, meg lehetséges, hogy megölné a játékot, ha fél évet bele kéne ölni, mire elkezdhet az ember PvPzni, de valahogy össze kell kalapálni. Ez a világ meg a táblás játék azért alapvetõen nem egyénekrõl szól, hullanak a katonák, mint a legyek...
Mit lehet tenni ez ellen? Mondjuk fejezd be az ellenpropagandát! :D :P
Ha pl csak klán(chapter) PvP van, és van maximális klánlétszám, akkor az egy megoldás lehet. Mondjuk ez kvázi az 1. pontod.
De azt is elképzelhetõnek tartom, hogy mondjuk baromi erõsek a nidák, és a játékosok 80-90%-át leköti az ellenük folyó harc meg az egyéb küldetések, és PvPre csak a "felsõ" 10-20% lesz alkalmas.
Vagy csak szimplán a sötét oldal erõsebb... :P (Tudom, ez nem megoldás)
Ha mondjuk az ember végtelenedik szinten válhat csak szpészmarínná, az már be is lövi az SM-ek erejét "reálisra". Mondjuk olyan fejlõdési fákkal, hogy paraszt-guard-sm, paraszt-techpriest-techmarine, paraszt-psyker-librarian, ork-nob-warboss/kommando stb.
Meg lehet ezt dizájnolni faszára, kérdés, hogy sikerül-e nekik?
Arra amúgy kíváncsi leszek, hogy akarják megoldani a játékegyensúlyt.
1.: A játékosok kb. 80-90%-a Space Marine akar majd lenni. 2.: A "gonosz" oldal emiatt állandó játékoshiánnyal fog küzdeni.
Mit lehet tenni ez ellen?
1.: Forced balance, vagyis egy "csatatéren" (hogy szerver szinten vagy instancolva lesz megoldva még nem tudjuk) a két oldal azonos számban vehet részt. A probléma, hogy akkor a játékba nem került Space Marine (ill. "jó oldal") játékosai malmozni fognak. 2.: NPC-kkel egészítik ki a gyengébbik oldalt. Ez megint problémás, mert akármilyen jó az NPC, ha a másik oldal koncentrált, jól szervezett, akkor kb. esélytelen lesz a dolog.
Világbéli problémák:
A Space Marine-ok ugyebár egymaguk akár több tucat vagy több száz "hagyományos" katonával (Ork, Imp. Guard, Chaos Cultist, stb.) ér fel. Ha létszám alapján fog menni a dolog, akkor ezt valahogy súlyozni kell, vagy nem fog a különbség szignifikáns lenni.
Utóbbitól félek nagyon, mert a világ esszenciája vészne el általa...
jaja, orommel fogom szettrancsizrozni a nyomi gardistak nyakan levo pattanast...:p
Na igen, bár ez ugye nézõpont kérdése, kinek mi a gonosz :) Ha az Impérium nem áldozná fel a napi nem tudom mennyi psykert, akkor nem lenne Astronomican, a birodalomnak pedig annyi lenne egyik napról a másikra, plusz még a pszi használókat ugye könnyen megszállhatják démonok, így akár úgy is lehet nézni hogy elejét veszik a rossznak, de persze mindenbe mindent bele lehet magyarázni. A káosz ugye szórakozásból gyilkol, a dark eldák is, az orkoknak meg semmi más célja az életben ugyebár :D Necronokat meg nidákat pedig teljesen más célok vezérlik, már amennyiben a necronoknak vannak egyátalán céljaik.
A Káosz nem öl érdekbõl, fõleg milliárdokat. Szórakozásképp, unalomból, vagy épp büntetésbõl megeshet, de van nagyobb gonoszság a saját lojális alattvalók tömegeinek hideg és számító lemészárlásánál?
Helyes :) Nidákat úgy tudnám elképzelni, mint pl az Aionban a balaurokat, mindig csak megjelennek valami random helyen a hajójukon, aztán mehet a menet :D
A bûn amit elkövettél a legnagyobb mit elkövethettél.......eretnekséged nem kérdés.....a káosz már menthetetlenül megfertõzött. Hamarosan a szent inkvizício megtisztítja bûnös lelked.
"Impurity shall be our armour Hate shall be our weapon Immortality shall be our reward " ;)
Én tuti a "gonoszakkal" fogok kezdeni, lehetõleg chaos vagy ork karaktert.Dark eldarnak még nagyon örülnék, de nem hiszem, hogy az alapjátékban benne lesznek.
Imperium oldalon ha lehet majd a szpészmarinokkal chapterizálódni(de szép szó:D:D), akkor egy space wolf is tervbe van véve
Egyébként a nidákat és a necronokat nem hinném hogy megcsinálják játszható fajként, azon nem kell aggódni hogy hol lesznek :)
'They shall be my finest warriors, these men who give themselves to me. Like clay I shall mould them and in the furnace of war I shall forge them. They will be of iron will and steely muscle. In great armour shall I clad them and with the mightiest gun shall they be armed. They will be untouched by plague or disease, no sickness will blight them. They will have tactics, strategies and machines such that no foe will best them in battle. They are my bulwark against the terror. They are the defenders of Humanity. They are my Space Marines... ...and they shall know no fear.'
Errõl most nem nyitnék hitvitát :) Vhogy káosszal nem tudom elképzelni magamat. Az eldák gyökerek és beképzeltek. Az orkok meg buták. Akkor mi marad?: D
Strategy Informer: I assume you're going to divide up the playable races by factions? They only thing is, apart from ones like Imperial guard and Space Marines who can stick together, not all of the other races fit neatly into 'factions'. The Eldar, the Tau, the Necrons, Tyranids Chaos... had to generalise them. Are you going to try sticking with the traditional two factions or branch out to more?
Tim Campbell: We're going to have two overall factions in the game, and all of the playable races are going to fit into one or the other.
There are compelling reasons why that works in this situation and our game, and Games Workshops are completely on board with it so we're not doing anything that violates the IP or the fiction – the details though will be revealed in the near future.
Jaja, meg egy jópár modell is.. pl a Demon ami berongyol. Kb olyan ez a videó, hogy vették a DoW2 ingame jeleneteit, azt rádörmögték a szokásos sablondumát :)
Na jó de azért a Dark Millenium-ot a THQ/Vigil fogja babusgatni, ezt ne felejtsük el szerintem. A fantasyt meg a Mythic alaposan elbaltázta, bár voltak nagyon jó ötletek meg ellehetett játszani vele, de akkor is.:D
Igaza van Zero-nak is. Rengeteg haveri társaság, klán fog játszani és akkor azokkal mi lesz? Széthúznak? Én is örülnék valami 3 frakciós megoldásnak de kétlem hogy az lesz.
Akárhogy is nézem 1szerûen a fajok nem férnek össze...sehogy. Valami nagyon jó elõtörténet kell hogy miért is van szövetség.
Na ja, de legalább van mirõl beszélni :D Mindegy, én mindenképp ki fogom próbálni a játékot, még akkor is ha az eldák puszi pajtások lesznek az emberekkel, az orkok meg együtt söröznek a kultistákkal :) Kedvenc univerzumom, a WAR is szar lett, mégis sokáig játszottam vele.
Akkor már miért nem csak fajt választasz, aztán majd késõbb csatlakozol valamelyik frakcióhoz? Káoszék is jellemzõen emberek (voltak valamikor).
Aztán indítasz embert, késõbb meg eldöntöd, hogy IG vagy cultist leszel, ahonnan már adott, hogy SM vagy CSM... Eldaként Craftworld vagy Dark Eldar. Orkként meg... hát ork. :P
De sajnos nem mi dizájnoljuk a játékot, úgyhogy nem sok teteje van ennek az eszmecserének itt...
The Imperium of Man: SM+IG, vagy csak simán indítasz egy ember karaktert, aztán azzal lehet tovább fejlõdni valamelyik kaszt irányába, pl IG, assassin vagy psyker aztán késõbb unlockolható mondjuk a SM(ezen belül is lehetne specializálódni ugye librarian, vagy a Chaptertõl függõen mondjuk wolf priest)
Forces of Chaos: kezdhetnénk mondjuk egy kultistaként, azzal pedig lehetnének a további opciók hogy sorcerer, vagy mittudomén, aztán késõbb unlockolhatóak lennének itt is "hero classok", mint pl CSM,Aspiring Champion, stb.Ide még talán besorolhatóak lennének a dark eldarok, mivel õk ugye Slaanesh imádók.
Eldart és Orkot nem tudmo hova lehetne tenni, az eldart az emberekhez ugye semmiképp nem, az orkok még talán elférnének a chaosnál, de az is sántít.Tauról nem is beszélve.Talán egy késõbbi kiegészítõben valahogy megoldanák ezt, hogy lehetne indítani ezek közül is karaktert.
és ezzel el is vesznek egy tucat finomságot a pvptõl.. értem én hogy egyszerûbb, de sokkal érdekesebb ha 3 frakció van ha egyik túlnépesedik van 2õ ami kompenzájon ha adnak azoknak kis bonuszt is ez anno daoc-be mûködött, azóta nem mer senki ehhez a 2oldalas faszsághoz hozzányúlni, pedig hosszútávon a játék tartósságát meghatározza sztem..
Szétbontja a játékosokat, ha túl sok a frakció, fennáll a veszély, hogy végül senki nem fog vele játszani.
Mi speciel hárman rendre káosz, ork, és SM rajongók vagyunk, ha két frakció lesz, akkor egyikünknek kell "megalkudnia", és olyan karaktert választani, amit igazán nem szeret, ha mind kap külön frakciót, akkor már két embernek a háromból.
Szerintem ezért szokták kétfrakciósra dizájnolni az MMOkat...
ha elvonatkoztatsz a világtól hasonlót ígér, csak itt scifi jelmezben.. sanyi linkeltelte lentebb án nekem nagyon tetszik ez az univerzum, jelenleg is egy 40k-s könyvet olvasok, szal nem itt van gond.. beveztõk is nagyon tetszenek, minden klassz, csak oldják meg végre ezt a2 frakció problémát..
Én sem szeretném hogy 2 frakció legyen de ha mégis az lesz (blõõee) akkor sem lesz klón. Hogy lenne klón???? Azért mert Warhammer, lesz egy egészen apró kis különbség.
nagyon remélem nem 2 frakció lesz, de sajna minden a felé mutat... márpedig akkor ez egy who klón scifi köntösben.. lore szerint elképzelhetetlen aszövetség, max ideiglenesen és utána úgyis egymásnak mennek, nagyon remélem nem 2 lesz..
Úgyis olyan elcsépelt már ez a 2 frakciós MMO dolog, télleg jó lenne egy olyan ahol mindenki mindenki ellen :)
A dizájn úgyis elõrébb lesz, mint a Lore. Ha fajok közti FFA-t akarnak a fejlesztõk, akkor úgy lesz, ha szövetséget akarnak a fajok között, akkor úgy lesz. Ha kell még azt is belemagyarázzák, hogy a chaos meg az ig egymás faszát kezdi a szopni, mert az orkok beleszerettek az eldákba. ;)
Volt közöttük néha-néha egy rövid érdek szövetség de annyi. Ork-Chaos szövetség se elfogadható. Nekik nem kell pénz. Õk nem zsoldosok. Az meg nem szövetség hogy a Chaos megmutatja hogy merre van a háború. Ha nincs Waaagh akkor egymást ölik.
Aztán kitudja hogy lesz. Fantasy-ba tényleg vannak normális szövetségek de 40k-ba valami nagyon hülye indokkal lehetne megoldani.
Valószínûleg az a játék miatt van a játékról készült könyvekben, nem? Winter Assaultot meg "kellett" magyarázni...
Az Imperium soha nem fogja elfogadni az idegeneket, ahhoz túlságosan nácik. Lehetnek idõleges és helyi szövetségek, de hosszú távon kizárt. "There is only war", nincs tartós szövetség, nincs béke.
Másik fele, hogy a világ meg a táblás játék miatt ilyen, és ha valaki belefeccöl egy vagyont meg a fél életét egy elda sereg begyûjtésébe és kifestésébe, akkor nehogy már ne harcolhasson IG ellen, csak mert azok elvileg szövetségesek... (jó, SM vs SoB vs IG csaták még így is neccesek)
Nem tudom a nálunk megjelenõ Dawn of War könyveknek mennyi közük van a hivatalos lore-hoz, de pl a nemrég megjelent 3. kötetben azért vmi nyögvenyelõs szövetség-kezdemény azért megjelent imp + elda között, legalábbis nem feltétlen akarják egymást meglátva rögtön legyilkolni.
Nem mostanság illene új infókat kiadniuk errõl a cuccról?