Mentünk, volt egy autó elõttünk aki ment rendes sebességgel, a lámpa zöld, átmegyünk a vonalon, a lámpa sárgára vált, mi pont a sínen, erre az ellõttünk lévõ autó beletapos a fékbe... Szerintem inkább az elõttünk lévõ autó vezetõje nem ismerte a kreszt...
Tolatni persze nem tudtunk volna, mert mögöttünk is voltak, és ha tolatunk, akkor csak jobban rámentünk volna a sínre, mert így csak az autó hátsó fele lógott a sínre.
Még szerencse, hogy hamar zöldre váltott újra a lámpa.
Az "ismerõsöm" meg autógépészmérnök, és kresz könyvet írhatna, ha lenne rá türelme :) De én inkább úgy hívom õt ismerõs helyett, hogy Apa :D
Hát semmiben nem értünk egyet, de csak annyira reagálnék, hogy a KRESZ-szel köszönõviszonyban sem volt szerintem az az ismerõsöd, aki a villamos, illetve a piros lámpa elõl mentett meg, mert az a legalapvetõbb, hogy nem hajtasz rá a sínre/be a keresztezõdésbe, amíg nem tiszta az út elõtted.
+ a kötelezõ bitosítás, ezek közül amit megértek az az autó + benzin + biztosítás, mert ezeknek értelme is van. Súly(teljesítmény)adó, átírás, zöldkártya, mûszaki, stb. felslegesen terhelik az autósokat, mert tudják, hogy úgyis kifizeti aki autózni akar. Most állok vizsga elõtt, persze az sem ingyenes, 100 ezret rég túllépte ez is. Pl. mûszakit zöldkártyával összekapcsolhatnák, de itt nem az a lényeg hogy a nép boldog legyen, mindegy ki van kormányon, az a8-as vagy vmi más akkor is "jár" nekik.
A DAS sem áll a törvények felett, így teljesen függetlenül attól, hogy valaki DAS-os vagy nem, a törvények/jogszabályok, bizonyos esetekben a bíróság dönt.
Ki a fenét érdekli az, hogy 10 évvel késõbb megy tönkre a környezet, ha ezért cserébe az embereknek szenvedniük kell a sok könyezetvédelmi sz*rság miatt?
Például rinyálnak a CO2 kibocsájtás miatt. Hát a növények nem azt "lélegzik" be véletlenül, oxigént termelve?
És ha tönkremegy, akkor itt pusztul meg mmindenki. Azért ez a radikális vélemény már a ló túloldala...
Amcsikat jobban tették volna ha jobban adóztatják, így 6 literes autóik miatt is tartunk ott ahol. Ha nekünk elég 2 literes pl., nekik miért nem jó az 3-4 literesek helyett? Ne mond hogy ez jó... Természetesen ez jóval korábban kezdõdött. Európai gyártók és országok az olajválság miatt akkoriban meghúzták a gyeplõt. Amcsik meg szartak bele... Eszetlenek és felelõtlenek. Ami itt van nem jó sztem se, de USA sem, az már a ló túloldala
Amúgy ez a kicserélem a motort egy V12-esre nagy hülyeség, mert egy soros 4-es helyére soha nem fog beférni egy V12-es...
Ami ebben az országban folyik az autósokkal szemben, az már a legbrutálisabb diszkrimináció. Amerikában az autó szent dolog, ott nem lehet nélküle élni. Itt meg sokan legszívesebben kitiltanák az autókat az országból. Ki a fenét érdekli az, hogy 10 évvel késõbb megy tönkre a környezet, ha ezért cserébe az embereknek szenvedniük kell a sok könyezetvédelmi sz*rság miatt?
Például rinyálnak a CO2 kibocsájtás miatt. Hát a növények nem azt "lélegzik" be véletlenül, oxigént termelve?
Én azt mondom, hogy az autót itt is el kell fogadni, és nem alkotmányellenesen többszörösen megadóztatni az autózókat.
Nekem amúgy még nincs autóm, de ha minden igaz 1 év múlva már lesz. Én akkor megmondtam, amikor szóba került a dolog, hogy nekem gyenge autó nem kell, nem fogom kockáztatni az életemet, mert szerintem ha nem elég erõs egy autó, akkor nagy bajba lehet keveredni, minket már mentett meg a motor ereje egy villamostól, amikor a sínen rekedtünk, mert az elõttünk álló autó megállt elõttünk, amikor piros lett a lámpa, de úgy, hogy a lámpa elõtti vonalon átment már, mi is, mert az a sín elõtt volt.
Meg ott van mondjuk a katalizátor, az is csak a környezetet védi, az autót meg károsítja. Ha nem megy egy henger, akkor lehet cserélni a katalizátort, nem lehet ólmos benzint használni(bár azt betiltották már amúgy is), mert rárakódik a katalizátorra, de az ólom nélkül meg szétmennek a szelepek egy idõ után, meg ott van a kb. 10 lóerõ is, amit elnyel.
kérdés, mi van akkor ha két DAS-os ütközik, és nagyon kétes a szitu? :D
Ja! A D.A.S. jó! Nemrég a hûtõvel volt gond. Kicsit odapírítottak és máris ment minden rendjén. Nekem teljes csomagom van. Kell a májermercisek ellen a cégnél, meg amúgy is. Könnyebben kicsengetem ezt a pénzt mint akár egyetlen egy perköltséget.
Nos azt hiszem állambácsi nem akarja elkövetni megint azt a hibát amit a taxisblokádnál ejtettek, így nyugodtak lehettek, lassan de biztosan húzzák meg a nadrágszíjatokat a torkotokon. Mert akkor nem mész az Andrássy útra macskakövet felszedni csak ha már a kaját húzzák vissza a torkodból. De ezt láthattuk amikor visszakoztak a hév bérletek drágulásánál. Nem akarnak fõvesztést. Pedig az elsõ és legradikálisabb gondolatom az, hogy teljes vagyoni felelõsség minden politikusnak halálbüntetéssel egybekötve. Nemám tilitolizok a pénzzel, majd bejelentem, hogy elbasztam, lelépek. Tízezreket nyomorít meg a hitel és a többi finomság, nehogymár õ ússza meg...
Persze nálunk még a hibridek után is különadót kell fizetni...
Viszont csak 190e a regadója :). Mondjuk az a vicc, hogy a 300+ lovas Lexusnál is ennyi, a környezetvédéshez mi köze egy 300+ lovas luxusautónak? :) Ezért olcsóbb a V6-osnál, amin 3 misi van...
A Hummeres a súlyadó alapján is sokat fizetne. Jelenleg arról van szó, hogy egy új, drága autó tulajdonosa (amiért egy csomó ÁFA-t is kifizet a vásárláskor), mondjuk egy VW 1.4 TSI 170LE-s motor után sokkal többet fizet, mint egy nehéz, környezetkárosító, még ennél is nagyobb teljesítményu 10-20 éves BMW tulajdonosa, aki elméletileg nagyobb kockázatot jelent minden szempontból. Ezek a márkák most csak például szolgáltak, de a fejlett motorok kisebb hengerurtartalom és károsanyag-kibocsájtás mellett nagyobb teljesítménnyel bírnak, és pont ezeket sarcolják meg, szerintem logikátlanul.
A teljesítményadó azért hülyeség, mert azt bünteti, akinek új (ergo környezetbarátabb, újrafelhasználható, kisebb károsanyagkibocsátású, neadjisten részecskeszûrõs, aktív katalizátoros) autója van. A 20 éves füstöt okádó roncsokat pedig elõnyben részesíti. Nyugaton a helyzet éppen fordított: ha már hajlandó voltál pénzt áldozni, hogy a kocsid ne egy gyárkémény legyen, akkor fizess kevesebbet utána. Persze nálunk még a hibridek után is különadót kell fizetni...
ez érdekes, megállapítod, hogy csak szivatják a szegény átlagembert, aki szegényebb, azt meg egyenesen büntetnéd az autója miatt? Pedig sztem az jó, hogy õk járnak jobban. És örülök neki, hogy egy S55AMG mercis sokkal többet fizet :)
Felesleges más országgal hasonlítani minket, mert egyik sem járt/jár abban a cipõben az államháztartást illetõen, amiben mi. Ilyen formában pedig perszehogy alacsonyabb, vagy magasabb egyikmásik adó.
10.800-at fizetek egy évre az autómra, és minden autóval kapcsolatos szerzõdést (biztositások, szervizelések, adásvétel, büntetések, balesetek, stb), illetve a bennülõk egészségét is jogvédik, állva minden költségét a pereknek, ügyvédeknek stb. És ugye nem csak költséget állnak, hanem intézkednek is, mindent szerveznek helyetted, csak telefonálni kell nekik, hogy ez vagy az történt. Nem te rohangálsz ügyvédért, szakértõért, súlyos tízezrekért, és annak a veszélye se áll fent, hogy az eljárásba hiba csúszik (pl a baleset helyszínén nem úgy rendeztek mindent ahogy kellene). Szerintem simán megéri, ez a havi 900ft.
Trabi, bogár ugyanaz :) õk faszául tapsolnak de az 1.4-es Hondánkra kicsit több lett. A colt az csak 1.3 (enyém) arra pár száz forint a különbség nem tétel, de valakinek igen
Szerintem ez a rendszer jóval igazságosabb, mint a régi, korábban az ezerötös Lada egy kategóriában volt az új nyugati gépekkel. A Trabantosok és a Kis Polskisok a megmondhatói, hogy 24-26 lóerõvel is szép az élet, ezeknek az autóknak a tulajdonosai kb. 2.000 Ft-ot fizetnek az új rendszerben, az eddigi 7200 helyett. 10 évtõl fölfelé ('97-es autó, mi baja lehet?) már elég kedvezõ a díj.
Aki árut szállít, az úgyis a megrendelõvel fogja megfizettetni...
A teherszállítást sztem ne keverjük ide, mert az más kategória...
:-D Nem vagyok sértõdékeny. Értem én mit akarsz mondani, de olyan törvény nincs, amibe ne lenne hunyó. Ezzel próbálják a "tehetõsebb" réteget jobban adóztatni.
persze, sok legyet egy csapásra a gondolat alapján, nehéz autó nagy motorral( kamion teher géj.) gyorshajtók (nagy motor, hülyegyerek, tisztelet a kivételnek, ha van) több pénz 2.0 felett
ezzel csak egy gond van akinek kell a nagy és nehéz autó járni fog vele, mert árút ugye kell szállítani a gyorshajtónak nem jön meg az esze, mert többet fizet, sõt nyomja neki mégjobban, mert többet fizet akkor legyen oka rá 2.0 felett meg vagy eladja vagy ki tudja fizetni csuklóból az ilyet mert a nyakában is kb 15x olyan értékes fux lóg
Zárójelben. Kötöttem DAS jogvédelmet minap az autóra. Idén megcsináltatom márkaszervizes számlára a szilentezést (megint), jövõre pedig ráverem az egészet a városra, ha megint kell. Szivassák azt, akit lehet.
nah, ezt íram én is szar az út és még fizessünk is hogy tönkre menjen az autó.
Tehát: fizetsz az autódért amiért megveszed, ez máshogy nem megy fizetsz azért, hogy jogilag is a tied legyen aztán vizetsz a benzinért ami azért annyi mert azt mondják,hogy annyi, de kell, mert ha már megvetted, járjál is vele, fizetsz azért, mert megmondják neked, hogy semmi baja (ez a mûszaki v.) fizetsz azért, mert jól mûködik (károsanyag kib. stb. szal "zõdkártya") és fizetsz a szerelõnek mert a szar utak miatt gömbtámaszt, lengéscsillapítót felnit, meg a többi futómûalkatrészt cseréled + most jön az, hogy találjunk még ki valamit :P
Aki autót vesz tidztában van vele nem idegeskedni kell, hanem elfogadni, hogy ahol lehet lehúznak, mint disznó :S
Ki beszél itt súlyról? Teljesítmény után fizetsz. Nagy autó, nagy motor, nagy teljesítmény. Teljesen jogos. Ha kis atód van, de beleraksz egy V12-est, ami 20 litert zabál, nem kicsit szennyezed a környezetet, de te vagizni akarsz, akkor fizetsz. Ennyi.
Amúgy a másik érdekes aspektusa ennek, hogy lényegében mostantól az autó tuning adócsalásnak számít majd, fõleg ha nincs lepapírozva, és bejelentve a módosítás :) Lásd egyszerûbb chiptuningok a turbós motorokhoz... kis töltõnyomás emelés a chippel, és máris erõsebb az autónk valójában, mint amennyi adót fizetünk.
Innen már csak egy lépés a TÜV-özés, mint tõlünk nyugatabbra, ahol csak egy alkatrészt tuningra cserélszt, akkor azt a TÜV-vel be kell vizsgáltatni, és engedélyeztetni, lepapírozni stb. És sajnos mivel ez egy újabb bevételi forrás lenne az államnak (vizsga, és okmánydíjak), tuti meglépik nálunk is.
Egy átlagos 70kW-os (pl 1.4-1.6) új autó 21 ezer forintot jelent éves szinten, tehát havi 1750Ft. Szerintem sem ez fogja tönkretenni azt, akinek amúgy is volt 2-5 millája egy ilyen autóra, vagy havonta annyi pénze, hogy a 30-60 rugós törlesztõrészletet fizesse éveken át. Persze aki kicentizte, az ígyjár. De meg is érdemli, ha tovább nyújtózkodott mint ameddig a takarója biztonságosan elér. És ilyen mondjuk elég sok van, mióta a 0ft-tól el lehet vinni az óccsó autókat, és csak 1-2 év múlva jönnek rá, hogy nem birják fizetni a nagy havi részletet.
Szal itt nem magával a teljesítményadóval van a gond, csak azzal, hogy ez már sokadik sarcként jön az autósokra.
Bár azt nemtom, hogy pl az útalapból (ami az üzemanyagáron van) most részesednek e majd az önkormányzatok, a városi utakhoz? Mert ugye a súlyadót ez kiváltotta.
"hogy idéntõl nem a gépjármû súlya alapján vetik ki az adót, hanem a teljesítménye és a kora alapján" Tehát a súlyhoz semmi köze. A motor teljesítményéhez és annak idõvel majd a csökkenéséhez van köze. a Ft/kW pedig egy nem SI mértékegység amit az adó árának megszabásához használnak és nem kg/m2/ember/csomag/kutya+gyerekülés
Az autóm súlya semmit nem változott a motorját nem cseréltem, mégis "jobban nyomja az utat/pénztárcámat, de semmit nem látok belóle mert több éve ugyanabba a kátyúba hajtunk bele Szóval bekaphatják, lol faladó/fizessélakkorvalamiérthogylegyenúja8-asom
... 1x az áfával, 1x a regadóval, 1x az átirási és vizsgadíjakkal, 1x az üzemanyagban útalapként, 1x az üzemanyagban áfaként, 1x zöldkártyáért, 1x a kötelezõ biztosítással, 1x a cascoval, és és és... És ha eladod, és nem veszel helyette másikat, akkor bevételnek számít, és még az SZJA-ban is.
Nem az a felháborító, hogy te csak 1000Ft-al fizetsz többet, hanem az hogy többen vannak olyanok - mint pl. én -, hogy kb. a kétszeresét kell mostantól fizetnem (8800 Ft helyett 17940 Ft). De van egy kollégám, akinek kb 1 éves az autója, és mostantól a háromszorosát kell fizetnie.
A napokban megkaptam a "polgárjenõhivatal" szerelmeslevelét. Gondoltam, a fél éves súlyadó csekk lesz.
Hát nagyot néztem, amikor kinyitottam a borítékot! Elõször is az összeg tûnt fel, hogy nekem kb a kétszerese lett a tavalyinak. Na ekkor kezdtem jobban ráfigyelni a mellékelt tájékoztatóra.
A lényeg, hogy idéntõl nem a gépjármû súlya alapján vetik ki az adót, hanem a teljesítménye és a kora alapján. Érthetõbben a kiszámított adó így néz ki mifelénk: 0-3 éves autóig: 300 Ft/kW 4-7: 260 Ft/kW 8-11: 200 Ft/kW 12-15: 160 Ft/kW 16<: 120 Ft/kW
Vagyis a nagy teljesítményû friss autótulajok sz@pják meg a legjobban...
Ráadásul, mivel esetünkben személyszállító jármûvekrõl van szó, ezért semmilyen kedvezmény nem jár, a kiszámított összeget teljes egészében ki kell fizetni...