"Olyan jármûcsalád megvalósítását tûztük ki magunk elé, mely válaszokat, új jövõperspektívákat ad a jelen kihívásaira. A tudatos, új lehetõségeket keresõ embereknek, családoknak, vállalkozásoknak a mai személygépkocsik kiváltására kívánunk alternatív megoldást nyújtani."
http://www.solo-duo.hu/solo-duo.html
Na? Mit szóltok hozzá?
tiszta szégyen
faszság, csúnya, szar...le a villanyos, kormány nélküli, pedál nélküli koncepcióautókkal!!
jesszus atya úr isten
LOLL...GTFO...STFO.... Ki az a gyökér aki ezér felelõs????? WTF....egy ujjabb FOSTALICSKA..... Az autó az sok-sok szögletbõl, erés motorból(minimum 400 le és minimum 5000 ccm), és egy jó kis amerikai kényelemmel ellétott utastérbõl áll....
Zene nem kell mert azt a motor szolgáltatja...:)
Áhá és mi van ha az a gyenge villanymotor jobban pörög, és gyorsúl, mint a xar 5000 köbcentis akármilyen autó? Mert ügyebár ez a helyzet... Ya és van benne kormány, csak a kormánymozdulat elektromos jelek segítségével jut el a helyére... A szögletességre visszatérve: egyszerûen zsebbe vág, hogy mennyire szögletes vagy nem!
Nem azért fikázom, mert magyar, hanem mert annyira a valóságtól elrugaszkodott...sosem lesz olyan autó amelyikben nincs kormányoszlop, hanem elektromotorok tekerik a kerekeket...sose lesz olyan autó amiben nincs kormány, hanem szaros botkormányokkal kell irányítani...ja és sosem lesz ilyen ortopéd formájú autó...
Challanger! Szép autó, kár, hogy az új verziót olyanra csinkálták, mintha összegyúrtak volna egy Ram elejét, és egy Toyota Celica hátsóját... elöl szép, de a hátulja nem illik már hozzá. Hiába, a 60-as vasak a legjobbak!:)
Félreértés ne essék, nem vagyok a fejlõdés ellenére, csak miért fejlesztenek eleve hülyeséget? Egy környezetszennyezés nélküli motornak sokkal jobban tudnék örülni, mint egy botkormányos, hangulattól változós fényû csilivili guruló üvegháznak...:D
Bocsi az elica tisztán elektromos, és így tud 400 km et egy töltéssel, és még napelem sincs rá szerelve. Azzal még jobb volna. Iagz nem túl szép, de a porsét lepörögte... :)
áh de nekünk jók ezek az áramvonalatlan gyárkéményes szarok is, még szerencse hogy nincs sok belõlük marha jól megvannak csinálva tényleg lol, 6000 köbcentis motor kell neki ahhoz hogy egyáltalán meg tudjon mozdulni mellesleg, szépek szépek, de egy eleanorral mit csinálnál már? betennéd a garázsba nézegetni
Hömm...Gyorsulásban,erõben,fordulékonyságban(Megfelelõ módszerrel:)... Tavaly kinn tökölön mejdnem 1 mpt vert a viper egy 320 lovas, sportkipurendszeres STI -re.... Pedíg az 4 kerekes, a viper meg hátsó (és még ki is pörgött, nem is kicsit)..... Xal, a lényeg a tiszta erõ...
ehhe..... Most felhozok egy példát.... Áj-áj-áj-áj-áj-áj!!!!! He hasonlíts egy felülvezérelt motort egy tolórudashoz.... A 7,2 es challenger 425 LE fogyasztása 24 liter(tolorudas szelepvezérléses)turbó nélküli... A mostani vackok többsége felülvezérelt 16 os 70 les vacak.. Node, vissza a felhozott hasonlításhot... Az imprezza STI egy 2,5 TURBÓFELTÖLTÖS felülvezérelt motorja 280 let teljesít gyárilag...És a fogyasztása se kevés 17 liter.. Na akkor mérlegeljünk... Egy 7,2 es challenger 22 liter egy 2,5 ös STI 18 litert fogyaszt.. Namármost, kb fele ennyi annyi teljesjtmény 5 literrel kevesebb fogyasztásért?? És akkor még adjak ki pénzt a turbó olajra? Fenét... A környezet szennyezpés az meg le van ejtve.. Egyszer úgy is kipusztulunk, oszt nem tök 8 , hogy 400 vagy 350 év múlva???
Én sem érezném magam biztonságban egy ilyen kis üvegkalitkában. Pont olyan hamis biztonságérzetet hazudnak bele az emberekbe manapság, mint a légzsák esetén. Hiába van ugyanis légzsákod, ha egy micra-val vagy és ledarál téged egy Scorpio, akkor elbúcsúzhatsz légzsákostúl az autódtól és az életedtõl is. A VAS az VAS, aki nem hiszi, az butaarcú laikus és tipikus potenciális öngyilkos...
mert sötétek mint az éjszaka sajnos és képtelenek elgondolkozni bármin ami számukra nem megszokott... :(
Szerintem nagy ötlet, végre valami egyedi. Bár az átszerelésre kíváncsi lennék, hogyan lesz 2-bõl egy, hogy fog kinézni az illesztés az utastérben. Hasonló a probléma mint csuklósbusznál/vonatnál, egyiknél se szép.
A Solo-Duo minimális tömegének és légellenállásának köszönhetõen a mai autók energiaszükségletének ötödével beéri.
Szén-dioxidkibocsátása 2,0-3,3 kg/100 km (a mai legkorszerûbb autóké 9-14 kg/100km). A növényi olaj vagy alkohol elégetésekor pedig annyi szén-dioxid szabadul föl, amennyit a növény a fejlõdésekor már megkötött (agroenergetikai körfolyamatban). Fontos szempont még, hogy hibridhajtásával dinamizmusa és sebessége egyáltalán nem marad el a többi jármûétõl, így a közúti forgalomba beilleszkedik.
* pozicionálás az emberi erõvel hajtott jármûvek és az autók közé * a nagy családi jármû (DUO) két azonos kiskocsira (SOLO) választható * a SOLO háromszemélyes + pótüléses, a DUO max. hatszemélyes + pótüléses * ülések padlóba hajtásával variálható utas- és csomagtér * nagyon könnyû és áramvonalas kialakítás * hibridhajtás megújuló energiákkal, növényi olaj és alkohol üzemû + elektromotorral * tetõre helyezett napcellák az akkutöltés céljára * kisegítõ hajtás pedálozással, utazás közbeni mozgás lehetõsége (fitnessmobil) * kis sebességnél, lakott területen csak elektromotor + pedálhajtás (zajtalan, 0 emisszió) * magnézium ötvözetû és szénszálas kompozit váz / karosszéria * drive-by-wire vezérlés, a vezetõ középen, elõretolva ül
+ Technikai információk Hosszúság 3,05 m Szélesség 1,92 m Magasság 1,17-1,50 m Tengelytáv 2,20 m Belsõégésû motor teljesítmény 10,0 kW / 13,5 LE Elektromotor/generátor teljesítmény 12 / 24 kW Pedálteljesítmény 0,1-0,3 kW/fõ Homlokfelület 1,89-2,18 m2 CW érték 0,18 Saját tömeg 250 kg Ebbõl akkumulátor tömege 25 kg Terhelhetõség 300 kg Max. tartós sebesség 130 km/h Csúcssebesség 150 km/h (lekorlátozva) Átlagfogyasztás 1,1 l/100 km (napcellás töltéssel)
Hosszúság 4,65 m Szélesség 1,92 m Magasság 1,35-1,55 m Tengelytáv 3,75 m Belsõégésû motor teljesítmény 20,0 kW / 27,0 LE Elektromotor/generátor teljesítmény 24 / 48 kW Pedálteljesítmény 0,1-0,3 kW/fõ Homlokfelület 2,22-2,27 m2 CW érték 0,15 Saját tömeg 500 kg Ebbõl akkumulátor tömege 50 kg Terhelhetõség 550 kg Max. tartós sebesség 150 km/h Csúcssebesség 170 km/h (lekorlátozva) Átlagfogyasztás 1,5 l/100 km (napcellás töltéssel)
A gazdaságos és takarékos mindennapi használatot a szabadalmi bejelentéssel védett Solo-Duo koncepció biztosítja:
A nagy jármû „lego”-szerûen, kb. 10-15 perc alatt átszerelhetõ két darab kisautóra, a mindenkori igényeket jóval inkább követõ variabilitást biztosítva. Pl. hétvégi utazásra a család a Duo-val megy. Hétközben a nagyautót szétszerelik két Solo-ra, így már külön-külön használhatják. A kisautóba a vezetõn kívül még akár 2 + 1 fõ is befér, könnyû vele parkolni, sõt egy kis családnak akár (vagy kezdetben) elég is lehet.
A szabadalmi bejelentéssel védett hármas hibridhajtásnak köszönhetõen a jármû alapvetõen két módon halad.
De kezdjük a parkolással: a Solo és Duo nem igényel garázst (nincsenek rozsdásodó alkatrészei, nem érzékenyek a motorjai és akkumulátora a hidegre). Sõt, napos, nem árnyékos parkolót kíván: a Solo 2,3 m2, a Duo 4,6 m2 napcellát visel a tetején. Itthon ez naponta 10-50 km kis sebességû haladásra elegendõ. Így lakott területen belül csupán elektromos és pedálhajtással, csendben és szennyezés nélkül haladhat. Az elektromotorok hatékonyan gyorsítják, majd fékezésnél lassítják (energia visszanyerés) a jármûvet. Lakott területen kívül (vagy ha az akkumlátor lemerül) már bekapcsolódik a kis növényi olaj és alkohol üzemû motor, mely a nagy sebességû haladáshoz szükséges. A dinamikus elõzés, s a rekuperáló fékezés ekkor is az elektromotor-akkumlátor egység feladata. Így adódik az, hogy 5 db Solo-Duo okoz annyi környezeti szennyezést, mint a mai személygépkocsik.
A valódi elõnyök a fenntartási költségekben jelentkeznek: pl. mai árakon egy 600 km-es utazás bõ tízezer forintos üzemanyag költsége kétezer forint lesz. Minimális súlyadó, biztosítási és szerviz-karbantartási díjakkal ez évente több százezer Ft megtakarítást jelent. Ami segítheti pl. a hitelre történõ vásárlást: a törlesztõrészlet akár a megtakarításból finanszírozható.
atat magyarázzad már el nekünk hogy egy 4 liter gázolajat kortyolgató autó hogyan csinál 14 kg co2-t
azt írtad hogy legkevesebb 9kg az amit egy robbanómotoros autó kibocsájt de mondjuk egy 1.2-es diesel ami eszik 3-4 litert országúton akkor az hogyan csinál 9 kg co2-t 3kg üzemanyag + 6 kg levegõ ?
Írni nem irtam, max bemásoltam, de a bemásolások között sem látok olyat, amit te mondasz. Egyébként nem gázolajjal menne, hanem alkohollal vagy növényi olajjal (mármint amikor a belsõ égésû motort használja és nem az áramot). A kibocsájtási értékekhez nem értek, de ennek a koncepciónak az van írva, hogy 100 km en eszik 1,5 litert átlagban.
Vicces, mikor egy SMART-os erõsködik, meg egy "amcsiautó-fan":)))
Kinek nagyobb a motorja? A repülõgéphordozónak nagyobb, a Caterpillar billencs meg földbe tapossa az amerikai szarokat - na, kinek nagyobb a farka?:)))
Nem akarnak elektronyos autót, monitor elõtt meg tekerik a lodzsitek kormányt:)
ezt azért gondold át kicsit... a ruszki vasban kicsit jobban féltem, mint a mûanyag rötyóban - pedig a Ladákban volt anyag...
és ugye nem mindegy, hogy a Scorpio szinte egészben marad, de az A-oszloptól ami elõre van, az belenyom az ülésbe és jól megnyúvadsz, addig egy A Merci lehet harmonikára törik, de másik kiszáll a keretbõl, ami alá becsúszott a fasza kis Scorpio...
nem kell a múlt hülyeségén lovagolni, 2007-et írunk, ez nem a középkor, hogy a sok vas véd...
nem a hosszra gondoltam, mert akkor Combino-t vezetnék:)))
amúgy lehet vki segge alatt muscle-car, ha nem tud úgy vezetni, hogy kihasználja - a nagy száj kevés ahhoz, hogy egy amcsi szekeret megtartunk az M3-as belsõ sávban, ha már idegesen villog mögöttünk egy Megane RS...
Engem a VAS véd (no és a nagyobb össztömeg + orrhossz), ellenkezõjérõl majd akkor fognak meggyõzni, ha energia pajzsokat szerelnek a kocsikra, mint az Enterprise-ban... :DDD
Az igaz, hogy ha két brutálvas autó ütközik az szarügy, de mivel manapság mindenki swiftet, meg puntot vesz, így õk fognak meghalni, nem én. Ámbár most én is egy Hyundai-jal járok, mert a Scorpio-m megtört, de ez csak 100kg-val könnyebb, szal. ez is közel békebeli típus még.
Kerülöm én, de a hülyék mindig megtalálnak. Pedig már csak fõúton megyek ahol tudok és belsõ sávban, hogy az elémfordulók nehezebben kapjanak el (mégis elkaptak legutóbb is) és én is gyorsabban tudjak kilõni a helyzetbõl. Sõt figyelek körbe mindig és ha valaki gyanús, már húzok is el, váltok sávot, rágyorsítok, avagy satufék, inkább elengedem, dögöljön meg más kocsiján.
AZ Istenért, ez egy velorex biztonsági osztályával vetexik! Ennyi erõvel járok robogóval meghalni! Hogy merik közúti forgalomba engedni személygépkocsiként (merthogy ez tuti nem az)???
Nagyvárosi közlekedésben mi vele a problámád? Ott nincs 100 as tempó.. szerencsére, az igaz, hogy kocsinak nevezni tulzás, de közlekedési eszköznek megteszi.
igen ez szerintem igaz, én szeretem az autókat, és tényleg hozzá vagyok szokva a formájukhoz, egy ilyen különleges formáció tényleg kissé idegen számomra.
Az autógyárak szinte hétrõl-hétre mutatják be legújabb gépcsodáikat, amelyek enyhíthetik a gépjármûvek környezetre gyakorolt káros hatásait. Számos iparági szakértõ szerint azonban még több évtizednek kell eltelnie, mire ezek a technológiák széles körben elterjednek. Addig a meglévõbõl kell kihozni a maximumot, hogy minél hatékonyabban és környezetkímélõbb módon közlekedhessenek az autósok. Összeállításunkban számbavesszük az alternatív üzemanyagokat, s felmérjük, milyen lehetõségeink vannak bolygónkat kímélve autóval közlekedni.
1|6
A Popular Science magazin által megkérdezett autóipari szakemberek szerint annak ellenére, hogy a nagy cégek jelentõs pénzeket ölnek a hibrid-, biodízel-, elektromos- és hidrogénmotorok fejlesztésébe, 2050-ig szinte biztos, hogy a benzin és a gázolaj marad a domináns üzemanyag.
„Jelenleg nincsen tökéletes megoldás, nincsen olyan „ezüstgolyó”, amely egyszere megoldaná az összes, a benzin és dízelmotorok által okozott problémát” – jelentette ki Joshua Cunningham, a közlekedés fenntarthatóságáért és az energiaellátási kérdésekért rendezett Sustainable Transportation Energy Pathways nevû projekt igazgatója. „2050-ig persze a többi technológia is fejlõdni fog, azonban egyelõre nem tudjuk, melyik mekkora szeletet tud kihasítani a piacból, mint ahogy azt sem, milyen ütemû lesz a fejlõdésük.”
Az alábbiakban részletezzük az egyes alternatív meghajtási formák elõnyeit és hátrányait, valamint felmérjük, milyen esélyük van a benzines autók elleni harcban, amelyek az elõrejelzések szerint - csak az amerikai piacot nézve - megõrzik legalább 35 százalékos részesedésüket az egyéb technológiákkal szemben.
Egy korszerû HDi-dízelmotor röntgenrajza: már most elérhetõ alternatíva © Citroën Dízel Elõny: hatékony, már most is elérhetõ alternatíva Hátrány: ez is csak kõolajból készül
A korábban koszos, hangos dízelmotorok újra reneszánszukat élhetik, ahogy egyre jobban elterjed az alacsony kéntartalmú gázolaj, s ahogy az egyre korszerûbb motorokkal szerelt autókban egyre hatékonyabb szûrõ és kipufogórendszerek kerülnek. A Mercedes még az idén piacra kerülõ lévõ úgynevezett Bluetec modelljeiben például egy újratölthetõ karbamid-tartály kap helyet, amelynek segítségével a szmog egyik jelentõs alkotóelemének számító nitrogén-oxidokat ártalmatlan nitrogénre és oxigénre bontja szét. A Volkswagen, az Audi és a Chrysler már meg is tette az elsõ lépéseket ezen technológia adaptálása felé. A Honda 2009-re fejleszt ki egy hasonló katalizátort, amelyhez azonban nincs szüksége a karbamid-betétre sem.
Környezeti elõnyök A tisztább dízelek másik nagy pozitívuma, hogy jellemzõen 20-40 százalékkal nagyobb távokat tudnak megtenni egy tankkal többet, mint a benzines autók. Emellett szén-dioxid kibocsátásuk is egharmaddal kevesebb.
Gazdaságosság Bár a dízelmotorral szerelt autók jellemzõen drágábbak, a tulajdonosok két-három év alatt „ledolgozzák” a különbséget a tankolások során. A Bluetec motorral szerelt Mercedes E320 hatótávolsága például 40 százalékkal nagyobb, mint a V6-os benzines motorral ellátott változatnak.
Kilátások A tiszta, hatékony dízelmotorokra igencsak megnõhet a kereslet, amit az alacsony kéntartalmú gázolaj elterjedése is elõsegít. A következõ évtizedben a Popular Science szakértõinek becslése szerint mintegy 20 százalékát hódíthatja meg a piacnak ez a technológia.
Biodízel Elõnyök: tiszta, magas hatásfokú
Hátrányok: korlátozott piac és ellátottság
A szabályozást tekintve helyenként még tisztázatlan sorsú biodízel a fentiek ismeretében széles körben elterjedhet, azonban sokan máris kongatják a vészharangot.
Mivel a biodízelt sok esetben szójából, vagy más terménybõl sajtolnák, attól tartanak, hogy élelmiszeripari válságot, esetleg akár éhínséget is elõidézhet a termények üzemanyaggyártás miatt megemelkedõ ára, illetve az is félelmeket vált ki, hogy a mezõgazdaságban jelentõs változások állhatnak be, ha elszaporodik az ilyen irányú termesztés. A B20 néven is emlegetett, 20-80 arányú biodízel-dízel keverék különösebb módosítások nélkül alkalmas a dízelmotorok meghajtására, bár egyes autógyárak a garancia megvonásával fenyegetik a tulajdonosokat. Emellett a hidegebb éghajlaton vezetõk számára sem feltétlenül ideális megoldás, ugyanis a biodízel alacsony hõmérsékleten megdermed.
Környezeti elõnyök A biodízel használat egyharmadnyival kevesebb üvegházhatást okozó gázzal terheli a légkört, mint a benzin. A University of Minnesota felmérése szerint a biodízel emellett jóval hatékonyabb energiaforrás, mint például az etanol, ugyanis 93 százalékkal több energiát termel, mint amennyi az elõállításához szükséges, míg utóbbinál ez az arány csak 25 százalék.
Gazdaságosság A B20 keverék csupán 2 százalékkal kevesebb energiát hordoz, mint a normális dízel, s ezért 20-40 százalékkal hatékonyabb, mint a benzin.
Kilátások A termelés egyelõre elenyészõ a benzinfelhasználáshoz képest. Tavaly az Egyesült Államokban csupán 852 millió liternyi biodízelt termeltek ki, ez körülbelül az USA egy napi benzinfelhasználással egyenlõ. Egyelõre még a töltõállomások is csupán kis számban várják a fogyasztókat, s a világszerte való elterjedésre is várni kell még. A biodízel Európában lehet kifejezetten erõs, ahol a világtermelés 90 százalékát állítják elõ. 2027-ig mindössze 4 százalékos piacnyerés várható.