Wow most, hogy haza értem látom megy a téma, amugy igen ez a nem én vezettem sztory nem aktuális, az meg tényleg okos ötlet hogy a semmi közepén is még csak 50-el lehet menni...Egyébéként köszi8 midenkinek az infót majd megírom mi volt, de szeintem benéztem...
Jaja, ott mindig ez megy. Megelõzõm országúton a kamionsort, aztán csorna belterületén meg ahol 50-el megyek elõznek vissza... aztán kezdõdhet elõrõl...
na most nem azért de a tábla az nem éjszakára van, az elmúlt 2 hétben párszor átmentem Csornán, szégyen ami ott megy több a kamion mint égen a csillag és mint az állatok a városban is, a 86-os útrol meg ne beszéljünk :(
Sok baromsag van korlatozasok kapcsan. Pl legjobb hely Vas megyeben Csorna. Fout nyil egyenes, jo szeles -mondjuk csak egy sav-, utminoseg szinte kivalo, mellette pazsit, arok, fasor, szal hazak kb husz meterre vannak az uttol. Keresztezodes max egy ketto. Falu bejaratnal van egy korforgalom lassitasnak. Megyunk kb este 10kor, forgalom semmi, gyorsitunk ki a keresztezodesbol... Egyet csipog a besugarzasjelzo, de nem igazan figyeltunk ra. Aztan utana kb fel perccel esett le, hogy kb egy km-re elottunk ottvannak a zsaruk. Na mondom... 50 helyett 71. Ok, hogy nem kell szaguldozni, de pl 80 is csigalassu. A "veszelyeket" figyelembe veve 130cal siman lehetne menni, de az meg ugye zajos.... De az 50 tobb mint szanalmas.
Hát erre mit mondjak???? Mér van az, hogy a németeknél 80-90 amivel kis városban lehet menni. DE azok le lassítanak-meg is állnak a pirosnál,zebránál,stopp táblánál. Xal, ha az lenne, hogy az orszég IQ bajnokai a kis politikusaink látnák azt, hogy betartják az emberek a szabályt akkor felemnelnék, DE azért nem tartja be senki a szabályt mert olyan lassan halad egyes helyeken a forgalom, hogy 1 órát késik akár a munkából akár egy ebédrõl.. No de mind1, ez az én véleményem... Belátom, hogy az autósok se valami nagy szabály betartók, csak próbálnak odaérni ahhova kell, és nem megfulladni a BV ben a kocsijukban a szénmonoxid tól.... De itt alapvetõ bely az Utak minõsége és az olyan MAZSOLA sofõrök akik 10 percre elfoglalnak egy sávot mert nem tudnak beállni, vagy a szimplán BUNKÓ p½csök akik sz@rják le az egészet és azér is leparkolnak az út közepén bekapcsolva az elakadásjelzõt.. No egy kicsit eltértem a témától de azért ez is fontos.
Ez a "nem én vezettem duma" már rég lejárt! Az autót (tehát annak a tulajdonosát) büntetik a rendszám alapján., teljesen mindegy ki vezette.
az a lényeg,h a szabályok azért vannak,mert azokat be kell tartani. ahol 50-nél többel nem szabad menni,ott ne menj többel,ahol 70-nél többel nem lehet menni,ott meg ne menj 70-nél többel.
az megint más kérdés,h pl Aszódnál a várostól messze még mindig a városnak számít,és 50-el lehet menni,és pont oda nyomják ki a traffipaxot,h az embert szívassák,és csak azért,mert az még elvileg a városhoz tartozik,de amúgy meg már rég nem...
nem arról van szó. Na hogy megértsd, normál sárgánál ugye sárga ,,elején" még sokan gondolják relatíve messzirõl, hogy még átmennek, amibõl piros lesz mire odaér, és átmegy. Hosszabb sárga esetén az ilyen emberek a sárga "közepén" fogják gondolni ugyanezt, azaz még messzebbrõl is át fog menni, amibõl ugyanúgy piros lesz, mire odaér. Az ember ilyen
Párizsban ezért nem is zavartak a robogósok, tudnak vezetni, és gyorsabbak a forgalomnál, csak picit figyelni kell rájuk. Itt ez nem megy sokszor, egyrészt sztem néhány robogós idiótán vezet, másrészt viszont meg jópár autós direkt betart nekik
Nagymotorosokat nehéz út szélérõl basztatni. A radar magában sz*rt se ér mert szembõl hiába fotóznak, úgyse lehet azonosítani, utána fordulni meg nem szoktak, sokszor nem id tudnának. Ha meg akarják állítani, akkor sok nem áll meg és kész, a rendõrök nem tudják bizonyítani késõbb hogy egyáltalán ott volt és szabálytalankodott, mégha meg is jegyzik a rendszámát. Startolhatnának ugyan utána, de úgysem fogják tudni utolérni. Ebbõl következik hogy a motoros sokkal nyugodtabban száguldozhat mert minimális az esélye hogy elkapják, és igazán nem is lehet ez ellen tenni, max ha az elejére is kellene rendszám.
A robogósoknál meg az kardoskodjon a max 40 betartása mellett aki már lenyomott pár kilométert robogón 40-nel úgy hogy a forgalom mellette megy 50 felett, és centikre elõzgetik az autók miközben egy személyautó távolság lenne a szabályos. Sokszor nem is tudja ezt az autós megcsinálni, akkor szépen beragadna a robogós mögé. Biztosan nagyobbat lehet takarni 50-nel, de sokkal kevesebb a vészhelyzet ha annyival megy. Mondjuk ez forgalomban érvényes, a szombat éjszakai üres úton legénykedõ robogósokra nem áll.
Pedig a lámpák egy része 60-ra van beállítva. nem éri meg sietni. Tapasztalat.
hát nemtom szerintem nyugodtan lehetne 80 és hosszabb sárgával ennyi. barmok meg mindenhol vannak de hatoson bp-i szakaszán sosem megyek 80nál lassabban mert 60al sztem vicc az egész...
Azért a 6-os budapesti szakaszán nem árt a 60-as tábla. Majdnem minden kereszetezõdésbe volt már nem egy dúrvább baleset. Meg ahol én dolgozom, ott a hatosra kell kimennem, és nekem kell körülnéznem, mikor zöld a lámpám....hogy nem jön-e át egy állat 90-el a piroson, mert már nem bír lassítani, gondolja átfér.
Aztán vannak a kamerás autók. Ezek filmet készitenek, mindent tudnak. Ugyan olyan mint a radaros téma kép készül, feljelentés csekk. Álltalában autópályarendõrség autóiban. Skoda oktávia RS sedan.
Hát te hülye vagy. Kimondta hogy szágúldodzom rajat. Én az mo-n kb 100körül de inkább 95km/h körül megyek. Azon kívül én egy év alatt mentem 100ezer km-et és nem csináltam balesetet.
z 50- 90 meg a mai autókhoz viszonyokhoz nagyon kevés. Szóval emelni kéne rajta falvakban 60(ahogy régen volt) országut 110 autóut 130 pálya 150. Legalább ennyi módosítás kéne.
Azért 110 nem minden országúton lenne jó, sõt, amilyen szar útjaink vannak. Max. 1-2 út lenne megfelelõ. Meg a vezetõink, továbbra is jópáran 80-al mennek... A lakotterületen belül meg maradjon csak 50, azzal nincs semmi gond, de taplóság tábla mellé állni, és a kifelé menõket mérni. (Hdmvhelyen pl.)
egy robogossal mit csinalnak ha gyorsan hajt? mert ugye nincs rajta rendszam, meg a fejen a bukosisak. ott helyben lekapcsoljak vagy mi?
igen ment, M0on sosem megyek 80nál többel és pont az ilyen faszok miatt, mint te van naponta baleset, halálesetek és kilométeres dugók az egész környéken...
Egyébként a zsernyákoknak 4 fajta mérõ autólyuk van:
egy az ugynevezett trafipax: ez a dopler radaros fényképes gépezet. Álltalában Fehér Skoda Fábia kombi, Zöld 5 ajtós Skoda Fábia, Vagy Zöld 5 ajtós Skoda Felicia. fénykép készül feljelentés. Nagyon drága móka
Aztán van az ugynevezett 3 lábu. Ez egy szemé dög kb 2km-re ellát, magyarul amire meglátod már mind1. Ennek az az elönye hogy egybõl tudod hogy gáz van mert megállitanak. Csak akkor jelenetenek fel ha sulyos szabálysértés van, különben helyszini birság.
Aztán vannak a kamerás autók. Ezek filmet készitenek, mindent tudnak. Ugyan olyan mint a radaros téma kép készül, feljelentés csekk. Álltalában autópályarendõrség autóiban. Skoda oktávia RS sedan.
Vannak a lézeres sebességmérõk. Megállít de autókba van szerelve, Több rendõrrel mivel nem rögzíti a felvételt ezért kell tanú. De ezt ki tudják tenni az ut mellé is szintén 3 lábura. Ugyanaz tulajdonképpen mint a 3 lábú.
A fényképes autó ugy müködik hogy van benne egy Dopler radar. Ez beméri a sebességed ami egy bizonyos határ felett egy fényképezõt müködtet ami megörökiti a cselekedeted. Nem a fényképezõ mér, az csak rögzíti a helyzetet.
Jó ez ok! De a városban sem normális egy 4 sávos uton az 50. BP_n sok helyen 70-es tábla van de vidéki városokban mehetsz egy 4 sávos uton ami kb 3-4 km is lehet 50-el. Megtenéd? Dehogy tennéd. te is mennél legalább 70-el. Persze abba egyet értünk hogy ahol emberek sétálgatnak hosszába kesresztbe biciklive mennek jobbra balra ott az 50 is sok néha. De ezek extreme esetek.Álltalában egy 70-80 teljesen normális tempó. Ráadásul nem Ladákban és Skodákban ülönk amikre a kreszt alkották. 80-ról kb ugy meg áll egy ilyen autó mint a szög. Ott van az MO. 80km/h nevetséges betarthatatlan sebbesség. 25km hosszú mikor ment azon valaki is 80-al? talán akkor amikor a rendörök kint voltak különben tutti nem.
Na igen, nálunk is virít egy 70-es tábla olyan út mellett, amelyen Hummerrel is csak 60-at mernék bevállalni...
Gordon24: "az 50-90 a mai autókhoz viszonyokhoz nagyon kevés" Az emberekhez találták ki, nem az autókhoz.
Ne feledkezz meg azokról sem, akit a Kft-apukás, apuci-autós nyálsrác belekényszerít a 60-70-be (rámászik, mint kutya a másikra) olyan autóval, olyan úton, amellyel nem biztonságos ez a tempó. Csak nézz szét, hány Trabantost, régi Skodást látsz "menekülni" az ilferrós csodagépek elõl!
ezt ne hidd! Ezek a szemetek igenis mérik. A Multkor mentem át egy falun az emberkék villogtak nekem ezért nem mentem gyorsan. Az octávi kombi a tábla alatt állt és azokat mérte akik a faluból kifele mentek! Nagyon sokszor beállnak oda is. Én egész nap az országot járom, vannak édekes modok.
Az elsõ kérdésre a válasz:
Ha zöld Skoda volt akkor 90% hogy fényképes autó. Tehát nem lézerrel mér. Ha elmentél mellette és nem villant semmi bajod nem lesz. Ha villant akkor tök mindegy meylik sávba mész mind 2 -4 tudja mérni. BP-n sokszor 4 sávos utakat mérnek 1 autóval oda vissza. Ugyhogy ha villant benyaltad, ha nem akkor nem!!
A vitához meg annyit, hogy rohadjanak meg a rendõrök. Most épitik a 6-os utata ez az ut kb 100km-en keresztül fel van bontva, és 40-es tábla van, ja és néha mérik. Megnéznélek Punker amikor 40-el elmész Dunaujvárostól Szekszárdig. Az 50- 90 meg a mai autókhoz viszonyokhoz nagyon kevés. Szóval emelni kéne rajta falvakban 60(ahogy régen volt) országut 110 autóut 130 pálya 150. Legalább ennyi módosítás kéne.
Mondjuk az jogos, én pl nem látok robogóst 50 alatt menni. Holott a besorolásuk véget 40 lenne a max, nem is lehetne többre képes elvileg a robogójuk. Nagyritkán összejönnek a Hondások a városban valahol, akkor is odajönnek hozzánk a rendõrök, de ott nincs probléma. A robogósoknak meg egybõl mennek utánuk, ha látnak egy csapatot, mert szinte minden hétvégén össze kell vakarják egynek az agyvelejét az aszfaltról.
Nevetséges az egész, olyan korlátozások vannak hogy vicc az egész. Hogy két példával éljek, 6os út Budapesti szakasza a 60as táblákkal:D Másik meg az 51es út lakott területen kívül Kecskemét környékén szar út miatt 20as (!) tábla a fõút közepén, tipikus magyar mentalitás... Miért nem lehet normálisan kitáblázni? És a motorosokat miért nem basztatják? Én még motort nem láttam 50el menni a városban...
városokra gondoltam, soha nem láttam hogy piroson még átmegyünk dudálunk mint állat stb dolgokat mûveltek volna.
Nagy tévedés. Ott is ugyanez megy. Évekig éltem kint, most is járok ki hetente többször, tudom... Ez egy urban legend, hogy "bezzeg nyugatabbra a vezetési stílus". Hülyeség. Max jobban el vannak rettentve az emberek a lakóövezetben történõ gyorshajtástól. Ott valóban kevesebben teszik meg. De fõúton, egyéb úton, autópályán még több a gyorshajtás, mint nálunk (az autóik is átlagban sokkal jobbak, az útjaik meg fõleg).
nézõpont kérdése, én tudom hogy a yardok itt Eger környékén mindig ilyen helyen állnak lesben, és betartom a táblát, nem azon a 200 méteren fog bármi is múlni.....
fölösleges hasonlítgatni ott sokkal kultúráltabb az egész vezetési morál, legalább is nekem mindig ez jött le, itthon meg minden 2. f@szkalap térdeit eltörném legszivesebben, mert a belvárosban / kertvárosban versenyezgetnek.....
nem arról van szó, én pl. általában 50-60 körül megyek városban, de pl. amikor város széléhez érek, én se pont a tábla után kezdek gyorsítani 60-ról, ha olyan a helyzet... Alig van olyan ember, azért rohadjunk meg, mert a tábla elõtt elkezdünk gyorsítani?
Jaja, csak itt ugye nem errõl volt szó. Ahol lakott a terület, vagy netán lakóövezet is, ott nem kell száguldozni.
Ausztriában 20 eurótól 400-ig megbasznak, hogy rojtos lesz a segged. De ott teljesen jogosan, mert a korlátozásaik ésszerûek.
Pályán 150-ig nem is kattan a trafijuk, mert minek. Viszont pl építkezésre bevezetésnél azon 200méteren ahol 60 van, szinte mindig van radarbox, mert OTT van értelme büntetni, hogy ne rongyolj bele. Aztán utána, mikor beterelték már a sávodat, és haladhatsz folyamatosan egy sávon, simán lehet 100-al menni.
Egész városokon lehet 60-al, 70-el, meg falvakon (ha fõút szeli át) 80-al áthajtani. Ki van téve a tábla, mert valaki vette a fáradságot, hogy gondolkodjon rajta, mi a reális korlátozás oda.
mondjuk anyámat is szinte bûnözõként kezelték, mert országúton 30 helyett 62-vel ment... El akarták venni a jogsiját, vicc...
és az osztrákoknál mennyi a büntetés? lehet szidni a 30-a stáblákat meg a szar utakat, de azokat akik 70-80-nal mennek városban ahol az emberek laknak úgy megbüntetném fél évig ne legyen benzinre pénze.....
Demagóg szöveg. Ha normális korlátozások lennének, akkor jóval kevesebben keresnék a kiskapukat.
Ausztriában miért tudnak 30/40/60/70/80/100/110-es táblákat is kirakni, szakasztól függõen, nálunk meg miért csak a 30-ast ismerik, mikor valahol felbasszák az utat pl? Máshol meg 90%-ban az általános sebességkorlátozás van, holott a lakott területek egy részén többet is lehetne engedni, nem beszélve a fõutakról.
Ez is csak tipikus magyar hozzáállás, rossz az út? tosszunk ki egy 30-as táblát, azt jóvan. Meg még egy rendõrt is odaállítunk, hogy legyen bevétel is. Vicc, de MO-n autópályán is egy sáv le van zárva, egybõl 60. Ausztriában meg addig 60, amíg beterelik a sávodat, után az építkezés hosszán 80/100. Itt is pl a határon. Megépítettek kb 2 km hosszana határátkelõtõl 2x2 sávos autóutat. Erre mit csinál? A határ után vagy a feléig 70-es tábla van. Aztán ki a rák tartja be? Senki. Mert semmi értelme nincsen. Nade mindegy. Ezen mindig felbaszom magam, amikor 1-2 évente cserélhetem a fél futómûvet a magyar útépítõ mûvészek miatt.
Hát, azért a világ nem oylan fekete és fehér, mint ahogy azt a sebességkorlátozó táblákkal szeretnék feltüntetni. Város és város között is van különbség, ráadásul ilyen faluból kivezetõ út, meg külvárosi iparterület stb már bõven nem kéne az 50-be tartozzon. Néhány éve engem is ilyen úton nyomtak le városban 72-vel, az 20 pénzembe fájt. Pedig azon az úton se gyalogosforgalom, se keresztirányú autósforgalom nem létezett, de tudták a köcsögök, hogy ott senkise megy 100 alatt, szal odaálltak. Nekem még mákom is volt pont a 72-vel. 75 felett ugye a jogsit is elveszik egy idõre :)
Neki hátrafelé nem jellemzõ a mérés. Általában az autó elejébe építve, vagy mûszerfalra szerelt mûszerekkel dolgoznak. Az lehet, hogy a jóember kiszáll a verdából és kézikészülékkel mér, de ahhoz lusták.
Mondom a ,,kameraman" menetírány szerinti bal oldalon volt... szal ha nem vami über szuper fotómasinával mértek akkor max a hátsom kaphatta le... de ott emg már tábla után és a 80 ott meg már lassunak is modható..szal itt az a lényeg hogy amig ugy mond mögötte voltam képesek e képet csinálni
Minden esélyed meg van rá. Ráadásul, ha szembe fotóztak, akkor letagadni sem tudod. Ellenkezõ esetben simán azt lehet mondani, hogy nem te vezettél, hanem egy családtag és õt nem vagy köteles bemártani, szal benyalhatnak. Bár mintha hallottam volna olyat, hogy ezen már változtattak és simán ráhúzzák a vizes lepedõt a verda tulajdonosára.
hátruról csinálhatot elhagytam a lakott területet szal hajrá... de hogy érted hogy nem én vezettem a kocsit fater nevén van szal érted családban marad...
de akko rmeg jöhet a nem én vezettem duma és kész. ez a kiskapu még megvan csak az új gépek már nagyon jó képet cisnálnak de jelen esetben hátulról csonálhatnak jó képet ;)
Üdv. Remélem nics iylen topik néztem keresõvel elvielg nem talált vagy én vagyok béna ez estben majd törlik,de jelenleg nem tud izgatni. Szóval a kövi kérdésem lenne ma reggel jó szokásomhoz híven elindultam kocsikámmal a poros kis falumból és kb olyan 75-80-nál a lakott terület tábal elõt kb 100 méterrel velem szemben megláttam azt... jelent esetben egy fû zöld skodát amiben csak úgy virított a jard igaz bal oldalon voltak és veszettül vizslaták a szembejövõt de azért a 80 látványosan több mint az 50 de a szemeb jövõ is sürû volt kérdezném én mennyi az esélye hogy bemértek... akinek volt hasonló tapsztalata ossza meg pls