"Ami lebuktathatja a kocsit, az a motor. Ha ez marad alap, akkor bizony lomhább lesz a gépvas."
Ahol ennyi pénz van, ott nyílván jut egy pici az erõmû izmosítására is. Gondolom a fogyasztás sem elsõdleges szempont, úgyhogy be lehet szerelni bármilyen szörnyeteget. Pl. az amcsi izomautókban van akkora motor ami 5-10 tonnát is vígan elráncigál.
Itt csak több 10 milliós kocsik az induló kategoria. Mi lenne ha a "mi" Suzukinkat páncéloznák és a moci kapna egy turbot plusszba. Még 10 millát sem érné el. Én ezt venném minisztereknek.
"Ném, áz ellen nem vééd!" :D
Eredetileg ebbõl az irányból akartam megközelíteni a hozzászólásomat, de gondoltam nem lohasztom a kedvet... sajna eléggé jól látja a helyzetet. Ha kicsit körbenézünk a világban általános erkölcsi züllés folyamata zajlódik csendben, de tapasztalhatóan, és affelé haladunk amit a sci-fik elõrevetítenek, lesznek csoró népek lesznek gazdagok és az õket szolgálok(legyen õk a közép réteg). Akinek lesz pénze lesz biztonsága a csorókkal szemben.
Azt mondják ez igaz volt: Egy lelkész mesélte a barátjának, hogy a napokban egy fél órán át együtt lovagolt az országúton egy fiatal emberrel, és nem tudja ki az az ember, mert elõször azt hitte, hogy az is lelkész mert a vallásról beszélgettek és az nagyon sokat tudott a vallásról, késõbb azt hitte, hogy farmer, mert a mezõgazdasághoz is nagyon értett, majd a végén azt hitte, hogy mérnök, mert a mechanikáról és az építészetrõl is elképesztõ sokat tudot, majd a filozófiáról, politikáról... és mondja, hogy tényleg nem tudja, ki is az az ember... erre a barátja megszólalt: hát hogy nem tudod... az Thomas Jefferson az USA elnöke!
Szóval valamikor igy volt, az USA elnöke egymaga lovagolt az országúton, ma meg már mindenkinek péncélszekrény autó kell... siralmas. Azt hiszem lopni nem kellene és akkor nem is lenne mitõl félni...
"A jelenlegi miniszterelnok autoi pancelozottak, ha jol tudom az egyik legerosebb amit kapni lehet. (mondjuk en nem tudom mitol fel...)"
sztem fél h õt is megdobálják tojásokkal.. bár akkor elég lenne pár fekete esernyõ is:)
Nem lesz feltétlenül más a mozgása. Ahogy végig nézem az autó képeit, nagyjából egyenletesen oszolhat el rajta a páncélzat plussz súlya. Nem lehet olyan nagy ördöngõsség a fedélzeti számítógépet úgy átpötyögni, hogy a lengéscsillapítók nagyjából azonos menettulajdonságokat biztosítsanak. Ami lebuktathatja a kocsit, az a motor. Ha ez marad alap, akkor bizony lomhább lesz a gépvas. Megjegyzem a cikkben nem szólnak egy szót sem errõl. Azt írják csupán, melyik modelleket rendelheted tank-módban. (Ezek szerint tegnap sem voltam álmos,kár volt aludni)
cat: "A nevükben egyébként ott van hogy milyen motor van bennük, pl. a merciben W12-es, az audiban meg 4.2 literes Quatro." - gondolom a quatro-t nem szándékosan írtad (nem motor jellemzõ). Maestro: Gondolom, ha így otthon vagy a mtorok adataiban, akkor azt is tudod, hogy szinte ugyanez a 4.2-es motor volt már a V8as audiban is. Elhanyagolható, hogy mennyit módosítanak, rajta! Az audinak a a 4.0as dízelje! Az igen! A BMW motorok elõtt tényleg le a kalappal. Azt viszont nem tudom, hogy az Audi 6.0ás W motorja az milyen...ahhoz képest, hogy már a az elsõ A8ak idejében megvolt, elég késõn kezdték el beépíteni.
Megkülönböztetni, meg nem nagy durr. Hiába csinálnak kívülrõl majdnem olyat, nézzétek csak meg a szélvédõt. Arról nem is beszélve, hogy a 2-3 tonnájával úgyis más lesz a mozgása, amit ki lehet szúrni.
Nem igaz, hogy csak a potyalövészek ellen ér valamit. A cikkben is írták, hogy a kocsikat úgy gyártják, hogy ne lehessen megkülönböztetni az eredetitõl, és teljes diszkréciót élvez a vásárló a gyártótol. Tehát nem tudhatják, hogy a potenciális célpontnak páncélozott e a kocsija (amíg ki nem próbálják). Ami meg a baleseteket illeti: Mi lenne, ha valaki nekimenne egy 3 tonnás hummernek, ami legyõzte a betonfalat a törésteszten, és ráadásul a méretei egyáltalán nem közûti használatra lettek tervezve ...
Te vmit félreértettél. :)) Az Audinak is onnan érkezik. A legtöbb közép és prémiumkategóriás fejlesztés onnan jön, az amcsi és EU autógyárak több éves japán licenceket vásárolnak meg.. persze van fordítva is, de általában a fenti érvényes. ;) Tehát a Lexus minimum 5-6évvel az Audi elõtt jár. Hm, ez van.
Minap láttam vmi dok filmet viasat explorer en ott beszéltek páncélozott autókról van 1 amcsi gyár asszem gmc-ket alakít át de nem sima páncél hanem már támadóautó is szal minden cucc amiket filmekben is láttunk szögess cucc jön ki stb lángszóró meg az is minden mérgezõ levegõt leszûr de a plána az benne hogy rakétavetõõ gránátvetõ is van az autóban szal az nem sima védelmi gép ha kell nem csak menekülni lehet vele - nem szívesen kerülnék vele szembe:)
LOL a #2-est nem "divatból" mondtam, hanem az objektív tényeket közöltem. Az Audinak max az összkerékhajtása saját (quattro) és nagyon jó is, a többi mind japán licence, több éves lemaradásban. Egy BMW és pláne egy Mercedes fejlettebb, ergonómikusabb általában. De én igazából a Lexus-szal hasonlítanám össze.. Az Audiban kb 6-7év múlva lesz olyan fejlett benzines/dízel motortechnológia, mint a Lexusban most, az új fejlesztések pedig mind Japánból jönnek (hybrid, elektromos, hidrogén hajtások új futómûmegoldások, vezérlések, biztonság) persze máshonnan is (meg a Japánok is nyúlnak másoktól) de a legtöbb újdonság onnan jön meg az északiaktól esetleg az amcsiktól, ezekután a többi német gyártótól. Az Audi legtöbbször koppint és a fejlesztésekbe nagyon kevés pénzt rak (pl Toyotával, Hondával összehasonlítva, %ban). A franciák is nagyon kreatívak ez tény, csak szar kocsit gyártanak.. :) A WV-konszern autóinak 1 elõnye van csupán a japán autókkal szemben: részletesebb a választék, nagyobb a választható alkatrészpaletta.
A német precizitásról meg annyit, h menj el az Audiba (a gyõribe) gyárlátogatásra és meglátod, h a sori munkásoknak 2 autó között soxor arra nincs idejük, h kortyoljanak a vizükbõl! Akkor szerinted majd annyira figyel a minõségre.. mi?! A fizetésük is sima betanított-munkás bér, pedig van ilyen szakma is h autókészítõ.. mind1.
Ha ugyanazért az árért nézel 1 Lexust, mint egy Audit, akkor rájössz, h a Lexus biztonságosabb, kevesebbet fogyaszt, halkabb, jobb a zenetechnika, a kényelem és szinte minden jobb benne. A gyorsulásról meg a végsebbességrõl nem érdemes nagyon beszélni, hiszen nem lehet kihasználni, mind1iknek nagyon jó. A TT-t pedig a hasonló árú Mazda v Nissan sportkocsikkal érdemes összehasonlítani, messze allul marad. ;) Persze jó, h nálunk gyártják a 2. TT-t is meg sokféle motort és késõbb lehet h mást is, de szvsz a cég felépítése a gazdasági és gyártási struktúrája ill a cégen bellüli erõltetett többoldalú hierarhia lesz a cég halála. Bár ez utóbbi lehet h szubjektív vélemény. :)
Nem tudom minek szidjátok itt jobbra ballra az Audit technikai színvolnalból. Azt hiszem láttátok az Én, a robotot! Az abban szereplõ autó, a már ismert R8 koncepciója, vagy amolyan hasonló ahhoz. Eredetinek gömb kerekei vannak, minden irányban tudja a végsebességét (na jó, lehet változik picit légellenás miatt, ha oldalaz). Atztám a legújabb 4.2-es 420Le-s(~7800 1/sec) /100LE/liter) motorja se gagyi. Ennél a "nagyszerû" többszörös gyõztes M5-ös motor se jobb 5.0 507LE(101,4LE/liter). Úgyhogy szerintem ne kezdjük el szidni egyiket sem.
"A nevükben egyébként ott van hogy milyen motor van bennük, a merciben W12-es, az audiban meg 4.2 literes Quatro" - jogos Aludnom kéne. "A jelenlegi miniszterelnok autoi pancelozottak" , bevallom nem néztem utána úgy gondoltam csak amiben õfelsége ül, az a páncélozott. Annyi baj legyen. Feriért mindent...
"legtöbb mercit meg ... khm.. indiai magyar. Ugye erre céloztál?"
Szerintem az eloiteletek nem vezetnek semmi jora. A regi mercik az egyelen meg kaphato altalanos uzemanyagu autok. Szinte mindennel elmennek: gazolaj, futoolaj, firss etolaj, hasznal etolaj, foldgaz (gazolaj alapjarattal) es termeszetesen biouzemanyagok. Ha valaki ilyet hasznal, akkor nem biztos hogy szegeny, az is lehet, hogy kornyezetvedo. Egyebkent egy 5 tonnas pancelozott autoval valo utkozest inkabb egy 3 tonnas regi dizelesben lehet tulelni mint egy mai kis autoban, vagy esetleg egy jobb rally autoban (az a fejreesest is kibirja).
"Nemrég a 8as úton (Bakony) elrobogott mellettem Gyurcsány a 3 autós konvojával vagy 160-al, de úgy hogy a busz megremegett tõle (és a konvojtól is :D ). Belegondolni is rossz, mi lenne ha ezek mind 5 tonnás páncélautók lennének."
A jelenlegi miniszterelnok autoi pancelozottak, ha jol tudom az egyik legerosebb amit kapni lehet. (mondjuk en nem tudom mitol fel...)
gondolom hidrogénhütéses duplatárcsafék XD és ugy 4.2 es motor az azé brutál szntem simán mennek 300 at XD
A legtöbb BMW-t köcsög, kopasz gyökér és a legtöbb mercit meg ... khm.. indiai magyar. Ugye erre céloztál? Audit általában pénzes csajszik, vagy öltönyös csákók.. jó nemaszondom, ott is van kopasz etc, de a BMW meg a Merci a két legalsóbb márka.. Arról nem is beszélve, hogy szerintem náluk nincs is dizájneri állás, vagy én nemtom, de ilyen gusztustalan, gagyi kinézetû autókat hogy lehet tervezni? Audi rulz
Na igen, milyen motor kell hozzá, és milyen fékek?! :D Mert az egy dolog hogy elindulunk, de megállni is kene...:D
ki kiányzott a fizika éa a kémia órákról?
igen, ennek az a célja, hogy pár golyot kibirjon, és már iszkiri, nem állnak le lövöldözni, nem az a feladat, hanem az élet védelme. A nevükben egyébként ott van hogy milyen motor van bennük, pl. a merciben W12-es, az audiban meg 4.2 literes Quatro.
Kösz az önfeláldozó hozzáállást,de szerintem tudtomon kívül már letesztelték rajtam születésemkor. Azóta sem tudom min röhögök,ezek szerint mûködik. :) Nade sok lesz a hülyeség mára. Olyan jó idõ van. Inkább hazahozok néhány gödröt... Szép napot!
Vigyorex gaz:D:D:D:D Ha tesztelni akarod a vigyorex gazos megoldast, szoljal en leszek kiserleti alany:D (persze legmentesites nelkul)
Így is van. Reagálás,menekülés->sebesség->motor (de milyen motor??:D) Bár amennyi pénzt egy ilyen autó megtámadása felemészt, lehet egyszerûbb lenne a vezetõt lefizetni,"vigyorex-gázt" engedni az utastérbe majd légmentesíteni. Aztán reagljon rá :)
minek ide rpg meg kézigránát?? konzervnyitóra még senkisem gondolt? :D
Pont a hetekben ment egy musor valamelyik csatornan (NatGeo, vagy discovery nem is tudom), hogy ezeknek az autoknak nem az a celja, hogy 100%os vedelmet biztositsanak hanem az, hogy idot nyerjel. Mert semmi nem bir ki egy tamadast hosszu idon keresztul, de ha az elsot kibirja, legyen az egy granat, vagy egy sorozat egy gepfegyverbol, akkor ertekes idot nyertel a reagalasra, menekulesre, vagy barmire.
Azért kíváncsi lennék rá hogy egy védelmi célt szolgáló, megerõsített 5tonnás limuzinban miféle motor dübörög. Mert hát ugye, ha menni kell akkor menni kell :)
Minnél páncélozottabb egy autó annál komolyabb ellenségre van szükség hogy ártson neked. Ergo piti bûnözõk nem fognak tudni ártani neked ha páncélozott limuzinnal mászkálsz, illetve ha nincs veled komolyabb baja egy komoly bûnszövetkezetnek, akkor nem fognak egy csomó erõforrást (pénzt, idõt stb) rákölteni arra, hogy kicsomagoljanak téged az autódból. Mert nem éri meg, mégha meg is tudnák tenni.
És ezek vajon rakétát kibírnak? Minden bizonnyal lehet velük végezni. Ha valóban "sebezhetetlenek" lennének, akkor ilyenbõl csinálnák a tankokat.
Ne kussolj, nem ez a szándékom. A véleményemet védtem. Nemrég a 8as úton (Bakony) elrobogott mellettem Gyurcsány a 3 autós konvojával vagy 160-al, de úgy hogy a busz megremegett tõle (és a konvojtól is :D ). Belegondolni is rossz, mi lenne ha ezek mind 5 tonnás páncélautók lennének. Azt semmi nem fogja meg ha baj van. Minden éremnek két oldala van. Aki benne ül annak jobb, aki nem, annak rosszabb. Nem hülyeség,van piaca,venni is fogják. Aki nem veszi az meg elfogadja hogy ilyen is van. Béke. Pá!
Na igen, nemrég mesélte a Discovery -n egy dél-amerikai autókereskedõ, hogy egy drogos barom egy pisztollyal többször rálõtt, mert el akarta vinni a kocsiját a piros lámpánál. Szerencséjére, páncélozott volt, hiába erõlködött.
amúgy egy szóval nem mondtam, h ne gyártsák, mert nem lesz piaca, csak ott kezdtem, hogy nem szívesen csattanék vele, ha a kaszni másik oldlán vagyok. over.
jól van...akkor kussolok....
Ok. Ha vki el akar csititani vkit és komolyan gondolja,nem lehet az útjába állni. De ezzel a logikával minek fejlesztették ki a tankot, hiszen annyi tankelháritó van, és mégis használják. Semmi nem garancia az életedre, ez a kocsi se. Viszont biztonságérzetet nyújt amig benne ülsz. A fennt olvasottakból meg kiderül, hogy ez nem csak marketing szöveg. És emiatt az érzés miatt, aki teheti, majd megveszi. Olyanok, akik nem cinizmussal védekeznek...
Szerintem meg igenis van értelme. Az lehet hogy nem véd minden ellen, de olyan kocsi nincs is. Bármilyen polgári védelemrõl van is szó, katonai körökben össze tudsz mazsolázni egy azt is ütõ kalibert és/vagy robbanófejet. Viszont aki egy jó képességû páncélautóban ül, az az átlag csóró bûnözõktõl valamelyest védve van. Ha rpg-vel és páncéltörõvel támadják, akkor a benne ülõ srác sem lehet kispályás, ergo telik neki jobbra mint egy szimpla 7es BMW forced. Viszont ha nem telik, akkor nem mérlegelte a kockázatot, akármibe is nyúlt bele életében. Persze kivétel, ha csak belesodródott az eseményekbe...
:) ehhez elég csak Szicíliáig visszautazni 1992be. Giovanni Falcone ügyész bácsit reptették meg úgy, hogy a 2-3 sávos autópálya helyén csak egy szép gödör maradt. Köszönhetõ Salvatore "Totó" Riina-nak. Teljesen mindegy volt az ürgének, hogy páncélozott volt-e az autó vagy nem. A gödörbe szerintem egy fél nyerges vontató belefért volna.
viktor pelevin: generation - ez megjelent magyarul?
kimész az utcára, megnézed kik vezetik lehet rájössz miért. Egyszerûen már ez csökkenti az értékét :)
A hatvanas években egy dél-amerikai diktátort úgy intéztek el, hogy az út alatti kanális megpakolták dinamittal, és amikor odaért, a mennybe küldték. Egy jókora kráter maradt, eltemetni sem lehetett semmit belõle.
Ha vakire komolyan megharagszanak, akkor úgyis elteszik láb alól, akármit is tesz!
ezekrõl a páncélozott kocsikról jut eszembe...ha valaki olvasta viktor pelevin könyvét: p generation-t...nah abban taglalja a moszkvai maffia ténykedését...a moszkvai gengszterek találkozót beszéltek meg a csecsen maffiával, szépen begördültek páncélozott mercikkel a találkozóra, a csecsenek pedig egy nappal azelõtt a találkahelyre vontattak egy tüzérségi löveget, olyan töltettel hogy amire kilövik az 2000 fokon ég:))...a páncélkocsiból hamu lett
csak, hogy syn7h37ic mellett legyek: nekem Mercedes, BMW és Audi közül, az Audi jön be legjobban :P
"...biztos szükség van erre?"
Arrol nem is beszelve, hogy ezek a pancelok semmit nem ernek egy rpg vagy egy jobb panceltoro mesterloveszpuska ellen. Mindketto olcsobb mint az auto, es ha tankok ellen jo akkor sokat ez sem er. Van egy minimalis szint, ami a veletlenszeru tamadok ellen ved, de ha valaki szandekosan tamad meg egy ilyen autot akkor a tulajdonosnak nincs sok eselye.
Nahát ! Divat lett szidni az Audit? Csak nem azért, mert nálunk gyártják.... Szapulni egy olyan autót, ami csak kevés embernek adatik meg, az ára miatt. Jó lenne nekem is akkora kereset, hogy olyan autót vegyek, mint az egész életem össz. keresete ! Nézzétek meg akkor, hogy hol készül a BMW legnagyobb része !! (megsúgom, Kína) Aki pedig igényli a tank kocsit, az úgy is az izlése szerint választ, hogy neki mi jön be, nem az ár/teljesítmény/szolgáltatás kombót fogja nézni.
Kellene: +1 szavazat
nemtudom, ha lenne pénzem rá én inkább egy Merdedes-t vagy Bmw-t vennék, valahogy azok jobban bejönnek, elegánsak
Mercedesbõl se azt a nagyon bálnát...meg a kis "szart" se...valami jót
Audi nekem sem jön be, persze kivéve a TT-t...de akkor már inkább Nissan 350Z vagy egy jó Honda<--mert japán autók királyak;)
ez király:S gondoljátok el nincs bekötve valaki, ütközés...frontlisan...ott kenõdik el a törésálló (golyóálló) üvegen aminek kutya baja
Eszmefuttatásom onnan indult, hogy "..jóval kisebb a sérülésveszély egy baleset esetén." és azt is olvasni, hogy jelentõsen nõ/nõtt az eladott autók száma. Nyilván az ilyen autókkal kapcsolatos balesetek száma is nõni fog. Azért gondolom abban egyet értünk, hogy évente +20 ezerrel nem nõ a "profi" gépkocsivezetõk száma. Gazdag csávó gyalog a zebrán, amikor bent áll a pápaszemes Pullman? Ez komoly? A 20 éves gyökérrõl 1et értünk, habár akkor fokozzuk azzal, hogy mi van, ha $es apu 20 éves idióta kölyke nyúlja le apa X5 Security-jét?
Amúgy nem haragszom, lehet szélsõséges vélemény és torz is...na meg csúsztatok is. ...de ezért is szép a szabad szólás és véleményníilvánításhoz való jogunk. Neked is...és nekem is.
Ne is haragudj, de azért ez igy kicsit szélsöséges vélemény, és nagyon eltorzitod a valóságot, meg csusztatsz is..
érveid: 1: anyuka pont arra megy, és karambol.. ha anyuka üti el a gazdag csávót mert nem figyel a zebránál, akkor kit anyázol?? nézõpont kérdése.. 2: általában ilyen autot, nem a tulaj vezeti, és az ilyen soförök nem a legrosszabbak..arrol nem is beszélve, elenyészö % a az ilyen autok baleset okozásának.. inkább a 12 éves lestrapált golf2 gti vel száguldozó 20éves hülyegyerekek miatt aggodnék, az anyuka helyében, ök sokkal veszélyesebbek..szerintem :)
"..jóval kisebb a sérülésveszély egy baleset esetén." - annak aki benne ül. Az Anyuka meg a 2 gyerek aki jön mondjuk egy 3as golffal (direkt nem Marutit írok) az ott pusztul el a keresztezõdésben, mert a vastag számlájú épp jaszkarizik vagy menekül a jóakarója elöl. ...biztos szükség van erre? Ne az én vagy a családom élete árán legyen Õ nagyobb biztonságban, csak mert tele van dudvával. Õ alakította az életét úgy ahogy, vállalja a rosszabb oldalát is.
én is csodálkozom az Audi máig tartó sikerén. Egyszerûen kilóg a mezõnybõl...
Audi sux. Kateóriájában a legrosszabb ár/érték arányú autó és messze nem a legfejlettebb technológiák vannak benne.
de szeretném ha annyi pénzem lenne, hogy megengedhessek magamnak egy ilyen BMW 7-est...