Na ja, de az ilyen sok-részecskés dolog inkább ilyen rátett effekt, amit pl. a GPU-s gyorsítású HavokFX is tud. A Physixszal inkább a meglévõ objektumok mozgatását (pl. lengõ zászló), darabokra esését érdemes csinálni, ami csak kisebb mértékben növeli meg a poligonszámot.
A Cell SPE-i (v. SPU-i, ha nem vesszük bele a kiegészítõ cuccokat) utasítás ISA szempontjából teljes értékû PowerPC procimagok (csak nincs bennük pl. utasítás-becslés, viszont van helyette hozzá nagyon gyors embedded ram), azaz sima általános, skalár kódot is tudnak futtatni (int és fp).
A másik kettõt nem is nagyon akarja senki másra használni. Épp elég, ha 3D grafikára és sokféle számításra nagyon gyors... Lehetetlent ne kívánjunk tõle. :) Mint ahogy a CPU-tól sem lehet várni, hogy táltosodjon meg, 100x-os sebességre. (Csak ha majd mellé lesz integrálva egy GPU-féleség is, mint pl. Fusion.)
A G80-ban, és a hozzá kötõdõ CUDA-ban újdonság, hogy nem vektor-számításokra épül, hanem sok+nagyongyors skalár számításra, ami közelebb áll az általánosabb CPU-s számításokhoz (nem SIMD).
A lassulást az okozza, hogy a GPU nem képes megfelelõ sebességgel megjeleníteni a rengeteg kiszámolt részecskét. Magyarán a PPU GPU limitet okoz.
A Cell-lel (pontosabban annak SPE-ivel), az Aegia PPU-val és a GPGPU/CUDA-val is az a probléma, hogy mocsok nehezen programozható általános feladatokra. Mindet csak arra könnyû, amire kitalálták. Egy CPU-t meg egy dologra sem nehezebb, mint a másikra.
Lehet, hogy PC-n sosem fog elterjedni, legalábbis mai formájában, de... 1. X360-on és PS3-on is megvan, szoftveres megvalósításban (a két konzol procikja sokkal jobb floating-pointban, mint akár ez a négymagos Intel proci...), jópár majdani játék használja/használni fogja. 2. A kiterjedt fizikai szimuláció nem értelmetlen dolog. 3. Nem ugyanazokkal a beállításokkal lassulnak (már ha tényleg lassulnak egy megfelelõ konfigon), hanem magasabb beállítással, (több) fizikával, mert azért a procinak is van vele dolga. 4. Hát, egy kicsit azért messze van az 1250 dollártól... 5. Az x86 CPU-kban, a mai formájukban legalábbis, nincs túl sok FLOPS, pedig egy igazán jó fizikához, vagy megvalósítástól függõen AI-hoz igencsak elkél. Mint ahogy 3D-grafikához is GPU-kat használunk, amikhez képest ez a 4-magos is elbújhat.
Egy ilyen procit amúgy elfogadnék, pl renderekre qrvajól jönne, de ennyi pénzt én nem adok ki prociért.
Az Ageia egy totális csõd, sosem fog elterjedni. Az értelme nulla, a teljesítménye is nulla és ahhoz képest h fizikai gyorsítókártya elméletleg, a játékok lelassulnak tõle, amik kihasználják. Másrészt meg közel olyan ára van, amibõl egy ilyen QX6800 is kijönne. ha meg a sok mag valamire jó játék közben, az pontosan a fizikai számítás és az ai.
Aki megveszi annak úgy kell, ugyanis az ilyen öblitõagyú nagypénzes majmokból lesz végül pénze az Intelnek is!Ez az egész egy ki-be***-ott marketing...Nem egyéb,mint értelmetlen versenyfutás az idõvel,természetesen óra nélkül!
Mennyi buzz word..
elméletileg valóban nõtt a sebesség, de gyakorlatban ezt nehéz kihasználni. Mert bizony párhuzamosítani egymástól függõ feladatokat nehéz... szal öjömbódottá hogy ott van az a nyomorult Cell is,de hogy egy játékot összhangolni nyolcmagra, optimálisan, hogy 100 % ban kihasználjuk az kicsit nehéz; az AMD féle proci-videokártya kombó sztem ígéretesebbnek tûnik. Meg ha elteredne az Ageia; akkor még egy tehertõl lenne megszabadítva proci; jó MIhez jó programozó és sok idõ kell; tehát céges szempontból ezen "kell" spórolni... és sajnos kevés játékfejlesztõ az aki 100%rendezkedik a programja felett
PR cikk?!
pontosan! nekem is van: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=161755 szoval ha jol nezem, ez a qx6800 csak gyrosabb mint az eredeti qx6700.....
"...mely lényegében a világ elsõ asztali gépekbe szánt négymagos processzora." pffff hirhajhasz
bazz... fogok egy tetves virtexet belenyomok 50 picoblaze-t, azt' lesz 50 magos cpum... ebredjetek mar fel... a marketingesek szethulyitik az almuvelt agyatok
Lesz ez még 8000+fa a dohány utca valamelyik sufni-bontójában ;)
Játékra nem igazán vennék ilyen procit, de a lightwave-nek tetszene az a plusz két mag... meg nekem is.
Nyilván, csak a processzor nyitja meg a kapukat a fejlesztõk számára a minél összetettebb PROGRAMkód megírásához:) Vagyis a procik fejlõdésével tudnak(tudunk?) minél komplexebb progikat írni. Bár nem tudom, hogy pontosan mi is a vita tárgya.. Én csak azon horkantam fel, ahogy vki írta lejjebb, h a procinak semmi köze az ellenfelek gondolkodásához. Hát azért egy pici talán mégis van:)
Attól függ, hogy írták meg, és milyen konfigot vettek alapnak. Szép is lenne, ha minden konfigon más lenne az ellenfelek IQ-ja is. :) Így szól a közlemény: "This increased performance can help deliver smoother gameplay, more realistic game effects and more lifelike artificial intelligence." - Tehát ez lehetõvé teszi a dolgot, ha a programozók is úgy akarják. És majd akkor akarják úgy, ha a piac nagy része quad-core-os procikkal lesz beborítva. :D A maradék meg dual-core.
"... a QX6800-as jelû négymagos Intel Core 2 Extreme-et, mely lényegében a világ elsõ asztali gépekbe szánt négymagos processzora." Miért is? Kenstfiel alapú procit nemhivatalosan 2006 április/májustól, hivatalosan õsztõl lehetett kapni, és mivel ez extreme verzió, még drágább is azoknál. Akkor mitõl elsõ?
A rendszer az Intel 975X Express Chipset-el mûködik együtt. Szerintem meg bármilyen alaplappal megy ami tud 1066-os FSB-t, meg VRM11 vagy 11.1 szabványú fesz.átalakítója van. Ez lehet egy tizenpárezer forintos viás deszka, vagy egy jól felszerelt I965-ös lap.
Nálad az ai-t a hangkártya számolja?
Egyébként minden attól függ, hogy mire van optimalizálva:)
"mely lényegében a világ elsõ asztali gépekbe szánt négymagos processzora" Már amugy is volt 4 magos proci a !quadcore! szal nem vágom én se miért ijen nagy hir ez.
"A simábban futó játékokban inteligensebb számítógépes ellenfelek lesznek"
Nem szokásom idézni, de a procinak semmi köze nincs ehez. Hiába, a tanult ember is mondhat badarságokat
Miért van ez a processzor úgy beharangozva, mintha egy gyökeresen új dolog lenne? Azok a megoldások, amelyekkel az új processzorok vannak felszerelve, már a Core2-esekben benne voltak. Ráadásul nem ez az elsõ Kentsfield magos processzor az inteléktõl, ez csupán egy magasabb órajelû változat. Azért elfogadnám:)