"Lenne a 3090XT a 3080 meg a 3060 és csókolom." Te így látod. Ők meg azt hogy annyi nvidia variáns van hogy meg se tudom számolni..Tehát ha eladást akarnak akkor valamilyen űrt ki kell tölteni. Én konkrétan nem örülök ennek a diának..sehol egy 2080ti verő bármi..és 2020-ba ? Ott se igen lesz ha csak ezek jönnek. Mikor nv már megint lefedi majd a piacot a 2080Ti + 30-40%-os szörnyekkel... Vennék én AMD-t de nincs mit venni :(
De ha megnézed a konkurens gyártónak is több verziója van már mint rég, csak említsem hány 1060 variáns van... Én úgy hallottam a VII azért drága, mert ilyen kényszer megoldás a felsőkategóriába, nem sokat terveztek gyártani, csak kidobtak valamit, hogy legyen és ha van is raktáron nem azt jelenti, hogy globálisan a piacon is sok van belőle, azt is jelentheti hogy nem kapkodnak érte. Tudom hogy nem jótékonysági szervezet az AMD, de szerintem ha nem árazza nvidia alá a kártyáit nem fog sokat elérni, már olyan régen vezettek, hogy felnőtt egy generáció akinek eszébe sem jut az AMD mint opció... Mai tizen 20 eleje évesek mindig is futottak még kategóriába látta az AMD-t ezen jelentősen javítana, ha 3080-3090XT kártyákkal árasztaná el az AMD a piacot és nem tenne rá nagy haszonkulcsot, hogy tényleg terjedjen is mint a futótűz akkor a következő generációjukra már akkora piaci részesedésük lenne hogy komolyabban vennék őket ha kicsit agresszívebben áraznak. Megnézed már a Fury X-nél is azt csinálták hogy bár teljesítményben ott volt a kártya keveset gyártottak ilyen fehér holló volt, azóta folyamatosan azt halljuk, hogy most Vegából kevés van nem adhatják olcsóbban, most VII-ből is stb. Szóval szerintem most megvan az előnyük hogy nvidiától kevésbé bonyolult, de mégis elég erős kártyákat gyárthatnak sorozatban szerényen beárazva és népkártya lehet a Navi.
Persze, hogy így látom, marketing alapszabály, hogy kell a vásárlónak választási lehetőséget biztosítani, hogy meglegyen a szabadság illúziója, de túl sokat sem szabad mert csak összezavarodik és kényelmetlenül érzi magát és inkább mást választ. Pont hogy az lenne az okos ha nem loholna az nvidia meg a hülyeségei után hanem abban lenne erős az AMD amiért mindig is szerettük nyers teljesítmény, jó ár.
Ki nézné párba állítva a kártyákat ha látná hogy az adott nvidia kártya felett is van AMD jobb áron? Nem úgy vásárolnak, hogy na ennek ez a párja akkor megnézem melyik olcsóbb, hanem látná hogy bazz ez ennyivel erősebb hát ezt veszem. 2080Ti-t meg hogy verné el egy olyan kártya ami közép, felső közép kategóriát célozza meg? Amúgy meg most is elveri a VII a 2080Tit számítási teljesítményben, mert 2 darab VII kijön egy 2080Ti árából meg majdnem 3db 3090XT kijönne ez baromi jó deal lenne ha így igaz ahogy a táblázatban és 2020Q1 nincs olyan messze
A Radeon VII kényszer termék és csak azért kerülhetett piacra mert hmm kicsit tultolta az RTX sorozat árait az NV... Én a drágát úgy értettem hogy a 2080 olcsóbb és gyorsabb innentől kezdve hiába akarok AMD terméket nem veszem meg...
Navival egy a problémám kijön egy kártya ami azt tudja amit a 3 éve!!!!!!! a gépemben levő 1080.. fantasztikus.... és a vicces hogy én AMD-t szeretnék a gépembe... Utoljára szerkesztette: __Jacek__, 2019.05.08. 13:35:13
Igen egyetértünk és megértelek. A Navi kritikád is jogos és bennem is megfordult, de az az igazság, hogy az nvidia sem igazán körözte le saját magát, még mindig a 1080Ti az értelmes választás náluk és már az sem mai darab, szóval a jelenlegi piacon nem lenne rossz választás a Navi ilyen árakkal, hogy úgy általánosságban nem tudnak már évente 20-30%-ot rádobni a teljesítményre az sajnálatos, de hát érthető is.
Aki most akar váltani régebbi kártyáról annak nagyon is fasza lehet a Navi. Nekem is teljesen elég lenne az 1080-an mindenre 2560x1440-ben, de VR felé tendálok :D Tudom aki kurvának áll ne csodálkozzon ha ... :D Mert ha jól bele gondolunk 100-120 között a Navi nagyon is jó lehet, persze ezek a leaket kb bullshit kategória :) De kb egy hónap és okosabbak leszünk. Utoljára szerkesztette: __Jacek__, 2019.05.08. 15:18:28
A végére ha nem tudak rádobni 20-30% évente akkor itt a vége, minek vegyek PC-t? Mert ha lenne teljes értekü bill támogatás a konzolokon még kevesebb ember venne PC-t....
2 évente 15% azért még reális, cserébe, ha kihagysz egy upgradet, akkor 4 évre kapsz 30% teljesítménynövekedést, de évente nem kell olyan sokat félretenned a VGA-kasszába az upgradehez.
Talán a Navit is majd felpörgetik a további iterációkban, ahogy Zent is? Az meg érdekes, hogy olyan mértékben keletkeznek a különböző selejtek, hogy ennyire elaprózva is megéri őket becsomagolni és eladni... Vagy nem éri meg, de az eladások/kereslet alapján akarják felmérni, hogy tulképp melyik kategóriára (árban, teljesítményben) van a leginkább kereslet.
Még a végén kiderül, hogy aki odakerült az elmenő pacákok helyett, az érti is a dolgát, nem csak hype-ot tud gyártani. :-o Utoljára szerkesztette: Maala, 2019.05.08. 20:47:43
Most lehet marhaságot fogok mondani szóval aki jobban képben van javítson ki, de csak ha teljesen biztos abban amit mond, mert én egészen magabiztosan állítom, hogy a Navit sehova nem fogják pörgetni. Persze ilyen tuningot mint a 480 kapni fog szóval megérhet a Navi is pár generációt, de nagy változtatást ne várjunk tőle, mivel a Navi az utolsó GCN gyártástechnológiával gyártott GPU család és 2020-2021 ben jön az Arcturus vagy még ki tudja minek hívják új technológia. A GCN korlátja pl a 64 compute units, amit a Fury X-nél már el is értek, meg a Vega 64-nek is ezáltal érthető a termékneve :) Szóval persze lehet ezt még reszelgetni és gyorsabb lesz de masszívabb ugrás szerintem az utódnál elképzelhető. Csak tényleg unalmas már, hogy mindig a következő lesz a megváltás, közben meg telnek az évek, bányászat láz aztán meg nincs egyszerűen olyan hw amire nyugodt szívvel kiadnám a pénzt pedig a mostani pc-m igen lerohadt már :D Szerintem a Navi nem lesz rossz befektetés ennek ellenére, de ilyesmi mindig utólag derül ki, kétlem hogy az új gyártás technológiával akkora hatalmas lenne az ugrás hogy dobálhatnánk ki a kártyáinkat, de elméletileg a navi a mostani RX480 meg 580 vonal örököse és igazad van abban hogy valszeg majd reszelgetik 2-3 generáción át de a flagship valami még leplezett dolog lesz jövőre vagy 2 év múlva.
Igen értem azt is hogy ahogy bonyolódnak a chipek egyre több a selejt, de igazából ez a sok verzió pénzlehúzás csak sztem. Régen pl vegyük hogy a 100% os chippek mentek a flagshipbe a 99%-70% os a középkategóriába a 70-40% a belépő szintre ami meg kevesebb az selejt. Na most kitalálták hogy befér ide még pár kártya pl 99-85% ig azt 85% on tudjuk hajtani az legyen a közép felső, 85-70% ig a közép amit 70 en tudunk még hajtani ésatöbbi, de most az a 10-20-30 dollár megéri ezt a lassan káoszt ami van, a külön sorokat a gyárban stb... Ezek szerint ki lett számolva és megéri, de attól nekem még butaságnak tűnik 4-5 kategóriától több. Érdekes ötlet a piackutatási dolog de szerintem arra vannak cégek és úgyis tudják hogy közép kategóriába fog fogyni a legtöbb, közép felsőbe még sok, belépő meg alsóból olyan közepesen felsőből meg a legtöbb. Ha a kép így valósulna meg a 3080-3070XT fogyna legjobban.
Igen elvileg az ucso GCN, majd meglatjuk:))) Namost en sem vagom annyira de a jovo chipletes cuccban van, amit tudnak pakolgatni attol fuggoen mekkora power kell, mind az AMD mind az NV is ebbe az iranyba megy, Intelt nem tudom.
Igazából itt van a kutya elásva, ha úgy alakítják ki a gyártósort, ezt lehet automatizálni a tesztekkel, így csökkenthető elméletben egy csomó költség. Innentől kezdve meg (szerintem) tök jó, hogy mindenki belőheti magának, hogy milyen cuccot szeretne (pénztárcájának megfelelőt).
2020-ban biztosan nem érkezik érdemi újdonság az nagy Navikon túl, a kisebbeknek adnak esetleg egy kevés órajel többletet. A Navik is megérnek majd valszeg legalább 2 évet mint az elődök, vicces még pár évet előre nézni és a "majd azok ütnek" dolgokat várni, amikor a most érkező belépő és középkatos Navik is felforgatják majd a piacot. Meglátjuk hogy mennyire lesz képes az Nvidia megtartani a középkatos árcéduláit, mennyit ér a belépő RTX a közönség számára. A felsőkategóriában biztosan nem lesz nagy trónfosztás, hosszú éveken át nem volt rá példa. A legnagyobb kérdés hogy a kisebb Navik milyen szintű ray tracingre lesznek képesek. Ha a Crytek demójában látható reflection & refraction a régi kamu SSAO társaságában mellett menni fog a Vega 56 30 FPS-e helyett 60 körül, akkor már nem rossz. A nagy Navinál meg valszeg menni fog minden jó a ray traced árnyékokkal együtt, az RTX csomaghoz hasonlóan. Bár a jobb teljesítményen túl a klasszikus kamu megvilágítás előnye, hogy nem lesz kiugró eltérés a játéktér helyszíneinek megvilágítása között, mint pl. a Metro egyes jeleneteinél, hogy az normál rendereléssel még viszonylag fényesnek szánt jeleneteknél RTX mellett szinte koromsötét van valós fényforrások hiányában. Kíváncsi leszek hogy a konzolokon is miféle ray tracing csomag használata lesz jellemző, mert a teljes RTX csomag minőségét csak nem lesznek képesek hozni a kb. középkatos AMD grafikus hardverekkel. Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.05.10. 17:41:58
Nem tudom hogy mi lesz a "secret sauce", de arra számíthatunk hogy a PS5-ön a régóta PS vonaton lévő belsős devek szét fogják optimalizálni a fejlesztéseiket, hogy okos beállításokkal futó ray tracing mellett látvány és sebesség is legyen a relatíve korlátos hardverrel. Finoman szólva nem vagyok meggyőződve arról, hogy az Nvidia csomagja a leghatékonyabb sebesség-látvány viszonylatban, csak jelenleg nincs alternatíva... Bár nem lehet a gonosz zöldekre fogni, sok múlik a fejlesztők finomhangolási hajlandóságán. Persze a zöldek szempontjából aligha probléma, ha hasonlónak érzékelt látványhoz egy kategóriával nagyobb RTX VGA kell, a felsőkategóriában nagyot mennek évek óta... Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.05.10. 18:55:39
A Navi a Computex-en kerül bemutatásra május 27-én, és az indítási időpont július 7-én lesz. A Navi jelenleg két verzióval rendelkezik, az egyik ára 499 dollár, a másik 399 dollár.
"Stronger than 2070"
Eddig a legtöbb pletyka lényegesen olcsóbbnak állította be őket, funny ha ez lesz a "megfizethető" AMD...az említett árszinteken az állítólagos erejükhöz képest rossz vicc lenne. Főleg ha közben jönnek az RTX refreshek is, fentebb húzott GPU-val meg gyorsabb memóval, esetleg egy csipetnyi leárazással.
Kb. 150 és 185e Ft környéke, plusz AIB felárak, csúnyát fognak nyalni ha ezek lesznek az induló árak. Nem túl vonzó amíg a 2060 kb. 120e Ft-tól, a 2070 pedig 170e Ft-tól indul... Persze még nem tudjuk hogy mit fognak nyújtani, nagy a csend, de 1 héten belül okosabbak leszünk... Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.05.21. 18:01:09
500 dollár alapból 150e durván, az emberek nagy része felmegy ipon stb webáruházakba és onnan vásárolnak és ott biza lehet számítani 180-ra alaphangon. Amit eddig néztem dodó és végleges huf ár, az szinte mindig ilyen +30k huf volt legalább.
"Ezek egyelőre koncepciók, külön kihangsúlyozták. Nincs alattuk működő hardver. Az, hogy a média ezt úgy adja el, hogy ezek a NAVI-k, egy szegénységi bizonyítvány, amit a szenzációhajhászással állítanak ki. A NAVI-t az E3-ig senki sem mutathatja meg." Utoljára szerkesztette: grebber, 2019.05.28. 12:51:00
Remélhetőleg ez már nem lesz az igazi bányászatra... Na meg az XT sem marad ilyen drága, ha jön a 2060 super olcsóbban. Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.06.27. 18:41:40
Háááát... ez igen csak biztató lehet jól spekuláltam és jól vettem észre hogy kevés a cumpute unit ezeken a kártyákon? Mert ha az 5700 csak a közepe és kiadnának tényleg ezek közül elég sokat az elkövetkező 1 évben azért nagyon odaütne, mert az 5700XT is elég erősre sikeredett
Az évre elvileg ennyi, majd jövőre jön a nagyobbik Vega és gondolom a kisebbek is.
Tesztelgettek egy kicsit, bár nem értem miért ebben a szemétben, mert igazából nem sokat mond el ez a teszt. A final fantasy komolyságát mutatja hogy a 1660 előrébb végzett mint a radeon VII. Komolyan aki nem nvidia fölényt akar villogtatni, miért használja? Nem értem hogy kezelhet ennyire szarul radeonokat ez a játék.
Már nincs sok hátra és jönnek az amd vga és proci tesztek.. A proci jobban érdekel mivel a VGAnál nem lesz meglepetés ,mert csúcsra nem képesek sajnos így nincs mit figyelni.
Nem, biztos nem, pont a superek nyomására vágott az AMD és egyébként vághatnának még, mert asszem most az AMD-t olcsóbb gyártani de valamiből meg akarja szedni magát mint az nvidia az előző generációban
Majd az eladási számok eldöntik, egészen közel vannak árazva a régi RTX-ekhez, meglátjuk mi lesz belőle. A sima 5700 drágább a 2600-nál, majd kiderül érdemben gyorsabb-e, állítólag valamelyest igen. Az XT is elvileg gyorsabb a 2070-nél, mégis az utóbbi drágább 30 dollárral. A 2070-nél érhet egy kis price cut, hogy annál is az AMD alá lőjjenek, ha már láthatóan nem erőltetik a ray tracing képesség felárát minden kategóriában.
Ha a legjobb esetben akár hasonló szinten is lenne a fogyasztásuk, akkor sem mindegy hogy a pirosak 7 nm-rel a zöldek meg 12-vel csinálják...a Turing szintén 7 nm-en valszeg csúnyán oda-vissza p1csázná őket. Ráadásul érik a Supereken túli újabb fejlesztés is...bár ki tudja hogy az AMD is mit hoz majd addigra. Nem lesz túl vonzó húzás ha a piros ray tracing csak a felső kategóriában lesz elérhető, amikor a zöldeknél már most is jelen a középkategóriában. A Super 2060-ra már tényleg nem lehet panasz hogy nagyon belépő döcögős... Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.07.05. 20:58:32
"a Turing szintén 7 nm-en valszeg csúnyán oda-vissza p1csázná őket."
Szerintem a leggazdagabb magyar lehetnél, ha eladnád az nVidiának a formulát, amivel a Turingot 1 az 1-ben méretcsökkentik 7nm-re... Kicsit másképp működik ez azért, új problémák jönnek elő a szűkebb-rövidebb távolságok miatt.
Szerintem mind a kettőnek jó a megközelítése, nVidianak van technológiája, amit csiszolni és méretcsökkenteni kell... Megdolgozott érte az évek során, hajrá.
AMD ezzel szemben fasorban se volt (highenden), így ők egyből mentek 7nm-re, ahol most 5 évig csiszolhatják a kis kártyájukat, és nem kell foglalkozni a méretcsökkentéssel. Egy változó szépen kiiktatva.
Mint láttuk, a Ryzennél bejött már egyszer ez a stílus, persze nem ugyanazok a koponyák csinálják a két dolgot, de a módszer már bizonyított...
Majd a Samsung megoldja a zöldeknek a felmerülő miniatürizálási gondokat, házon belül koncentrálhatnak az érdemi fejlesztésekre. A másik topikban volt róla szó. Az AMD keze viszont jobban meg lesz kötve az újabb meghatározó generációs ugrásnál, hogy legfeljebb a továbbfejlesztett 7 nm-hez nyúlhatnak, így például a fogyasztás drasztikusabb csökkentésénél jobb híján marad az architektúra finomhangolása. Évekig 7 nm-en ragadnak mindketten - amivel az AMD hosszú évekre is tervez - de ha lenne is 5 nm, már nem lesz akkora ugrás mint a régebbiek, hosszútávon a jobb achitektúra győz. Meglátjuk hogy az RDNA mire lesz jó, ha nagyot fog szólni, akkor örülhetünk hogy évekig versenyképesek lesznek, ha nem sikerül túl jól akkor szívunk a dráguló zöld karikkal... Az AMD most CPU és GPU terén is jól jön ki a 7 nm viszonylag korai alkalmazásával, csak kérdéses hogy mikor adódik újra egy ilyen kiugrási lehetőség. Az Intel a letűnt gyártástechnológiájával is egészen versenyképes, a zöldek minimális hátrányban szintén, meglátjuk majd mi marad az AMD jelenlegi előnyéből pár év múlva...nem túl optimista esetben maradhatnak a régebben megszokott 'gyengébbet olcsóbban' kalapban. CPU-nál legalábbis. GPU-nál meg relatíve erős kályháknál. Felhasználóként szép lenne a hosszadalmas fej-fej melletti küzdelem, csak nem látom hogyan lesz realitása...remélem az AMD-nél látják. Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.07.05. 22:25:59
Ki tudja, hogy milyen életű lesz egyáltalán az 5nm, amikor már most 3nm-ről rebesgetnek a madarak. :-| Akkor már a 6nm reálisabbnak tűnik, pedig azt is "csak" a 7nm 20%-os kicsinyítésével érik el. Utoljára szerkesztette: Maala, 2019.07.05. 22:46:08
12-ről 7-re nem akkora ugrás azért mert ezek csak marketing számok a tranzisztor méret nem feleződött. Nem véletlen nem gyorsultak akkorát az AMD-k sem. A raytracingra majd 2 generáció múlva visszatérünk és elvitte az nv közép kategóriába tagathatatlanul csak ne kapcsold be ha szeretnél még fps-t is.
A 2070 teljesítményét a legtöbb helyen tartani tudja.
Csak hát jóval többet eszik nála, és jelentősen hangosabb hűtéssel idle 48 fok, load 93 :D
Hát akkor erről is ennyit.
Most olvastam csak át a PH-s tesztet... te jó ég... érte eddig is kritika őket bőven, a részrehajló tesztek miatt, de aki itt se látja be, hogy Abu direkt az AMD által ajánlott cuccokkal tesztelte csak, az nem tudom mit néz... Szöges ellentétben áll a végeredmény mondjuk a TPU tesztjével, ahol sokkal több, és változatosabb, életszerűbb tesztnek vetették alá.
Ja, jöhet a 2070 leárazás, szinte mérési hibahatáron belül van az XT-vel a semleges címekben. A módosított GPU-s 2060S kiadásra nem is lett volna szükség, ha kiadnak egy megcibált GPU-s sima 2060-at, ami erőlködés nélkül 5%-kal gyorsabban pont ott lenne ahol a sima 5700. Ezért most előállt az a fura helyzet, hogy a 2060 alig lassabb és olcsóbb mint az 5700, a 2060S érezhetően gyorsabb ugyanazon az áron, a szinte holtversenyes 2070 vs XT-hez képest pedig alig 5%-kal lassabb. Szóval ár-érték arányban kb. 60 dolcsit el kellene felejteni a 2070 árcédulájából, egyébként jól teledobálták ezt a közepes/felső-közepes darts táblát. Mindenesetre a zöldek jól időzítették a Supereket, így adott az 5-10% előnyük, bár nem mintha az eredeti Turingokkal olyan szörnyű pozícióba kerültek volna...
Őszintén a mókuskerekes hűtést feledve sem kívántam meg a piros karikat. A TPU szerint a jelenlegi Wattman tuning katasztrofális, így ha maradt is a sz4r hűtés miatt valamennyi teljesítmény a karikban, nincs rá garancia hogy a minőségibb AIB hűtésekkel lesz magasabb stabil OC, amíg a zöldeknél ott a gyárilag támogatott OC Scanner pár klikkel, azt' csókolom ott a betonstabil 2.0 GHz+ GPU órajel egy átlagosan jó karival. Az új érdemi fícsörök pótlására meg vicces próbálkozás ez az anti-lag meg képélesítő csoda... Legalább nem engedik a zöldeket túlzottan elszállni, annyira jó ez a széria egyelőre. Nyálcsorgatós kosárba dobáshoz kevés, egyelőre semmi nem ad okot rá... Remélhetőleg a felső kategóriájuk jobban fog ütni és az már tényleg ray tracing képes lesz...
Mondjuk a Forzában kúpolnak rendesen a tomshardware alapján... :)
DX12 meg Vulkan, joval ertelmesebb ilyen API-kal tesztelni mint az elavult DX11-el (TPU-s jatekok tobbsege).
Az optimalis az lenne ha Vulkan-t hasznalna minden jatek, meg az Intel Iris Pro is Turbo modba kapcsolt vele a DX12-hez kepest (sajat tapasztalat). Utoljára szerkesztette: Solten, 2019.07.07. 17:53:29
Az ideális a világbéke lenne... de néha a valóság ettől különbözik. Ahogy a játékok felhozatala is. Utoljára szerkesztette: Maala, 2019.07.07. 19:01:14
Arra várhatsz egy darabig.. Talán a következő Geforce ami vélhetően a 2080Ti-nél olyan 30%-al jobb lesz már tudja majd mindenhol a 4k 60fps-t... Onnantól már cska olyan 3 év és elérhető lesz a pornép számára ez az erő.... szóval olyan 2023-4 körül talán lesz 200k-ért olyan vga ami tudja ezt :)
A "mindenhol" erősen kétséges a technikai fércmunkák és a korral haladni képtelen szoftverek miatt, bár csak javul majd a helyzet az évek során... Mindenesetre ha adott a fejlesztés kezdetétől a low level API-ra építkezés és az optimális látvány-teljesítmény viszonyra törekvés, valamint a körülményekhez képest nem eltúlzottan ambíciózus a projekt, akkor ma sem gond a 4K@60, még az aktuális ultra high end alatt sem. Mindig lesznek a banánhéjon össze-vissza csúszkáló kutyámmajom projektek, amelyektől az is örömteli eredmény hogy nem crashelgetnek folyamatosan össze-vissza vagy emelt igénnyel legalább 30 FPS alá nem kószálnak, de a stabil 60 álomszerű utópia tőlük. Remélhetőleg az eljövendő next-gen alatt széles körben a gyakorlatba ültetik mindazt, amivel az eddigi gyakorlat tükrében visszatekintve inkább csak szóban hülyítettek jó pár évvel ezelőtt, az akkori next-genre ráfordulás idején... No és 23' körül alapvetővé válhat a ray tracing alkalmazása az AAA címeknél, küzdhetnek a fejlesztők a technikai részletekkel a sebességért... :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.07.30. 17:26:42
Az a baj, hogy egyáltalán nem használják ki azokat a dolgokat sem a fejlesztők amik már évekkel ezelőtt megcsináltak máshol, de ma se fejlődött szinte semmit sem. KB 10 éve már megjelent a havok meg a physix, akkoriba sorra mutatták be a techdemokat, hogy micsoda rombolhatóságot tudnak majd megvalósítani majd. Aztán még a most megjelent játékoknál is csak fogja az ember a fejét, hogy egy nyomorult ablaküveget nem lehet bedobni vagy feldönteni a tárgyakat. Ugyan ez a helyzet a ruha és hajszimulációval is, kb az is már elég régen megjelent még a tombraider 3 vagy 4 idején, de azóta se lehet normálisan lengedező ruhákat vagy hajat látni mindenhol. Pedig a mostani kártyák kisujjból tudnák ezeket a szinteket hozni, de még olyan sincs néha mint anno.
Meg hova akarunk Raytracinget meg fotorealisztikus megjelenést ? minecraft meg Fortnight szerű fosokhoz, ami annyi köze van a valósághoz, mint mackosajban a brummogás.A Mai trend az ilyen butított kinézetű játékok, vagy ha veszik a fáradságot akkor meg a játékmenettel cseszik el a dolgot, hogy olyan kapkodás az egész játék, tele villogásokkal, hogy semmit se lehet látni abból amit kellene.
Sok mostani játékban nyugodtan mondhatjuk, hogy fizika mint olyan nincs. És így is sírnak a gépek olyan magas a gépigény..akkor még ha lenne physx. Szerintem érthető ezek fényében miért nem használják. Pedig ésszel használva brutál lehetne egy physx-re épülő cím. Egy Strangleholdot megnéznék vele, amiben minden szakad széjjel :) Utoljára szerkesztette: grebber, 2019.07.30. 21:10:35
Nem akarok hülyeséget írni de én szerintem a konzol tehet az egészről, lusta fejlesztők meg minek foglalkozzanak sokat a PC portolással ha kicsit feljavított textúrákkal és látótávval eltudják intézni. Illetve annyira beoptimalizálják hogy nagyjából a jelenlegi kártyákkal elfusson. Persze lehet az egész hülyeség amit írok, de én személy szerint ezt látom.
PC-re nincs idő optimalizálni ezer vga konfig stb a világ összes ideje nem lenne megcsinálni normálisan. Ezért érezzük, hogy a 400ezres kártyán is az éppen elért 60 fps az jó mert szép a játék... Ja csak a 3-ad áras konzolon alig rondább...
Ahogy a viccben is szól , ezek nincsenek, de igény vóna rá!
igen lehet benne vannak, de a megvalósítás csak eléggé egyszerűsítve van. van ahol csak egy textúracserével megoldják, hogy berepedt az ablak. És arról nem is beszélve, hogy a legtöbb sőt az összes játékban, csak életpontja van mindennek, és mikor elér egy kritikus előre beállított értéket akkor leváltják egy statikusan mindig ugyan úgy kinéző roncsra ami ég, lényegtelen, hogy a valóságban mit okozna a sérülés. Nincs interakció a talaj és az emberek ,járművek között, vagy a víznél, főleg nem a légmozgás nem hat semmire sem. Némely játéknál a fény árnyék is sántít elég rendesen. és ezek csak így nagy hirtelen eszembe jutottak amit lehetne fejleszteni és ott lenne a potenciál a mai GPU-kban is, de a fejlesztők csak növelik a poligonszámot és a textúra méreteit az optimalizáció meg csak minimális, mert 1-2 évente tolják ki az új részeket, meg egyébként is arra az 5-6 órás játékidőre minek pazarolják az idejüket.
A motort kellene jól megcsinálni, és akkor könnyebb lenne a fejlesztők dolga. Lássuk be, sem a PhisX, sem a TressFX, sem a Hairworks nem egy nagy dobás megvalósítás tekintetében. Sokat kell mókolni vele (=pénz), és ehhez képest nagyon keveset térít vissza. Hosszú távon nem ezek a dolgok adják el a játékot. Ja, és mindezt úgy kellene megcsinálni, hogy ha bekapcsolod, akkor nem esik látványosan az fps, mert az "ínyencek" egyből elkezdenek hisztizni, hogy milyen ócska. A RT-t nem tudom hogy áll e tekintetben, de biztos az sem véletlenül nem terjedt el még mindig.
Szerk: és ha már van, akkor tényleg nézzen ki valósághűen. A CoD(?) féle német juhász szőre pl nem úgy mozog, ahogy valójában kellene, nem is úgy van megcsinálva, egy német juhásznak egyszerűen nem ilyen a szőre. Csalódás. Utoljára szerkesztette: Carmang, 2019.08.01. 18:48:45
Az RT ugyanezek mellé felsorakoztatható, cserébe a köv gent gyorsan és könnyen ki lehet adni, csak le kell cserélni a csak RT-vel foglalkozó egységeket normálisakra, és voila, 10-20% teljesítménynövekedés. :-)