A wow ebbõl a szempontból ritkaság sajnos, meg egyébként is az a játék full szerveroldali. A kliens tudtommal pusztán egy grafikai motor, minden dolog ami a számít a szerveren történik. (nem vagyok programozó azért nem használok konkrét szakkifejezéseket, csak a mûködési elveket ismerem:) )
Az fps-eknél, pont az inputtal csalnak, mert a lényeges dolgok fps-ben is a szerveren történnek. De mivel magát a kliens inputját macerálják (pl. aimbot) azt nehéz kiszûrni. PL. a játék mellett egy okos kis kód driver szinten baszogatja mondjuk az egeret. De még1x elmondom az elképzelés csak ötlet volt :)
és még1x dögöljenek meg a csíterek :)
Igazándiból nem hülyeség ez a központi gépes fizikás dolog. Azt simán meg lehet csinálni hogy a kliens számolja a fizikát, viszont az össz billentyû, kormány, anyámtyúkja inputot is elküldi a szerver felé a pozícióadatok mellett. Ez nem túl sok adat, de ha sok lehet tömöríteni is:-) A szerver simán logolja ezeket egy "adatbázisba" (sima txt fájl is jó playerenként 1-1 db), és aki megnyert egy netes versenyt, annál egy számítógépen kielemzik, hogy ilyen controller inputokra ilyen autó beállításokkal kijöhet-e ilyen mozgáspálya. Ha nem, akkor illetõ megy levesbe, és kielemzik a 2. helyezettét. Szerintem egy egy elég takarékos megoldás, mivel csak sok store szerver kell hozzá, nem pedig szuperszámítógép.
Nem igazán, WoWnak is van aréna bajnoksága, és annál se a csalással van a gond, hanem mindenféle jogi baromságokkal, amivel pl fél európa nem vehet részt benne. A területi és a világdöntõt LANon rendezik, az online játék a selejtezõk megrendezésére szolgál, szóval ez a konstrukció teljesen okés lenne.
A fizika ugyanúgy mint a grafikus megjelenítés vagy akár az AI futása ugyanúgy leosztható framekre. Ok ez nem látható képet jelent, de a mûködése ugyanolyan a fizikának is. Minél több 'fps'-el fut a fizika annál pontosabb és folyamatosabb a fizikai modellezés, ugyanúgy ahogyan a grafikánál pontosabb folyamatosabb a látvány. Csakhogy itt jön a bökkenõ, ha a szerver számolja a fizikát akkor neked az infók mindíg késve jutnak el a gépedig. Namármost te is láttál már olyat, hogy az ellenfél autója a lagg miatt ide oda ugrál. Ez amiatt van mert elveszik, vagy késve érkezik meg egy adatcsomag. Nem folyamatos képet látsz az ellenfélrõl, csak az adatcsomagokban érkezik hozzád az ellefél helyzete, mozgásiránya sebessége stb.. Mivel azonban magát az autó mozgását a kliens program kontrollálja, ez a dolog csak akkor jön elõ, ha olyan infó érkezik ami a szerveren keresztül - neten keresztül - érkezik hozzád. Tehát például a másik versenyzõ helyzete. Ez a te mozgásodat nem befolyásolja, hiszen a te autódat a te számítógéped kliens programja kontrollálja, így te nem fogsz ide-oda ugrálni, csak az ellenfeledet láthatod így. Ez igazából csak zavaró dolog ezzel nincs is nagy probléma. Viszont! Képzeld azt ha a fizikát a szerver számolná és az ebbõl következõ dolgokat is. A szerver mondaná meg azt is, hogy a !TE! autód épp hogyan viselkedik, akkor a te autód is néha egy-egy elkésett vagy elveszett csomag miatt ide-oda ugrálna. Ha az autód egy apró lagg miatt egy 200-as kanyarnál ugrana vagy 3 métert. Be tudnád venni így a kanyart? Ez a fõ probléma az elképzeléssel, különben már rég megvalósították volna.
"Amit meg említesz, hogy majd neked a legjobb körödet fogja autózni a számítógép, hát arról lemondhatsz! Eleve szinte kivitelezhetetlen, hogy az autó pontosan, egész pontotsan arra a pozícióra érjen vissza, ahonnan elindult, ugyanolyan sebességgel érkezzen meg, amivel elindult."
A pálya statikus és minden ugyanúgy történne, minden körben. Ez nem valódi pálya ahol pl sárfelhordás kerülhet az útra :) Egyedül azzal van gond, ha más ellen kell játszani, de egy jó rajttal ez kiüthetõ. Egyébként ez a program csak egy gondolat volt, sajnos vannak akik téynlegesen cheateket írnak.. nekik sajna mindíg vannak 'jó' ötleteik.
Én szeretem az elsõ Juiced-t! Mert gondolkodni is kellett, nem csak tolni ezerrel. NFS-ekkel a 3ik rész óta nem játszottam, de azok valahogy nem fogtak meg. Igaz elõbbinél panaszkodtak, h kormánnyal nem lehet játszani, mert irányíthatatlan a verda. Passzolok, mert bill-el nyonatok mindent. A grafikája elég jó lett, kisebb gépen is élvezhetõ, jó minõségben. Hangok is jók. Fizikában voltak idegesítõ dolgok, de még belefért az is. Sajna a 2ik részhez már kevés lesz a gépem. Bár még az elsõt sem fejezetem be. Van egyáltalán vége?
Azért az FPS-t ne keverd már össze az internet sávszélességgel! A nevében is benne van FPS=FramePerSecond a Megjelenített képek száma másodpercenként, Nem a kiszámolt Fizikai adatok másodpercenként! Mellesleg 1 MB-os internetkapcsolattal ez ma már nem lehet probléma, mert ezeket a fizikai adatokat néhány kB-ban el lehet küldeni. Amit meg említesz, hogy majd neked a legjobb körödet fogja autózni a számítógép, hát arról lemondhatsz! Eleve szinte kivitelezhetetlen, hogy az autó pontosan, egész pontotsan arra a pozícióra érjen vissza, ahonnan elindult, ugyanolyan sebességgel érkezzen meg, amivel elindult (mivel csak így lehetne biztosítani, hogy hosszabb ideig észrevétlen legyen a csalás), illetve ne ütközzön mással, ha már bármi is az útjába került, akkor a számítógép hiába kanyarodik, meg fékez, meg ad gázt, de tutira nem lesz elsõ! Mivel a sorozatos hibák számítógépnél négyzetesen növekednek, mivel a gép nem gondolkodik, csak a megjegyzett dolgokat használja fel. Ez nem rally, hogy csak 1 autó van a pályán... Biztosan ütközne és ez a módszer akkor se válna be, ha kivitelezhetõ lenne ez a legjobb kör megjegyzése dolog.
Undergroundról meg csak annyit, hogy ahol nem akarják megakadályozni a csalókat, ott csalnak is...
A juiced 1nek egy hibája volt de azon megbukott az egész.. az MI.. az siralmas volt.. nemegyszer csinálta meg a gép hogy egy egyenes gyorsulási szakaszon forgalom nélkül keresztbeállt a a kocsival, és volt egy két olyan pályarész ahol ha elõzni akartak akkor egy laza ijesztéssel ki is iktattad a fél mezõnyt
ON: Yíííííhá! Juiced elsõ része is szép volt. Bár a tartalma kakky volt. Viszont a fizikája nagyon valósághûre sikeredett. Hajrá! OFF: Csalóknak annyit, hogy eltörném a kezüket-lábukat, ha tehetném. És beíratnám egy focisuliba ahol a fair-play szellemét megtanulják...kényszerbõl!
Jaja. Én nagy naívan elkezdtem tolni a neten az Undergroundot, mondván, hogy elég jól megy, lenyomok mindenkit. Erre mit látok? A sok köcsög 300-al ment végig, borultak 50-szer, és mégis azonnal elõttem teremtek. Két lehetõségem volt, vagy én is csalok, vagy otthagyom az egészet. Mivel ez így nagy hülyeség lett volna, inkább otthagytam az egészet. Úgyhogy sajna neten értelmesen nyomni nem lehet a sok köcsög luser csaló miatt...
Ilyen komoly dolgokat mint pl a fizika nem számolhat a szerver, mert az adatátvitelt - fõleg egy autóversenynél - nem lehet ilyen jellegû kommunikációval rontani. Ha a fizika mondjuk fut 20 fps-el az azt jelentené, hogy az összes pályán való "történést" másodpercenként 20-szor kellene a kliensnek elküldeni ami csak nagyon jó minõségû netkapcsolattal lenne elképzelhetõ, ettõl azért még messze állunk :) Én rengeteg játékot kipróbáltam online, és csalások mindehol vannak. Akármilyen biztonságos a rendszer mindíg találnak kiskapukat. Ha még nyeremény is járna az még motiválóbb lenne próbálkozóknak. Én a Mohaa Spearhead részével 3 éve játszom 'versenyszerûen', ezzel a játékkal képben vagyok. Itt bukott már olyan team le csalással aki sokág volt EU ladder elsõ. Nemzetközi kupákon is nem egyszer fordul elõ csalás. A CS-ben (bár annyira nem vagyok otthon benne) csak a LAN-ok eredményei a mérvadóak. Interneten bárki lehet 'ügyes'. Pedig minden játékhoz van már nem 1 cheat ellenõrzõ program amit kötelezõ futtatni a meccsek alatt és mégis. Ez nem lenne máshogy ebben az esetben sem sajnos, ez ugyanolyan mint a sportolóknál a dopping, csak ez egyszerûbben kivitelezhetõ és nehezebben ellenõrízhetõ.
"A játékfejlesztõk pontosan tudják, hogy milyen gyorsulási értéket adtak meg egy egy autóra, és ha nem úgy viselkedik azt azonnal kizárják"
A kliensoldali csalást nem így kell elképzelni. Egy jó cheat szerveroldalon észrevehetetlen. Ezért vannak az említett kliens oldali cheat ellenõrzõ programok. FPS-ben sem azok a cheatek mennek amik megváltoztatják a tulajdonságát a karakternek (örök töltény, sok HP, stb.) ezekkel a lebukás azonnali lenne. Hanem automata célzás, falon átlátás stb (ezeket egy külsõ program csinálja). Ezek a dolgok full kliensoldalon futnak és pl. egy jól megírt aimbottal sokági játszhat valaki míg lebukik. Ezek a dolgok szerveroldalon láthatatlanok.
Mondok autós játékra egy példát ami szerintem kivitelezhetõ. Kell egy olyan program ami rögzíti milyen gombokat (kormány esetén kormánymozdulatokat) tettél a kör alatt, ugyanígy a gázadásokat és a fékezéseket is. Jó sokszor végigmégy a pályán és a legjobb kör adatait hagyod meg a programban. Amikor pedig az éles verseny jön, már nem te fogsz vezetni, hanem a program, pont ugyanúgy ahogy rögzítetted a legjobb körödet. Talán kicsit komplikált elgondolás és nem 2 perc egy ilyet kivitelezni, de szerintem egy 500 lóerõs kocsiért megérné szívni vele sok programozónak.
Te láttad egyáltalában a Carbont? Ez egyáltalán nem olyan. Az egy gusztustalan nyáltenger volt. Minden csillogott benne. Ennek sokkal hihetõbb a grafikája.
A játékfejlesztõk pontosan tudják, hogy milyen gyorsulási értéket adtak meg egy egy autóra, és ha nem úgy viselkedik azt azonnal kizárják, nemhogy 1 évig így végigcsalja valaki a bajnokságot... Minden körrekordot is felülvizsgálnának pl. Vagy a fizikát eleve egy távoli szuperszámítógép számolni ki, a mi gépünknek pedig csak renderelni kellene a fizikai adatokat képekké...
Az autó átvételekor mondjuk fel kellene mutatni az eredeti játékot és az õt igazoló eredeti licence key-t, amit persze le tud ellenõrizni egy pillanat alatt a játék fejlesztõ. Amennyiben nem egyezik, nemhogy nem nyerne auto, de még jelentõs pénzbírságot is kapna csalásért. Ezesetben a jogosult nyertes pedig az õt követõ "befutó" lenne. Elõbb utóbb biztos gazdára találna az autó.
Ha csinálnának bele egy olyan megoldást, hogy aki a világhálón mondjuk 1 év alatt egy virtuális világbajnokságban 1. lesz, az a valóságban megnyerne egy tuningolt 300-500Hp-s sportautót, az hatalmas reklám lenne a játék részére és a játékeladások is az egeket vernék, és ezért cserébe a játékosok nagyrésze elnézné a játék esetleges apró hibáit is! Az autó ára simán visszajönne az eladási bevételekbõl... Mivel online csak regisztrálva eredeti passal lehet játszani.