Én azt hiszem hogy egy játék lényege hogy virtuális.Ha teljesen valósághû a környezet akkor mindenki számítógép elött ülne és azt nézné és nem menne el.Külömben sok más játékban is van reklám, ha csak mint egy kiegészítés vagy mód,pl. én már CoD2-ben is láttam, és tényleg zavar amikor a II.Világháborús környezetben akár 1 callofduty.hu-s szlogen felvillan....
Hozzátenném, hogy nem sokkal azután, hogy a CS-ben elharapózott ez a dolog, átálltam a wow-ra. Nincs összefüggés, csak egy tényadat.
ne bántsd a 307est nagyon szép /jó/ autó, ha sokpénzem lenne oat vennék!
csináltak egy ilyen tesztet is, h moziban néhány képkocka erejéig jégbehûtött üdítõ képét mutogatták a film közben, ezt látni nem lehetett mer oylan rövid volt, és gyorsan tovább is ugrott, de ezt sokszor ismételték és az agy érezte... Rendesen meg is dobta az üdítõk iránti keresletet... Azóta ezt a reklámozási formát be is tiltották...
Alapvetõen jó ötlet talán kicsit lejebb viszi az árakat.. talán bár ebben nem bízom. Eddig is nagyon sok olyan "kitalált" termék volt ami bár nem az volt oda írva de aki nem teljesen hülye kitalálhatta hogy mégis mire gondoltak a készítõk Emlékszem még egy régebbi játékban valami raktár épület tele volt Ponafonic felirstu TV-s dobozokkal persze a betûtípus stimmelt. OFF
Teljesen mindegy hogy figyelsz a reklámra vagy nem az igazán nagyon lásd Coca Cola vagy akármi... tök mindegy nekik a reklámok nagy többsége inkább arról szól hogy a köztudatban maradjon az a márka, végül is ha minden hol azt látod hogy Coca Cola elõbb utóbb veszel is :) jojo tudom kicsit bonyolultabb de ugy sztem már nagyon off topig :)
"Amugy sem a reklámok miatt vásárolok." Bemész a boltba, és venni akarsz 1 csomag kávét, akkor milyet fogsz venni? Valszínûleg nem nonamet (mert az olcsóbb), hanem egy reklámozott (ismert) terméket. Persze az is igaz, hogy nekem pl reklámozhatják a Peugeot307-et 24/7-ben is, akkor is tudom róla hogy egy hulladék, és akkor se kéne ha utánam hajítanák. De nem minden termékrõl áll rendelkezésre annyi teszt/felhasználói tapasztalat, hogy kikerüld a reklámok alapján történõ vásárlást.
Azért ez nem eljesen így mûködik. A reklámbevétel is bevétel, és játékok piacán is van nagyon erõs minõségi, és nem annyira erõs, de létezõ árverseny is. Szóval ha egy cég reklámot rak a játékába akkor a teljes bevételt nem nyúlhatja le, pontosan azért, mert ha más nem nyúlja le, hanem olcsóbban adja a termékét/fejlesztésbe forgatja a reklámbevételt, akkor a drágább/bénább portékát már nem fogják megvenni.
Ellenben ha az in-game reklámozással az adott játékfejlesztõ további/új bevételforráshoz juthat, az nemcsak a játékok budget-jére (és ezzel minõségére) lehet jótékony hatással, de pályakezdõ, ismeretlenebb csapatoknak alternatívát jelenthet projectfinanszírozásra, adott esetben olyan mértékben, hogy megszûnteti/feleslegessé teszi a kiadótól való függést.
Utóbbi igazából nagyon sokak érdeke, nem csak az "egyszerû fogyasztóké".
A múltkor még arrol cikkeztek hogy a játékokban lévõ reklámokra a kutya sem figyel mert elvan magával a játékélménnyel.
Akkor most hol a hiba a mátrixban?
Felõlem aztán reklámozhatnak bármit egy játékban nem fogok vele sokat törõdni. Amugy sem a reklámok miatt vásárolok.
"A Grand Theft Auto következõ részében pedig nem hiányozhatnak a házakról a neoncsíkok és más reklámok."
aha, mint az elõzõkben, kitalált márkákkal...
Miért nincs olyan játék, ahol reklámokkal kéne játszani? Az lenne nekik a jó...
9Dragons? Bár rég voltam arra, ki tudja, mi változott ott.
Amíg egy fantasy RPG-ben nem tolna a képembe egy coca cola reklámotengem hidegen hagy. :D
Winnie: naiv vagy. Nem lesz olcsóbb. Miért? Mert a reklámozó azért fizet, hogy bekerüljön a játékba, te meg, hogy játsz. A gazdasági egységeknek pedig a profit maximálása a célja, nem a költségek elosztása a reklámozó és játékos között. Egyben kockázat is a kiadónak, mert ha a sok reklám miatt nem fogják venni annyira a játékot akkor ott lecsúszik az árbevételrõl.
legyen produvt placement, ha ezzel is olcsóbb a cucc valamivel.
Amig nem durvulnak az agressziv reklámozás irányába, addig nem lesz baj... Sõt, sokkal szebb és változatosabb pl egy városi pálya, ahol rengeteg szines és különbözõ reklám szerepel. Eddig sok gondot okozott, hogy élethû látvány kialakitásakor megfelelõ változatossággal lássuk el a pályákat fake-reklámokkal, de most amellett, hogy ezt a célt jóval kevesebb munkával érjük el a játékban látható dolgok valamilyen formában beszerezhetõek. Szval amig csak a falakon táblákon lógnak, sztem nem lesz baj, sõt.. De ha valamelyik fejlesztõbe belenyilal, hogy mi lenne ha popup is lenne, meg ilyesmi... na azt kell a pofonfa alá állitani is jól megrázni azt a fát...
Amíg ez így marad, addig még valahogy elfogadhat a dolog, de én alapvetõen azon az állásponton vagyok, hogy nem azért fizetek, hogy reklámokat "zabáljak", Az a program, ami reklámot is tartalmaz, az legyen ingyenes és akkor jogos, de én nem azért adok pénzt, hogy utánna reklámokkal bombázzanak. Még most, az elején jó lenne kordában tartani ezt a problémát, mert így késõbb az is elõfordulhat, hogy miközben egy stratégiai játékkal épp az ellenséges egységeket ritkítom, hírtelen felugrik egy reklám, miszerint tök jó lenne, ha vennék pelenkát mert most olcsóbb az 2-õt fizet 1-et kap akció kereteiin bellül :-)
Ehhez hozzátartozik az is, hogy a játekokban nem agresszívek a reklámok, hanem pont a helyükön vannak. A weben az összes hülye banner, popup meg ilyesmi elrondította a dolgokat úgyhogy ma már majdnem mindenki utálja a reklámokat. A játékokkal a reklámipar tiszta lappal indul.