Németországban laza 500 ezres piaca van a Gothicnak, Észak-Amerikában pár tízezres, talán 100 ezres. Ott nem annyira népszerû ez a stílus, nem mozgatja meg õket a neve sem, ráadásul ott nagy eladásokat konzolon kívül csak egy-két játék generál, a G4 pedig úgy tûnik gyenge port lesz. Ha még hozzá vesszük, hogy komoly marketing sem áll mögötte..., akkor elég jó eséllyel feltételezhetjük, hogy új piacokra nem fog tudni betörni.
Ráadásul még azt sem mondanám, hogy a butításoktól jobban felhasználóbarát lett volna a játék. Persze a harc egyszerûbb, könnyedebb lett, és aligha fognak amiatt panaszkodni újra, hogy túl nehéz. De mondom, a Gothic szériának a piaca eddig Németország és Kelet-Európa volt.
Arra pedig végképp nem számítanék, hogy patchben hoznának be gyakorlatilag új AI-t (NPC-k reakciói).
Hozzáteszem, Diablónak ugyan nem mondanám a játékot, de több RPG-elemet a demóban ebben sem találtam, szerepet játszani ugyanis egyáltalán nem lehetett benne.
nem én hasonlítottam a Diablóhoz, csak megjegyeztem, hogy a harc nagyon hack and slash stílus, magyarul szar, lehet h volt rá demoban vmi opció de az hogy kardozás közben nem az egérrel fordul a karakter egy 3D-s játékban az szánalmas, néztem több videót, ott is az megy, szemben állasz az ellenféllel, elõre hátra mozogsz v. bukfenc és annyi a harc. Ilyet hogy jobbra, balra mögé mész nem is láttam, mert nem is lehet, mivel ott kell szerencsétlenkedni hogy célra állj. Az irányítás az a gond.
LOL. Azért ez messze van a diablotól. Itt 2 óra alatt több a párbeszéd mint az egész diabloban. Na meg ott 5 perc alatt ölsz annyit mint itt az egész demóban.
Azt vettem észre külföldi fórumokon, hogy akik eddig nem szerették a gothicokat(fõleg az amcsikra gondolok) azok most teljesen meg vannak õrülve tõle, a régi fanok meg egyenlõre jogosan háborognak. A jowood megnyerte a tengerentúlt de elvesztette a régi fanok nagy részét(azért így is elég sokan meg veszik tõlük is). Az amcsi piac jóval nagyobb mint a német és az angol akár együtt, szóval üzleti szempontból lehet jó lépés volt a sok változtatás. Kis piac a magyar, az itteni fanyalgás el se jut a fülükig, fõleg úgy, hogy a nagy "fanboyok" felének a régi gothicok is verbatim lemezen vannak meg még mindig és max akkor vesznek gamet ha már olcsóbb mint 2 mozijegy... Ha egy patchel visszahozzák a régi fícsörök(alvás, normális crafting, npc reakciók) egy érszét én már boldog leszek.
A demó alapján nem lett rossz a játék, de sajnos ordít néhány hiányosság benne. A grafika varázslatos, a történet elég bugyuta, nem illik ide szerintem…Induljon a teszt...
Nekem nincs bajom a kardozással, csak rosszul van megoldva az egész. Csak magad elé tudsz vágni, WASD -vel kell célra fordulni, hát ha az így marad nem lesz hosszú életû game.
Akkor nem Diabló, hanem valami H&S, azokban nem vagyok járatos, mert nem szeretem õket. A lényeg, hogy a G4 dara, dara, dara. Aki szereti ezt a mûfajt, annak biztos jó lesz.
Egyenlõre érdemesebb a Risennel játszani(mivel az már rég megjelent), majd október 19-tõl kipróbálhatod a Gothic 4-et is (ami majd akkor fog megjelenni)
A kettõ kicsit másképp közelíti meg az rpg fogalmát, de a maga nevében jó játékok (Arcania esetében még csak ugye találgatni lehet, a demo-val csak a felszínt karcolgattuk véleményem szerint, de nekem az a felszín is már tetszett).
Pont annyit fejlodott a g4 amennyit a hardware. Ez nem az o erdemuk. Ami a jatekfejlesztok erdeme lett volna az a jatekmenet es abban semmit nem leptek elore (sot!)
Nem fikázás volt a célja szeritnem. Azt akarták megmutatni, hogy mennyit fejlõdõtt. Grafikailg valóban annak tûnik. Én nem tudtam kipróbálni. A nyílt terepen a fényviszonyok változását nem láttam még, abban a G3 verhetetlen volt eddig szinte.
A G4 szép karakterarcokat és egyéb apróságokat ad, de én nem esetk hasra azon, hogy milen szép az árnyék vagy a fáklya szebb...
Ez elég nagy marhaság. Mi értelme van ennek? A 2 játék között 4 év külömbség van és mint tudjuk a technika rohamosan fejlõdik. Értelmetlen volt a németektõl ez az összehasonlítás.....
Mi az, hogy milyen nyelven van írva??? Magyarul... Az Arcani Gothic 4 és az Risen nevû játékok között mi a különbség? Már volt mind2bõl demo. Melyik a jobb, mert a G4rõl itt ebben a topikban nem sok jó vélemény volt, a Risen harcrendszerét meg dicsérte itt valaki azért kérdeztem, hogy mik a vélemények, melyikkel érdemesebb játszani. MOST JOBB???
A játék DX9-et használ. WIN7 -et, ezért pedig, ebben az esetben nem a grafika miatt érdemes használni, hanem mert kicsit jobban kihasználja a több magos procikat, illetve kevesebbet fogyaszt. Meg egyébként is, ki használ még XP-t játékra
Ez a játék szebben fut DX10 alatt mint WinXp-vel? Azt tom, hogy nem támogatja a DX11-et, de van értelme a Windows 7-et izzasztani ezzel a jázékkal vagy elég a Windows XP Professional HUN edition?
* OS: Windows® XP / Vista / Windows 7 * Processzor: Intel Core I7 @ 3 GHz vagy AMD Phenom II X4 @ 3 GHz * Memória: 4 GB RAM * Videokártya: GeForce GTX 295 vagy hasonló ATI * DirectX®: DirectX 9.0c vagy nagyobb * HDD: 9 GB szabad hely a merevlemezen * Hangkártya: DirectX 8.1 kompatibilis hangkártya
Nekem nagyon tetszett a game,és most olvastam,hogy magyarul fog megjelenni,szerintem megveszem eredetibe. Full grafikával ment a gépemen,pedig nem mai darab már.
Valaki még korábban írta, hogy a párbeszédek elég gyengére sikeredtek(mármint a "színészi" munka alatta). Ezzel sajnos egyet kell értenem, legalábbis a demó alapján. Mindenki hihetetlenül túljátszza a szerepét, és egyáltalán nem érzõdik természetesnek az egész.
Láttam, és örültem is ezeknek, de ezek valóban csak hangulati elemek, visszautalások, az általam hiányolt feature-ök viszont kõkemény játékmenetet jelentenek.
Magamat idézve:
"Eddig az NPC-k lereagálták a cselekedeteinket, nem díjazták, ha fegyvert rántottunk, ha bemászkáltunk a házukba, ha megloptuk õket, egyáltalán bárkit meg lehetett támadni, most csak azt, akit meg is kell. Továbbá kivették az úszást, láthatatlan falak fognak fel, ha olyan helyre mennél, ahová a fejlesztõk szerint nem kéne, ennek megfelelõen eddig még sehol nem volt lehetõség alternatív megoldásra. A G2 elején a városba be lehetett jutni vagy négyféleképp (már a NotR-t alapul véve, az alapjátékban talán csak háromféleképp...), itt pedig az utolsó parasztnak sem tudunk mondani semmit, mert jön a szkript, és nem enged tovább.
A tõmondatos überprimitív, klisékkel operáló párbeszédekrõl már nem is beszélek, ha legalább egy kis minõséget és filmszerûséget is kapok a butításért cserébe, talán elnézõbb lennék. És eddig questekbõl is csak a szokásos menj ide, azt gyakd le szintûekkel találkoztam.
A karakterfejlesztés soha nem volt mély a szériában, de a tanítók szükségessége adott neki egy egyedi ízt, most ezt lecserélték egy uncsi, sablonos skill "tree"-re."
Na mindegy, biztos be fogom fejezni ettõl függetlenül is a demót, és talán valamikor 500-1000 Ft környékén a teljesnek is adok egy esélyt, de addig inkább hanyagolom.
Nekem az bajom vele a demó alapján (aminek még nem értem végére, de van, ami anélkül is nyilvánvalóan látszik), hogy ez nem más, mint a Gothic, hanem kevesebb. A váz változatlan, de az azt a posványból kiemelõ feature-ök - melyekkel annak idején bizonyos szempontból az egész mûfajt beelõzték - hiányoznak.
Egyszerûen agyon lett butítva, de több ugyanakkor az eddig látottak alapján nem lett semmivel, márpedig valamit illene már mutatni az elején is, olyan mélynek pedig nem tûnik a játék, hogy - amennyiben a harcot vesszük példának, és némileg rosszmájúak vagyunk - 100 óra után is új taktikákat fedezzen fel benne az ember, az odacsapás-elgurulás szuperfegyveren kívül...
Végigtoltam a demot, és hát... néhány dolog jó, néhány nem. Nekem a harcrendszerrel nincs bajom, klikkelgetõs, de egész jó. A mágiarendszer vicc, a lightning OP(minden ellenséget kivégzel lightning->ütés->repeat comboval). A játék üres és élettelen. A karakterek éppen elvannak a faluban, de hangulata nincs. Az õzeknél szinte láttam, hogy milyen mesterséges precizitással vannak elhelyezve... Egyáltalán nem éreztem azt, hogy az ott egy õzcsorda. Állatok nem igen vannak, ami van, azoknál ugyanaz mint az õzeknél, látszik hogy fontos feladatuk van, azért vannak ott. Ezt én egyik Gothicban sem éreztem eddig.
A grafika szép, a modellek szépek, a lipsync pocsék, a nõi arcok nemkülönben.
A játék egyébként nekem minden negatívuma ellenére vevõs lesz: a sztorira kíváncsi vagyok, és majd nem keresem benne az eddigi Gothic elemeket.
Huh, akkor jó idõszak elé nézünk, mert valamikor akkortájt jön a Fallout new vegas is. :) Alig várom.
Sejtem mire gondolsz de akkor rosszul fogalmaztál mert a graf technikai értelemben teljesen rendbe van.
Te valszeg a hangulati és játékbeli elemeket érzed üresnek.
Legföképp te a gothicos ficsöröket keresed a játékban de ilyet nem nagyon fogsz találni. Minden hsz-edben benne van hogy bezzeg a G3-ban, de ennek a játéknak gyakorlatilag semmi köze a gothichoz ezért irtam hogy oriási hiba volt belevenni a cimbe a gothic nevet mert az olyan fanok mint te félreértik, és azt hiszik ez egy következö rész.
Talán több örömed lenne a játékban ha csak ugy néznéd mint én hogy ez csak egy akció-rpg és nem várnál töle semmi megváltót.
Graf nagyon okes, de hianyoznak a hangulatteremto latvanyelemek, es a zene, ezt mar emlitettem, es emiatt nem is jon a gothic erzes, a Risen eseteben hiaba volt mas a cime annyira gothic erzest hozott hogy mindenki annak tekinti meg ha nemhivatalosan is.
Nincs összhatás, mintha csak össze lenne dobálva egy halom textúra, meg azokon pár effekt. Nincs benne lélek. Egy jobb desinger kellett volna szerintem. De lehet hogy a játék élettelensége okozta ezt az érzést. ez utóbbira mondok példát, G3-ban õzcsorda rohangált a mezõn, elõlem menekültek, sikeresen bekergettem õket valamilyen ragadozó területére, ami szépen le is vadászott egyet magának. Vagy este a városokban az orkok zenélni kezdtek és táncolni. Itt meg mindenki végezte a dolgát éjjel-nappal. Nem vettem észre, hogy lenne napi rutinjuk, vagy valami.
Nem értem mi a gondod? Az összhatás (grafikáról van szó, nem tartalomról, ha nem esett volna le), simán lejön ennyibõl. Az egész játék ürességet sugároz magából, mûnek hat az egész. Ehhez nem kell látnom a teljes játékot.
Végig játszottam a demot, Ez VALAMI VICC? Az idióta irányítás és a hülye harcrendszer az ami a legnagyobb probléma. Abból áll a harc, hogy szemben megyek az ellenféllel vágok, azonnal elkezd erõset ütni, bukfenc hátra, majd W fogy meg forduljak és elõrébb menjek, (mert ugye alap hogy háttal érkezik) megint vágok... bukfenc.. stb. és ez megy újra és újra. És vmi kombó vagy hasonló? néztek a skillnél, elméletileg van vmi, de mivel egyetlen támadás gomb van, a bal egér, nem nagyon jöttek elõ. Ami a legnagyobb baromság, hogy a jobb egér gombon van 2 funkció, az evade és a védekezés, és ami súlyosbítja az egészet az hogy nem az egérrel fordul a karakter mint a G3ba, nem tudsz csak magad elé kardozni, ott kell szerencsétlenkedned a WASD-vel hogy irányba állj, ezért ha pl pajzs mögül szeretnék hátrálni nem lehet csak bukfenc van. a közelharci fegyverekkel a harc egy baromság, tiszta xbox az egész össze-vissza hadonászol... Mennyivel jobb volt a G3, volt egy kis pont a képernyõn és oda vágott ahova azt fordítottam az egérrel. Grafika nem rossz, nekem tetszik,legalább rendesen fut.
En egy nemet oldalrol toltottem le 17 percet kert de vegul kevesebb lett, es nincs virusom, az oldalt meg ugy talaltam meg hogy google-be beirtam hogy gothic4 demo :P
Ja, a letöltött G4 az elsõ gyors linkrõl - amit itt találtam - TÉNYLEG vírosos. Fasza. Most is felugrik vírus figyelmeztetés. Kibaszottul örülük, hogy a végén újra kell raknom emiatt a fos miatt a rendszeremet.
G4, rohadj meg ott ahol vagy.
Egyetértek, most így belegondolva én sem nagyon emlékszem volt-e zene a G4 demó alatt. :) Meg, ahogy éreztem nagyon kötött lesz az egész a játék, beszélgetni szinte alig van mirõl az NPc-kel, a barlangban meg gyakorlatilag lehetetlen íjászként boldogulni...
Basszus most, hogy olvastam az üzidet, én se tudom, mi volt a zene. Gothic 3-ban a zene olyan epic volt, hogy gyakran onnan tudtam, hogy megtámadtak (vaddisznó), meg olyan zenék voltak benne 1000 közül is felismerné az ember..., de mégse nyomta el soha a játékot, nem volt tolakodó, itt se4mmit nem tudok felidézni...
Van zene, csak elég halk. :) A fõcímzene egyébként kiváló, ezt már a legelsõ logo-teaser óta tudjuk. A többi meg elmegy, végülis a Dynamedion eléggé megbízható (ld. Spellforce).
Üdv. Én nemrég raktam fel és érthetõ a nagy gép9igény mivel a readme szerint nem az igazit rakták fel annó a netre. Vagy ez cska a PHysixes gépigényt takarja?
Minimum: * Windows XP/Vista/7 * Intel Core 2 Duo @ 2.8 GHz / AMD Athlon II x2 @ 2.8 GHz * 2 GB RAM * GeForce 8800 GTX
nálam a hülye options beállította majdnem maxra de én nem akartam pl dinamikus árnyékot sokat vesz le az fps-bõl és annyit nem ér. AMD Phenom X4 2.6 ghz-em van és 4 giga ramom meg Ati HD 4850 de majd meglátjuk megy e jól.
Mindkettõt preferálom. Az NWN rendszere jobban támogajta a mágiarendszert. A Rise féle modell a közelharc modellezés csúcsa eddig PC-n, de a mágiarendszer továbbra is egy vicc sajnos...
Aludtam egyet a Gothic 4 demora es rajottem mitol tunik nekem uresnek, nincs meg a hangulat. A PB sracok mesterien epitettek fel a hangulatot a zenevel az elhagyatott romos kastelyokkal, helyszinekkel, mindenhonnan aradta regmult hangulata es a zene ezt csak felfokozta a tortenet tovabb gombolyitotta. Mondjuk ez egy demo, valoszinuleg korai volt lefejezni, annyit viszont hianyolok hogy a zene mintha nem is lett volna, egyszeruen nem emlekszem hogy volt zene, es a helyszin nagyon is rendben volt semmi elhanyagolt rom, elfeledett csata helyszin vagy ilyesmi, lehet ez a falu a jatekban afele betanito palya lessz csak es az igazi jatek majd akkor kezdodik amikor elutazik a fohos a szigetrol. Nekem attol meg bejon es meg fogom szerezni, mert van benne potencial, csak nem gothic-nak tekintem hanem valami ujnak, masnak.
Ezért csodálkoztam, hogy éppen te kötöttél bele ebbe. Bár valószínûleg az lehet nyitja, hogy szimulátorrajongóként ugyanakkor szeretnéd a fantáziád helyett vizuálisan is visszakapni az eredményt.
Ez érthetõ, de nem sok éves (pseudo) turn-based játékokat kellene hasonlítani frissebb valós idejûekhez, fõleg hogy az utóbbiak sem tûnnek még annyira reálisnak. Más a funkció a kettõnél, te az egyiket preferálod, más a másikat, de általánosságban a real-time rendszerek a kevésbé mélyek. De ezt aligha kell neked magyarázni.
Viccelsz? Ez nem a valósághûségrõl szól, hanem a stilizáltságról, annak minden RPG-kedvelõ számára nyilvánvalónak kell lennie, hogy azt nem egy az egyben úgy kell elképzelni. A lényeg a rendszer mélysége, és amíg az jól magyarázza a kapott eredményt, addig bizony inkább az a valósághû.
Meg lehet nézni egy Jagged Alliance 2-t (szerintem nem RPG, de elég komoly RPG-elemek vannak benne), hihetetlen összetett, mégis élvezetes a körökre osztott harc benne.
Még egyszer: téged a stilizáltság zavar, szóval nem kéne keverni a szezont a fazonnal.
Javíts ki ha tévedek, de látva a gyalázatos kritikákat és rajongói visszajelzéseket nem azt mondták, hogy felejtsük el ami ott történt vak vágány volt(a sztoriba persze már muszáj volt beleírni de csak említés szintjén). Amúgy igazad van a játéktörténelem egyik legnagyobb failje volt az a "nem nevezem nevén borzalom" kiadása amit valami mezítlábas indiai stúdióval készítettek.
Hát szerintem a Witcherre sem hasonlít. :) Annak megint csak egyedi harcrendszere volt, ami - szerintem - igazán csak hard fokozaton és madártávlatból volt élvezhetõ, persze embere válogatja.
witcher 2, dragon age 2 (habár az szintén gyalázat mit csinálnak belõle)
risen 2 nem is tudtam hog ykészül.
Tes V csak pletyka, habár azokis jobban tennék ha példát vennének a mod közösségrõl és az új rész ennek fényében közelítenék meg mert Oblivion is csak egy mézesmézas konzolra butított parasztvakítás volt
Hoppá igazad van most ugrott be összekevertem a witcher harcrendszerével abban volt a kombózás sorry. Ez viszont semmiben nem változtat azon, hogy mindenki kicsit magas elvárásokkal fordul a játékhoz. Tudom a név kötelez én is hc gothic fan vagyok(a fallout 2 mellett az egyetlen szerepjáték amit sokszor sokszor végigvittem), de már a kezdetektõl tudtuk, hogy nem a piranha csinálja. Innentõl kezdve nem értem,hogy miért várja mindenki a régi gothic hangulatot. Minden fejlesztõnek van egy kézjegye ami csak rá jellemzõ és ezt benne hagyja a játékaiban. Most ez kb olyan mintha a következõ starcraftot az EA valamelyik stúdiója készítené. Lehetne az akármilyen szuper a blizzard hangulat hiányozna belõle. Az a gothic amit mi ismertünk és szerettünk örökre elveszett és max akkor jönne vissza ha a gothic ötödik részét megint a piranhák készítenék(erre az esély terminátorosan zéró pont zéró). Viszont amikor találkoztam Diegoval annak ellenére, hogy sosem volt a kedvenc npcm hihetetlen nosztalgia fogott el. És ez az ami miatt várom. Kíváncsi vagyok a story alakulására, a karakterek sorsára és, hogy mi a fészkes fekete halál támadta meg a namelest :) Egyenlõre összességében a Risen egyértelmûen jobb, de én ettõl függetlenül várom ezt is
Kicsit jobban belegondolva (ülepedtek a dolgok), ez inkább Hack & Slash, mintsem RPG. Aki szereti azt a mûfajt annak jó lehet, a Gothic név itt csak marketing szerepet tölt be. Azért kicsit böki az oldalam, hogy átvettek jó pár karaktert pl. Diego. Tulajdonképpen nem is hiszem, hogy szükség lesz arra, hogy ez töltsön be bármilyen árt is, ahogy írtátok: Fallout new vegas, Tow worlds 2,Nehrim (épp most nyomom ezt is); risen 2 (bár ez esélyes, hogy csak jövõ év végén jön ki); Állítólag az Új TeS is készül, szóval nem lesz itt RPG hiány a következõ 2 évben.
Én semmit nem vártam tõle ileltve a videók alapján pont hoyg erre számítottam így effektíve nem ért/ér csalódás. Ez nem gothic csak egy lélektelen kópia,és ahogy mondod: ínséges idõkre jólesz egy egy rövidebb sessionre. De szerencsére fallout new vegas, two worlds 2, és Nehrim ( oblivion), nem kell, hogy ez töltse be az RPG ûrt.
Hát nem vagyok lenyûgözve. Bugok azok vannak, legalább a feeling megvan :) Fõleg a nyílvesszõk bugzódnak, lebegnek fekve a lebegõben. A harc nem nagy eresztés, köze nincs a gothic vagy a Risen rendszeréhez. Csak csapkodni kell hardon, meg félre ugrani. Az íjászat jó, de semmi extra. A párbeszédek nem túl bonyolultak, sok mindenrõl nem lehet beszélgetni, de ez talán a demo velejárója (bár kétlem). A karakter mozgása, mozdulatai nevetségesek árkádos, fõleg ez az oldalra vetõdés. Pozitívum, hogy a sok segítséget ki lehet kapcsolni, minimap, healthbar, stb. Grafika nem rossz, de az összhang valahogy nem az igazi nyoma sincs például a Risen hangulatának, egy jobb lead desinger nem ártott volna. Kicsit üresnek éreztem (nem szó szerint, hanem olyan mûnek hatott az egész). Lehet, hogy sok minden változni fog a teljesig (kizártnak tartom, mindjárt itt a megjelenés), eddig csak egy közepeske RPG-nek tûnik szegénykém, amolyan B kategóriás próbálkozás. De ínséges idõkre talán jó lesz. Amúgy nem ártana olyan ellenfél, ami elõl nem lehet simán elrohanni. :D Ja, követnek egy darabig, de ha elérsz egy "safe pontot", akkor megfordulnak és visszaspuriznak a helyükre. :D Például az erdõben a farkasok, loholtak utánam, mikor elértem a boszorkány kertjét hirtelen megfordultak, pedig alig karnyújtásnyira voltak tõlem. azért legbelül szerintem minden Gothic fan sejtette, hogy ha nem a PB csinálja, akkor nem lesz az igazi, errõl árulkodtak a videók is, és most a demó is. Azért a teljes kap még egy esélyt.
Én potiont nem ittam egyáltalán, a HP-m szinte végig maxon volt. Üt-üt-üt-üt-félreugrik -> minden lénynél 100%-os "taktika". Én is kipróbáltam pár skillt (pl. shield bash), de értelmetlennek találtam, mert a sima csapkodás is ugyanarra az eredményre vezetett, sõt talán még hatékonyabb is volt. Egyelõre ezt most a demó számlájára írom, hátha csak belezsúfoltak mindent válogatás nélkül, ezért lett ilyen kiegyensúlyozatlan.
A hard fokozat kiválaszthatósága simán bugnak tûnik. :)
Nem teljesen igy van, en kiprobaltam a varazstekercseket is, habar elsore nem sokat sebeztek de legalabb lehetett messzirol huzne vele, ha 3 ellenfel volt egy rakason, es a meele-t is kiprobaltam es ott bizony van skill csak hasznalni kell.A flurryt talalom kicsit tul erosnek, igy nehez kiszurni a harc heveben, hogy mikor villan a fegyver es akkor benyomni de 3 ellenfelet szejjelvertem vele 2 szempillantas alatt, az elohalott paladinokbol. A magus+paladin rakast meg a kogolemet mar vetodeses verekedos taktikaval probaltam a valtozatossag kedveert, meg azt lattam hogy az ALma fele regen poti megint tul eros, mert 2 minecrawlert vagy 3 elohalott paladint is szejjelvertem es boven kitartott a poti hatasa, hp-m nem nagyon esett le. Amit talaltam es nem tetszett az a sok grafikai glitch, haz falan keresztul kilatszik a tuz fenye, vagy neha szikla/barlangfalakon latok keresztul szokatlan kameraszogekbol vagy estefele az egbolt ilyen maszatos pixelesre valt ha nem az van a fokuszban. Mindezekkel egyutt jo kis demo abszolute nem gothic hangulat, de nagyon jo kis maszkalos gyujtogetos kalandjatek. A gothicokhoz nekem az is hozza tartozott, hogy minden bokor moge benezni, minden sziklabarlangfalat megvizsgalni hogy hol van rejtett kapcsolo, fal, csapda, itt eddig semmi ilyesmit nem talaltam, az elodokben meg igy lehetett szerezni nagyon jo cuccost, G2 -nagy fekete troll mogott a szuper poti vagy gyuru, nyaklanc ilyesmi, ez sajnos a demoban nem volt, szandekosan vegigmaszkaltam mindenfele de semmi
Elindítottam normálon (mert ott még nem lehet feljebb állítani), majd beléptem a menübe és akkor már tudtam hardra is tenni. De így belegondolva, lehet hogy ez csak a demo bugja és gyakorlatilag nem is változott a nehézség. Nem volt idõm még kipróbálni, hogy valóban van-e különbség a kettõ nehézségi fokozat között.
Hogy tudtad hardon elindítani? Nálam csak az easy-t és normalt engedte. Bár a normal olyan volt, mint más játékban a casual, ami az easy elõtt szokott lenni. :) Valószínûleg a végleges játékban nem jönnek ilyen durván a lootok, mert különben elég furcsa lenne a fejlõdés. Habár a Forsaken Godsban is lehetett istentelen durva cuccokat találni 5 perc után mindenféle ládákban.