- Ösvény felfele a Nordmari átjáróhoz Faringnál. Az egész környék fasza. Hatalmas szintkülönbségek, dús vegetáció a vár elõtti hídnál. Romok és dombos környék. + 3 Troll. :) A fõváros is látszika dombtetõrõl a kettõ között. Ez a környék messze a legszebb hely az egész játékban szerintem.
- A legkisebb település Varantban. Egyik fele nézva a szép zöldellõ túlpart, másik irányban a végtelen sivtag. Másik két irányban meg hegyek. Gyönyörû.
- Alapvetõen az eldugott helyek. Xardas tornyát sem volt egyszerû megtalálni és a mittomén milyen nevû kovácsot fent a hegyen. (Xardasnál az volt a durva, hogy a délkelet felõli oldalról talátam meg csak a feljáról, de mikor mentem vele a teleport helyhez olyan irányba vitt ki amerra addig nem is jártam, aztán hirtelen egy ismerõs helyen bukkantam ki. Normarban a köd miatt iszonyat nehéz tájékozódni.
Voltak egyes helyek ahova lehetett volna egy kis elveszett világ feelinget berakni. Ardea-tól ahogy mész Montea felé jobbra van egy hegy és benne egy zárt völgy pár romos házzal. Olyan ellenek voltak ott amibõl alig pár darab van az egész térképen. Ilyenek voltak a másik bejáratnál Nordmar fele, ott ahol orkok õrízték az átjáról a tékép nyugati felén. Arra nem nagyon jártam.
"Nehogy már oda lyukadjunk ki, hogy húúú.. jó lesz nekünkl a ghotic I mérete is, csak jó legyen a harcrendszer, meg a fejlõdés, meg a többi dolog."
Hát pedig sokan (én is) így gondolkodnak, és úgy tûnik, a Piranha Bytes is. Ezek megléte nem zárja ki azt, hogy megizzadjon a hardvered. Inkább egy kisebb, de zsúfoltabb terület, mint nagy, generált semmi.
Te most a Morrowindrõl beszélsz:) Én az elõtte való játékokról. Ott a grafikai finomásgok hiánya miatt nem nagyon lehetett újat alkotni, így a helyszínekkel, sztorival, karakterekkel tudtak foglalkozni. Én szoktam szidni a Bethesdát a még ki se jött FO3 miatt, de vanak dolgok amiket jól csinálnak. Saját franchiset hoztak létre, megmaradtak független kiadónak (Blizzard is), így nagyjából õk döntik el, hogy mikor mit adnak ki. Látható volt ez az Oblivion esetében is. Fél évet csúsztattak csak azért, hogy a játék megüssön egy szintet. Ellenben rengeteg jó cég azért zárhatta be a boltot, vagy készített elcseszett játékokat mert rossz volt a kiadója. Csak nézzük meg a Falloutot. Ott is sokminden kimaradt, de ott az Interplaynél már voltak belsõ gondok. Ezen a vonalon maradva ott van a Troika. Arcanumot mindenki ismeri. Fantasztikus játék, de lehetett volna több is, a Sierra sajnos nem engedte. Fo3-at el se nyerték, egy készülõ játékukból meg csak egy techvideó maradt. Ami szerintem még most is hangulatos és érdekes ötlet lett volna. A vampire résszel se sikerült nagyot alkotniuk. Bughalmaz lett amit csak rengeteg patch és a rajongók mentettek meg.
És végül elérkeztünk a Piranha Byteshoz. Sztorijukat mindenki ismeri. A G2 és G3 körüli kavarásokat úgyszintén. Azért a G2 NotR kapcsán senki se gondolja azt, hogy az egy kiegészítõ. Persze, marketingfogásnk jó, és pénzt is hozott a konyhára, de az egy jókora patch ami valóban kerekké teszi a G2-t. Ugye a Jowood nyakán ott volt a média által hajtott G2 vs. Morro verseny, plusz a piaci verseny, a PB-osoknak meg muszáj volt kiadniuk.
A G3 kapcsán már kezdett a nép is, mindenki örülni, hogy itt bizony megint robbantás lett, ami elmaradt. Ezt már korábban is leírtam máshol is, de itt látszik meg az, hogy milyen a kiadó. Ha G3 csúszik fél évet mint az Oblivion, lehet, hogy sokaknak sírt volna a szája, mint amannál, de egy viszonylag kiforott és pár buggal rendelkezõ játékot kapott volna a nép, amit pár patchel nagy duzzogva elfogadott volna mindenki. Így viszont jött az elkerülhetetlen bukás. Hogy ez kinek volt rossz? Elsõsorban a Jowoodnak, mert itt a PB maradt a jófiú és hoznak egy új játékot. Másodsorban és ami a legfontosabb, a játékosoknak, ugyanis a G4-et már egy teljesen másik csapat készíti. A játékaikat sokak ismerik, én nem. Nem tudom, hogy milyenek, ezért nem is nyilatkozom errõl. A fiúknak nagyon nehéz lesz. Elsõsorban kell készíteniük egy G3 kieget (marha nagy patch lesz ez is), ami egy próba lesz nekik, hogy miként viszonyulnak a világhoz. A G4 az eldönti, hogy innentõl kezdve további jó Gothic részeket kapunk-e avagy eltûnik a süllyesztõben. Bár nem ismerem a SB és a PB viszonyát, de a patchek készítése során beszéltek egymással. Szóval ha õk jó viszonyban vannak és segítenek egymásnak az nekünk is jó. én legalábbis az SB helyében némi beleszólást, segítséget kérnék a PB-tõl.
Valójában nem független sem a Bethesda, sem a Blizzard, akkor sem, ha valóban nagy szabadságot élveznek (az elõbbi tulajdonosa a ZeniMax Media Inc, az utóbbi a Vivendi Games egyik divíziója). A nagy fejlesztõcégek közül az id Software, a Valve, az Epic Games vagy a GSC a független.
Azért a G2 NotR kapcsán senki se gondolja azt, hogy az egy kiegészítõ. Persze, marketingfogásnk jó, és pénzt is hozott a konyhára, de az egy jókora patch ami valóban kerekké teszi a G2-t.
Lehet benne igazság, nem is ágálnék ellene, de sohasem fogkuk ezt megtudni. Nagyon kevés projektben valósul meg az összes tervezett feature, csak van amikor "patch" formájában sem kapjuk meg a kivágott tartalmakat. Látványos példát könnyû mondani (KotOR 2, S.T.A.L.K.E.R.), kevésbé feltûnõt viszont már nehezebb, lévén sok játékra igaz lehet. Viszont ettõl függetlenül a Gothic 2 önmagában is kiváló játék volt, és én õszintén szólva örülök, hogy végigjátszottam - párszor - a NotR nélkül, így össze tudom hasonlítani kettõt. Persze együtt jobb az összkép, bõven megüti az elsõ rész színvonalát is, egyedül az utánozhatatlan hangulatot nem sikerült 100%-ig - csak 90-ig - pótolni.
Mellesleg ha a JoWooDnak van esze, nem hagyja veszni a brandet, ez az egyik legerõsebb frencsájz, mait fel tud mutatni. Az viszont nem tetzsik, amerre kapálózni próbálnak vele, megcélozva a szélesebb amerikai - és konzolos - közönséget, voltaképpen megsértve õket azzal, hogy fogyatékosokként kezelik õket...
Ha a NotR formában jött ki volna elsõre akkor a nehézsége miatt lett volna bukás. 3 Gothic végigjátszás után elsõre olyan karaktert hoztam létra ami életképtelen volt. Tiszta mágusként a NotR játszhatatlan.
Ez sajnos jogos, és be kell vallani objektíven nézve komoly játéktechnikai és szabályrendszeri hibáról van szó. Viszont én élveztem :)
rotator: Seekerek ellen mehet az Ice Block, és már csak idézgetni kell a nyakukba. De Ice Lance-szel is foghatóak, az AI béna, egy fa vagy szikla mögül kilépkedve, közben manát töltve sérülés nélkül le lehet õket gyõzni. (Persze ha Fire Raint nyom ránk, az azonnali halál ilyenkor még, tehát érdemes ügyelni a távolságra.)
Hmm, ha megtalálom a mentett állásomat, megnézem. Sajnos Windows XP-n már nem indul el nálam a játék, de Vistán igen... nem tudom, miért. Meg egyébként is most militia végigjátszás következne, csak még meg kéne inni egy felejtõ italt elõtte, mert még túl sokra emlékszem az elõzõ végigjátszásból. :D
Igazság szerint ami gond lehet, az a manaitalok mennyisége. Az alapjátékban ugye fejezeteként véges adaggal töltõdött fel az árusok készlete, elvileg le is lehetett nullázni a világban fellelhetõ italokat, de a NotR kereskedõi szerintem végtelen mennyiséggel rendelkeznek.
Ettõl persze még problémás lehet megfelelõ készletet beszerezni. Vagy érteni kell a harchoz is, vagy el kell menni pénzes "hobbik" (zsebtolvajlás és vadászat együtt már nem rossz - gombákat nem érdemes eladni, és úgyis vissza kellene vásárolni), vagy maradnak a soft cheatek (végtelen pénz vagy a manatöltõ tárgyak). Én a varázsbotomat használtam egy idõben, ugye 20 manát adott alapból, ha viszont kifogytam, levéve magy visszavéve lett egy Ice Lance-nyi manám. Talán nem szép dolog, de könnyen meg lehet magyarázni, hogy a nagy erejû bot képes segíteni misztikus tartalékaim helyreállításában - végülis ez egy RPG. Azért egyfolytában nem csináltam, használtam az italokat is mellette, viszont arra nem voltam hajlandó, hogy naponta fél óra harcra 23 és fél óra alvás jusson - ha le is feküdtem többször, odafigyeltem, hogy reálisabb, rövidebb szunyókákat iktassak be.
Az G2 alapjátékban SOHA nem fenyehetett az veszély, hogy elfogyjanak az italok, még mágussal sem. Harcossal szó szerint hegyekben állt úgy, hogy nem is vettem szinte semmit. A NotR nehézségi szintje talán el lett túlozva.
Én egyszer kerültem abba a helyzetbe, hogy már igencsak keresgélni kellett, ha italt akartam vásárolni, persze vésztartalékom volt, és alkímiázni sem álltam neki - ráadásul az egyébként is fejezetváltás után feltöltõdtek az árusok készletei. (Mellesleg egyszer a topikjában valaki jelezte is, hogy kifogyott az italokból, és így bajba került.)
Mindesetre abban igazad van, hogy elvben elfogyaaztható, gyakorlatban viszont bõséges az italellátottság.
"Nem lesz két verzió a játékból. Pont. Kiválaszthatod a színvilágot, és ennyi. Ezt egyszer megteszed valamikor a játék során, és utána elfelejtheted. Ez csak egy opció. Semmilyen formában nem befolyásolja a történetet, vagy bármi mást."
Na ja. A lejjebbi idézetbõl valószínûleg leragadtak az elsõ mondatnál, elvégre Magyarországon a forrás minden harmadik mondatának elolvasásáa már elég a cikkíráshoz... Ezért is szoktam javasolni mértékadóbb, külföldi források felkutatását, mielõtt tényként kezeljük a népszerû magyar tematikus oldalakra kikerülõ híreket.
To better target the different North American and European audiences, there will also be some way to alter the overall graphical style. In the demo it was simply two buttons labeled Europe and North America. With the Europe button clicked the game took on more somber, darker tones.
EuroShader és AmerigoShader. :D Ez azért kissé vicces... Olyan, mintha a csúszkás beállításokat elfelejthetnénk. :) Egyébként én az rpgdot.com-ot szoktam nézegetni...
A játék teljes neve Gothic 4: Arcania lesz A történet a harmadik rész után 10 évvel késõbb veszi fel a vonalat és különbözõ északi szigeteken játszódik, melyek különbözõ klímával rendelkeznek majd A harmadik epizód hagyományait követve itt is rengeteg titkor, rejtett tárgy és helyszín vár ránk Végre bekerül a játékba a dinamikus napszakváltás. Bizonyos esetekben azonban egy varázslat segítségével leheõségünk lesz manipulálni a napszakokat Az elõzõ részbõl jól ismert NPC-k többsége ismét felbukkan, viszont komoly ráncfelvarráson esik át mindegyik Teljes DX10 támogatást kap a Gothi
Teljes DX10 támogatást kap a Gothic 4
Ez a Dx10 vajon melyik dx10 lesz a rendes vagy az nvidia által pénzelt kamu dx10??
Nem a grafika teszi a Gothiot. Mai napig megdobban a szívem, ha csak visszagondolok arra amikor elõször toltam. Az a hihetetlen szabadság amit nyújotott.
Ajaj én is visszasírom az ezelõtti 3-5 éves játékok hangulatait:( pl. Medal Of Honor + kiegek, biA 1-2, Splinter cell chaos theory, commandos strike force. de pl ezeket már nem igen volna már türelmem végigvinni... mert általában mindig feltettem mostanság õket, és letöröltem xd, egyszerûen nem tudom átélnio azokat a pillanatokat, amik akkor értek engem. ma nem igen adnak vissza hangulat és szabatozság terén, kivéve természetesen a Witchert, Crysist, CoD4, azt qrva jó volt játszani tudatlan állapotban. de most viszem másodjára tudatosan õket... már nem az igazi :D
Nekem a G2 mindik tolható marad. Állandóan ott motoszkál a fejemben, hogy fel kéne rakni. A G3-nál ez fel sem merült Screenshotokat (!) csinálni raktam fel a szép helyekerõl egy év után mielõtt eladtam.
Kívácsi vagyok lesz e belõle olyan valaha, mint a Doom 3-ból. A Doom 3 motorral megcsinálták az Doom 1 összes pályáját. Nos akkor G3 motorral a G1-G2 (+ NotR) megcsinálni. Settlers 2-bõl is volt egy feltupírozott változat.
Áááááá, leesett:D Benne van sajnos. A Gothic egyébként is magában hordozza a stílusjegyeket, amiket szerencsére eddig elnyomott a sztori, a hangulat és az irányítás. Egyébként így látatlanban a Witcherhez lehetne mostmár hasonlítani.
Végül is igazad van. Igazodjon a világ a fejleszteni nem tudó PC tulajdonosokhoz hisz azok legalább ápolnak egyfajta retro hagyományt. Tehát a cél szerinted a szinten tartás elve, ahol nem kell gondolni a többi 99%-nyi PC tulajdonos igényeire és elvárásaira.
Nekem nem elmény az, hogy egy üres területen futkorászva baszom el az idõmet
Na ezt legalább jól kezdted: NEKED!...de nem másnak
Na de miért szívná vissza, ha saját preferenciájáról beszélt még szerinted is, nem máséról? Más a véleménye, nagy kaland...
Mellesleg a túlzott elvárásokkal nem az a probléma, hogy 4 éves hardverek nem bírnák, de a mostnaniak sem. A csúcskonfigokból pedig különben sem elhe tkizárólagosan kiindulni, elvégre a játékot egy olyan piacon kell eladniuk, ahol csak a felhasználók kis hányada rendelkezik high-end masinával.
Persze legyenek igényeink, de nem árt, ha magunk is reálisan, megvalósíthatóságot mérlegelve támasztunk elvárásokat.
Miért szívnám? Ez egy FÓRUM. Elmondtam a véleményemet. A szinten tartás az lenne, ha semmit sem változtatnának a G3 kódján ami valljuk be elég egy isten csapása lett sajnos. Fejleszteni kell azt és egy hasonló grafikával megáldott jáék is sikeres lenne normális harcrendszerrel és memóriakezeléssel.
Szintén. A folytatás felvet bennem egy kérdést. Eddig az összes Gothicnak egyforma vége volt kivéve a 3-nak. Namármost ha úgy fejeztem be, hogy a semleges megoldást válásztottam és leléptem ismeretlen vidékre akkor kicsit vicces lesz, hogy mit keresek ott ahol...
Voltam a napokban a 3D Brigade-nal a hajogyari szigeten. Ök (is) modelleznek a Gothic4-hez.
Eleg faszan nez ki, amennyit lattam belöle.
Hali!
Régen voltál erre:D Jó tudni, hogy hazai emberkék is bedolgoznak a játékba, mégha csak bérmunkások is. Valamelyik fórumban már volt róla szó, vagy egy cikkben itt az sg-n, hogy rengeteg játékba bedolgoznak magyarok.
Tudsz errõl egy kicsit bõvebben is beszélni? Gondolok itt arra, hogy mit láttál ott pontosabban, esetleg beszéltél valakivel, meg egyáltalán mit takar az a modellezés. Na meg kik azok a 3D Brigade?
2009 tél a jelenlegi megjelenési dátum, hát az még jó messze van.
Forrás? Csak mert ennyibõl nem egyértelmû, tél lehet éppen január-február is, és több játék esetében is volt már rá példa, hogy a tél nem a decembert jelentette. Ugyanakkor nem tudom elképzelni, hogy olyan hamar megjelenjen.
Elõször talán egy normális G3 kieg kéne. Aztán majd lehet beszélni a 4-rõl is szerintem.
Nem ugyanaz csinálja a kettõt. A rossz pletykák szerint valami noname indiai fejlesztõcsapat ügyködik a kiegészítõn, ami a G3-as motor tuningolt verzióját használja, a G4-et viszont a nulláról fejleszti egy jókora csapattal a Spellbound.
1 milliárd emberbõl még szép, hogy akad, csak az arányok kicsit gyengék. :) Amit láttam az addonból, az eddig teljesen olyan volt, mint a G3, csak folyamatosabb, persze isten tudja, miféle konfigon futtatták.
Aki ért valamennyire angolul, annak érdemes elolvasni a kérdéseket. :) Életemben nem láttam még ilyen vicces fordítást, mintha valami lengyel-angol fordítóprogrammal készült volna. Az interjúalany válaszai már grammatikailag helyesen vannak, szegény a kérdések felét nem is értette meg, amihez az is hozzájárult, hogy sokszor eleve éktelen baromságokat kérdeztek tõle.
---------------------------------------
Miért a névcsere?
Az Arcania névvel elsõsorban az újrakezdést kívánják szimbolizálni, ugyanakkor a Gothicok szellemében készítik a játékot.
Elképzelhetõ, hogy fekete lesz a hõs?
Ezen kicsit meglepõdött az interjúalany, de elhárította a kérdést azzal, hogy majd a végén meglátjuk.
Lesznek gyerekek?
Nem valószínû, mert problémás a szerepeltetésük, és rossz hatással vannak a játék besorolására. Esetleg pár küldetésben felbukkanhatnak, de semmi komoly.
A ruha befolyásolja-e majd a mozgást (pl. teljes páncélban úszni)?
Játszanak az ötlettel, lehet, hogy az idõjárás is hatással lesz a mozgás sebességére.
A kardra hatással lesz-e a víz (rozsdásodik-e tõle)?
Nemcsak a víz, de más elemek is hathatnak majd károsan bizonyos eszközökre.
Lesznek-e dobófegyverek?
Nem várható.
Moddolás támogatva lesz-e?
Még nem tudni.
Harc közben a fókuszálás az ellenségre milyen lesz? Mint a G3-ban, vagy mint a régi részekben?
Újfajta módon lesz. Akire fókuszálsz, azt azt nagyon könnyen el lehet majd különíteni a többi ellenségtõl.
Lesznek-e "rejtõzködõ" szervezetek (mint pl. a Tolvajcéh)?
Igen, több is.
Lehet majd csalni, hazudni a játékban (a karakterrel)?
Igen, íhy is el lehet érni bizonyos célokat, a játékosra van bízva, milyen úton halad. Mindenesetre nem érdemes majd mindenkiben megbízni!
A szörnyek mozognak, vagy adott területhez kötöttek?
Fognak mászkálni, elõfordulhat, hogy egy addig csendes, békés tájon egyszer csak megjelennek.
A hullák szétfoszlanak vagy eltûnnek?
Mivel a foszláshoz évek kellenének, és nem lenne jó, ha mindenhol bomladozó tetemekkel lenne tele a játék egy idõ után, ezért simán el fognak tûnni egy idõ után.
najó... G3 kiegészítõ és G4 asszem lehúzva a WC-n. már csak a Risen-ben reménykedek.
hát, ez hosszú. ma újra kezdtem a G1-et. ill. letöltöm a G2+adont (amúgy megvan eredetiben az összes rész, csak a G2 erdeti nem mûködik a gépemen) a lényeg az, hogy a valami miatt nem tetszik... már csak az sem hogy valahol azt olvastam hogy Oblivionhoz hasonló fejlõdési rendszer lesz... és leamortizálódik a fegyver használattal, meg ilyesmi... ez nem Gothic.
de bezzeg a Risen... az nem... az marad eddigiek alapján csúcskirálynak.
én személy szerint utálom ha egy játék túl élethû.