Ott a grafikai finomásgok hiánya miatt nem nagyon lehetett újat alkotni, így a helyszínekkel, sztorival, karakterekkel tudtak foglalkozni.
Én szoktam szidni a Bethesdát a még ki se jött FO3 miatt, de vanak dolgok amiket jól csinálnak.
Saját franchiset hoztak létre, megmaradtak független kiadónak (Blizzard is), így nagyjából õk döntik el, hogy mikor mit adnak ki.
Látható volt ez az Oblivion esetében is. Fél évet csúsztattak csak azért, hogy a játék megüssön egy szintet.
Ellenben rengeteg jó cég azért zárhatta be a boltot, vagy készített elcseszett játékokat mert rossz volt a kiadója.
Csak nézzük meg a Falloutot. Ott is sokminden kimaradt, de ott az Interplaynél már voltak belsõ gondok. Ezen a vonalon maradva ott van a Troika. Arcanumot mindenki ismeri. Fantasztikus játék, de lehetett volna több is, a Sierra sajnos nem engedte. Fo3-at el se nyerték, egy készülõ játékukból meg csak egy techvideó maradt. Ami szerintem még most is hangulatos és érdekes ötlet lett volna. A vampire résszel se sikerült nagyot alkotniuk. Bughalmaz lett amit csak rengeteg patch és a rajongók mentettek meg.
És végül elérkeztünk a Piranha Byteshoz. Sztorijukat mindenki ismeri. A G2 és G3 körüli kavarásokat úgyszintén.
Azért a G2 NotR kapcsán senki se gondolja azt, hogy az egy kiegészítõ. Persze, marketingfogásnk jó, és pénzt is hozott a konyhára, de az egy jókora patch ami valóban kerekké teszi a G2-t. Ugye a Jowood nyakán ott volt a média által hajtott G2 vs. Morro verseny, plusz a piaci verseny, a PB-osoknak meg muszáj volt kiadniuk.
A G3 kapcsán már kezdett a nép is, mindenki örülni, hogy itt bizony megint robbantás lett, ami elmaradt. Ezt már korábban is leírtam máshol is, de itt látszik meg az, hogy milyen a kiadó. Ha G3 csúszik fél évet mint az Oblivion, lehet, hogy sokaknak sírt volna a szája, mint amannál, de egy viszonylag kiforott és pár buggal rendelkezõ játékot kapott volna a nép, amit pár patchel nagy duzzogva elfogadott volna mindenki. Így viszont jött az elkerülhetetlen bukás. Hogy ez kinek volt rossz? Elsõsorban a Jowoodnak, mert itt a PB maradt a jófiú és hoznak egy új játékot. Másodsorban és ami a legfontosabb, a játékosoknak, ugyanis a G4-et már egy teljesen másik csapat készíti. A játékaikat sokak ismerik, én nem. Nem tudom, hogy milyenek, ezért nem is nyilatkozom errõl.
A fiúknak nagyon nehéz lesz. Elsõsorban kell készíteniük egy G3 kieget (marha nagy patch lesz ez is), ami egy próba lesz nekik, hogy miként viszonyulnak a világhoz.
A G4 az eldönti, hogy innentõl kezdve további jó Gothic részeket kapunk-e avagy eltûnik a süllyesztõben.
Bár nem ismerem a SB és a PB viszonyát, de a patchek készítése során beszéltek egymással. Szóval ha õk jó viszonyban vannak és segítenek egymásnak az nekünk is jó. én legalábbis az SB helyében némi beleszólást, segítséget kérnék a PB-tõl.