Én nagyon szeretem az internetes reklámokat. Mert ugye, más médiumokban nem lehet letiltani õket :)
Akiket kicsit is zavar a netes reklám, az egyszerûen letölt egy jó addont, mint az elõbb említett Adblock nevû egyszerû de nagyszerû eszköz, és hatásosan letiltja az összeset. Sajnos már találkoztam olyannal is, amit még ez a progi sem tudott letiltani - ilyenkor a probléma a gépen keresendõ, a spybot lefuttatása után nem jelent meg a hirdetés.
Egyébként sajnos igenis sokan vannak, akiket reklámokkal könnyen befolyásolni lehet, különben nem lenne minden médium teletömve ezzel a sok szeméttel.
Szerinted a képlinkek milyen formátumban vannak? Nem egyszerûbb egy Adblock Plus és bejelölsz egy szervert, ahonnan folyamatosan frissülõ listát kapsz és ezen felül még azt blokkolsz le mellette, amit akarsz?
A Firefox használók figyelmébe ajánlom a Flashblock nevû kiegészítõt. Sokkal gyorsabb a netezés, a flesses dolgokat le sem tölti a böngészõ, csak egy kis gombbal elindítva látod õket, mondjuk a flesses weboldalaknál, vagy a flesses videóknál ugye muszáj. De pl. az index fõoldalon 8db! flesses reklámszutykot blokkol. Kellene ilyesmi gif-re is. Arra sajna nem találtam még.
MAC address ?? Hisz ezt, ha router mögött vagy még a szolgáltatód se látja !! A cél szerver meg abszolút nem ! Az IP csomagokban, van egy cél ip, és egy forrás ip, ez tiszta, itt mindkét fél lát mindent, meg a közbensõk is. (akár UDP, akár TCP, akár más utazik rajta) Az IP csomagokban van még cél MAC és forrás MAC is, csakhogy ez minden egy routoláskor fordul ! Mindíg az elõzõ router MAC címe kerül a forrás helyére,cél MAC cím viszont a vele egy hálózatban lévõ általában átjáró, kivéve a célhálózatban, ott a célszerver MAC címe lesz.
"cookie-k nélkül is lehet beléptetõrendszert csinálni"
Ez érdekelne, hogy hogyan és hogy miért nem terjedt el.
találkoztam már olyan reklámmal, amit nem lehetett bezárni. a célzott reklámok mûködése tényleg egyénfüggõ - mint ahogy az egész ipar. egyet azonban nem értek : az emporn célzott hirdetéseinek mi értelme van? cookie-k nélkül is lehet beléptetõrendszert csinálni, de mac-addressen alapuló session-kezelõrõl még nem hallottam... (php - ami igen gyakori)
"Igazándiból nem is értem, hogy ki a "reklámipar" célközönsége. :)"
Leginkább az amerikaiak azon része, akik egész nap a TV elõtt zabálják a chipset és nézik a Jerry Springer show és Oprah-t. Van belõlük sok...
"Hat, ha a cookie-kat sem engedelyezed, meg a cimed is sokszor valtozik, akkor nem nagyon tudnak (szerintem)."
Általában az ember nem váltogatja még a dinamikus címét sem 10 percenként, meg ott van még a MAC address és a többi. Ha a cookie-kat nem engedélyezed, akkor sehova nem tudsz bejelentkezni, maximum böngészni, szóval nem a legjobb megoldás. Addig nincs gond, amíg lehet blokkolni anélkül, hogy nagy üres összehúzhatatlan frame-eket hagy maga után.
Nekem a Doubleclick programot naponta törli a vírusírtóm magától.
Hat, ha a cookie-kat sem engedelyezed, meg a cimed is sokszor valtozik, akkor nem nagyon tudnak (szerintem).
Én arra lennék kiváncsi, hogy ha dinamikus ip cimet használ valaki, akkor mi alapján tudják azonositani?
Meg sem veszem a reklámozott cuccokat.:) A reklámújságok sorsa általában a zöldségtisztítás alátétje, klotyópapírnek ugye ma már nem túl trendi. A postafiókokba érkezõket nézetlenül kukázom, a tévéraklám pedig arra jó, hogy gyorsan elkapcsolj arról a csatornáról. Igazándiból nem is értem, hogy ki a "reklámipar" célközönsége. :)
A sok kéretlen szar reklám helyett inkább egy adatbank kellene, amiben a felmerült szükségleteinkre a megoldást megkereshetjük!
Nagyon tele van a t0k0m azzal, hogy amire nincs szükségem, azt garmadával tolják a pofámba, amire meg szükségem lenne, azt nem találom.