kiderült, hogy azok, akik ámokfutottak, elõtte mind egeret használtak.
a magyar iskolarendszer tényleg szar.
na nem az iskolák. azok jók, gimik, meg egyetemek..
a rendszer szar, amit odeftn döntenek. adók, fizetések, követelmények, a rendszer.
Az egyetlen játék ami igazán kézséget fejleszt talán a hardcore repszimek. Jött már pár fiatal akit tanítgattam az alapokra és volt kettõ akik bevalottan elég nagy FPS fanok voltak, de képtelenek voltak egyszerre CSAK annyira figyelni, hogy én merre vagyok, õk mennyivel repülnek és összevissza csak egy mûszert figyelni és kezelni. Elõre bejelentett manõvereket végeztem, mindig közöltem hogy éppen hol vagyok, de így sem ment nekik. Hát ennyit a figyelem fejlesztésérõl FPS által, nem is láttam egyiket sem azóta... Én kb. 10 éve játszok különbözõ repszimekkel és azért nekem is kellett pár év a megszokáshoz.
Hát ez így önmagában nem igaz, inkább azt mondanám, hogy nagyon nagyok az eltérések. ÉN nagyon jó képzést kaptam a gimiben és a BME sem egy "szar" hely ahova járok már egy jó ideje (6 éve).
Sztem full igaz amit írtál. Röviden, tömören, a magyar iskolarendszer egy szar.
Bár énis most re-érettségizek, most már emelt szinten, bár rájöttem, hogy nem kellett volna, jó volt az a középszint is, hiszen emelt szinten ha valamit máshogy csinálsz az rossz, csak és kizárólag úgy jó ahogy leírta az az idióta aki összeállította a feladatsort. Hülye voltam, azt hittem valami jó is lehet ebben a szar oktatási rendszerben, de nem.
Vissza erre a "nem fejlesztenek a játékok" dologra, szerintem képesek fejleszteni, csak a mindennapi életben ezeket a képességeket nem használjuk. Én pl. kb. 2 évig StarCraftal, majd 3 évig taktikai FPS-el játszottam számítógépen (ennek kb. 2-3 éve), azóta AirSoftozom, és talán egyedüli hasznát AirSoftozás közben érzem, hiszen nagyjából eltudom képzelni hogy honnan támadhátnak, és nagyjából tudom honnan várhatok támadást és nagyjából mekkora tûzerõtõl. Tudom, hogy mik azok a helyek mikor körülnézek amik jó fedezékek lehetnek számukra, és eltudom képzelni hogy én mit csinálnék ha ott lennék.... Persze ezek a képességek elõtte is megvoltak, de ezeknek az átgondolását szerintem gyorsítják (gyakorlatilag rutint csináltak belõle)... Persze közel nem azt mondom, hogy aki játszik az majd jobban lõ (átlalában pont rosszabbul), aki sokat játszik az fáradhatatlan lesz, ez meg fõképp nem igaz, hiszen a számítógépes játszás mellett elengedhetetlen az esti futás, biciklizés, stb... Ezek kellenek... Viszont ezzel csak azt akarom mondani, hogy igen is léteznek olyan helyzetek ahol ezeket a "nem hagyományos" ismereteket alkalmazni lehet...
De arra figyeljetek, hogy nem lineariítás mellett kell gondolkodni az ismeretszerzés terén: semmi sem azt fejleszti amirõl szól... Aki NFS-el jtászik nem lesz jobb vezetõ, aki FPS-el nem fog jól lõni, aki MMORPG-vel az nem lesz bátrabb, aki RTS-el az megint nem lesz intelligensebb és jobb problémamegoldó. (pl. MMORPG fejleszthet kitartást vagy valami ilyesmit, FPS taktikai érzéket a tájjal kapcsolatban, stb...)
Na az este már kicsit illuminált állapotban voltam amikor a két kommentet írtam, de akkor mostmár józan hangnemben is igyekszem válaszolni neked.:) Egyrészrõl a cikk amibõl idéztem az 2002es volt, szóval nem mai darab, és mivel nem vagyok vadászpilóta ezért nyilván nem tudom hogy az az 1-2gomb pontosan mire szolgált, akár lehet fegyverélesítõ vagy valami hasonló gomb is ami a szimulátorban nem szükséges, mert mondjuk csak fel-le szállást gyakorolnak vele. Amúgy meg pont most láttam oldalt egy másik cikket itt az sg-n ezzel kapcsolatban, nézd meg: http://www.sg.hu/cikkek/52595/repuloszimulatoron_dolgozik_a_raf
Na vagyél vissza a stílusból, mert virtuálisan pofánverlek. Jó nem PC-rõl van szó, de így még nagyobb baromság amit írtál. Egy valódi katonai szimuálátor nem térhet el az eredetitõl SEMMIBEN, hiszen mi értelme lenne akkor? Szóval ez az 1-2 gombos eltérés is marhaság a javából.
"Másrészrõl az intelligencia és a mûveltség nem magától alakul ki idõvel az emberekben, gondolkodni is meg kell tanulni valamikor, az iskolarendszer célja hogy rávezesse a gyerekeket arra hogy hogyan használják az agyukat és közben a korunkhoz kapcsolódó alapismereteket is a fejükbe verje."
Amennyiben így van, akkor miért van az, hogy programozás órán a tanárok többsége bedaráltatja az anyagot, és csak azt fogadja el, hiába van neked jobb megoldásod, vagy miért kell matek órán pontosan az a képlet alapján levezetni a dolgot, amit a tanár mond, ahelyett ami neked szimpatikus? Nem igaz, hogy az iskola gondolkodni tanít meg. Annyira tanít, hogy az életben mindig lesz felettem egy pár nagyhatalmú p*cs akinek ki leszek szolgáltatva.
cateran: csakhogy ez a felállás szerintem teljes mértékben felesleges. Jobban szét kellene bontani a iskolarendszert, és német minta alapján inkább szakosodásra kellene ránevelni az embereket, és ezt több lépcsõben, hogy a felesleges dolgoktol folyamatosan metnesítsük.
Na jo, hagyjuk, valószinûleg csak az érettségi hozza ki belõlem a tömény iskolaundort...
Próbáltatok már 16 embert (gyerek, felnõtt vegyesen) egy elõre kitalált koreográfia szerint irányítani négyszer 30 percben? Közben tartani a fegyelmet, ne kóricáljon el, tartsa a pozícióját, ne üvöltse tele az étert, és ha mindezek ellenére van olyan böszme, hogy elkúrja, akkor ezt olyanmód a tudtára adni, hogy megértse, de másnap is visszajöjjön. Aztán akkor ott a felkészítés, dögunalmas szárazgyakok, formációk, kezdések gyakorlása, és a vereség utáni morálromlás megakadályozása. Ez egy csapatjáték... számíttógépes. És vannak olyan pillanatok, amikor komolyan hiányzik egy könyv ahol le van írva hogy most akkor mi legyen? Meddig mehetek el? Hogyan fegyelmezzek... és akkor én nem is vagyok még egy olyan karizmatikus alkat...
az.. játék...
Attól hogy valamilyen tudásból nincsen közvetlen hasznod az még nem lesz emiatt "fölösleges" tudás.
A XXI században elvárható egy nyugati embertõl egy bizonyos szintû általános mûveltség, hogy ne úgy használja a környezete tárgyait hogy közben fogalma sincs arról hogy mi miért mûködik pl gyufa->kémia, minden ami a konnektoról mûködik->fizika stb stb
Másrészrõl az intelligencia és a mûveltség nem magától alakul ki idõvel az emberekben, gondolkodni is meg kell tanulni valamikor, az iskolarendszer célja hogy rávezesse a gyerekeket arra hogy hogyan használják az agyukat és közben a korunkhoz kapcsolódó alapismereteket is a fejükbe verje.
Negatív példának mondhatnám a cigányság nagy részét, kb ez történne a magyar lakossággal is ha az iskolákban tényleg csak azt tanítanák ami ténylegesen nélkülözhetetlen a hétköznapi élethez, mûveletlen buta zombi lenne mindenki, csak vegetálnának és fogalmuk sem lenne arról hogy mi történik körülöttük...
Fallout2
kb ennek a játéknak köszönhetem hogy ma tudok angolul (kell is a melómhoz), ha ez nem lett volna akkor ma én is csak azt a tábort erõsíteném amelyik "ja igen tanultam, de már nem emlékszem..."
Persze ez nem készségfejlesztéses hatás volt de akkor is közvetlen hasznom származik belõle.
Az fps-ek szem-kéz koordináció erõsítõ hatásáról meg elsõkézbõl van tapasztalatom szal ennek az ellenkezõjérõl hiába is gyõzködne bárki is.
nem az életkormegjelõlés vonzza az embert, hanem a fasza játékokra nyomnak magas életkorjelölést. Kifergatják a dolgokat, mert úgy érdekesebben hat :/
Beleolvasgattam az üzenetekbe, fõleg az elsõkbe, meg utolsókba.
Nekem az a véleményem, hogy ha a gyerekkel nem foglalkoznak a szülõk (nem viszik sportolni, nem játszanak vele mással, csak vesznek neki számítógépet aztán lövöldözzön amennyit akar, aztán tanuljon), akkor vszínûleg nem fog felállni a géptõl. Ez mondjuk függ a társaságtól is késõbbiekben, mert ha vannak jó haverjai akik mennek pl. bicajozni, akkor rájön, hogy gép elõtt ülni egész nap nem jó.
Mint minden játéknak, vannak pozitív hatásai a számítógépes játékoknak. Ha mondjuk úszik valaki, és hazamegy, játszik 1-2 órát fps-ekkel, akkor biztos hasznos, meg kikapcsolódás is. De aki suli után hazarohan, hogy WoW -ozzon és egész délután bent ül a gép elõtt (anyja nem is törõdik vele, elvan az, csak tanuljon, hogy ne bukjon meg - bár már valahol evvel se törõdnek), az nem fog fejlõdni!!
Egyébként úgy láttam nem volt szó itt az egyik legnépszerûbb játékról, amivel tudtommal a legtöbben játszanak, és legtöbbet: WoW
Szerintetek fejleszt valamit? (talán reflexet, vagy döntéshozo képességet?). Mert sztem az ég világon semmit!!!
De gépen kívül is rengeteg játék van, ami szerintem jobban fejleszti egy gyereknek a képességeit, mint egérrel lövöldözni másokra. Célba lövés, nyilazás, stb.?
Nah mind1...
A cikk szerintem meg hülyeség. az egész korhatár jelzést senki nem veszi figyelembe, fõleg játékoknál. Ha lát egy 10 éves egy videót a doom 3-ból, és tetszik neki, akkor ha van lehetõsége, játszani fog vele. Fogalma sincs a korhatár jelzésekrõl... Ellenkezõ hatást sztem nem vált ki, nekem legalábbis sose volt olyan kényszerem, hogy olyan ha 18-as karika van filmnél, akkor megnézzem. (ha tetszik trailer alapján, akkor megnézem, ha nem akkor nem... tök mind1 hogy mi a korhatár jelzés).
Mivel senkinek sincs születésekor a homlokára írva,hogy mi lesz belõle ezért az iskolákban elöszõr az alapvetõ dolgokat tanulja meg,majd egyre jobban specializálodva tanul még többet (mármint attól függõen mennyire képes "jól" tanulni") és foglalja el helyét a társadalomban. Ha azonban valami oknál fogva kénytelen váltani és másik "szakmát" tanulni,akkor hirtelen milyen jól jöhetnek az eddig feleslegesnek tûnõ dolgok! Tehát alapból valóban semmi hasznát nem látod,de elõfordulhat olyan szituáció,hogy jobban jön,mint hogy hány credit a tank a C&C-ben....
Azért sok laikus hozzászólás van itt meg kell hagyni.
A számítógépes játékoknak valóban van pozitív hatásuk. Fejlesztik az információfeldolgozó képességet, néha konkrét dolgot is megtanítanak, de akár a szociális fejlõdésben is segíthetnek.
A dolog lényegi pontja a segítés. Ha nincs valóságbeli alapja valami képességnek, akkor nem fog hasznosulni. Például megtörténhet a közösségi élet szempontjából olyan pozitív dolgok, minthogy mondjuk egy szerveren kialakul egy jó társaság és utána azok elmennek közösen kirándulni vagy sörözni vagy bármi mást csinálni közösen. De ennek az az alapja, hogy a gémer eleve rendelkezik valós szociális képességekkel, tudja hogy viselkedjen társaságban, föleg idegenek között stb. Ha ez nincs meg, akkor nem fognak összeülni sörözni, hanem aberált állatok lesznek, akik zavarba jönnek ha találkoznak egy idegennel. Arról nem is beszélve, hogy ha meglátja hogy a szomszéd Zsuzsika milyen "nagy" már, akkor max veri rá otthon, de nemhogy nem mer odamenni, hanem eszébe se fog jutni, hogy oda lehetne menni hozzá és együtt "mulatni" az idõt.
Ha csak játszol, de nincs mellette normállis valódi életed, akkor a negatívumok fognak elõjönni. Mert lehet hogy egy adott képeséged fejlõdik, de mellette a szóbeli kommunikáicó képességed csökken, fizikai képességed csak annyira lesz elég, hogy kiérj a konyhába a kóláért, de közben kétszer meg kell pihenned. Elmaradnak a megelelõ valós szociális élmények is.
Mivel a gyerek még csak tanul, ezért nagyrészt azon fog múlni, hogy milyen a családi környezet. Egészséges családi környezetben negatívumok nem nagyon jelentkeznek, de pozitívumok jelentkezhetnek. Eleve nem fogsz éjjel nappal csak játszani, mert nem lesz rá annyira igényed. Rossz családban meg sok mindent ronthat a játék. Fõleg ha éjjkel nappal azt nyomod, mert jobb mint a szülõk veszekedését hallani.
/off
Ezesetben fejtsd már ki nekem drága szivem, hogy mi a jó b*s francot fogok én késõbb építkezni az integrálásra, a logaritmusszámításra, a verselemzésekre, arra a megtanult 3 mázsa versre, arra hogy kémiából 2 mázsa anyag reakcióegyenletét bevágtuk, vagy éppen arra, hogy álltalános iskolában technikán túrhattuk a földet, mondván, hogy megtanítanak minket növényttermeszteni. (Paraszt schúl rulez)
Belemagyarázással mindegyikre építeni fogsz persze, de tedd a kezed a szivedre, és úgy õszintén: szerinted egy átlag ember ezek közül használja valaha valamelyiket? Matekbol az 5 alapmuveletet, irodalombol esetleg ha menõzni akar, hogy mire emlékszik, kémiára kompletten nem, fizikára azért még fogjuk rá, nyelvre csak azok akik használják. Magyarán az a nagy igazság, hogy vannak itt ám felesleges dolgok...
/on
Bárki megmondhatja, hogy a tiltott gyümölcs édesebb. De én is sokat GTA-ztam, CS-ztem, és nem híztam el, nem lettek jobbak a reflekszeim, és nem is öltem még meg senkit.
Így van terepgyakorlat nem éles bevetés, és kétségtelenül többet ér mint bármilyen gép elõtt eltöltött szimuláció.
Az azért jó lenne ha értelmeznéd is hogy mit olvasol, és elmondanád ki és mikor írt bármit is légi harcról a kommentemben te szerencsétlen....köszi
Neked meg nem ártana tisztában lenni azzal a csekélységgel,hogy a terepgyakorlat nem éles bevetést jelent...utána durroghatsz te szerencsétlen:P
Amúgy meg szimulációval általában a le-,felszállást,légi utántöltést gyakorolják, légi harcot nem hinném hogy nagyon forszírozzák.....
De én épp azt mondom,hogy nem szoktatja, csak az adott környezetben! Pl. CS-ban kezdõ vagy-még lassan reagálsz ha meglátsz egy gonosz enemyt...de ahogy egyre többet játszol,egyre hamarabb reagálsz az adott VIZUÁLIS impulzusra-az ellenség polygonjaira...jobb lesz a reakcióidõd A JÁTÉKBAN,sõt valószinüleg jobb leszel az összes többi hasonló felépítésû játékban is! DE nem lesz jobb reflexed autóvezetés közben,mert az agyad nem azokra az ingerekre lett ráállítva (azt meg már csak igy zárójelben,hogy a monitoron látott dolgok és a valóság qrva messze áll egymástól...lásd különbözõ ingerek,maga a látás és a többi érzékelés mivoltja...)
A Simcity-t én mondtam viszont egyáltalán nem mondtam olyat hogy aki jó a Simcity-ben az egy valódi várost is el tudna irányítani, ezeket az extrém ugrásokat a topik "a-játék-nem-tanít-semmit" oldalának a versenyzõi erõltetik, kissé sztereotíp és demagóg, normális érveknek mindannyian jobban örülnénk de hát ez van...
Amit én és a többiek mondtunk az annyi hogy a számgép játékok növelhetik a játékos bizonyos készségeit és ennek a növekedésnek a valódi világban is hasznát vehetik pl az fps gyorsabb reakcióidõhöz szoktatja az agyat ami a jármûvezetésben praktikus meg ilyesmi.
Senki nem hiszi hogy az fps játékoktól valódi szuperkatonává válna szal kár nonszensz példákat gyártani csak azért hogy utána lehessen min felháborodni.
ezekkel csak az a gond,hogy iszonyatosan korlátozott körülmények közt léteznek! Nincs az a gazdasági szimuláció,ami akár csak megközelítõen visszaadná a valóságot,mert a valóságban EMBEREK vannak és nem matematikai értékek!
Valaki említette korábban a Sim City-t...nos ez még viccnek sem volt jó...Ha vki tényleg úgy gondolja,hogy ha profi SC-ben akkor egy valós várost is játszva elirányítana,azt csak sajnálni tudom! De még csak a manageri képességei sem javulnak általánosan,csak és kizárólag a SC-ben!Ugyanez a piff-puff játékokra...mondjuk jobb lesz a reflexed,gyorsabban mozdulsz HA meglátsz -egy-a játékra jellemzõ alakot,figurát,spriteot...ez pavlovi reflex...!
A fogócska és a bújócska jópofa játékok és még hasznosak is voltak az õsi idõkben mert a gyerek minél hamarabb játsza megtanulhatta a túlélés trükkjeit (húú, hát mégis van ilyen? ), ma már nem a dzsungelben élünk és a "túléléshez" is mást kell tennünk szal ennyi változás után miért pont a játsza tanulandó dolgok ne változtak volna?
A gyerek egész nap rúghatja a bõrt az udvaron (és persze ez is fontos!) de önmagában az nem elég a majdani boldogulásához hogy egészséges és jó fizikumú lesz, a számítógépes játékok (egy része) legalább az agyat is megdolgoztatja ami azért nem rossz figyelembe véve hogy a mai világban inkább az a fontosabb :)
"Én elég sokat játszottam fiatal koromban számítógéppel, nem lettem tõle sem szuperreflexû katona,"
De sokan itt meg azt állítják, hogy az FPS-tõl még jobban is hallanak... Röhögnöm kell.
Én nem veszem észre ,hogy jobban vezetnék autót másoknál vagy bármiben is ügyesebb lennék csak azért mert amíg játszottam BF-ben ownoltam.
A pilóták pedig nyugi többet gyakorolnak igazi gépen mint szimulátorokon mert akármennyire el vagytok szállva tõle a számítógép sehol sincs a valósághoz. De ti ezt boztos jobban tudjátok mert kiképzõ õrmesterek vagytok. Ha így mûködne a világ akkor autót is szimulátoron tanulnál vezetni.
A játékok jók ettõl függetlenül de attól ,hogy egy kis kocka aki egész nap CS-zik meg WoW-ozik és stratégiákat játszik még nem lesznek jobb reflexei annál aki sportol valamit és nem fog egy tapasztalt tábornokot megszégyenítõ taktikai érzékkel rendelkezni.
"az amerikai hadseregben is van olyan "játék" amit a katonákkal is játszatnak, és különbözõ területek vannak leprogramozva, ezzel is fejlesztve egyfajta taktikai rálátást,"
És szerinted a számítógp elõtt ülnek többet vagy kint a terepen vannak többet??
"Tehát ha számítógépes játékkal játszol, akkor tanulsz."
Na de milyen mértékben? A pilóták szimulátorokat azért használnak, mert OLCSÓBB, mint az igazival kísérletezgetni, lezuhanni és a repült óra is drágább, mint 1 szimulátoros óra, és a rossz idõben való repülést bármikor lehet szimulálni, de nem tudsz 100 méteres felhõalapot rendelni az idõjárástól, mert te olyanban szeretnél tanulni repülni...
" mai pilóták nagy része számítógépes szimulációk elõtt töltött többszáz óra után kapja meg élete elsõ felszállási engedélyét. Sok harci gép szimulátort csak annyi különböztet meg a valóságostól, hogy 1-2 gombbal többet kell használni a valóságban."
Szóval a szimuláciõs játékokkal egyfajta rutin elsajátítható anélkül hogy rögtön a való életben kellene rájönnünk/elkúrnunk bizonyos dolgokat.:)"
Honnan vetted ezt az idézetet. BÁRMELYIK PC szimulátor NAGYON messze áll a valóságtól, ez az "1-2 gombbal többet használás" beszólás egy rohadt nagy baromság.
a keszsegek fejlodeserol meg annyit, hogy akinek az elete nagy reszet elveszi a jatek, az a legritkabb esetben talalja meg magat a valos eletben. a jol megszokott virtualis vilagbol belekerul a valos kornyezetbe, es nem talalja meg magat, mert ott a dolgok maskent mukodnek
szerintem az eroszakos embereknek a legritkabb esetben van koze a szamitogepes jatekokhoz. legalabbis nem hiszem, hogy a bortonok szamitogep fuggokkel vannak tele. igazabol nem is nagyon ismerek olyan embert, aki sokat gepezne es mellette agressziv is lenne
Na ém még ilyen hülyével nem találkoztam! Mi a jó anyádért fikazol te köcsög?! Szidtalak én??? Egyszerûen nem egyezik a véleményünk és kész. Fogadd el és ennyi. Ha mindenáron meg akarod magyarázni az igazadat, akkor nem tudod elviselni, hogy rajtad kívül másnak is igaza legyen.
"Nem fogom elmondani még egyszer, ha harmadjára sem érted meg" - na pont errõl beszéltem.
Szerintem a karikák feleslegesek, mert egy szülõnek nem ez alapján kell megítélni a dolgokat! Aki meg tud odafigyelni a gyerekére, az ne vállaljon gyereket!!!
Veled meg befejeztem a vitát, mert az értelmi szintünk és a felfogóképességed jelentõsen elmarad az enyémtõl!!!
Azért megnézném,hogy pl. irás-olvasás,vagy alapvetõ! matematikai tudás nélkül mennyire lennél életképes a világban.....
"A játék a tanulás legfontosabb pillére," hát khmm-khmm,jó vicc,ezt a sulikban miért nem tudják? Amúyg inkább azokon a játékokon kellene eltöprengeni amit az emberiség az idõk hajnala óta játszik (pl. bújocska-elrejtõzés az üldözõ elöl, fogócska-menekülés egy üldözõ elöl,stb.) Az éltalad említett kölyökkutyák játéka sem más mint a harc imitációja!:)
Az emberiség már túllépett azon,hogy pusztán a fizikai részeket tanulja az életbenmaradáshoz, (nem fényezni akarom:D) ezért tanulsz "felesleges" dolgokat is, mert késöbb ezekre építkezve tanulhatsz olyasmit,aminek "gyakorlati" haszna lesz az életedben! Ha halászó-vadászó népek lennénk, akkor valóban teljességgel felesleges lenne megtanulni azokat a dolgokat:)
Szerintem is pont ez a lényeg. Tanulsz, gyakorolsz, ezáltal egyfajta rutint szerezhetsz bizonyos dolgokban a "játékok" által...vagyis inkább szimulációk által....pl. az amerikai hadseregben is van olyan "játék" amit a katonákkal is játszatnak, és különbözõ területek vannak leprogramozva, ezzel is fejlesztve egyfajta taktikai rálátást, és gyakorlást az éles helyzetekben, hogy mondjuk miképpen képesek megvédeni/elfoglalni pl. adott objektumot.
De mondjuk itt egy idézet egy ilyen témájú cikkbõl:
"...A mai pilóták nagy része számítógépes szimulációk elõtt töltött többszáz óra után kapja meg élete elsõ felszállási engedélyét. Sok harci gép szimulátort csak annyi különböztet meg a valóságostól, hogy 1-2 gombbal többet kell használni a valóságban."
Szóval a szimuláciõs játékokkal egyfajta rutin elsajátítható anélkül hogy rögtön a való életben kellene rájönnünk/elkúrnunk bizonyos dolgokat.:)
Egyébként vannak külön kézségfejlesztõ játékok is, amik nagy koncentrációt igényelnek az agyunk egy bizonyos részétõl, és ezáltal dolgoztatják/fejlesztik azt a részt.
pl. szerintem ez egy idõ után elég kemény koncentrációt igényel :D : http://people.inf.elte.hu/csala_g/MultitaskingTest.htm
tanulás = direkt tapasztalat, vagy átéléses élmény által létrehozott tartós változás a tudásban, a megértés szintjében, a viselkedésben, az attitüdben, a készségekben, vagy az értékitéletben.
Tehát ha számítógépes játékkal játszol, akkor tanulsz. Ezen nincs mit vitatkozni. A játék a tanulás legfontosabb pillére, lásd pl kölyök kutyák amikor játékosan verekszenek... stb.
Azon lehet vitatkozni, hogy a számítógépes játékokból megszerzehetõ tudás az egyén késõbbi életében:
-hasznos,
-teljességgel haszontalan,
-kifejezetten káros is, mivel más, hasznos tevélenységektõl idõt vont el (pl sportolástól).
Ennek a vitának pedig nagyjából annyi értelme lesz, mint azon vitatkozni, hogy a kötelezõ közoktatásnak van-e értelme a valós életben. KÖZVETLEN haszna természetesen nincs, mert a megtanult tudásodnak igen kis részét (vagy semmit sem) fogsz felhasználni munkád, mindennapi életed során. Mégsem mondanám, hogy a szorzótáblának semmi de semmi értelme nincsen, mert "csak a saját miliõjükben, illetve attól minimálisan eltérõ szituációkban használhatóak fel".
Sõt kicsit tovább megyek, a gyerek 6 éves korától 18éves koráig egy iskolapadban ül (rosszabb esetben 23-24 éves koráig). És gyakorlatilag a gondolkodásmódon kívûl, amit elsajátított, igazán kevés közvetlenül használható tudása van az életrõl. (eltekintve persze a manapság oly népszerûtlen szakiskoláktól és szakmunkásképzõktõl)
Én elég sokat játszottam fiatal koromban számítógéppel, nem lettem tõle sem szuperreflexû katona, sem tévedhetetlen gazdasági szakember, de egyáltalán nem érzem úgy, hogy nem szereztem olyan tulajdonságokat, melyek közvetve ne hatnának ki (véleményem szerint pozitívan) mindennapi életemre.
De ha rávilágítotok, hogy az én életemben mennyivel ér kevesebbet az, hogy tudom, hogy a mamut tank 800 creditbe kerül, mint az, hogy tudom hogy ikszegykettõ egyenlõ mínuszbéplusszmínuszgyökalattbénégyzetmínusznégyácéperkétá végtelenül hálás lennék. :)
Nem akarlak meggyõzni.
Ellenben nem én hiszem azt, hogy a FarCry-ozástól bárkit legyaknék gerillaharcban.
A történetnek csak az egyik oldalát ismered, extrém példákkal dobálózol és sztereotíp a hozzáállásod az egészhez, ezek után akkor sem tudnál meggyõzni ha igazad lenne.
Ki dönt helyetted?
Nem te vagy a legfényesebb gyertya a családodban, mi?
"meg, ha egy kicsit is érdekel a gyereked, akkor igenis utána tudsz nézni, hogy mirõl is van szó!!"
Természetesen, aminek csak tudok. De nem tudok mindent megnézni, és rengeteg mindent csak utólag.
Pl.: meglátom egyik nap a 8 éves gyerekemet GTA-zni, amit lewarezolt egy torrentoldalról. Nosza, felmegyek a netre, és megnézem, milyen a besorolása. Ha van rajta egy "E" betû, akkor valószínûleg nem is érdekel tovább, majd persze megnézem, de valszeg nagyot nem árthat. Ellenben, ha egy 18-as karika van rajta, akkor reflexszerûen kurvára utánaolvasok, hogy mégis miért van az ott.
Még egyszer ugatom, bár neked valószínûleg felesleges: a karika TÁJÉKOZTATÓ JELLEGÛ. Nem ez alapján kell ítélni, hanem tájékozódni kell. Ha valaki olyan hülye, hogy CSAK ez alapján dönt, arról nem a karika tehet.
"Úgy látszik neked nincs önálló döntési képességed. Mindenen a karikát nézed csak meg?? Ezen 18-as van, hú vazze, akkor ezt nem szabad!!!"
Na, például a te esetedben is megnézhették volna a szüleid, hogy mit csinálsz gyerekként...
A karika egy segítség a döntésben, nem a döntés maga. Nem fogom elmondani még egyszer, ha harmadjára sem érted meg, akkor így jártál.
"Szerinted mindenki egyetért a pl a 18-as karikával egy játékon?"
Nem, de ez meg kit érdekel?
Semmivel sem ért egyet mindenki. Valaki biztos úgy gondolja például, hogy egy 12 éves gyerek nyugodtan vásárolhasson könnyûdrogot, pornót, GTA-t, cigit és minden egyebet.
Amúgy látom, nagy szakértõ vagy karikák terén. Legalább tudod, hogy mit és miért adnak?
"Csakazért mert egyvalaki szerint az a játék 18-as, akkor mindenkinek e szereint kell cselekednie???"
Úgy látszik, neked nincsen önálló döntéshozatali képességed, ha ilyet feltételezel.
"Nemhinném. Majd én döntök."
Jelenleg ki tart vissza?
Senki.
Ja, hogy 14 évesen a boltos nem adta el neked a Doom3-at, anyu meg nem adott rá pénzt?
Mi a bajod a karikával? Hogy nem tudod átb*szni a szüleidet?
"De azért meg tudom állapítani önállóan is, ismétlem önállóan is, hogy mehet e, vagy sem!"
Nem értem, mi a bajod. A szülõ majd eldönti, hogy mit enged a gyerekének. Ha ez a konkrét szülõ olyan buta, hogy csak a karikák számítanak neki, akkor így járt, errõl senki nem tehet - valószínûleg akkor is hibás/felületes döntést hozna, ha nem lenne karika; akkor a borító, vagy a cím, vagy a csillagok állása alapján döntene.
Nem tudom, mennyi idõs vagy, sõt nem is érdekel, de ne úgy írj már, mint egy 12 éves, aki nem kapta meg szülinapjára a Manhunt-ot.
Az a karika csak segitség. Sokszor volt már errõl szó, de a mai magyar felnõtt társadalom >35 év felett nagy része informatikai analfabéta. Még a számitógépet sem tudja bekapcsolni. Akkor honnan tudná hogy mivel játszik a gyereke vagy hogy mi az? A boritóról nem sok derül ki, ha meg már megvette x ezer forintért nem fogja azt mondani hogy ezzel nem játszhatsz... Ráaádasul ha egy hozzá nem értõ nézi az ajtóból a monitort hogy a gyerek mit játszik (kb. a legtöbb felnõtt ilyen) akkor az összes játék tök egyformának látszik, mert kb. annyit fog látni hogy ott van valami háttér meg jön valami figura a gyerek meg lõ rá...
Ha meg értesz hozzá akkor ugyis tudod hogy melyik játék milyen és nem a karika alapján fogsz dönteni, szóval számodra mindegy hogy van-e vagy nincs karika, viszont aki nem ért hozzá annak legalább támpontot ad.
"Egy szülõ sem lehet tisztában a világ összes szemetével, amit a gyereke meg akar nézni/hallgatni/venni. Ilyenkor segítség a korhatárkarika. Mint már mondtam, az nem a gyereknek szól, hanem a szülõnek/gondviselõnek."
Persze hogy nem vagyunk tisztában mindennel, de helyettem ne akarjon dönteni senki! Amúgy meg, ha egy kicsit is érdekel a gyereked, akkor igenis utána tudsz nézni, hogy mirõl is van szó!! Ennyit asszem megérdemelnek, vagy nem?? Úgy látszik neked nincs önálló döntési képességed. Mindenen a karikát nézed csak meg?? Ezen 18-as van, hú vazze, akkor ezt nem szabad!!!
Járj te is nyitott szemmel, ne csak mondjad! Szerinted mindenki egyetért a pl a 18-as karikával egy játékon? Lehet nekem az a játék nem is annyira szörnyû, és én csak 12-es sorolnám! Csakazért mert egyvalaki szerint az a játék 18-as, akkor mindenkinek e szereint kell cselekednie??? Szóval akkor segítségrõl van szó??? Nemhinném. Majd én döntök.
Természetesen nem tudok mindent megnézni, mielõtt a gyerekem szeretné, mert lehetetlen. De azért meg tudom állapítani önállóan is, ismétlem önállóan is, hogy mehet e, vagy sem!
""csak" logika és rutin kell hozzá plusz egy "adatbázis" a már elterjedt és bevált nyitásokról, lépésekrõl, taktikákról stb"
Próbálj meg egy jó sakkozóval úgy játszani, hogy ezt az elméletedet alkalmazod (benyalod a bevált nyitásokat, cseleket, taktikákat), és ne aggódj, biztosított számodra a matt.
A sakknak éppen az a lényege, hogy nincsen "erre meg arra jó egység", hanem minden figurát folyamatosan használsz (természetesen egy darabbal lépsz, de az összessel gondolkodsz), valamint nem évül el a "kevésbé táp" futó attól, hogy a "sokkal tápabb" királynõvel lépkedsz.
"nézz meg egy koreai Starcraft meccset youtube-on"
Láttam már. Lehet, hogy rossz videokat néztem meg, de a legtöbben semmi "játék" nincsen, hanem éppen, hogy ÜBER trükköket alkalmazva kihasználják a játékprogram legkülsõbb határait. Amúgy most ide hogy jönnek a koreaiak?
Már nem azért, de kétlem, hogy xy starcraft-bajnok koma bármit érne, ha leültetnék egy sakktábla elé (mellesleg fordítva is igaz, nem leszel jobb starcraftos attól, hogy királyul sakkozol).
"a Starcraft csak egy "gyerekjáték""
Nem gyerekjáték. Csak játék.
"A sakk népszerûségérõl meg annyit hogy a világ jó nagy része még fényképen se látott számítógépes játékot szal nem meglepõ hogy az évszázados hagyományokkal rendelkezõ sakk ennyire elterjedt, ez viszont nem azt jelenti hogy a sakk jobb, hanem csak azt hogy elterjedt."
Errõl nem fogok vitát nyitni, mindenki játsszon azzal, amivel akar.
Ellenben üzenném azoknak az elhízott kölyköknek, akik a számítógép elõtt pöffedve éppen "szuperkatonareflexeket" akarnak növeszteni a Quake Arena elõtt, hogy nem fog összejönni. Ha jól játszol, akkor csak simán jól játszol.
Amúgy már elõttem leírták, de én is idepötyögöm: nem kell ez a gagyi "a játék nagyon is fejleszt engem" duma. Játszani azért kell, hogy játssz. Az a degenerált, aki azért játszik, hogy fejlõdjön tõle, az kímélje meg az emberi génállományt, és rejtse el magát jó mélyre.
És nem tökmindegy? Szerinted azért mert valaki sokat need for spedezik jobb vezetõ lesz mint aki minden nap 3 órát vezet?
Ez itt egy alapvetõen nagy tévedés. A készségfejlesztõ játék dettó. Én még seholsem hallottam olyat, hogy valaki azért vezet jól mert sokat legozott, vagy valakinek azért überjók a refexei mert épitõkockákból sokszor várat épitett... És a legógyártok vagy az épitõkocka gyártok soha nem hivatkoznak arra, hogy ettõl majd a gyereknek jobb reflexei lesznek, jobban fog tudni vezetni vagy ilyesmi.
Ellenben a számitógépes játékok hivõi lépten nyomon azt probálják meg belemagyarázni hogy a számitógépes játék miatt ügyesebb okosabb gyorsabbak lesznek a valós világban, holot k.rvára nem.
Mondtam olyat hogy a számgépes sakk eltér a hagyományostól?
Mondtam olyat hogy a C&C-re gondolok és hogy bonyolultabb mint a sakk?
Mondtam olyat hogy a sakk ma már nem populáris?
A relatíve sakkot könnyû átültetni a számítógépre mert elsõsorban és legfõképpen "csak" logika és rutin kell hozzá plusz egy "adatbázis" a már elterjedt és bevált nyitásokról, lépésekrõl, taktikákról stb
Ha már a Starcraft szóba került, ugyanúgy meg kell ott is tanulni az alapokat, melyik egység mit tud, mire jó és mire nem, mekkora távolságra tud adott idõ alatt eljutni, mennyi a gyártási ideje, mennyi erõforrásba kerül stb mint ahogy a sakkban meg kell tanulni hogy a különbözõ bábuk hogyan léphetnek.
Starcraftban is ugyanúgy vannak szakaszok a játékban, többféleképpen lehet kezdeni, rengeteg fajta stratégiát lehet választani amik mind kihatással vannak a végjátékra, vannak elterjedt és gyakori receptek de mindig nyitottnak kell lenni az inprovizációra is, NINCS über trükk hogy legyártok 100 xy-t és GG mint ahogy a sakkban sem taktika az hogy "mennek a bábuk elõre és leütnek mindent", nézz meg egy koreai Starcraft meccset youtube-on, A Starcraftot is könnyû elkezdeni játszani de sokkal több van bene mint ami elsõre kitûnik, szerintem meggondolatlanság csak úgy kijelenteni hogy a Starcraft egyszerûbb mint a sakk mert hogy a Starcraft csak egy "gyerekjáték"
A sakk népszerûségérõl meg annyit hogy a világ jó nagy része még fényképen se látott számítógépes játékot szal nem meglepõ hogy az évszázados hagyományokkal rendelkezõ sakk ennyire elterjedt, ez viszont nem azt jelenti hogy a sakk jobb, hanem csak azt hogy elterjedt.
Igy van. Ráadásul én elképzelni sem tudom ki az a hülye aki azért játszik mert az milyen jól fejlesztei a képességeit...
Én azért játszok pl warcraftal, mert szeretem, mert élvezetes, és mert szeretek játszani.
A sok hülye nem fogja fel, hogy a számítógépes játékok nem fejlesztenek gyakorlatilag SEMMI olyan képességet, ami a valóságban hasznos lehet. Nem véltlen, hogy a harci pilótáknak a szimulátoros kiképzés nem a manõverezõ légiharc szimulálására van, hanem csak BVR-hoz és mûszeres repülés oktatásához, de a valós repülést az sem pótolhatja, csak kiegészíti.
Ezt az FPS, RTS fejleszt dumát abba kéne már hagyni mert NEM IGAZ A ROHAD ÉLETBE IS!! Nem kell igazolni ezzel, hogy milyen HASZNOSAK ezek kézségfejlesztés szempontjából. JÁTÉKRA jók azt passz!
Ez egy tipikus baromság. Pl az én haverom kb 150 kiló mivel alabból is kövér (genetika) de mivel ráaádasul mást sem csinál mint ül a gép elõtt (mozgás nuku) még jobban hizik. Viszont profi cs-s, és úgy lõ fejbe kiskéssel hogy észre sem veszed... de ennek ellenére lefordulnék a székrõl a röhögéstõl, ha valaki azt probálná ecsetelni, hogy mivel profin rángatja az egeret, majd gyorsabban ugrik el a villamos elõl, miközben a székrõl is alig bir felkászálódni...
És az össze többi számitógépes játék is ilyen.
Például ha valaki katona akar lenni, akkor valószinüleg az aki rengeteget sportol, futkározik focizik stb, jobb katona lesz, mint az aki egész nap fps-el játszik. Mert hiába céloz õ olyan frankon egérrel, meg hiába jók a reflexei, amikor rajta van a 30 kilós menetfelszerelés, meg a 10 kilós puska a hájas kezében, akkor valószinüleg az elsõ lövéstõl hanyatt vágja magát és 200 méter után le kell ülnie pihenni, miközben az ellenség a hátában van... A valóságban ugyanis nem úgy ugrálnak az emberek mint mondjuk a cs-ben...
Mig egy igazi sportot játszó embernek sokkal jobb lesz a fizikuma, a reflexeihez tényleges izmok fognak tartozni (mert ugye az hogy egérrel felfelé tartod a kalasnyikovot, meg kézzel fogva felfelé irányzod eléggé más izomcsoportok szükségesek) és ezért jobb katona lesz.
Stratégia dettó ugyanez. Egy stratégiai játékban az egységek nem pofáznak vissza, azt csinálják amit mondok, nem csökken a morál, nem kell megküzdeni az apehhel, nem kell bürökratikus dolgokkat szenvedni, nem kell azon agyalni hogy mit csináljak az idióta tábornokokkal (ugye egy warcraftban max lenoobozod a társad ha hülye, de a valóságban ha hülye akkor meg is halhatsz miatta, és ha alatta vagy fokozatban akkor nem is tehetsz ellene semmit) és még sorolhatnám.
Most itt elsõsorban nem a tévécsatornák karikáiról, hanem a játékok dobozán/adathordozóján szereplõ karikáról volt szó. A tévénél valóban el lehet vitatkozni azon, hogy az a szar idegesítõ-e vagy nem (hál' istennek tévében filmet utoljára kb. 5 éve néztem), de mit árt neked egy mûsoros dvd-n, vagy PC játék dobozán figyelõ jelzés (az ausztrálok retardált kivételével szinte mindenhol meg tudják oldani ízlésesen)?
A korhatárkarika elég nagy faxság, zavar, feleslegesen takarja ki a kép egyi részét(csatorna logó meg a másikat). Nyilván értelme akkor van, ha a szülõ / gondviselõ a gyerekkel együtt tv-zik, akkor meg vegye már a fáradtságot, hogy vagy mûsorújságban, vagy teletexten, vagy akár neten megnézi mirõl is szól az adott film. A karikát meg vegyék szépen ki, mert ha egyedül van a gyerek, úgysem foglalkozik vele.
Tökmindegy, hogy a sakk számítógépen vagy az asztalon van, a játék ugyanaz.
Amúgy szerinted egy C&C3 bonyolultabb, mint a sakk? Ne tévesszen meg, hogy a sakkban nem kell tibériumot aratni.
A legtöbb stratégiai játék rendkívül egyszerû for/against alapokra épül, azaz X jó Y és Z ellen, valamint oda-vissza. A sakkban mondj egy felesleges figurát.
Ez most csak egy egyszerû példa volt, még lehetne milliót felhozni.
Hogy átlagember számára a Starcraft vagy a sakk bonyolultabb-e, azt nem tudom, de szerintem könnyebben és gyorsabban tanulsz meg relatíve jól starcraft-ozni, mint sakkozni.
"A sakk a számítógép elõtti korszaknak volt (alternatíva híjján) a kimagasló játéka."
Erre ráver az a tény, hogy a mai napig az egyik legpopulárisabb társasjáték. És igen, PC-n is.
Ha meg már a népszerûségénél tartunk, akkor kicsit többen sakkoznak, mint amennyien megvásárolták a DuneII óta kiadott valamennyi stratégiai PC-játékot.
Azért az FPS-ek jelentõsen javítják a reflexeket, mozgás érzékelést, ha valaki komolyan játssza. Ott nagyon fontos, hogy a legkisebb mozgásra is azonnal és pontosan reagálj. Ez pl. az autóvezetésben biztos, hogy elõny, talán életet is menthet.
"De ezekkel a korhatár karikákkal pontosan ezt baszták el, ebbe szóltak bele politikusok! Há mi a faszt képzelnek. Mert ugyanis aztat én döntöm el, hogy a gyerekemnek megengedem e nézni az adott mûsort vagy nem."
Rendkívül intelligens vagy, mit ne mondjak.
Egy szülõ sem lehet tisztában a világ összes szemetével, amit a gyereke meg akar nézni/hallgatni/venni. Ilyenkor segítség a korhatárkarika. Mint már mondtam, az nem a gyereknek szól, hanem a szülõnek/gondviselõnek.
Te komolyan gondolod, hogy majd ha gyereked lesz, akkor minden egyes PC játékát végignyomod, esetleg minden egyes filmet megnézel, mielõtt eléülteted? Azért ez még enyhén is kivitelezhetetlen. A karika segít tájékozódni, ennyi elõnye valóban van.
"Amit nem szabad, úgyis azt akarják csinálni. Ha gy játékon 18-as karika van, akkor azt mindenképpen ki akarja próbálni. De ha nem lenne rajta, akkor lehet észre sem venné!!!"
Amikor én voltam gyerek, sehol nem volt egy kib*szott karika sem, mégis megtaláltuk a "tiltott gyümölcsöket". Ez is egy hülyeség. A gyerek nem azért fog GTA-zni, mert 18-as karika van rajta, hanem mert éppen "az a menõ". És nem azért menõ, mert 18-as karika van rajta, hanem mert az aktuális youngster-trendben a király kocsik, a rapzene meg a gengszterek szerepelnek, és egy cég ezt ügyesen kiaknázva erre épít egy játékot.
Kicsit járjatok már nyitottabb szemmel, könyörgöm.
Mindenhol ugyan az a probléma. A költsévetést szarul ütemezik, ilyen barom, teljesen fölösleges kutatásokba ölnek => Hú ezt a szót biztos azért használtam, mert olyan játékokkal játszottam, amik teljesen átformálták a gondolkodásom és dühöngõ õrültté változtattak... :)) na szóval ilyen hülye szociológusok bohóckodnak kedvükre, meg levonják a gyökér következtetéseiket és akkor az gondolják, hogy úgy is van! Hát Fákk!
Az átlagember számára egy stratégiai játék is van olyan összetett mint a sakk, az emberek többsége nem Kasparov-i szinten nyomja a sakkozást.
Az "ezerszer összetettebb" rész meg enyhén túlzás fõleg azért mert már számtalan remek sakkprogram létezik számítógépekre, nem véletlenül.
A sakk a számítógép elõtti korszaknak volt (alternatíva híjján) a kimagasló játéka.
Itt ugye arról van szó, hogy a karika mennyire nem fontos, nem pedig a gyereknevelésrõl. Mindenki úgy neveli a gyerekét, ahogyan akarja! De ezekkel a korhatár karikákkal pontosan ezt baszták el, ebbe szóltak bele politikusok! Há mi a faszt képzelnek. Mert ugyanis aztat én döntöm el, hogy a gyerekemnek megengedem e nézni az adott mûsort vagy nem. Vagy engedem e játszani az adott játékkal vagy sem! Mindenkinek megvan a saját ítélõképessége, nem kell mindenbe beleszólni. A gyerekeket meg különösen vonnza a tiltott gyümölcs. Amit nem szabad, úgyis azt akarják csinálni. Ha gy játékon 18-as karika van, akkor azt mindenképpen ki akarja próbálni. De ha nem lenne rajta, akkor lehet észre sem venné!!! Szóval köszönjük a karikák atyának, hogy elcseszték a gyereknevelésünket!!!
A sakkot ne hasonlítsuk már egyetlen pc játékhoz sem, please...ezerszer összetettebb, mint a "legkomolyabb" stratégiai játék számítógépre, miközben a szabályok hihetetlenül egyszerûek.
Nem találom most a cikket de itt az sg-n is volt róla már szó, valami távolkeleti ország orvosai között végeztek felmésrést és ott az lett az jobberedmény hogy aki az egérrel jó az a szikét is jobban forgatja.
A stratégiai játékok meg hiába zárt rendszerek mert a lényegük hogy logika kell hozzá és gyors döntések, persze mondhatjátok hogy az ember csak az adott játékban lesz gyorsabb én viszont azt látom hogy a "stratégák" a hétköznapi életben is gyorsabban és többnyire helyesen döntenek mert rááll az agyuk a gyorsabb információ feldolgozásra és a gyorsabb mérlegelésre.
A játékok és maga a játék nagyon fontos a gyerekek (és a felnõttek) életében, a számítógépes játék se kevesebb mint az építõkocka vagy a sakktábla.
Nagyon érdekes én vagy napi 5 órát San Andreasozom még se gyilkoltam meg idáig senkit.Szerintem ennek a sok seggfej politikus feleslegesen nyivákol mert mindig a jókat vegyék el az átlag emberektõl.Meg még plusz tul sok a szabad idejük.
Érdekes nekem sosem figyelték hogy mivel játszom mert rámbízták mégsem lettem sorozatgyilkos lol... baromság az egész aki debil, az debil játékok nélkül is ez a véleményem
Azért néha elgondolkozok hogy ki az a rézf@szú barom aki ezeket a tanulmányokat kitalálja...
Úgyanis ekkor baromságot is rég olvastam már. A gyerek nem azért játszik egy játékkal, mert fhú meglátta a botlban hogy 18as karika van rajta és neki az egybõl kell. Azért játszik vele, mert a haverja is azzal játszik, és õ is azért játszik vele mert az õhaverja is, és végül azért mert játszani jó.
Dettó ugyanez mondjuk a pornóvideóval. Ha én elmegyek a kölcsönzõbe, nem azért veszek ki egy pornóvideót, mert mekkora 18as karika van rajta, hane mazért mert meglátom rajta a néniket és csigatja a fantáziám...
A szülõnek meg felügyelnie kéne hogy a gyerek mit és mennyit játszik/néz, azaz foglalkoznia kéne vele. De mindig könnyebb valami hátulról vakarom a tökömet tipusú indokot kitalálni mint foglalkozni a gyerekkel...
Már ezerszer le lett tárgyalva, hogy ez CSAK AZ EGGÉRRÁNGATÁSRA vonatkozik, azonkívûl SZARRA sem jó. Én olyan precízen röpizek amire az emberek nagy része képtelen, de mégsem vagyok jó FPS-es, mert az egérrángatás és a labda hiperprecíz irányítása között ég és föld a difi.
" menedzser játékok meg a logikát és a probléma megoldó készséget"
Hogyan javítnaák, amikor egy PC-s szimuláció egy zárt, korlátozott variációval és lehetõséggel dolgozó valami. CSAK a meglevõ dolgok közül választhatsz, de ÚJ módszer nem lesz benne, csak a meglevõ elemket kombinálhatod.
Ezekkel csak az a baj, hogy zárt rendszerekre építkeznek, ami belsõ szabályokra, nem pedig a valósággal való szimultán egyezõségre van fektetve.
Ergo attól, hogy királyul Transport Tycoon-ozok, még nem leszek egy kicsivel sem jobb munkavégzõ egy logisztikai cég berkein belül, illetve egy CSÉ-aranyéremmel sem játszom jobban paintballt.
Ezek a "képességnövekedések" az esetek legnagyobb többségében csak a saját miliõjükben, illetve attól minimálisan eltérõ szituációkban használhatóak fel (azaz egy kiváló fps-ezõ a legjobb esetben is csak egy másik [hasonló belsõ szabályokra épülõ] fps-ben jut elõnyhöz - a szem-kéz koordinációról meg csak annyit, hogy egyik kõkemény FPS-ezõ kollégám egy icipicivel sem kezeli jobban az egeret, mint monjuk én... mondjuk élõ példaként: egyáltalán nem tud gyorsabban vagy pontosabban körbevágni valamit Corel-ban).
Általában a legegyszerûbb szabályokra épülõ logikai játékok azok, amik elsajátítása valóban segíthetnek más helyzetben is. A mai játékok túlnyomó többsége túl bonyolult (ebben az értelemben) ahhoz, hogy a játéktechnikát másra is alkalmazni lehessen.
Az fps-ek javítják a szem-kéz koordinációt, a stratégiák és menedzser játékok meg a logikát és a probléma megoldó készséget szal ez a része a cikknek egyáltalán nem hülyeség.
"Ezzel szemben a válaszadók úgy vélik, a játékoknak köszönhetõen fejlõdik a taktikai érzékük és javulnak a reflexeik."
Ez olyan hülyeség. Sok kis hülyegyerek akik életükben nem fogtak fegyvert a kezükben azt hiszik jó lövészek lennének csak azért mert gyorsan rángatják az egeret ,mások azt hiszik ,hogy tábornokok lehetnének mert profik egy stratégiában. Ennyi erõvel a GTAban Hot Coffeval elvesztik szüzességük
"A szakemberek kereken 600 online játékost kérdeztek meg a kedvenc programjaikról. A 13-15 évesek 40 százaléka olyan játékot jelölt meg, amelyhez elvileg a jelenleg hatályos németországi törvények szerint nem is juthatnának hozzá."
Tegyük hozzá finoman, hogy a kormegjelölés nem azt jelenti, hogy a fiatalabbaknak nincs joga játszani velük. A kormegjelölés egy tájékoztató jellegû figyelmeztetés a szülõ/gondviselõ irányában - akinek már lelke rajta, hogy engedi-e a csemetét hozzájutni.
Persze erre mondhatjuk a nem ellenõrizhetõ warez-t, de tegyük a szívünkre a kezünket: egészen pontosan mekkora ház kell ahhoz, hogy anyuci vagy apuci NE hallja meg/vegye észre a délután önfeledten GTA-zó, rendõrgyilkoló gyerkõcöt?
""Pont az életkor-megjelölés vonzza ezeket a felhasználókat" - tette hozzá a szociológus."
Ezért kár volt egy kanyit is fizetni neki. Ezt bármilyen épelméjû, 8-120 éves ember megmondhatta volna.
"A professzor szerint a probléma megoldására kizárólag a technikai megoldások lennének hatásosak, minden más módszerrel való próbálkozás hiábavaló. "
A probléma olyan egyszerûen megoldható, hogy feltalálni sem kell: figyeljen a szülõ a kölykére. A technikai megoldások feltörése jóval egyszerûbb, mint az odafigyelõ szülõ meghekkelése.
"A játékokat fel lehetne fogni például a szem és a kéz koordinációját segítõ és a kreatív képességeket fejlesztõ alkalmazásoknak."
Mondjuk ez a "can't beat it, then change it" elv kicsit nevetséges. Felfogni éppen fel lehet így is, csak az esetek 90%-ában hazudunk.
"A megkérdezett 16 évesnél fiatalabbak 60 százaléka naponta több mint 4 órát játszik a számítógépén, ugyanakkor a 90 százalék hiszi azt, hogy õt ismerõse, rokona függõnek tartja és felelõsségre vonhatják a hobbija miatt."
Ezek szerint nem a 60%-os halmazba tartozók szórakozásával, hanem a 90%-osba tartozók önismeretével/önbírálatával van a probléma.
"Ezzel szemben a válaszadók úgy vélik, a játékoknak köszönhetõen fejlõdik a taktikai érzékük és javulnak a reflexeik."
Ja. Rengeteg kölyköt láttam már, akik a játékoktól jobban eltalálják a focilabdát, esetleg Björn Borg-ot megszégyenítõen teniszeznek, vagy megalázzák a Deep Blue-t sakkban:)
Ellenben olyat TÉNYLEG sokat látok, akik dagadékok, csõlátásúak, ingerszegények, igénytelenek, és 16 évesen egy kurva biciklit sem tudnak "meglovagolni".
"Az már egy más kérdés, hogy a politikusok a valós problémákat, például hogy az erõszakossá váló fiataloknak komoly szociális és iskolai gondjaik vannak, nem igazán akarják megoldani. A társadalmi problémákért így a játékfejlesztõket és -terjesztõket teszik felelõssé."
Vissza hát az eredeti gumicsonthoz. Nem "társadalmi probléma", hanem "szocializációs probléma". Kurvára nem mindegy ám. A sok hülye nem a pécés játékok meg a csúnyarossz társadalom miatt válik erõszakossá, hanem mert debilnek született/debilnek neveltetett. Ki mint vet, úgy arat.