Mondjuk el azért hogy nem látni a motor mûszerfalán az indexkontroll izzót, tehát nem lehet kijelenteni hogy nem indexelt, persze az ellenkezõjét sem. A motorosra is ugyanolyan könnyû rákenni bármit, csak pl. ezesetben erre nincs bizonyíték, az autósra van.
A KRESZ szerint meg az autós a hibás, mert igenis figyelni kell hátra is elõzés elõtt. Feketén-fehéren le van írva a pontok között amik meghatározzák hogy mikor kezdhet elõzni, hogy elõtte meg kell gyõzõdnie hogy õt nem elõzik-e éppen, és nem zavarná-e meg az õt elõzõt, különben nem elõzhet. Az is benne van hogy elõször szétnézni, ha mehet az elõzés akkor indexelni, majd mégegyszer szétnézni, utána elõzni. És nem kib*aszni az indexet nagy kegyesen mikor már kezdi tekerni a kormányt. Ha legalább ezt megteszi és még mindig nem veszi észre a motorost, akkor is legalább a motorosnak jelezte volna hogy valszeg épp letolni készül. Szerencsétlen motoros biztosan úgy gondolta hogy itt megyek a hülye mögött már egy ideje, biztosan hall/lát, és biztosan leesett neki a nyilvánvaló hogy meg fogom elõzni, sajnos azzal kalkulált hogy nem egy seggfej megy elõtte.
Azért a motorosok is megtanulhatnák, hogy nem elég a ráutaló magatartás, az irányváltoztatást a motorosnak is jelezni kell. Ennyit a mazsolákról. Könnyû mindent az autósokra kenni...
szerintem ez a 60% nem reális ennél jóval több baleset következik be a motorosok hibájából elvee, ki az aki motort vesz? aki "szabadságra" vágyik, amit úgy képzel el, hogy minél gyorsabban megy és áthágja a szabályokat szóval a nem normálisak nem kell csodálkozni, ha utoléri õket a sorsuk
Az a gáz hogy nem ugyanaz a két dolog ...
Ugyanis kocsival biztonságosabban elõzöl mondjuk egy 200+ lóerõs cuccal mint egy 40 lóerõssel, mig motornál mindkettõvel lehet biztonságosan elõzni, de a 100+ lóerõhöz már gondolkodni kell, mit is csinálsz ...
Hát nem tudom. Nem biztos, hogy hátrafelé nézegetek, amikor valakit meg akarok elõzni. Mert max 6 másodpercig volt az autós mögött a motoros. És a Seatos nézte, hogy mikor tud elõzni. Félreértés ne essék. Nem védem az autóst. Szerintem mindketten hibásak, bár az autós talán nagyobbrészben. 60-40 arányban.
Szerintem meg minden egyes vezetõnek alaphelyzetként illene kezelnie márcsak a saját biztonsága érdekében is hogyha mögötte többszáz méteren keresztül jön egy akármilyen jármû ilyen közelségben, akkor az szinte biztosan elõzni fog, amint olyan helyre érnek ahogy ezt megteheti. Ettõl persze nem kötelezõ megvárni hogy elmenjen a mögötte jövõ, de nagyon meg kell nézni hogy kimehet-e Vagyis mielõtt õ elõzni kezdene, nincs helyzet amikor ennél jobban kellene figyelnie a mögötte jövõre. Ha ennyire balfasz, akkor ha messzebbrõl kezdik el elõzni, még kisebb az esélye hogy észreveszi a másikat. Logikus hogyha ebben a helyzetben nem számol a mögötte jövõvel, akkor nagyobb követési távolságnál sem fog jobban. Egyébként is mindegy mekkora volt a táv, olyan jármûvel csattant ami éppen elõzte és kész, ezt mindenféleképp szabálytalan. Persze ha nem szándékosan csinálta, akkor már komolyabb kategória.
"Azért érdemes megfigyelni, hogy a motorosok IQ-ja fordított arányosságban van a seggük alatt lévõ lóerõk számával." Légy nyugodt ez az autósokkal is így van:) Ha van az illetõ alatt egy erõsebb autó, akkor nem tûr senkit maga elõtt, jön az "elõzésikényszer" stb.
Mellesleg télleg elég az ilyen cuccokból mint ez a Seatos ... gyakran elõfordul hogy megyek a 44-esen, elõttem tötyörgõ, elõtte kamion. Megy a hülye a kamion mögött, nem lát kifelé semmit, de abban a pillanatban hogy kirakom az irányjelzõt hogy elõznék már rántja is a kormányt, és bevág elém ... de gyorsulni nem gyorsul ... szembõl meg villognak, mert a barom miatt mindenkinek fékezni kell ...
Sok ilyen van itthon is sajna :(
Oda kellene figyelni, és sok-sok türelem kellene :(
,,1!! olyan motoros sincs aki ne az autok kozt allna az elso sorban a pirosnal, majd fulgazzal repeszt vegig a csarnok iranyaba."
Én csak azt nem értem, ez téged miért zavar? Hát azért motor, hogy elférjen, nem kell irigykedni mert õ jobban halad. Párizsban, Rómában mit gondolsz hogy közlekedik a kb. 20x több robogó? Nem gyõzöd kapkodni a fejed, menet közben is bújkálnak, de egyáltalán nem zavarnak a közlekedésben, picit figyelni kell rájuk, ennyi. Apró figyelmességgel eléred, hogy a másik halad, de nem, nálunk az a lényeg, hogy tegyünk keresztbe a másiknak, méghogy jót tegyünk vele, ugye. Mondom ezt úgy, hogy életembeen 2x ültem motoron, szóval inkább autóban szoktam ülni.
Nincs itt semmilyen háború. 35 vagyok, régebben motoroztam, most autóm van. Egy lenne a lényeg, hogy az oktatók ne féldisznóért adják a jogsit. Az a baj, hogy így van és minden fasz vezet. A motorosok között is vannak nemnormálisak az autósok között nemkülönben.AZ a baj a közlekedésben is mint magában a nagybetûs életben, hogy mindenki csak magával foglalkozik, a másikra nagyívben szarik. Azt viszont sosem értettem, hogy miért akar egy 1200kg-os 120LE-s autóval versenyezni egy 300kg-os 80LE-s(és még nem is mondtam sokat) motorral. Nem fogja a paraszt ésszel, hogy a nyomába sem jön. Ezért ha hagyná a motorost, had menjen, akkor sok konfliktus kiküszöbölhetõ lenne. Dehát a mai világban sajna annyi a barom, hogy nagyon sok.
Rohadtul nem mindegy, mivel a Seatos ott baszta el, hogy nem nezett a tukorbe kozvetlenul az elozes elott. De ha a csoka nem a seggeben motorozik, es nem arra figyel, hogy minel latvanyosabb legyen a kameranak az elozese, akkor siman el tudta volna kerulni az utkozest. Nem mindenki van arra felkeszulve, hogy a mogotte 50-el motorozo hirtelen teljesen melle er.
Nem rohadtul mindegy hogy mekkora volt a követési távolság, mikor akkor húzta rá a motorra az autót mikor már mellette volt? Ha elõtte 100 métert tart a motoros akkor nem húzza rá az autót a kritikus pillanatban, vagy mi köze van a kettõnek egymáshoz? Sõt, így hogy szorosan mögötte ment a motoros jó darabon, halálbiztosan hallania/látnia kellett az autósnak a motorost már jóval a csattanás elõtt is. Sokszor én is szoktam hasonlóan jelezni az elõzendõnek hogy motorral jövök, mondjuk nem követem száz métereken keresztül az autót ilyen közelrõl. De mint látható némelyik mazsolának ez sem elegendõ jelzés.
Btw, a harmadiknal sokan irtak, hogy a Seatos direkt huzta ra a kormanyt, de azert megkerdeznem, hogy miert is kell az auto mogott masfel meterrel menni. Kovetesi tavolsag, stb.
Jogos, sajnos nyár alkalmával kirajzik a taplója, aki csak a motoros találkozóra veszi elõ a vasat villogni. Sajnos kevés az olyan motoros, mint leírása szerint Ádi.
Mindenki döntse el maga, hogy ki volt a hibás melyikben!
Fõleg az az élvezet ha tudod hogy mekkora erõ van alattad, és még is azt uralod, és megtudod fékezni magadban azt, hogy nem rántod oda neki, mert megtehetnéd.
Felreertesz. Nem autozom, mivel a munkahelyem busszal/metroval 30 percre van, nem fogom a seggemet mereszteni a 40 fokban egy autoban. Parkolni sem lehet a varosban, szoval buko. En nem tolok le egy motorost sem az utrol. De nap mint nap latom mit csinalnak a varosban, peldaul a vaci/csanadi keresztezodesnel 1!! olyan motoros sincs aki ne az autok kozt allna az elso sorban a pirosnal, majd fulgazzal repeszt vegig a csarnok iranyaba. De persze nem minden motoros egyforma, biztos itt csak pont rosszul jon ki a statisztika.
Természetesen nem szeretek kimenni senki elé pályán aki egy picit is gyorsabbnak tûnik mint én ... De SAJNOS ez csak én vagyok ... és egyedül kevés vagyok ehhez ...
Egy kis OFF:
... mostanában elég gyakran olvasgatok motoros oldalakat, kezdek egyenesbe jönni, szeretném követni a családi hagyományokat, 30-as fejjel letenném nagymotorra a jogsit, és szeretnék venni valami kezdõmotort ... Eszembe sem jutottak a sportmotorok, 500-as túramocik körül nézelõdök (Bevallom azért a 600-as Bandit megmozgatja a fantáziám, de nem tudom nem lenne e sok kezdésnek ...)
Ahogy nézegetem ezeket az oldalakat, majd mindegyiknél be vannak linkelve a motorbalesetes oldalak, mindenhol felhivják a figyelmet arra, hogy óvatosan, körültekintve vezessen az ember fia, hogy fontos a jó ruha, bukó, stb, de a legfontosabb, az hogy senkinek ne essen bántódása ...
Szüleim fiatalkorukban egész Európát körbemotorozták, külön mocival, ráadásul :) A család minden iskolámat segitette, az autósjogimat is fater fizette ...
VISZONT!!! 18 évesen szerettem volna nagymotorra is letenni a jogsit (Akkor már 4 éve legálisan nyúztam a Szimót :) ) ... Amire az volt a családi válasz, hogy majd csak ha megkeresem magam rá a pénzt ...
Most kezdem megérteni, hogy (Ebben is ...) igazuk volt ... és talán mások is elgondokodhatnának ezen ...
Itt igazából a morállal, meg a vezetési kultúra hiányával van baj, nem a szabályokkal. Mindenki úgy képzeli, hogy Õ a király, a mindentvivõ és mindenki más bekaphatja... Azért, mert összehazudott 10 millát egy dzsipre, már azt képzeli, hogy neki több joga van az úton haladni, mint a trabis öregúrnak. Ez itt a baj kéremszépen.
Ezen a hozzáálláson kéne változtatni és negyed ennyi baj nem lenne...
Statisztika .. Statisztika ..
Szerintem 2x olyan szigurú B kategóriás szabályokat létrehozni, a mostaniak helyett, és nem okoznának ennyi balesetet a személyautók. Hiába a 60% a motorosok javára .. Ez humbukk ..
Egy ismerõsöm 36 évesen halt meg, ebbõl több mint 20 évet lemotorozott .. Pedig szabályosan haladt. Csak a 70 éves nagypapi felejtett elsöbbséget adni ..
Tegnap este nagyon ideges voltam több okból is, és motorozással próbáltam elfeledni bánatom, ahogy te is említetted. Bp-Vác útvonalat megjártam, Legyorsabban 110el mentem. Élveztem a szelet, a napsütést, a jóidõt meg a többit amit motorozás közben lehet :) Egybõl elfelejtettem minden gondomat, jól éreztem magam, aztán újjult erõvel vágtam bele a további teendõkbe :)
Motorozás csökkenti a feszültséget. Már akinek ugye...
"És attól hogy 2x olyan sebességgel közlekedik nem biztos hogy magától okozna balesetet."
Pontosan ez a balesetveszélyes. A megengedett sebességhatár kétszeresével menni.
Te jó Isten mit láttam ... Ez nagyon DURVA volt. Belinkelném de sztem repülnék is innen ... pedig sztem sokakat elrettentene egy s más dologtól ...
Persze ez igy van. :) De ha be is ér kimész elé? Mert sztem nem. :) És attól hogy 2x olyan sebességgel közlekedik nem biztos hogy magától okozna balesetet.
A képrõl még annyit. Visszanéztem ... helyen a hozzászólásokat és ezt találtam.
""két motorral voltak, kanyarban elõzött a Corsa, frontális csatt, ott is maradtak mind a hárman. Aznap reggel köszöntem el a csajtól, hogy "vigyázz magadra", mert Komáromból hajnalban ment le a barátjához, Alsóörsre. Õ vigyázott is. Csak egy gusztustalan, felelõtlen, agyhalott alak nem..."
Motorosoknál egy jó bõrruhával, egy jó sisakkal, jó gumikkal, és nagyon jó fékekkel nagyon, hangsúlyozom NAGYON sokat lehetne segíteni az esésekben és a balesetekben. Ezek azok a dolgok, amikkel SOSEM szabad spórolni, mert az ember életébe kerülhet! A videó is ezt tükrözi! Akinek jó volt a ruhája legtöbb esetben túlélte. Azonban ha a szerencse nincs veled akkor kevés akármilyen védõfelszerelés is... (gondolok arra az esetre, amikor becsúszott a kocsi alá. Az egész út tiszta volt, csak egy autó állt ott, pont annak ment neki. Egyik ismerõsöm ugyan így halt meg az Eger-Mezõkövesd szakaszon... Õ túl élhette volna rendes ruhával, de nem vett.) Ne spóroljatok ilyenekkel!!! Én egyszer nem vettem fel a felsõmet, akkor jött ki egy cigóasszony elém. Másfél hónapig gipszben volt a karom, és körül voltam tekerve idióta kötésekkel. Pedig csak 1x nem vettem fel!
Apámnak az unokatestvére elvesztette a lábát egy hülye autós miatt. És õ nem sportmotorral ment, hanem csopperral. A rendõrségi vizsgálatok egyértelmûen a kocsis hibájára utaltak. Pedig csak motorozott, ahogyan azt majdnem minden nap megtette.
A frontális ütközésben meghalt motorost is ismertem... Egyik ismerõsöm barátja volt. Nem tehetett róla, hogy meghalt, mert nem hibázott. Õ is csak motorozott, ahogyan azt majdnem minden nap megtette.
Másik haverom Rudi két barátját vesztette el motoros balesetben. Az M3-mas autópályán Mezõkövesd közelében motoroztak ketten, egy motoron. (egy honda CBR 929R -el) Elõzésbe kezdtek, amikor index nélkül kivágott eléjük egy rs4-es audi. Hátulról bele mentek, a hátsó leesett és azonnal életét vesztette. Az elülsõ ember pedig a kórházban halt meg, mert már nem tudtak rajta segíteni. Pedig õk is csak motoroztak ugyan úgy, ahogyan azt majdnem minden nap megtették.
Még nagyon sokan vannak így, akik nem azért motoroznak, hogy feszítsenek, hanem mert élvezik. Mert szeretnek motorozni, élvezni azt, csak azért, hogy elfeledjék a hétköznapi gondjaikat egy idõre, és ezt nem csak azzal lehet megoldani, hogy gyorsan és extrémen megyünk. A szép lassú motorozásnak is vannak elõnyei. SÕTT!
Úgyhogy szeretném, és szeretnénk, ha ezt a két "motorosfajzatot" eltávolítanátok egymástól ugyanúgy ahogyan az autósokat is két részre lehet bontani. Ugyan így van rendes és idióta autós is.
"A kórházba szállítás után a vétkes is belehalt sérüléseibe. Internetes fórumokon olvasható, hogy a vétkes srác Valentino Rossinak képzelte magát - állítják róla ismerõsei. Ezzel még nem lenne baj, elvégre is mindenkinek szíve joga játszani a nagyfiút, de miért embertársai kárára teszi mindezt? A gondolkodáshoz már biztos nem volt ennyire nagyfiú.
A motor mozgásából is jól látszik, nem tartozott a tapsztalt motorosok táborába, ezt a fórumokon megszólaló ismerõsök is megerõsítik. De ha már ilyen rázós helyzetbe kerülünk, ne kapjunk pánikszerûen az elsõ fékbe, mert a motor ettõl felegyenesedik - ez volt a tragédia egyik indikálója is." -idézet a motorinfo.hu -ról
Szerintem pont ilyen helyen, mint ez a fórum, kéne egy kicsit jobb belátásra bírni, (vagy legalábbis megpróbálni azt,) a másik felet mind a motorosok, mind az autósok részérõl. Mert az utakon úgysem lehet normálisan megbeszélni az ellentmondásos eseteket.
Tisztázzunk valamit: a KRESZ-t úgysem tartja be senki. SENKI! Akarva, akaratlanul úgyis hibázik mindenki, és tuti, hogy vét a szabályok ellen. Csak egy robot (mint SQJ ) tudná megcsinálni, viszont az is lehet, hogy még egy gép is lefagyna tõle. De jó iránymutatás a biztonságos közlekedéshez. Azon túl, hogy a nagyját betartja az ember, ésszel, és körültekintéssel is kell menni. És még akkor sem tuti a túlélés.
"És mi van akkor ha az autós már hamarabb bukott, a motoros meg bele, mert nem tudott megállni ... "
Akkor nem tartotta be a megfelelõ követési távolságot.
Ott a pont ... Autópályán történt (ezt kihagytam). Az 50 és 100 pedig nem valós, csak a lényeget próbáltam megvilágitani. De lakkott területen változtat ez valamit? Nem a sebességre értem ... Lakott területen most ha kamionnal közlekedek és elmegy mellettem egy autó 150 pl. toljam le? vagy menjek neki?
Az álltalam belinkelt képrõl csak annyit, olvastam a balesetrõl ... És mi van akkor ha az autós már hamarabb bukott, a motoros meg bele, mert nem tudott megállni ... (vagyis, ha egyikük sem volt hibás ... és a baleset okozója épp bõrrel meguszta)
Gondolj csak bele. Nem mindenki szereti a 2 kerekûeket, ráadásul öregek, és még az is lehet, hogy rossz tapasztalata is van vele.
Õ autóban szeret utazni, kényelmesen, esetleg tárgyalásra siet, öltönybe, stb. Úgyanúgy jog van elõre haladni, mint neked, motorosnak. Veszélyezteted a biztonságát, nem tudhatja, hogy épp talmácsi ül a motoron, vagy épp 1 órás jogsis strandpapucsos, fuxos királygyerek, aki életében nem motorozott, de van lóvéja.
Pont ez a lényeg ... nem az autós és a motoros vezetõk közötti ellentétet kell kiélezni, hanem a motoros figyeljen az autósra, az autós a motorosra, és közösen küzdjenek a normális sofõrök a balfaszok ellenében ... már ha lehet valahogyan ... (Ez olyan mint a sokat szidott kamionsofõrök ... életem elsõ autós veszélyhelyzetés egy buzi kamionsofõr okozta ... ellenben mondjun a 44-esen rengetegszer találkozom vele, hogy jelzik ha biztonságosan elõzhetek, lehúzódnak, stb ... Nagy általánosságában tehát jót tettek nekem ... )
Az a gáz hogy jelen esetben Meow-nak van igaza ... ugyanis azzal hogy Te mondjuk pirosnál, ahol záró van megelõzöd az autót ... ezt tiltja a Kresz, itt nincs kérdés ... az hogy ki hogyan tarja be a Kresz-t az már más lapra tartozik ...
Nem a te mentalitásoddal van a baj, hanem a meow félével, illetve nem azzal a motoros mentalitással amit mondjuk én képviselek. Nekem pl nem fáj ha nem engednek elõre, én türelmesen kivárom a sort, ha nem látok esélyt arra hogy elõre álljak. Pl , ha tudom hogy mindjárt zöldre vált a lámpa és én akkor érkezem meg a kocisorhoz, már akkor sem fogok elkezdeni furakodni bármennyi hely is van.
Amugy nem egyszer égett a fejem hogy én is motoron ülök, amikor valami paraszt ugy furakodott a sorok között, hogy legszívesebben kirugtam volna alóla a paripáját. Sajnos az emberek, meg az ilyen gyökerek miatt gondolják azt, hogy minden motoros egy állat.
de mondom, nekem szinte csak jó tapasztalataim vannak a motoros közlekedésnél az autósokkal szemben, nyilván ez annak is köszönhetõ, hogy nem agy, és minden felelõsség nélkül motorozok.
Villámgyorsan a legtöbb felkiáltójeles topik lesz. :-)
Az autó-motoros ellentét mindig is megvolt és meg is lesz. 3 évig futárkodtam motorral, majd évekig szállítottam ezt-azt autóval/kisteherrel.
Mindkét kasztban vannak retardáltak.
Csak annyit kéne tenni, hogy körbenézünk a tõlünk nyugatabbra lévõ országokba, ott hogy mennek ezek a dolgok. Piros lámpa, motoros had elõre, zõd, motors had el, majd velük egyszerre autósok. Tök jól elvannak. Azért ül motorrra a jónép, mert oda szeretne érni, ahová elindult és nem a dugó szopni. Nem kötelezõ autóval menni, rá lehet ülni motorra, vagy biciklire. De nem, nálunk még státusz szimbólum autóval menni, órákig baszódni a verdába. :-)
OTT A PONT!!!
Hagy kérdezzem meg, miért is megy az autós 50-el? Valszeg mert lakott terület? A Motoros 100-al megy? MIÉRT IS????
És egy pár kérdés az általad belinkelt képrõl ... tudsz bármit a balesetrõl? Ki volt a hibás? Kik ültek az Autóban?
Mert lehet hogy egy részeg autós kivágott szegény motoros elé ... De az is lehet hogy egy okos szpiddrájver gyerek épp kiirtott egy 5 tagú fiatal családot ...
"68: Te meg rohadjál el, az ilyen férgeket legszivesebben kikapnám az autóból .. Volt rá példa, mikor elõzésnél a 20 éves srácokkal megtömött kocsiból el kezdek mutogatni. Szerencsétlenségükre 2 faluval késõbb piros volt, amig jött a vonat, volt idõm hátramenni elrendezni a dolgot .. "
Nem értem mi rosszat írt. Csak megkérdezte, hogy milyen jogon mész elõre lámpánál? Megmutatkozott a motoros kúltúra egy szép darabja ebben a hozzászólásodban. Gratulálok.
Én igaz nem motorozom (még), de amit néhány autós mûvel az felháboritó. Felénk is sok olyan van hogy a mororosokat letolják az útról. De miért? Mi rosszat csinál az a szerencsétlen ha egy 50-nel közlekedõ autós mellett elmegy 100-al? Volt már olyan is hogy a mögöttem közlekedõ autós ahogy meglátta a háta mögött a motorost kivágott elé. Persze hogy balesetek okoz ezzel, mert a motorost nem gyengén fékezésre kényszeriti. De ennek mi értelme? Megállni pedig biztos könnyû fõleg ha az illetõ megy 150 körüli sebességgel. Mindkét oldalon vannak olyanok akik száguldoznak és balesetet okoznak de ez nem megoldás hogy az autósok, ha azt vesszük igy akarják csökkenteni a motorosok létszámát. Pedig valaki még autóval sem tud közlekedni. Pl.: jobbra indekszel és balra megy, vagy irányjelzés nélkül hirtelen befékez és bekanyarodik valamelyik irányba, na álltalában ez is jól szokott elsülni ... és csodálkoznak ha összemennek. Nem tudom képet lehet-e berakni ide de találtam egy ilyet ...
Jómagam elitélem az embert aki a balesetet okozta. Ebben az országban, csak a személyautósoké az út, ne közlekedjen rajt se motoros, se kamion. Sajnos ez a "kúltúra" az elkövetkezendõ 10 évben semmit sem fog változni. A motoros illetve kamionos balesetek 80%-át a személyautósok okozzák. A motoros balesetekbõl 100-ból 98 kamikaze gyorsaságis, akinek nem számit se a lakott terület, sem más .. Alapjáraton 150-el. Magam is motorozom, nem ellentbeszélni akarok, de sajnos, a gyorsasági motorok, nem a magyar utakra valók. És ez a a normálisan közlekedõ motorosok rovására megy. Idén kiváncsi leszek hány razziát indit ellenünk a rendõrség.
#68: Te meg rohadjál el, az ilyen férgeket legszivesebben kikapnám az autóból .. Volt rá példa, mikor elõzésnél a 20 éves srácokkal megtömött kocsiból el kezdek mutogatni. Szerencsétlenségükre 2 faluval késõbb piros volt, amig jött a vonat, volt idõm hátramenni elrendezni a dolgot ..
Nem az fáj, mikor engem nem akadályozva, lassitva, megkárositva elõre állnak ... Hagy menjen, õ az agilisabb. Ha tehetem elõre is engedem a motorost ... Sõt, álltalában direkt állok meg, hogy elférjen mellettem ...
Hanem mikor veszélyhelyzetet teremtve teszi ugyanezt!!! Ezt kéne észrevenni ...
Különben is .. miért fáj a motorsnak ha nem engedik elõre? Majd késõbb megelõzi, nem?
Nem vágom én sem, miért fáj az auósoknak ennyire a pirosnál, amikor õket nem zavarva, akadájozva, lassítva, megkárosítva, elõre áll a motoros\biciklis. Neki ebbõl mi kára származik? Körbe kéne nézni nagyobb motoros kulturával rendelkezõ országokban, hogy ott hogy viszonyulnak egymáshoz a közlekedõ felek, ilyen szitukban.
A kresz betartásáról meg csak az papoljon, aki mindenhol, minden szabályt be is tart a közutakon. Elõre állni a lámpánál, nem sztabályos, de ha nem okozok vele senkinek semmi rosszat, akkor miért ne használhatnám ki a motor adta elõnyöket??
én is elõre szoktam menni, tegnap sürgös volt, mert rázták a ketrecet a barnamacik :DDD
Nem a sorok között cikázok, hanem legszélen, az autó és az útpadka között, jobb oldalon megyek lassan, ott ahol a forgalmi helyzet is megengedi, ergó nem milliméterekre a visszapillantótól. Nem akadályozok senkit azzal, hogy elõrébb megyek, nem furakodok senki elé, melletük megyek. Attól hogy én valaki mellett elmegyek, õ nem fog késõbb átérni. Ha nincs hely oldalt megállok és várok. Ennyi. Lehet kultúráltan is csinálni ezt, sok országban, ahol sok a robogós, az autósoknak ez evidens, hogy hagynak egy kis helyet az autó és a padka között, hogy elférjen a moci. De van sok bunkó autós, aki amikor látja hogy lassan megyek/mennék el mellette rámhúz. Szerinted ez kultúrált megoldás?
Aruld mar el, hogy miert kell eloremenni az autosorok kozott motorral? Nem birod megvarni a lampat? Akik elotted allnak a sorban, szinten varnak. Nektek valami kulon KRESZ konyvet adtak? Mert az enyemben ilyenrol nem volt szo...
Én is igyekszem elengedni a mocisokat, bicajosokat oldalt, ha lámpánál vagyok. Azért is, mert tudom, hogy nekem is jól esik, ha szépen - nem állat módjára 90-el - el tudok menni az álló autók mellett 1-1 piros lámpánál, ha motorral/bicajjal vagyok.
Így van. Én direkt lehúzódom, meg többsávosnál igyexem nekik helyet tartani belül, de gyakran kívül-belül is jönnek és nem tudom mindkét oldalt (+kerékpáros) elengedni. Õrültek.
Nah kérem szépen. Nem szeretek motorral közlekedni. Inkább autóval. Nagyobb biztonságot ad. De tény és való, hogy rengeteg a sok hülye motoros. A pirosnál sávok között közlekedni. Milyen jogon?Egyáltalán nem szabályos. Miért van felháborodva, ha nem engedem el, vagy nem veszem észre? Akkor enki már az a joga, hogy lerúgja a tükrömet? 2 esetben történt ez meg.
A másik pont két napos történet. Haladok az úton 1-1 sáv. Záróvonal, és balra akarok kanyarondi, index, majd nézek a tükörbe...sehol senki, majd nyílik a kanyarodó sávom...el kezdem húzni az autót kifelé, és nem tudom miért másodcor is benéztem a tükörbe, pedig max 2 másodperc telt el azóta, hogy benéztem volna. MEg különben is záróvonal, és egybõl a sávom nyitásánál be akartam oda sorolni. Még jó hogy benéztem, mert a motoros mit sem törõdve azzal, hogy záróvonal, meg kanyarodó sáv...jön ezerrel. Az utolsó pillanatban rántottam vissza a kormányt, elég erõs fékezésre késztetve a mögöttem haladót. Ha kicsit késõbb nézek újra a tükörbe 1 motorossal kevesebb...és nem az én hibámból.
Plussz. Sokat ólök a körúton egy kávézó teraszán. este 22:00 után nem lehet ott beszélgetni, emrt az a szórakozása az összesz motorosnak, hogy ott gyorsulgassanak föl le a körûton, és az a verseny, hogy melyikük szólaltat meg több riasztót az erõsen kihúzatott rövid szakaszon. Mert ha végiggondolná, ha 60-nal menne, akkor nem kéne megállni minden lámpánál.
Nah mind1. Szerintem nagyon sok hülye motoros van. Kevesebb a normális.
Lila berek, nádak, erek, a Motorosok jó emberek XD
Sok igazság van az alább leírtakban.
"Vannak normális motorosok, de a hülyékbõl többet sokkal többet látni." --- sajna igaz, egyre többet.
Autósokból még mindig több a közveszélyes. Mert egyszerûen többen vannak. Váci úton tipikus, mikor jön mögöttem a barom autós (anyám kis piros suzukijával mentem) és kivág jobbra, elõtte sor...visszaáll...jön fél lámpányit, majd kivág balra. Megint fal elõtte. Vissza. Ott jobbra van egy kis rés, és már tolja is be a kettõpadlóval. Aztán tütte magára, hogy elõrébb ment egy autónyit. Következõ lámpánál elõtte furgon kanyarodik, de olyan lassan, hogy visszaesik 6 helyet. Mire jó a folytonos tolakodás? Ingerelni a többieket, nagyobb veszélyt jelenteni a másikra.
A másik véglet az, aki a 10 mp-es zöldnél vár 4-5mp-ig, majd elindul, és ha így hárman át tudnak menni a lámpán, akkor király. Illetve a lámpánál látja, hogy sárga, gyorsít, aztán satu, és beleáll a pirosba. Az ilyen is menjen inkább BKV-val. Ott profi sofõrök (remélem azok, hehehe) vannak, azok nem lámulnak.
A motorosok között pedig valóban nagyon sok a bevállalós, most, hogy már bõven 100LE felett vannak a sportgépek, pláne.
Én egyben vagyok gyalogos (futó), bringás, és autós, de motoroztam is évekig. A motorosokra nagyon vigyázok, a bringásokra, és a gyalogosokra még jobban.
Tegnap speciel egy hülye vén papa, aki már kb nem tud figyelni, majdnem belémjött, mert azt hitte, jobb kéz szabály miatt neki van elsõbbsége...csak nem nézte a mackósajtot az öreg. És nézem, hogy csak jön, csak jön, csak jön, fékezni kezdtem, mert azért épp egy 10 millió feletti autó volt alattam. Francnak se kell a tortúra, ha összetöri nekem a hülye vén apóka. Megállok, nagyon néz, és dudál. Öv kikapcs, vészvillogó ki, ha jönne mögöttem valaki, és szépen megmutattam neki a táblát. Háromszor próbálta bizonygatni az igazát, mire rájött, hogy hülye volt, és elnézést kért. De édeskevés beismerni, hogy buta volt. Ez nem játék. Komoly alkalmasságihoz kéne kötni a jogosítvány megszerzését, csak akkor az olajbiznis sérülne.
Nem szabadna rivalizalni. Imadok motorozni, megis autoba kenyszerulok (nincs penz mocira). Ilyenkor figyelek rajuk (spanyolba lakom, tizenevesek egykereken jobbrol eloz, mogottuk a csajuk). Talan ha nem tiprom el, akkor felnott koraba majd o is oda tud figyelni a motoros vaganyokra. Masreszrol ha en ulok rajta, en is elvezkedem. Sok komfortrol mond le aki 2 kereken kozlekedik, ezert cserebe kielvezi az elonyeit (pirosnal elore megy etc...) Ha gyalog vagyok es nagy a forgalom, en is lelepek az autos ele. Nekem is at kell jutnom a tuloldalra/vilagra. Ha autoban ulok, jobban figyelek a tobbiekre, mert akkor megtehetem.
Aki ment már 150 lovas sportmotorral,az tudja hogy nem lehet velük lassan menni,vagy kínszenvedés.Azért hajtanak mert a motor adja magát a száguldásra.A közutról ki kellene tiltani õket,ringre való motorok,ott lehet kakaskodni.Aki 3 millás gépet vesz,annak a napi 15000 pályabérlet kifizethetõ.
nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én azt figyeltem meg, hogy egy komolyabb motorhoz (itt nem a köbcentik számáról beszélek, hanem a motor fajtájáról) általában egy komoly, normális, lenyugodott életfelfogású, nemegyszer édesapámkorabeli emberke társul - chopperek, Harley Davidsonokra gondolok. mindjárt ki is fejtem, miért:
akit ilyen "szelíd vadállat" hordoz hátán, az már tudja értékelni az megfelelõképpen, tudja hol vannaka motor és önmaga fizikai és képességbeli határai - ergo nem egy porszívóhangú visítással karöltve fog 230-cal végigszáguldozni lakott területen.
ehhez általában sok tapasztalat kell, hisz az ilyen gépek jóval nehezebbek, kevésbé agilisek. a tapasztalathoz kapcsolódik még valamilyen szinten az életfelfogás is: valahányszor egy baromarcú kis gyorsulásmániás elhúz mellettem, azzal a szörnyû hanggal, várom, mikor csavarodik fel az elsõ fára/villanyoszlopra a marhája. Érdekes módon a chopperesek/HD-osok nem nagyon emberkednek, megelégszenek az elegáns, fennkölt, kecses suhanással - a motor nincs túlhúzva, a hangja gyönyörû, mondhatni halk, szerintem sokkal jobb érzés lehet egy ilyen szépségen repülni, mint egy nemtommilyen mocin száguldani a halálba (hááááájvééj tu hell...:D).
és érdekes módon, ha piros a lámpa, beállnak a sorba... mondom, komoylabb motor, komyolyabb ember.
akinek meg nem inge, az nem öltözködik.
Én már 8 éve motorozok, és megszállott veterán motoros vagyok. Ez idõ alatt még csak 1-2x köcsögöltek velem autósok, azért mert lassan mentem. De nem tehettem róla, ha olyan szar volt az út, hogy motorral alig lehetett rajta haladni. Engem inkább megmosolyognak, és gyakran intenek, elengednek az autósok.
A másik tábor, az 1 hetes friss motorral 280-al tépõs meghalós kamikáze típus... Ezen nem is csodálkozom hogy annyi baleset van. Amikor autóval megyek, 90-et tartom városon kívül, és úgy megelõz wazze, hogy engem is veszélybe sodor, gyakran én fékezek helyettük, csak hogy meg ne haljanak. És ezzel nagyon kevés olyan motoros van tisztában, aki alatt a vadi új 1300 ccm-es paci dübörög...
a legodegesítõbb, hogy a sok barom KÉPTELEN beállni, besorolni a sorba MÖGÉM/ELÉM, mert neki az derogál....
Azért van némi különbség autós és mocis között. Ha egy autóst taszajtok meg, az egy kis koccanás, maximum anyázás lesz, ha egy mocist, az könnyen bele is halhat. Másrészt az autók nem lepnek meg váratlanul 360 fokból, miközben a sorban haladok, a mocisok/kerékpárosok viszont a legváratlanabb irányokból és helyzetekben képesek öngyilkos merénylõt játszani velem.
Mintahogy a gyalogosok sem lófrálhatnak az autóálya közepén, mert nem védi õket másfél tonna vas, úgy a motoros/biciklis mibõl gondolja, hogy az õ túlélési esélyei jobbak lehetnek...
Komolyan, az autók közötti szórólaposztogatás és koldulás szabálytalan és keményen büntetik(büntetnék), mert veszélyes, de a robogós kisrágcsáló a legnagyobb lelki nyugalommal megy keresztbe elõttem a Rákóczin csúcsban. Hogy van ez?!
ÉS mindig az autóst hurcolják meg, ha komolyabb baleset van, hiszen a mocis húzza úgyis a rövidebbet és ha esteleg be is tudod bizonyítani, hogy nem te voltál a hibás, akkor is meghurcoltak egy életre és együtt kell élned a tudattal, hogy megöltél egy(vagy x) embert. PEDIG SEMMI-, DE SEMMI KÖZÖD HOZZÁ, ennyi erõvel a sziklákról is bándzsízhatott volna kötél nélkül! Amikor csak autóba ülök, tisztában vagyok vele, hogy a börtönt kockáztatom meg vele, akámennyire is szabályosan vezetnék. A tizenéves hülyegyerekek viszont nem úgy tûnik, hogy felfognák ezt...
Néha tényleg azzal a tudattal érek haza egy eseménydús nap után, hogy na, ma sem öltemmeg senkit.
A motorozást még csak most kóstolgatom, de a bicajosok - autósok "háborúját" már régóta átélem. Alapszabály az, hogy bicajjal is lehet bunkózni az autós elõtt, és autóval is lehet borítgatni, fékeztetni a bicajost - ha az ember állatnak születik.
DE: bicajjal az út szélén, láthatóan (nem kell kukásmellény, elég a mez), nem az út közepén akadályozva az autósokat (mert a széle kátyús...), autóval pedig nem ijesztgetni (melléérek, ráhúzom a kormányt és dudálok, mert az olyan vicces) és nem tahózni (megelõzöm-lekanyarodok elõtte, utána megnézem, mekkorát esik), hanem lehetõleg nagy ívben kikerülni, és máris szebb az élet.
Nem értem, miért kell állandóan rivalizálni. Mintha az embernek nem az lenne a célja a közlekedéssel, hogy biztosan odaérjen a céljához, hanem az, hogy a másik csak azért se érjen oda...
Azt te honnan láttad a videóból hogy õ is száguldozott?Lakotterületen kívül 90 a megengedett,meg ha a másik jön szembe 130-140 el õ meg csak 70 el az mindjárt 210 nek tûnik a felvételen. A másik nekem is van egy 600 as banditom de untig elég,túrázgatni.A motoroknál az a baj hogy már 1- 1.5 millióért az ember olyan motort vehet ami veri a 300 at autóban ugyanez meg lehet 10 fölött van. Meg a sok köcsög kis fasz gyerek megveszi 18 évesen az 1000 es R1 et aztán azzal akar menõzni,persze jogsija az nincs rá
Ott van az egész elbaszva hogy mindenki kaphat jogosítványt...
Azért nem kell sajnálni szegény motorosokat, mert általában az õ hibájukból van baleset. Mert vagánynak hiszik magukat és csapatnak ezerrel. Persze nem mindig és autósok is lehetnek hibásak, de a legtöbb motoros baleset a száguldozásból van...
Ami most történt...hát...Azt már lassan kezdem megszokni, hogy mindig a szerencsétlen vétlen hal meg és az okozó meg vígan éli tovább az életét, de remélem ha a mostani balesetet túléli, akkor soha a büdös életben nem kap jogsit motorhoz, mert ez nem szimpla baleset volt...sõt még börtönbe is csuknám, bár tudom nem szándékos volt, de veszélyeztetett másokat ezzel a kamerázgatós, hú de jani vagyok a 2 hónapos jogsimmal dologgal....
Es a 'szerencsetlen' autost - pl apamat, akinek 40 ev alatt volt 2 balesete oszesen - ki vedi meg a buzi motorosoktol? Multkor egyutt mentunk Gyongyos kornyeken, a motoros vaganyok meg 200-al tepnek le a hegyrol, eles, belathatatlan kanyarban fektavon eloznek, kijonnek jobbrol az auto ele, villognak, egykerekeznek. Ez nem ilyen 'olvastam a blikkben' kategoria, ott csinaltak a szemem elott.
Pesten meg nap mint nap latom a sok idiotat akik az autok kozott cikaznak - ezt azt hiszem ugy hivjak, hogy elnek a motor adta elonnyel - meg persze itt is van egykerekezes, tesco parkoloban vaganykodas, stb. Mindegy, ahogy lentebb irtak, legalabb a donorok biztositottak elore.