A thundercat-ot nem nevezném kényelmes motornak,a banditot már talán inkább,nekem volt 600-asom banditom de nem tetszett.
Jött velünk a napi 600 kilóméteres túrákra egy Tl 1000r-is,összes cucc a barátnõ hátán egész nap,a tengerpartra meg nem tudott kijönni vele mert mindenhol leért a hóeke.
vegyetek supermotot, azt azzal vandálkodhattok, betonon, poron, sárba, fasztudja hol :)
Túra/sportúra kényelmesség vs sportmotor kényelmességrõl annyit, hogy nekem az rg kényelmesebb mint egy 600-as bandit...
'A rugalmassága az ami mindig lenyûgöz. "
-Egy túramotor alul többet tol,mert az arra van hangolva.Nekem afrika twinem van ami fele lóerõ mint egy gsxr,de 3-4000-en jóval többet tol mint egy négyhengeres.A magyar utakra egy sportmotor futómûve amúgy is túl kemény. Én sokat jártam külföldi túrákra fzr 1000-el,cbr 900-al de nekem az kínszenvedés volt.És nem csak nekem,minden havernak ugyanúgy,pedig akkoriban sokat mentünk.
A négyhengeres rezgése is más,hosszútávon nekem sokkal zsibbasztóbb volt,mint a kéthengeresé.
Régen jártunk a p.ringre én sportmotort csak pályázni vennék,de az meg túl drága 2 óra motorozás mindennel együtt 30 rongy.
Az autópályára tartogatom (meg a Hungaroringre). Ott 200-210 az utazótempóm. Persze ez fogalomfüggõ. Nagy forgalom esetén nyilvánvalóan viszább-veszek. Pl. nem szoktam jobbról elõzni meg cikázni a kocsik között.
Amúgy nekem volt mid a kettõ és érdekes mód a sportmotoron jobban érzem magam. A sport-túra tény, hogy kényelmesebb, de nem érzem azt, hogy én irányítom az eseményeket.A Thundercatomba beleültem mint egy fotelba. A gixerre felülök és azt érzem, hogy a kezemben az irányítás.(Persze ez csak képzelem).
Én 177 cm vagyok. A 750-es gixerrel simán lenyomtam 600km-es túrákat. Akinek megfájdul a csuklója az nyilván nem megy vele eleget. Ilyenkor tavasszal a bal kezem lesz tropa a kuplungolástól de 1 hónap múlva már jó erõs lesz. Amúgy többet megyek 200 km/h alatt mint a felett.Azt az autópályára tartogatom. A rugalmassága az ami mindig lenyûgöz. Ott ahol autóval esélyed sincs elõzni ezzel csak egy laza csuklómozdulat. A West end-tõl Solymárig 20 perc bármikor és nem hajtok mint egy állat. Autóval ez a duplája.
épp ezaz, sportmotort nyilván nem kényelmes utazásra vesznek, hanem száguldani, hát arra való :)
ha nagyon sportos motoron akarunk rohangálni, akkor sport-túra kell nekünk városba, kényelmes ülés/testtartás, és ugyanúgy viselkedik városba (mert a sportgépeket úgysem lehet kihasználni városi motorozásnál), mint egy sportmotor... igaz autopályán esélytelen, de minden sporttúra motor is képes megszegni a sebességkorlátra vonatkozó szabályt...
Én 181 centi vagyok és fél óra után már minden bajom van egy sportmotoron.Az összes súlyom a csuklómon van,a lámbamból meg kimegy a vér mert annyira alám van hajtogatva.A nyakam meg teljesen kikészül,mert ahhoz hogy ne a földet nézzem hátra kell tekerni a fejem.
A sportmotor versenypályára készült,ahol a kényelem mellékes és különben sem ülnek rajta órákon át.Egy olyan motorral 100-120-al közlekedni ami 10000-en érzi jól magát nem nagy élmény.Ahhoz nem kell 140 lóerõ.Ha az ember ki is akarja használni,akkor minimum 200 körül kell járni vele,az meg öngyilkosság ilyen utakon és forgalomban.
'Azzal is lehet lassan, okosan közlekedni"-ez szerintem nem igaz!Kínszenvedés egy komolyabb sportmotorral lassan menni,volt pár sportmotorom tudom mit beszélek.Chopperrel meg tépni szar,volt az is.
Itt is vannak akik a városban pl. mennek 40-el és akik 150-nel egykeréken, szal errõl ennyit. Szomszéd meg valamelyik nap annyira füstöltette a gumit hogy a végén már nem gyengén égett a moci segge, hogy miért arról fogalmam sincs. Csak egy nagy durranást hallottunk utána meg az égõ mocit láttuk. :( A srác lábára pedig elég szépen ráégett a gumi ... Ezután nagy szerelés stb. De tegnap láttam és már másik mocija van. :) Honda CBR 1000, nagyon szép, szeressem. :DD
Na, a vétkes még nem halt meg, pedig már nagyon keltették a halálhírét.
Uff barátaim!
Látom kezdenek a nézõpontok egyezni. Sokan látják be, hogy nem csak az egyik, vagy nem csak a másik táborban vannak a hibások. Sõt, nem gyõzöm hangsúlyozni, hogy csak egy tábor van: közlekedõk tábora... Ezzel lehet vége is a topiknak:DDDD
huha! és ide hány köbtöl lehet jönni? azt nem írja :\
Szerintem nem autóssal vagy motorossal van a baj. Ugyan nem motorozom de autóban ülve is látom hogy mindkét táborban van idióta és normálisan közlekedõ is.
Na ma autóban ülve az anyósülésen találkoztam egy olyan motorossal, aki ki akarta vasaltatni magát...se hall-se lát dömötör volt a fiú, mert fittyet hányva az elsõbbség adás kötelezõ táblára, meg arra, hogy bringautat keresztez úgy suhant át a motorjával elõttünk, hogy alig valamin múlott a testi épsége.
Kicsit megkergettem az afrikámat,az autósok már rázták az öklüket.Érdemes volt bemutatni a pécsi videót!
Monfalcone-ban van olyan nyilas,ami amúgy telezöld.Eddig ezt az egyet láttam,de 3 hetente járok oda,és így van ahogy leírtam.Egy magyarnak elég veszélyes szitu,jönnek a robogók ezerrel.
Komolyan nem tudom milyenre gondolsz, szerintem még nem láttam olyat :D A legextrább lámpa amirõl tudok az a három ágú elõre-balra-jobbra mutató zöld nyíl, de annál csak az a különbség a telizöldhöz képest, hogy a szembejövõnek olyankor nincs zöld.
holnap kezdodik a szomszedunkban (6km - alsoors) a Harley fesztival. kivancsi hany kis szunyogat csapnak el a szemelyautok es a vasalok
mivel a kis gyikok nem birnak magukkal
Röhögni fogsz, Olaszországban pl. a körforgalomnál tényleg jobbkéz szabály van. Párszor anyáztak is minket, mert szép nyugisan mentünk körbe. Ha megnézed Magyarországon pl. az összes körforgalom bejáratánál ki is van rakva az elsõbbségadás tábla. Úgyhogy valószínû egy tábla nélküli körforgalomban tényleg jobbkéz szabály van.
Természetesen ez igy van. Azt el felejtettem oda irni hogy tisztelet a kivételnek. :)) Felénk sem a faluban tolják le õket, hanem ott ahol tényleg lehetne haladni is. (sokan tényleg ugy vannak vele hogy õk ráérnek, és nem egyszer volt már hogy hazafele jövet félig bent voltam a virágágyásba mert a mentõt, tûzoltót nem engedték el csak bámultak a tükörbe hogy mi a franc lehet az ott a hátuk mögött)
Z-nek igaza van, sokakat ez háborit fel hogy az elõtte lévõ szerencsétlenkedik. Felhuzza magát elkezd elõzni, közben mutagat és magyaráz. Ilyenkor vannak a bukfencek.
idõs korra a reflexek is jócskán lassulnak, azért vezetnek lassabban, nomeg egész más sebességtartományokhoz szoktak hozzá életük során.
Ezt onnan tudom a 82 éves nagypapám még mindíg vezet. természetesen egy kis faluban csak, ahol lakik, néha kimegy, leellenõrzi a földjeit, meg elmegy ebédért.
De ki tartja be a kreszt azt meg tudná valaki mondani? Ha mindenki a szabályok szerint közlekedne nem lennének balesetek.
Én a bizonytalan vezetõket inkább tehetetlennek mondanám. PL.: 70-es táblánál az idõsebb korosztály megy 40-nel mert hát õ ráér, jó hogy elõzgetik és leturják az útról. A fiatalság meg 120-al mert az õ kocsijuk, motoruk gyorsabb és mutassunk már valamit ... fõleg ha csaj is van a közelben.
Vagy ott az a sok balf*asz aki kirakja az irányjelzõt jobbra és bekanyarodik balra. Esetleg megy az illetõ elõtted 80-nal (városban) de azt se tudja hova megy és hirtelen befékez elõtted majd irányt változtat úgy hogy még arra se volt esze hogy az irányjelzési szándékát jelezze.
"Nyilvánvalóan jóval veszélyesebbek az útra nem való mazsolák mint a gyorshajtók." --- igen, és ez a legszomorúbb, hogy ezzel nem lehet semmit sem csinálni. Nem a gyorshajtókat védem. De a bizonytalan vezetõ a legrosszabb. Mert az állandó indokolatlan fékpedál nyomkodással (és a féklámpa villogtatással) az amúgy normálisból is kihozza az állatot.
"mióta egy éppen kreszvizsga elõtt álló ismerõs próbált bennünket meggyõzni (16 éve van jogsim ...) hogy a körforgalomban jobbkézszabály érvényes, aki jobbkéz felõl ÉRKEZIK be a körforgalomba, azt be kell engedni ..." ---
Meg ha már találtam konkrét adatokat, akkor bevágom, mert a napokban egy rendõrtõl elhangzott kijelentés ("a balesetek 60%-át motorosok okozzák" - így kiköhögve mindenféle árnyalás nélkül) finoman szólva nem áll meg: Személyautók száma: ~3millió (KSH adat: 2005 végén volt 2.880ezer, frissebbet nem találtam hirtelen) Forgalomba helyezett motorok száma: 130355db (2006 végi adat) Forgalomba nem helyezett motorok, robogók: nincs nyilvántartás, finoman tippelve olyan 200ezer. Vagyis összesen valszeg könnyedén van 300ezer motor.
És akkor a 2006-os baleseti statisztikák: "A balesetek túlnyomó többségét (63 %-át) a személygépkocsi vezetõk okozták, a tehergépjármû vezetõk részaránya 10 %, a motorkerékpárosoké 4 %, a kerékpárosoké és a gyalogosoké pedig egyaránt 8-8 % volt." - Utánaszámolva nyilvánvaló hogy a személyautósok jó másfélszer akkora arányban okoztak balesetet. És akkor még beleszámoltam a robogósokat, akik sok esetben még motorosképzést se kaptak.
Egy másik adat a gyorshajtáshoz: "A balesetek legfõbb oka továbbra is a gyorshajtás (az összes baleset 26 %-a), melyet az elsõbbségi jog megsértése (22 %), valamint a kanyarodási szabályok meg nem tartása követ (18 %)." - itt nincs külön motoros és autós adat. Az viszont látszik hogy a gyorshajtásnál jóval több baleset következik be a vezetni nem tudás, vagy figyelmetlenség miatt. Nyilvánvalóan jóval veszélyesebbek az útra nem való mazsolák mint a gyorshajtók. Talán itt se ártana széjjelnézni, ha nem is olyan látványos a téma mint egy bekamerázott motor.
:) "Picit" sarkos hasonlat volt, de ha mondjuk egy Swift áll a seggemben Ifa helyett, az már necces, az is el tud bújni ... pedig jóval nagyobb ...
Nem is kötözködésbõl irkálom itt a hülyeségeket ... mint már sokan elmondtuk, nem kell a 2 oldalnak (Nem is kellene 2 oldalnak lennie ... :( ) állandóan egymásnak ugrani ...
Soxor elõfordul hogy szétnézek én is külsõ/belsõ tükör megvan, kanyarodnék erre elhúz mellettem valami barom kocsival ... hiába volt kint az index ... sietett ... én meg gyõzzem elkerülni ... szóval van itt vagány autós is ...
A lényeg az a balesetmentes vezetés ... Aki mondjuk lakott területen belül gizdázik, vagy akik egyáltalán másokat veszélyeztetnek, azokat gyûlölöm ... lehet az biciklista, autósofõr, kamionos vagy motoros ... egyremegy ... csak a saját életével játtszon, a családoméval vagy az enyémmel ne!
@Cvd: a kicsit többel megyek dologhoz csak annyit modnok ... ezt midnenki megteszi, nem is ezzel van a gond ... hanem amikor sokkal többel megy ... ráadásul érdemben addig tudunk a hasonló esetekrõl beszélgetni / vitatkozni, ha szabályos közlekedési helyzetben történnek meg ...
Erre tényleg a legjobb példa a követési távolság ... ha balfasz vagyok, és hirelen nagyon nagyot fékezek, mert megijedek valamitõl, hátulról pedig belémjönnek akkor ha én betartottam a megengedett sebességhatárokat, akkor nem kérdés ki a hibás HIVATALOSAN ...
Hiába lehettem én a balfasz, aki belémjött, az nem tartotta be a megfelelõ követési távolságot ...
Meg egy dolog még, bár kicsit anekdotás lesz igy :) Azóta figyelek nagyon (Elõtte is figyeltem, mert nagyon ritkán utazom egyedül ...) ezekre a dolgokra (kresz, követési távolság, autós/motoros reakciók ...) , mióta egy éppen kreszvizsga elõtt álló ismerõs próbált bennünket meggyõzni (16 éve van jogsim ...) hogy a körforgalomban jobbkézszabály érvényes, aki jobbkéz felõl ÉRKEZIK be a körforgalomba, azt be kell engedni ...
Ezért is nem mondtam le a CASCO-t még a kocsimon ... ugyanis azóta van körforgalmunk ... Lehet gondolkodóba esni ...
A motoros gyorshajtáshoz meg annyit hogy pl. igen, én is szoktam, sõt szinte sohasem megyek 120-130 alatt közúton (lakott területen mindig tbetartom az 50-et) hacsak nincs vihar, esõ, sûrû forgalom, satöbbi. Ezzel a tempóval viszont nem nagyon kell elõzgetni, mert körülöttem az autósok átlagsebessége is ekörül van, holott nekik is 90 lenne. Nem csak a motorosok szállnak ebben az országban hanem szinte mindenki aki megteheti, csak autóval ritkábban képesek 200-250-re tartósan. Ez az egyetlen oka hogy "csak" 150-200 körül száguldoznak, és nem gyorsabban. De ahogy igazán gyors autó kerül alájuk egybõl megvan ott is a tempó, lásd a tavalyi gyorshajtó rekordert, egy Audi RS4-et 248-cal. Mondjuk az hogy autó volt a leggyorsabb a felhajlott rendszámtáblák miatt is van, sok motoros jár arra az útszakaszra és megy ennél a végsebességnél magasabb átlagsebességet, csak nem tudják elkapni õket. Ütközésnél meg kisebb pusztítást végezni egy motor akár 200-ról mint egy autó 100-ról a kisebb lendülete miatt. Nem véletlen hogy az ilyen csattanásoknál nagyritkán marad csak ott a másik fél. Autónál ez ugye nem egészen így van. Elég arra a balfaszra gondolni aki egy ugyanilyen elb*szott elõzés után mint a pécsi motoros ugyancsak elkapott két motorost szembõl egy Opel Corsával, megúszta kórházzal, a két motoros meg az egyikük utasa meg ottmaradt. Ennek persze nem volt akkora bulvárértéke, ezért csak két napig foglalkoztak vele...
Speciel a Seatos videónál se nagyon lehet a holtteret mentségként felhozni, mert elõtte jópár méteren át olyan pozicióban követte a motoros hogy a bal tükörben semmilyen más módon nem lehetett volna feltûnõbb a motoros. Ha normálisan volt beállítva akkor a motoros halálponotsan a kellõs közepén látszódott a kocsiból, ráadásol olyan nagynak amennyire csak lehet, hisz elég közelrõl követte az autót. Elég b*lfasz indok azt mondani hogy mikor a Seatos kijött akkor már holttérben volt (ami igaz), mert a Seatosnak illett volna a tükörbe nézni, és illett volna azon elgondolkozni hogy vajon hol lehet az a motor ami az elõbb még ott vigyorgott.
Az elsõ mondatoddal nem értek egyet, viszont a többiben teljesen igazad van!
Azért egy ifát 100x könyebben meglátsz mint egy motorost akár milyen követési távolságban van tõled, ezzel felesleges hasonlítgatni. Ha annyira észre akarod venni a mögötted jövõ járgányt úgy is észreveszed. ( Nem mondom hogy kezdj el forgolódni a személyautódban ) A legtöbb "vagány" motoros hibája az, hogy olyan helyrõl elõz, ahonnan nem látja a kocsis, azaz a holttérbõl. Azonban néhnáy kocsis akkor sem néz a tükörbe, ha a motoros un. normális helyen tartózkodik. Akkor pedig baszhatod a követési távolságodat.
Ja, a tükrökrõl még annyit, hogy nekem levették régen személygépkocsiban a középsõ tükröt, hogy használjam rendesen a két oldalsót. Nagyon sokat segít. Tolatni is úgy lehet igazán, ha nem hátrafordulsz, hanem a két oldalsó tükröt használod. Bizonyos szgk-nál még jó a hátrafordulós módszer, de tehergépjármûveknél már nem. Kisáruszállítóval én is rohangásztam a városban, és hát azért ott iszonyat na a holttér. Fõleg ha y-os elágazóban vagy, mert oda tükörrel sem látsz be. De jobb lenne, ha kevesebbet pillantgatnának az emberek a középsõbe, és inkább az oldalsó tükröket használnák.
Egy picit gondolkodjatok már ... követési távolság?
Melyiket veszed észre könnyebben? ... a seggedben 1 méterre álló Ifát, vagy a holttérben épp elõzni készülõ motorost??? Pedig mind a 2-nél ugyanannyi a követési távolság ... a holttérbe meg semelyik profi sofõr nem lát be, akár kocsiban ül, akár motoron ...
Mégvalami ... megyek Trabival 90-el az 1-es fõúton, kénytelen-e mögöttem totyogni 90-el egy Hayabusa a KRESZ szerint???? Mert ha nem tetszik neki, akkor max felhúzhat az M1-re ... több szava nem lehet ...
Kezd telelenni az ilyen baromságokkal a hócipõm ... ne azokon a dolgokon legyetek már felháborodva, amik a KRESZ szerint is tilosak ... Mert közúton a KRESZ szerint egy 1xxx ccm*-is sportmotor SEMMIVEL sem tud gyorsabban menni mint egy kispolszki ... ugye? Lehet hogy jobban gyorsul, de a végsebessége mind a 2-nek 90 km/h ... lakott területen belül pedig 50 ...
Uggyan már! Azt hiszed hogy a követési távolságot csak a motorosok nem tartják be? Te is ugyan úgy ott vagy a seggében mielõtt elõznél. Egy motoros pedig nem fog 100-200 métert távolságot tartani ha úgy is meg fogja elõzni, mert mindenki tudja, hogy egy nagymotorral nem fog totyogni az elõtte jóval lassabban haladó autósnál.
Mondom, nálam tökéletesen megfér az autó/motor/bicaj, nem teszem le egyik mellett sem a voksom. Illetve mindhárom mellett leteszem, mert mindhármat használom. Hozzá kell tennem, nem Bp.-en lakom, úgyhogy a nagy forgalmi dzsuvából hál' Istennek kimaradok - bár itt is van néha "érdekes" forgalmi helyzet. Meg ha lehet elkerülöm a legforgalmasabb/leggázosabb helyeket.
Nos, én inkább tankolok akár 15lityit/100km, ha kell, mert az életem többet ér és a kórházi ellátás sem olcsó. Ha már meg kell valakinek halnia egy balesetben, akkor NE ÉN+CSALÁDOM LEGYEK AZ. Ufff!
Én speciel azért vettem meg a kis 50 ccm-es Vespa-mat, mert 100 km-en eszik kb. 2 litert, ha hirtelen el kell ugrani valahova nagyon kényelmesen meg tudom tenni, parkolóhelyet is jóval könnyebb találni, stb... Mint már említettem nem száguldozok mint egy félõrült a belvárosban (látok sok ilyen robogóst, legnagyobb részük 14-év körüli kis csutak, akinek a segge alá toltak egy félmilliós robogót, ezeket én is karóba húznám), kényelmesen eljutok bárhova. Szóval én meg azt mondom, "miért NE vennék motort?"
Emellett autóval is közlekedem - elég sokat. Járunk kirándulni, Bogártalálkozókra, stb., szóval pakolom a kilómétereket az autóba rendesen. De nyáron, jó idõben, munkába menni, vásárolni ezt-azt, elintézni ezt-azt, inkább a robit favorizálom.
Motorozás élménye? 14 évesen elõször a szomszéd Babettáján is éreztem mi az hogy a motorozás élménye ...
Akkor még nem volt kötelezõ a bukó ráadásul ... 35-el repesztettünk minden nap a környéken ... egy 5 utcából álló faluban 2 és fél órákat "motorozgattunk" a haverokkal ... Amikor a motorosnak tele van foga muslincával, na az a motorozás élménye ... és ezt lehet érezni bizony 50-es tempónál is, nem kell hozzá balfasz módon menni ...
A mikor ki a hibás dolgot meg miért nem hanyagoljátok még mindig ??? Nem errõl szól a topic ...
Mellesleg anno mi suli után meg hétvégén elmentünk motorozni, le a folyóparta meg ilyenek .. most mi van? Kocsma és kész ... meg a sok kis részeg csicska ... "menõk" :( Ezért nincs vezetési kultúra ...
Apu megveszi a jogsit + a motort (kocsit...) , kicsi fia meg megy gizdázni ... ennyi :( Az autókra is ez vonatkozik, csak azt kevésbé veszi észre az ember, mert hiába a sok baleset, ennyien nem halnak meg benne ... azért az autó jobban véd ...