A kátyukerülgetésére én is kiváncsi lennék :) Vagy hetente futómûcsere
Nem értem az érveket, ez a kocsi pont arra lesz kifejlesztve, hogy emberi vezetõkkel együtt tudjon mûködni.
Az egyetlen igazi probléma, amit itt látok (a lelépõ gyalogosokon stb kívül) az az, hogy ha a GPS-t katonai okokból megint zavarják, akkor oda a 30 centis pontosság...
Azert egy videot megneznek rola. Kivancsi vagyok mennyire "dinamikus". :)
Nameg ott mit csinal ahol nincs rendesen felfestve valami? Mert az ember azert konnyen kitalalja hogy mi a helyes, vagy legalabbis megoldja valahogy a helyzetet altalaban.
Az aggodalmadat értem. Ez a fajta aggodalom nem újkeletû, a technikai újítások megjelenésekor.
Meggyõzõdésem, hogy a munkanélküliséget NEM a technika fejlõdése okozza. A gépeket ki kell fejleszteni, le kell gyártani, szükség van karbantartásra és javításra. Az utóbbiakat is meg kell tanulni, az se megy pár perc alatt. Ezek nagyon munkaigényes dolgok, én nulladik kézbõl tudom, magam is szervizes vagyok.
A munkanélküliséget, a hajléktalanságot, a koldusok tömegét, a bûnözést, stb. a rossz társadalmi szervezés okozza. Ezt a vonalat hadd ne ragozzam tovább. De az igazi felelõsöknek is kényelmesebb a technikai civilizációra mutogatni a saját alkalmatlanságuk helyett, miközben mindkét kezük hangsebességgel mozogva tömi a zsebüket... Sok kisembernek pedig, akik nem tudják (vagy inkább nem akarják) megérteni az új eszközök mûködését, lélektanilag szükséglet hogy ezen eszkzözöket elutasítsák. Ez már pszihológia, de igen erõsen hat a társadalomban.
Na igen, épp tegnap hallottam hogy a motorosok szeretnének maguknak egy 1 méteres sávot belül hogy nyugodtan közlekedjenek. Ezzel két bajom van: 1,ugye a multkori motoros baleset nem azért következett be mert nem volt 1 méteres sáv, hanem mert az idióta 150el száguldott záróvonalat átlépve kanyarba elõzve...
2,a magyar utak elfogadhatatlan állapotban vannak. Mifelénk vidéken olyanok az utak, hogy a külsõ szélektõl kb. 1 méterre beljebb kell haladni (magyarán az utközepén) hacsak nem akar az ember egy kerékterést magának. Megnéznék én egy ilyen autót amint a kátyúk között navigál mindezt úgy hogy közben szabályos is maradjon és lendületet se vesszen. (fõleg olyan helyen ahol még csak a felezõcsik sincs felfestve...)
A taxisokról: ha már úgyis megoldható, hogy ilyen autók rohangáljanak, akkor nem lesznek taxisok. Telefonon hívsz egy kocsit, vagy emilben, megjön az ótó, bankkártyáról fizetsz a kocsi megy tovább. Nem a taxisokat védem, de ez is több ezere állás akár csak idehaza, nemhogy a világban. Nem kell kamionsofõr, nem kell parkolóõr(robot parkolók), nem kell egyáltalán ember, a robotok ellesznek, csak minek? Nem vagyok a technika elle, én is használom, de azért ne zárjuk ki minden területrõl az embert. A magyar utakról: kédezem én ha ez az autó az útfestéseket figyeli és az alapján bármit is következtet, hát itthon nagy gondban lenne, talán csak az autópálya bizonyos szakaszain nem. Bocs a kirohanásért, és a helyesírási hibákért.
Minden találmánnyal, még egy robotizált autóval is lehet élni és lehet visszaélni.
Nézzük a jó példát: sok embertársunk valamilyen betegsége (csökkent látóképesség, súlyos epilepszia, stb.) nem vezethet autót. Az autóvezetõ robot számukra biztosíthatná az emberhez méltó életet, nem kiszolgáltatva a taxis pofátlanságnak és áraknak.
Ezt jobb ha nem hangoztatod, már így is túl sokat harcolnak egyesek az autósok ellen. Ezzel persze abalesetek száma nem csökken, de leszarják, sõt örülnek neki, mert minden baleset újabb ürürgy nekik hogy miért kell az embereket megfosztani a mozgásszabadásguktól.
Persze lehetne értelmesen és emberségesen is közleíteni a dologhoz, de hidd el, nem az lesz. Az eddigi tapasztalataim nem erre mutatnak. Valakiknek nagyon útban vannak az emberi életszínvonalat kívánó embertömegek.
én is megnézném... gyakori eset, hogy vk elakadásjelzõvel pakol a sáv szélére félrehúzódva, de megelõzni csak a záróvonal (minimális) érintésével lehet. akkor ez beállna mögé (persze õ nem lehúzódva, nehogy õt is ki lehessen kerülni) és várná a másik autóhoz érkezõ szerelõket?
"A Junior a valószínûségszámításra épülõ 500 különbözõ algoritmus segítségével tájékozódik a környezetében és hozza meg az aktuális döntéseit." errõl dobhatnának egy részletes cikket, engem igazából az érdekelne, nem a búlvár :)
Ez a kocsi a magyar forgalomban biztos gondot okozna, mert az amerikai forgalomra lett beállítva...:)
Nekem reggelente ki kell kanyarodnom egy olyan keresztezõdésben, ahol mindig erõs a forgalom. Tehát csak szabálytalanul lehet. Hetente egyszer valakinek nagyot kell fékeznie...
Kíváncsi vagyok, KITT egyáltalán el tudna-e indulni otthonról? ;-)))
1. Ez egy kisérleti (proof of concept) modell. Nem a procit fejlesztik, hanem az érzékelõ és vezérlõrendszert. Ha eljutnak a gyártási fázisig, akkor még mindig lazán átültethetik más architektúrára.
2. Az Intel procik az utóbbi 20+ évben visszafelé kompatibilisek voltak szoftveresen. Lehet, hogy az alaplapot is ki kell majd cserélni, de ez még mindig nem az autó.
3. Ha kellõ igény van rá akkor szvsz vagy gyártani fogja az Intel a procit, vagy kiadja valamilyen cégnek gyártásra.
jó lenne már elfelejteni a pc alapú architektúrákat ipari használatnál. tudom, hoyg olcsó, meg minden, de azért kíváncsi lennék, hogy 6-7 év múlva is gyárt-e majd ilyen procikat az intel, vagy ki lehet dobni a tönkrement cpu-kat autóstul együtt a fenébe.
akkor a humán tényezõt miért nem zárják ki? valszeg több vér szárad a lelkén, mint egy ilyen gépnek... L3zl13-nek igaza van, hulljon a férgese. az emberi butaságon nem alapulhat egy ilyen komplex rendszer, mint a közlekedés.
totál valószínûtlen, hogy ez balesetet okozna.. sokkal inkább valószínû, hogy defenzív magatartásra van programozva. Inkább abból lesz a probléma, hogy megáll és várja hogy rendezõdjön körülötte a környezet... ami ugye nem fog, mert a magyar közlekedési kultúra egy nem létezõ dolog... így aztán majd kerülgetni kell, mert nem tud majd mit kezdeni a helyzettel.
Kitt! Ne szállj ki a kaocsiból! :)
Ezt majd magyarázd annak aki meghal egy ilyen miatt. Ha ezeket ennyi tudással beengeded a forgalomba, akkor kb 2 halálos baleset után ki is lesznek tiltva.
Tudjátok én azon törtem a fejem ha én elsöbbséget akkarok neki adni akkor azt hogy kell ? vajon majd egy robotkar visszainteget nekem hogy elfogadta az elsõbség adási szándékomat ? de azért ez a 300 milisec-es reakcióidõ azért lepipálja az átlagos 600-700 milisec-es emberi reakciót (ha jol tom annyi) Cat 02 (#3) : ha karambolozik akkor az drága mulatság lesz azért kiváncsi lennék egy ilyennek az értékére (plus annak a munkának az értéke) mind a senzorok stb stb.. de tényleg csak be kell szerelni egy tankba és beengedni a pesti forgalomba ... elég csak egyszer átmenni piroson... hirtelen mindenki betartaná a kreszt
Nem ez a kocsi okozna balesetet, hanem az emberek. Ezért kéne beengedni ezeket a forgalomba. Az emberek meg vagy megtanulnának szabályosan közlekedni, vagy eltünnének az utakról. Reakcióidõben meg szvsz lazán leköröz egy autóversenyzõt.
"Az elsõ tesztek mindenesetre bíztatóak, Junior minden feladatot sikeresen elvégzett. Az elsõ kísérletben 20 mérföld/órás sebességrõl kellett lefékeznie, a másodikban meg kellett állnia a stoptábláknál, meg kellett fordulnia és ki kellett kerülnie a felbukkanó akadályokat."
Hát ezzel a teljesítménnyel még azért nem kap senki jogsit.
Az több 10X annyi balesetet is jelent (ha feltesszük hogy nem mindegyik halálos), vagy is több millió tönkrement és ezért kicserélendõ autót!!!
Ki akarnád nyírni az amerikai autóipart!!!??? ;)))
Vicces egy ilyen autó éles forgalomban (mondjuk pesten csúcsidõben keresztezõdésben) kb 2 perc alatt balesetet okozna, csupáncsak azért mert az emberek kiszámithatatlanul vezetnek, viszont legalább elég gyorsan reagálnak. Egy ilyen autó csak akkor életképes ha a többi kocsit is számitógép vezérli mert akkor kiszámitható lesz a forgalom.
"A fedélzeti egység 30 centiméteres pontossággal végzi el a feladatát."
Jajj nekem, az a 30 centi pont elég ahhoz, hogy elgázoljon, ha véletlen elszámolja magát. :)
"Évente az Egyesült Államokban csak közlekedési balesetekben több mint 42 000 ember hal meg" - ez az igazi "terrorizmus", hiszen sokan halnak meg. Az idióta bokorgyuri miért nem ez ellen "harcol"? Ja, már tudom is. Mert ebbõl nem lehet olyan sokat kaszálni, mint a háborúkból és az olajból.
Igazából az a baj, hogy sokkal intelligensebbre kell most csinálni egy ilyen autót, mintha minden autót számítógép vezetne... Én azt mondanám, engedjünk be pár ilyen autót a forgalomba. Utas nélkül, jól megerõsített karosszériával. :D
A számítógép biztosan betartja a szabályokat, tehát ha mégis baleset lesz, akkor a másik fél lesz a hibás.
Hadd hulljon a férgese!
Ha ezt végigengednék az itteni fõvárosi forgalomban, úgy, mint ahogy én járok be a melóba meg vissza, akkor kb. 15-20 tömegbalesetet okozna naponta átlag. Nekem is kihullik a hajam, pedig én ember vagyok és elég "intuitív" és "szabadon programozható"! :DDD
Szerintem vicces, hogy a múltkori hírben (kapcsolódó cikkek legfelsõ) egy berlini egyetem egy amerikai gyártmányú autót (Chrysler) használt, itt meg egy amerikai egyetem használ német autótipust. :D