Más hibával én személy szerint nem találkoztam és nem is olvastam, hogy lenne bármi komoly. Azt hiszem egy helyen volt egy olyan apróság, hogy az egyik karakter kétszer mondott el egy szöveget. Én ennyivel találkoztam. Illetve minden harcnál "láthatatlan fal" veszi körbe a harcra kijelölt területet és máshol is bele lehet futni láthatatlan falba, ami mondjuk nem hiba, de sokan nagyon utálják ezért szólok róla. A fagyós hiba pedig nagyon változatos mennyiségben fordul elõ. Van, akinek egyáltalán nem, van, akinek pedig akár óránként is. Azért a többségnek ritkábban szerencsére. Illetve ha sûrûn kapod, akkor felmerült pár "népi orvosság". Valószínûleg nagy részük csak babona, de ezekkel érdemes próbálkozni: 1. safe mode-ban indítani a játékot 2. ablakban futtatni a játékot 3. Feladatkezelõben beállítani, hogy csak egy CPU magot használjon a játék (ha több van) 4. ha >=2 gigaramod van, akkor kikapcsolni a virtuális memóriát. 5. ha <=1 gigaramod van, akkor bekapcsolni a virtuális memóriát. 6. minden lehetséges dolgot zárj be futtatás elõtt. 7. ne alttabolj játék közben.
Üdv. Olvastam korábban hogy van egy komoly fagyásos bugja a játéknak, ezen kívül van más komolyabbnak nevezhetõ hibája, illetve a fagyás az teljesen változó, van valaki akinek egyáltalán nem volt?
Nagyra becsült fórum társak örömmel tudatom mindenkivel istenek segedelmével a küldetés beteljesedett!És most boldog elégedettséggel köszönöm azt a sok mindent amit itt a fórum nyújtott ahhoz, hogy sikerrel végig vigyem ezt a remek játékot.Igaz én többnek érzem mint egy játék, de ez már az én szociális problémám.Még egyszer milliónyi köszönet mindenkinek!!!
Ezek szerint sikerült megfejtened az égi fények titkát, örülök. Kitartásodat az istenek sikerrel jutalmazták ;-) Poszeidón kísérjen további utadon, bátor argonauta!
Mélyen tisztelt fórumozó géniuszok hálás köszönet a segítség nyújtásért.A hiba az"én gépemben volt" a kijelölés azért nem sikerült mert csak 1 nyíllal próbálkoztam.Most éppen rokon aprításban vettem erõt magamon, hogy megköszönjem azt sok mindent amit a fórum, és a játék adott.Nálam a csúcsnak a dísze,angyali!SUUUPEEEER!!!
Egyre biztosabb vagyok abban, hogy a #311-ben leírt sejtésem fennáll és "szakmai" szempontok miatt húzzák le a játékot. Gyakorlatilag következetesen minden sajtótermék kritizálja a játékot és minden játékos, aki foglalkozik vele és véleményezi általában pozitív szájízzel teszi ezt, sõt, elég sok a kifejezetten jó értékelés. Például a gametrailers is lehúzta a játékot 6,5-re de a szavazók +2,2-t hozzáadtak, így 8,7 a játék, ilyen erõs eltérést a felhasználók és a kritika értékelése között nagyon ritkán lehet csak látni.
Sajna nekem nincs négy lehetõségem.A sárkány,mérleg,kentaur az elõ kör amibõl választhatok.Utána is három választást enged kentaur, farkas,ikrek. Nem tudom mit csináltam rosszul,talán valamit kihagytam" mármint küldetés" vagy csak az istenek játékának vagyok szenvedõ alanya?
próbálj végig mindent, mindennel :) (elindulsz az elsõtõl, mind a 4 lehetõséget végigpróbálod vele. ..és így tovább) Én így oldottam meg. Pár perc az egész.
Nagyrabecsült fórumozó társaim ha nem akrtok eberhalált akkor áruljátok el a bûvös csillag konstellációt ami tovább visz a játékba, és ezáltal engem is életben tart.Kythra-Delfi vonal érdekelne.Bocsi, hogy ezt szajkózom de itt akadtam el.
Ez a max dolog itt kicsit értelmét veszti nem? xD xD
Node akkor hogy érthetõ legyen a dolog:
- Igényes honosítás - Magával ragadó történet - Érdekes karakterek és párbeszédek - Összhatásban kellemes látványvilág - Izgalmas, unalomba nem fulladó játékmenet - Viszonylag hosszú (a mai mércét nézve) - Rpg-hez képest kicsit arcade (nem vehetünk fel tárgyakat, a fegyverünket csak akkor vehetjük elé mikor harc van, a ha valamiben rosszul döntünk sok esetben nem hat ki a további cselekményre, és úja is próbálhatjuk az elrontott feladványokat..stb stb) és líneáris. - Elég gyatra lett a PC-s port. Bár a vasigény nem magas, de sok estben produkál a játék random kilépegetéseket. Instabil mint a fene. - A pályák felépítésébõl adódóan elég "csõjáték" - Sok az egyforma NPC - Miért nem lehetett kitenni 1 gombra a térképet? Miért kell magam az egész menürendszeren átverekedni magam ahhoz, hogy használhassam a mapot? - A harcok elég könnyûre sikeredtek (az egész game alatt a fõbossig kb 3x haltam meg) Ellenben a fõellenfelet elég nehézkes hidegre tenni :)
10/8.8
Nem értem sok online "szak"sajtó miért húzta le ezt a játékot, mert szvsz tényleg élvezetes és jól felépített. Aki komoly hangvételû vérbeli RPG-re vágyik, az mondjuk tény hogy messze kerülje :)
Na befejeztem én is a játékot, összességében nagyon tetszett, hatalmas meglepetés. Sztem:
Pro: - érdekes történet - jól felépített a görög mitológiára épülõ világ - rengeteg igényes párbeszéd - ötletes fejlõdésrendszer (achievementek gyûjtésének is így már van értelme) - szép grafika, fõleg a fõbb szereplõk külseje nagyon ütõs - megfelelõ hosszúságú játékidõ
Kontra: - ahogy Max is említette egy minimap nem ártott volna - vége fele átmegy hentbe - a megtanulható képességek egy részének nincs értelme - a fõbosst nagyon nehéz elintézni
92%
Nos köszönöm a gyors reagálást,de elmémben tovább tombol a sötétség az útmutatásokkal nem tudok mit kezdeni. A konkrét helyzet Küthrából kellene Delhibe eljutnom.Ehez keresem a helyes csillag variációt.Egyébként nagyon olvasmányos a topik kár, hogy egy végigjátszást nem dobtok össze.Üdvözlet minden fórumozónak és köszönet a segítségekért.Mert más témában már kaptam választ.1ezer köszönet
Hopp, spoilerezni kellett volna, na mind1. Valószínûleg úgy se pontos a leírásom, mert szerintem rosszul emlékszem, de valami ilyesmi a megoldás.
Attól függ a megoldás, hogy melyik szigetet csináltad utoljára. A menüben a csillagtérképen nézd meg, hogy melyik konstelláció tartozik az utolsó szigeted featjeihez, az lesz a kiindulási állomás és a célállomás Delfi, azt is le lehet nézni a csillagtérképrõl emlékeim szerint és ennyi az egész.
Lehet már írtátok, de jobb többször mint egyszer sem :)
A crah problémákra a megoldás az, hogy le kell kapcsolni a 2-dik cpu magot (task manager) Így értelemszerûen valamivel lassabb lesz a játék, de legalább nem lépeget ki szabálytalan mûvelettel.
Az általad emlegetett hack'n'slash és MMO jellegû véglet nekem sem a kenyerem, inkább szeretek normális cRPG-kkel játszani :) És ez szerintem áll ellentétben a jól kidolgozott, mindenre kiterjedõ karakterfejlõdéssel (pl. Wizardry), de valóban lehet anélkül is szerepet játszani.
A Witchert nagyon tudom ajánlani, csak azzal kell megbarátkozni, hogy alapból egy kész (irodalmi) karakterrel indulunk, így nincsenek végletek, ellenben a konkrét karaktert nagyon jól lehet árnyalni. És szerintem éppen ez adja az erõsségét, hogy nem törvénytisztelõ jó vagy kaotikus gonosz az ember (vagy inkább Geralt), nem minden fekete vagy fehér, tényleg komoly dilemma elõtt állunk egy-egy döntés során, mert szinte semmi nem teljesen egyértelmû. Persze ettõl függeltenül lehet szerepjátszanai, nem találomra kell döntnei :) Szóval ettõl valóságosabb, ugyanakkor egyedibb íze van.
Én mindig elõre szólok, ha spoilerezek, tehát ha valaki értelemszerûen olvassa a postjaimat (értsd: balról jobbra, felülrõl lefelé :) ) akkor nem fog spoilerbe futni. Ha egy postom nagyon spoieleres azt be is szoktam tenni spoilerbe.
Ha lehet mindenki próbáljon ügyelni erre, véletlenül se rontsuk el mások játékát.
Még nem mertem elolvasni az egészet, az esetleges spoilerek miatt, de a végével mindenképp egyetértek, nem RPG sztem sem, inkább akciójáték, RPG-elemekkel, párbeszédekkel, néhány fejleszthetõ tulajdonsággal. Utóbbi egyébként sztem zseniális, hõstetteinket (amik egyben achievemntek is) ajánlhatjuk fel a választott istennek.:) Nekem nagyon bejön a játék, rendkívül különleges, igaz, hogy rövid, emiatt sem tekinthetõ szerepjátéknak, de végig izgalmas, a történet, a mellékküldetések zseniálisak.
Ahh, ez de hosszú lett O_O Pedig írás közben rövidebbnek éreztem... Na mind1, a bevállalósoknak jó olvasgatást ^^
Ez pontosan úgy van, ahogy mondod, egy asztali szerepjátékokon nevelkedett ember képes tényleg szerepet játszva hozzáállni, de egy számítógépes arc szinte egyáltalán nem és azért a szerepjátékosokat is "megkísérti" a másik oldal, ha azt látja, hogy egy játékban hiába játszana mondjuk íjászt, ha a szerepjátékos döntései pont olyan küldetésekhez vezetik, amikért buzogányok járnak. És akkor döntenie kell, hogy neki az íjász karakter a fontosabb vagy az, hogy önállóan döntsön. Manapság már nagyon sok játék egészen addig megy el ezen a vonalon, hogy a küldetéseknél (eleve nem tetszik az a maximálisan küldetésorientált rendszer, amikor sokszor semmi dolgod az illetõvel, de ha beszélsz vele kiírja, hogy öld meg a banditavezért és cserébe kapsz egy durva csizmát, ezért mész banditavezért ölni) másodlagos szerepbe kerül a sokszor érdektelen, gagyi történet (nem a fõszál, azt általában igényesen megcsinálják, de a mellékküldetéseknek sokszor már csak nagyon gagyi alibitörténet jut) és ott van kiemelve, hogy "Észak. Barlang. Szörny. Öld meg!", majd ott a jutalomlista. Ez még a legszerepjátékosabb embert is kikezdi. Ha mágussal játszol és látsz egy küldetést, amiért elõre tudod, hogy a tiednél hatszor durvább varázsbot jár akkor jó eséllyel úgy is nekivágsz a küldetésnek ha az amúgy teljesen ellenkezik a szereppel, amit játszol. Számomra egyértelmû, hogy egy számítógépes szerepjáték soha még csak megközelíteni se fogja tudni egy asztali szerepjáték komplexitását (vagyis de, ha a számítógépek okosabbak lesznek, mint egy ember :) ). De sajnos sok közülük nem is akarja, hanem leragad annál az RPG elemnél, amit az asztali szerepjátékosok "tápolásnak" becéznek. És aki fõleg PC-n szerepjátszik az sokszor azt hiszi, hogy az a jó szerepjáték, amiben van durva fejlõdési rendszer, sokféle item, erõs kasztok, képességes, stb. Átalakult az RPG kifejezés jelentése számítógépes körökben. Mi például asztali szerepjátékot sokszor úgy játszunk, hogy a karakterekhez csak jellemet, elõtörténetet, külsõ leírást, felszereléslistát találunk ki és esetleg kidobálunk valami alaptulajdonságokat, hogy legyen mivel próbákat dobálni. Ha egy számítógépes játék lenne ilyen tökönszúrná magát a HC társadalom (lásd rota és a hivatalos tesztek esete). A rota pont a másik oldalról próbálja megközelíteni a szerepjátékokat több-kevesebb sikerrel. Van benne egy elég ötletes fejlõdési rendszer, de igazából talán egyetlen képesség megtanulása nélkül is végig lehetne vinni a játékot. Vannak benne új fegyverek/páncélok, de igazából nem egyértelmûen erõsebbek egymásnál, csak más jellegû bónuszokat adnak (minden fegyvertípusból van 1-1 némileg erõsebb és páncélok közt a legerõsebb az aranygyapjú, de ez szerintem elfogadható egy argonautás játékban :) ). Viszont egyáltalán nincs benne tulajdonságrendszer, nincs a fegyvereknek számszerûsített sebzése. Egyszerûen kihagyták az asztali szerepjátékos "tápolást" és szinte teljesen a jellem/szerepjátszást helyezték elõtérbe. A dolog szépséghibája az, hogy amellett, hogy játéktechnikai következménye gyakorlatilag nincs a döntéseidnek, sajnos szerepjátékos következménye is csak ritkán van. Ahogy korábban írtam, adott egy párbeszédnél a kiindulási pont és NAGYJÁBÓL adott a végpont is, csak a kettõ közötti utat járhatod be többféleképp. Nagyon ritka az, hogy egy döntésednek "kézzel fogható" (szerepjátékos értelemben, tehát nem +1 stat, két új item, vagy +5% megbecsülés egy népnél) következménye van. De ahol van ott mintha külön ügyelnének arra, hogy ne keverjenek bele játéktechnikát, hogy tényleg a szerepjátékos énünk dolgozhasson a tápolós énünk kísértése nélkül. Ki is ragadnék egyet, igyekszem spoilermentesen, szóval pontatlan lesz: egy helyzetben szópárbajt kell vívnod valakivel, amit egy csomó filozófus hallgat és ha az ellenfeled jobban szónokol, mint Te, akkor sorra leteszik mellette a voksukat a bölcsek és oda is állnak mellé. Aztán kiderül, hogy az arc a gonoszt szolgálja (Te se tudod elõre, de azért sejthetõ), átváltozik és végez a körülötte állókkal. Játéktechnikailag semmi jelentõssége nincs, hogy jól szónokolsz-e, nem lesz több a kincs a végén, ha több bölcs menekül meg, igazából az egész jelenet kihagyható ilyen szempontból, de szerepjátékosan szemlélve emberek sorsa áll vagy bukik azon, hogy az odaillõ, meggyõzõ válaszokat adod-e. De tény, hogy ezen még bõven lenne hová fejlõdni, de ha ez megtörténne, akkor tényleg egy olyan játékot kapnánk, ami szinte kizárólagosan a "másik oldalról" közelíti meg a szerepjátékokat. A HC gamerek gyûlölnék, de a "HC szerepjátékosok" szerintem oda-vissza lennének a boldogságtól, ez lehetne az elsõ játék, ami tényleg az asztali szerepjátszás érzetét kelti. De hangsúlyozom, ehhez még a rotának is nagyon sokat kéne fejlõdnie, viszont az út, amin elindult jó, csak sajnos félõ, hogy nem lesz aki továbbmenjen rajta.
Persze visszatérve a szövegem elejére a legjövedelmezõbb mindenképp az arany középút, amikor van a játékban tápolás is bõséggel, de itt-ott súlyos szerepjátékos következményei vannak a döntéseidnek amik akár teljesen más úton viszik tovább a játékot és a két rész erõsen összemosódik. Ez mind a gamerek, mind a szerepjátékosok által egy többé-kevésbé elfogadott vonal és szerencsére elõfordulnak még olyan játékok, amikben mind a két oldal megtalálja a számításait. Ha jól tudom az Általad emlegetett Witcher is egyike ezeknek a játékoknak. Igyekszem is megismerkedni vele, mert sok jót hallottam már róla nem csak "tápolós"októl, hanem egy szerepjátékos ismerõsömtõl is, aki kifejezetten rühellni szokta a számítógépes szerepjátékokat. A baj az, amikor a tápolás sokkal hangsúlyosabb lesz és ez arra hajlamosít, hogy rendeld alá a karakterfejlõdésnek a jellemfejlõdést, szerepjátszást, de ez csak az asztalihoz szokottaknak baj, a gamerek ezt szeretik és szinte biztos, hogy a gamerek nagyobb vevõbázist jelentenek, mint a mezei szerepjátékosok.
Summa summarum: végre egy szerepjáték, amiben még minimálisan se kell alárendelni a jellemünk kijátszását a játéktechnika ördögének.
Szerintem ez inkább a divatjátékosokra igaz, hja valaki vérbeli "szerepjátékosként" ül egy cRPG elé, azt nem a "kimaxolás" hajtja. Ez a játékosok hibája, nem a játéké. Én pedig szerepjátékosabb beállítottságú vagyok, tehát igenis tudom értékelni a jellem és a játéktechnika összefonódásást, és nem izgat, ha az egyszeri akciójátékosok számára ez komolyabb dilemmát jelent.
(Nem mondom, a Witcherben is megnéztem több párbeszéd lehetséges variációit, de nem azért, mert a "legjobbat" szerettem volna választani, nem is a kíváncsiságomat voltam képtelen elfolytani, hanem kíváncsi voltam a játéktechnikai megoldásokra, hogy mi mindenre gondoltak a fejlesztõk, mintegy tesztelve azt.)
Ezzel nem a RotA-t kritizálom, én még arra várok, hogy olcsóbb legyen, utána ítélkezem. A görög mondavilágra amúgy is jellemzõ, hogy a hõsök szándékuk ellenére a nekik kirendelt utat járják be, ha küzdenek is ellene (sõt annál inkább), éppen ezért akár nekem is tetszhet majd ez a megoldás. A sok párbeszéd úgyis pozitívum, sokáig féltem attól, hogy az akció mellett háttérbe fognak szorulni.
Akkor kezdjük az elején! És kitartó olvasást mindenkinek! Van néhány dolog, amire rosszul emlékszel! Az elején a Mauzóleumban Apolló az Aranyisten szólít meg minket! Saria szigete és a Kentaurok nemzetsége pedig Hermészé. Nem véletlenül ott jelenik meg! Mükéné volt Árész szigete. Innentõl többi pedig szigorúan magánvélemény lesz. Én a válaszokban mindig a lelkiismeretemre hallgattam, a szerepjáték vonulat csak másodlagos volt és nem bántam meg! Nem beszélve arról, hogy az, hogy kinek tetszõen válaszolsz az a szerepjáték résznek csak az egyik és kisebbik fele. Tehát bátran választhattam a leginkább kedvemre valót! Hiszen a legtöbb képességet nem így, hanem az adomány pontok elosztása révén lehetett szerezni! Számomra Apolló volt a legszimpatikusabb Isten miután Ö volt a leghumánusabb. Érdekes módon hasznosságban is verhetetlen. Hermész jó csávó és sokszor mutatta más szemszögbõl a dolgokat! A ravaszsága és látása révén, felszínre került amit mások elrejteni akartak elõlem! Nem beszélve arról, hogy hasznosságban Apolló után mindenképp második helyre érdemes. Árész volt a legunszimpatikusabb nekem! Hát mit mondjak szerintem egy seggfej!!! Az Ö válaszai voltak a legkevésbé jók, én álságosnak és igazságtalanak éreztem õket! Nem beszélve az egoizmusáról! Emiatt az elején öreg királyt is nagyon rühelltem. De Ö legalább beismerte, hogy kicsit el volt szállva, így megenyhültem vele szemben. Amit pedig Athénéról írsz, azt nem értem! A koncepciós pert nem Athéné rendelte el! Hisz mondták, hogy addigra már Fédon szabályai szerint törvénykeztek! (És egyébként is becsapták õket.) Ha valakit ezért utálhatsz az Hekáté! Nekem Athéné is szimpatikus volt. Hiszen igazat szólt, nem volt választása, amikor kõvé változtatott minden embert! Egyébként is ki engedné, hogy a bûnösök felett egy halandó ítélkezzen??? Árész biztos nem!!! Hasznossági sorrendben csak a harmadiknak soroltam, de a passzív képességei (az erõre és védelemre) azért nagyon jól jöttek! Azt viszont mindenképp remek ötletnek tartom, hogy nem fekete-fehér a világ nem csak jó és rossz válaszok és döntések léteznek! A négy út élvezetesebbé tette az egész játékot!!! Ami buzogány látványosságát illeti, készséggel elhiszem. De a lassúsága miatt egyszerûen nem elég jó szerintem. Én egyszer próbáltam több ellenfél ellen (márpedig legtöbbször ilyen a felállás). És rögtön le is cseréltem. Ha többen támadnak, pláne nem buzogánnyal, amíg én lendítgettem simán közbevertek! Ami a két ellenfél életben hagyását illeti, sajnos csalódást kell, hogy okozzak! Nem jelentettek semmi különbséget! Elõször azt hittem, hogy Apolló adományt kapok, amiért megkönyörültem. De nem kaptam semmit sem. Ebbõl kiindulva viszont gondolom, te sem kaptál Árész pontot, amiért megölted õket?! Ami pedig a megölöd és megkapod a durva fegyvert illeti, ez sem igaz teljesen. Ugyanis én az elején az elsõ menõ buzogány a felbujtó megölése nélkül szereztem meg! Félreértettél a linearitást én nem feltétlenül negatív jelzõnek gondoltam! Hiszen a játék így is remek lett. Csak épp azt sajnálom, hogy szerintem sokkal több potenciál volt benne!!! Egy nagyobb bejárható világgal, több szabadsággal nem csak hosszabb játékidõt érhettek volna el! A csodás párbeszédek úgy is mûködhettek volna! És ha ezt még lehet fokozni, úgy még ennél is egy sokkal jobb játék lehetett volna belõle!!! Én egyébként (bár ezért biztosan sokan leszólnak majd) nem tartom a ROTA-t szerepjátéknak! Igazi klasszikus szerepjátéknak semmiképp sem. Aki hardcore szerepjátékos, az biztos egyetért velem! Ez egy akció játék rpg elemekkel. Viszont a kettõ remek keveréke! Nem egy Morrowind, Fable, KOTOR, Witcher, DS, vagy Sacred többet nem is sorolok fel, de én nagyszerûen elszórakoztam vele!!!
Nem teszem spoilerbe, de azért van benne 1-2 utalás, szóval csak óvatosan... Bár szerintem a hossza önmagában mindenkit elijeszt az olvasástól ;-)
Valamilyen szinten igyekeztem szerepet játszani a karakteremmel, az elején egy jólelkû, egyszerû ember volt, ami általában Apollós válaszokat eredményezett. Késõbb ezt játéktechnikailag se bántam meg, hisz az egyik legfontosabb képességem lett a csapatgyógyítás. Aztán a mükénéi események hatására megpattant valami a karakteremben. Megtapasztalta, hogy milyen hatalmas erõk munkálkodnak ellene és ettõl egy vérgõzös, mindent egy lapra feltevõ harcosként folytatta az utazást, ami fõleg Árészos válaszokat eredményezett. Saria szigetén nem történt semmi olyan, ami komoly jellembeli változást idézett volna elõ, de a végén az, hogy Hermész személyesen is találkozott vele teljesen felvillanyozta a karakteremet és innentõl mindennél jobban becsülte õt. Amikor Kythra szigetén megtapasztalta, hogy ártatlanokat akarnak koncepciós perrel halálra ítélni, akkor Athénétõl és a fenenagy törvényimádattól végleg elpártolt és igazából a játék végéig maradt az elõbbi három istennél. Apollónál az "elõtörténete" miatt, Árésznál a kilátástalanság miatt és Hermésznél a megtiszteltetés miatt, hogy személyesen beszélhetett vele (ha jól emlékszem a játék elején is õ az az isten, aki elõször szólít meg a sírnál). Mivel Sariában Árész volt a domináns isten, ráadásul az a mocsok a saját népét pusztította el majdnem, ezért Nesszusz sorsa egyértelmû volt. A végjátékban, amikor láttam, hogy ezek a mocskok mit tettek... nos... Árész gyõzött. Valahogy a bosszúszomj volt mindig a legerõsebb motiváló tényezõ a cselekedeteim megválasztásakor (természetesen a végcél, a gyapjú megszerzése után, tehát ha valami olyat mondott volna a Holló, hogy csak õ tudja feltámasztani az asszonyt, akkor egészen biztos, hogy életben marad).
Amúgy valóban a karddal lehet a leggyorsabban aprítani, viszont a buzogány a leglátványosabb (hehe, jó kis repülõ fejek... :) ). A lándzsát szinte csak akkor vettem elõ, amikor szükséges volt (, illetve Akhilleusz ellen is használtam.
Kérdés: volt valami szembetûnõ, jelentõs következménye annak, hogy életben hagytad õket? Szerintem úgy lenne jó, ha nem lenne, mert ez egy morális döntés a karaktered jelleme és az illetõk jelleme ismeretében. Közhelyes lenne, hogy ha megölöd elveszed tõle a durva fegyót, de ha nem, akkor cserébe ad egy durva páncélt, de bízom benne, hogy ez a játék túlmutat ezen és nem kever bele játéktechnikát az ilyen erõsen morális döntésekbe. De ha mégis volt, akkor mi volt az?
Más: megnéztem a gametrailers kritikát. Pont az elõzõ gondolatomról jutott eszembe. Azon lovagolnak benne hosszan, hogy a döntéseidnek nincs játéktechnikai következménye, EZÉRT érdektelenek. Szerintem meg pont ez az, ami nagyon jó a játékban, hogy nem az van, hogy "itt A-t kell válaszolni aztán 3szor B-t, hogy megkapd a durva fegyvert", hanem tényleg igazi szerepjátékról van szó, ahol nem játéktechnikai elõnyök harácsolása a cél, hanem a karaktered jellemének alakítása. Persze lehetne a kettõt ügyesen vegyíteni és az többeknek tetszene, de nekem pont az tetszik, hogy a játék azt mutatja egy újszerû módon: több "úton" is eljuthatsz ugyan ahhoz a célhoz. Én ezt szeretném a linearitás témájához hozzátenni. A konkrét, kézzel fogható játékelem, a "pályák" lineárisak, de a párbeszédek kárpótolnak. Zseniálisan vannak megoldva. Minden párbeszédnél adott a kiindulási helyzet és sokszor kismillió úton juthatsz el többé-kevésbé ugyan ahhoz a végkifejlethez. Ez pedig pontosan a "pályákon" várt nemlineáris játékmenet átültetése a beszédekre és ez az, amiben szerintem rendkívül újszerû a játék és ez az, amit a felületes szemlélõ nem vesz észre. mi van egy átlagos nemlineáris játékban? Mész, mész többféle úton, de aztán szép lassan az utak közelednek, míg végül többé kevésbé ugyan ahhoz a végkifejlethez vezetnek, ami tartalmazhat 1-2 fordulatot attól függõen, hogy a játék során összeszedted-e az összes bogyót/megölted-e a fegyverteleneket/használtál-e sötét erõs/satöbbi... Vegyük észre, hogy itt pontosan ugyan ez a játékmenet zajlik le kicsiben minden hosszabb párbeszéd során. Miért is? Nagyjából 1-2 óra játék után világossá válik: a párbeszédek végeredménye majdnem ugyan az lesz függetlenül a választásaidtól és épp ezért nem az lesz a domininás, mint más "szerepjátékokban", hogy bár szíved szerint beszólnál, de tudod, hogy ennél a frakciónál még nincs kimaxolva a megbecsülésed, ezért inkább a barátságos választ tolod, hanem itt tényleg a karaktered jellemének (vagy aki nem akar szerepet játszani, akkor a saját jellemének) megfelelõ válaszokat adhatod, a Neked tetszõ párbeszédeket hallgathatod végig (egytõl egyig zseniálisak, hatalmas pirospont a szövegíróknak és a szinkronszínészeknek), nem kell attól félned, hogy "húúú, most akkor nem csinálhatom meg azt a mellékküldit, amiért jár plusz ezer arany". Szinte elkülönül egymástól a játéktechnikai rész és a párbeszédek, mintha nem is ugyan arról szólna. Eszközei egymásnak. Kell a játéktechnika ahhoz, hogy lenyomhasd a szörnyeket és eljuss a párbeszédhez, kellenek a párbeszédek ahhoz, hogy elõrehaladj a történetben és újra harcolhass, de a kettõ nem hat egymásra közvetlenül, nem kell aggódni, hogy a párbeszédekbe valami olyat csinálsz, ami rosszul hat a játéktechnikára (és fordítva). Kivétel persze a fejlõdési rendszer, de nem jelentõs kivétel, hisz mind a négy úttal könnyedén végigvihetõ a játék, illetve aki a mellékküldetéseket is megcsinálja az végig tud jutni majdnem 3 ágon.
Summa summarum: végre egy szerepjáték, amiben még minimálisan se kell alárendelni a jellemünk kijátszását a játéktechnika ördögének.
Uhh, hosszú lett, ha valaki végigrágja magát, annak gratulálok, remélem azért nem volt teljesen értelmetlen, amit itt összehordtam.
U.I.: a kritikára visszatérve. "Szegény ember Mass Effectje"-nek gúnyolják és lehúzzák 6,5 pontra. A játékosok pedig példátlanul sokat, 2,2-et ráhúznak és 8,7re hozzák ki. A Mass Effectet pedig 9,6-ra értékeli a GT, a játékosoknak pedig úgy néz ki nem tetszett annyira, leviszik 9,1-re, tehát majdnem egy szintre a rotával.
Hát befejeztem! Kár, pedig még eljátszogattam volna vele! Nagyon szuper kis játék volt!!! Talán lehetett volna egy kicsit kevésbé lineáris és egy kicsit több szabadságot is kaphattunk volna, több mellék küldivel, de így is nagyon elégedet vagyok! Én Apolló és Hermész képesség fáját maxoltam ki, és Athénétõl a passzív képességeket és a lándzsás dolgokat (gondolva a végére). De még így is maradt egy rakás adomány pontom amit már nem is használtam fel. Gyakorlatilag Árész képességeire nincs is szûkség. A buzogány én nem is használtam (túl lassú szerintem), végig karddal mentem. Hermész és késõbb Hádész kardja csúcsszuper. A templomõr páncéllal és késõbb az aranygyapjúval és Hádész kardjával hihetetlen aratást végeztem! Tartarosz nagyon ellett találva. Ti megöltétek Neszuszt és a Hollót? Én életben hagytam õket, hadd szenvedjenek! Minután hazatértünk volt akció rendesen! Nekem semmi bajon nem volt a végével! Hiszen Iaszon kezdettõl fogva a szerelme miatt indult el. Vagyis a legfontosabb az volt hogy megvédjem! Remélem, lesz második rész, igazán jó lenne!!! (Tartarosztól a végéig engem sem dobod ki hála istennek egyszer sem.)
Hál istennek megvédtem Pytheas-t, Bolo-val is beszéltem, de a küldit még nem adta be, akkor nyomom még kicsit a fõsztoriszálat, köszi a helpet.:D
Ha az elsõ arénázáskor Pytheas (a harcostársad, a költõ) nem halt meg, akkor az aréna után elérhetõ lesz a piactól ha jól emlékszem északra a fák alatt a feleségével, Zosimével együtt és késõbb, ha megvan az a küldetés, hogy találj családot Bolonak és már ott a párocska és beszéltél is velük, akkor menj beszélni Boloval és akkor el fogod mondani neki, hogy van egy pár, akik örökbefogadnák. Késõbb pedig menj meglátogatni az immár családdá terebélyesedett házaspárt. Ha esetleg nem adja be, akkor haladj egy kicsit a fõ sztorivonallal és nézz vissza újra mind Bolohoz, mind a párhoz. A kentauroknál szívatott egyszer olyannal, hogy nem tudtam haladni egy mellékküldetéssel, mert a fõküldetésben még nem jutottam el oda, lehet, hogy itt is van ilyen "késleltetés". Ja és elõtte ne felejtsd el meghallgatni Bolo faaaantasztikus énekét a "Heroic Patience" achievementért :) Amennyiben Pytheas elesett az arénában úgy sajnos nem tudod befejezni a küldetést.
Mükéné vége fele vagyok és szintén semmi gond:) Lenne 1 kérdésem: van egy kissrác a piacon, Bolo, hol találom meg az apját? (Gólyának hívják)
Nekem Mükénében fagyott meg mindháromszor (kétszer ugyan ott), de ez teljesen változó, van, akinek minden huszadik mondat után összeomlik, szóval örülj. :)
Én meg örülök a pozitív véleményeknek, mert anno fel lettem kérve arra, hogy beszéljek a játékról egy videótesztben, aztán hirtelen értékelni is kellett én pedig kislányos zavaromban azt mondtam, hogy a játék nagyon erõsen rétegjáték, tehát aki nem szereti a nagyon rengeteget beszélgetõs szerepjátékokat és/vagy a görög eposzokat, annak nem ajánlott, de aki szereti annak nagyon ajánlom, kategóriáján belül 95%ot adok rá. Aztán jöttek sorra a hivatalos tesztek és lehúzták a játékot minden sz*rnak és megijedtem, hogy én vagyok a hülye, de most már látom, hogy ez a játék nem a kritikusoknak és a HCknak készült, nincs benne nyolcmilliárd poligon meg hiperszuper dx10 effektek, nem vár minden sarkon hat tonnányi ellenség, nem leszel tõle két lábon járó adrenalingyár, nincs benne a Tejútrendszer égitestjeit ábrázoló gráfot megszégyenítõ fejlõdési fa és Amerika teljes hadi kapacitását megszégyenítõ mennyiségû fegyver. Egy szó, mint száz, örülök, hogy sokaknak tetszik a cucc.
Gyerekek nálam semmi fagyási gond nincs a gammel, eddig olyan 6-8 órát toltam 1x sem fagyott, Iolkoszt, Delphit, és a kentaurok szigetét már teljesítettem, most vagyok Mükénében. A játék vmi fantasztikus, rettentõen jó a történet. a görög mondavilág ábrázolása, a magyar fordítás is tökéletes... :)
Abból gondoltam, hogy némileg gépfüggõ lehet a probléma, hogy az angol megjelenés után játszottam vele 1-2órát, de nekem nem jött elõ semmi probléma. De persze lehet, hogy csak a kevés játékidõ miatt volt.
Pio! Látom, fogtad mirõl beszélek! Panasztopik? Ez egy találó kifejezés! És sajnos tényleg ez a helyzet! Egyébként köszi, ez jó hír!!! Akkor talán már nem kopaszodok meg! Evin! Az a baj, hogy abból, hogy mennyi embernél ez a gond én nem ezt szûröm le! Lehet hogy tévedek, de élek a gyanúperrel, hogy ez nem konfig függõ probléma! Balee! Ez most nem jött össze, csak most értem haza. Majd legközelebb.
Sziasztok. Tudom, hogy nagy kérés, de valakit ha nagyon szépen megkérek felrakná valahova a magyar nyelvi fájlokat hogy letudjam tölteni. Tudom most jön a szöveg hogy vegyem meg, de most nem engedhetem ezt meg magamnak. Nagyon nagy segítség lenne ez és nem csak nekem. Elõre is köszi.
Nekem az tetszik benne,hogy a görög világot végre jól(Trója ,és 300 c filmek) a filmekhez hasonlóan ültette játékba.Ez egy modern képi mód,amit eléggé hiányoltam.a bugok hál istennek nem sokszor jöttek elõ nekem,így élvezhettem a játékot. viszont Pio-nak igaza van,ha a nüansznyi dolgokat rendbetették volna lehetett volna az év játéka talán.
Reméljük a legjobbakat. Nekem annyi bajom volt, hogy néha nagyon belassult, nem hardver miatt hanem, tök random módon. Ezt leszámítva tökéletes volt, én már nem veszem meg. Egyszer elég volt játszani. :)
Komoly, (szinte) mindenkit érintõ hibák vannak a játékban pedig és le is kommunikálja a közösség a készítõk felé.
Néhány topikcím a teljesség igénye nélkül a hivatalos fórumról: Shame on you Codemasters When is patch coming out to stop crashing? How did this get past any form of testing? Game Wont Start Found a solution for ocasional game crashes Possible glitch...help Code Master Please Read Problems with 360 Patch Incoming? Sound issues Patch incoming? How bout some news.
stb... Gyakorlatilag a hivatalos honlapon lévõ fórumtopikok (nincs belõlük túl sok) harmada-fele panasztopik a bugok miatt.
Szóval probléma és panasz akad bõven, megoldásról viszont még nem hallani. Reméljük Neked lesz igazad... Ha adnak patchet megveszem én is egybõl hátha pont az én vásárlásom billenti át a "csináljunk folytatást?" mérleg nyelvét :D Nem is kéne neki új motor, új grafika, csak fogjanak egy másik eposzt és dolgozzák fel azt is ilyen színvonalon kevesebb technikai buggal.
Attól függ mennyien találkoztak ezzel a hibával, mivel maga a játék nem lett nagyon hypeolva így gondolom a visszajelzések is lassabban mennek. Ahogy csökken az ára úgy veszik egyre többen. Szóval ha valami komoly, mindenkit érintõ hiba ez akkor szvsz lesz patch. Amúgy én nem találkoztam ilyen hibával.
Teljes mértékben egyet értek. Olyan rossz látni azt, hogy van egy játék, ami igaz, hogy rétegjáték, de aki szereti a szerepjátékokat és/vagy a görög eposzokat az egyértelmûen oda-vissza lenne érte és akkor ilyen kis "banánhéjakon" elcsúszik az egész. És nem hiszem, hogy ezeket rendberakni évek kínkeserves fejlesztõmunkája lett volna. Csak egy kis odafigyelés. Nagyon bosszantó. És ehhez jön még az, hogy nemrég volt itt róla szó (videóval alátámasztva), hogy van olyan helyszín, ami a tervekben szerepelt, nagyjából meg is volt csinálva és a végleges játékba mégse került be. Én sajnálom a legjobban ezt, mert az elmúlt évek egyik legmeghatározóbb szerepjátékélménye volt számomra. És áldom az eget, hogy nekem összesen háromszor fagyott ki, de látom sokfelé, hogy mások mennyit szívtak/szívnak vele és elkeserítõ. De még ha el is fogadom, hogy bennmarad egy ilyen szarvashiba véletlenül... mi az, hogy nem adnak ki hozzá patchet?
U.I.: Talán nem akkora spoiler, hogy ha végigcsináltad a három szigetet onnantól azért nem lesz annyira sok beszéd, szóval ne aggódj, nem kell már olyan sok hajat kitépned... ;-)
Balee! Tegnap már nem voltam gépközelben. Talán ma este, de csak hét után (lehet, hogy nyolc is lesz). Pio! Megmondom õszintén, kezd elegem lenni ebbõl az egész kavarásból. Félre ne érts, nagyon hálás vagyok a segítségedért és köszönök mindent!!! Az ötleteid nagyon sokat segítettek nekem. De most már a Medúzánál vagyok, úgy tudom innen már nincs messze a vége. Megpróbálom így végigjátszani, aztán meglátjuk mi lesz. Ha meg nagyon idegbajt kapok, kipróbálom az utolsó ötleteidet. Igazából csak egy valamit sajnálok! A ROTA szerintem egy nagyon jó játék, remek történettel, sokszor elgondolkodtató, morális döntésekkel, jól megalkotott társ karakterekkel, gyönyörû hangulatos környezettel. De…! Néhány év múlva, ha majd újra eszembe jut, elsõsorban nem erre fogok emlékezni!!! És sajnos ezek után kétszer is meggondolom, hogy újra feltegyem-e a gépre, pedig remekül szórakoztam vele! Ha túllépek a billentyû kiosztás testreszabhatóságának hiányán ez az egy, ami miatt csalódtam benne! Azért 9000.- forintért szerintem van egy alap (a biztos futás) amit elvárhatna az ember! Grebber! Bocs, hogy nem válaszoltam eddig. Köszi az infót! Én is így tudtam, csak még reménykedtem…
krisztajo, Az eredeti magyar feliratossal játszol ha jól sejtem, egy olyan kérdésem lenne hogy abban minden magyar? (nem csak párbeszéd hanem átvezetõ feliratok egyéb apróságok, stb.)?
Esetleg még a windowed mode-ot próbáld meg. Nem tudom, hogy hogy lehet elérni, de három ötletem is van. Elõször próbáld az "alapértelmezett" alt+enter billentyûkombót, hátha.
Másodszor a játék parancsikonján jobbgomb->tulajdonságok és a Cél mezõ végére biggyeszd be az " után, hogy " -window" idézõjel nélkül.
Ha nem mûködik, akkor próbáld meg a Dxwnd nevû progival, amit leszedhetsz INNEN. Elindítod, jobbgombot nyomsz a fehér részen, ADD és kitallózod az exét. Okézod majd duplaklikkel indítod.
+1 Vistánál elvileg a parancsikonnál jobbgomb --> tulajdonságok és ott valahol be lehet állítani, de errõl nem tudok sokat mondani, mivel nincs vistám.
Bár nem biztos, hogy ezekkel sikerül elõcsalni az ablakban futtatást és ha sikerül se biztos, hogy megjavul a jtáék, de viszonylag gyorsan ki lehet mindet próbálni.
Akkor elmondom mit tapasztaltam. Kipróbáltam mind a három lehetõséget. Elõször az új drivert, aztán a proci átállítást és végül a játék indítást csökkentett részletességgel. A magyar verzióban így szerepel. A kidobocska egyiknél sem szûnt meg teljesen!!! A csökkentett mód volt a legrosszabb azzal öt perc után kidobott. Ha simán az új driverrel próbáltam elviselhetõ idõ után dobot csak ki. A proci átállítás után is nagyjából ez volt a helyzet úgyhogy nem is tudom, hogy javított-e a helyzeten valamit?! Talán kicsit jobb, de messze nem tökéletes. De nem panaszkodom, ez már csúcsszuper az eddigi áldatlan állapothoz képest!!! Most majd megírhatom ezt az egészet a supportos emberkének is! Kíváncsi vagyok ezek után mit fog kitalálni??? (Ha egyáltalán még lesz ötlete!)
Ha hagytad, hogy a start menübe csináljon magának parancsikonokat, akkor ott lesz az valahol. Van ott játékindító, uninstaller, talán dokumentáció is és a csökkentett mód parancsikonja is. Legalábbis az angolnál 100%, hogy volt.
Pio! Köszi szépen!!! Csak halkan mondom nekem 4 GB ramom van és mégis kidobál mint állat! Akkor kipróbálok mindent, felteszem a legújabb drivert, és a procis dolgot is beállítom. Én safe móddal eddig nem találkoztam (de majd most azt is megnézem).
Ja és ha ablakban futtattad a játékot, akkor a fagyáskor nem záródott be a játék csak megállt pár másodpercre, tehát ez is egy jó megoldás. Apró szépséghibája, hogy nem tudom hogy lehetett elõcsalni az ablakban futtatást. Talán ini file turkálás, talán parancsikonnál paraméter beírás, sajnos ezt kell, hogy mondjam még ilyenem sincs:
Anno azt a megfigyelést tette a jónép, hogy a memória mennyiségéval van összefüggésben a fagyás gyakorisága (minél több a memória, annál ritkábban fagy). Nekem 2 gigarammal összesen 2 fagyásom volt. Egy jónak bizonyuló megoldás volt anno (amellett, hogy persze mindenbõl a legújabb driverek vannak fent) az, hogy ha nagyon sokat fagyott, akkor csökkentett módban indítod a játékot. Install után a start menübe bekerül ennek is az ikonja, nem tudm, hogy a magyarban pontosan mi a neve, angolul talán safe mode volt. Szóval ha nagyon sokat fagy, akkor használd azt, bár így gyengébb lesz a grafika.
Amit a lentebb linkelt cucc ír az az, hogy ha 2magos a processzorod állítsd be, hogy csak 1 magon fusson a játék. Win xpben ezt így lehet: - elindítod a játékot - nyomsz egy ctrl+alt+deletét - Folyamatok fül - kikeresed a játék exejét - jobbklikk - Affinitás beállítása... - és itt leszeded a pipát az egyikrõl. A srác azt írja, hogy a nullásról érdemes levenni, bár elvileg ennek nem kéne,h ogy jelentõssége legyen, de akkor a nullásról vedd le :)
Drága Zóanagyvarázsló! Az a baj, hogy ezek angolul vannak, ami nekem inkább kínai! Szégyen de csak igen alapfokú angol tudással rendelkezem! Nagyon szépen köszönöm a linkeket! De akkor ha szabad kérnem leírnád néhány szóban, hogy mit kell tudnom innen és utána mit kellene tennem??? Ezer hála és köszönet!!!
Nincs mit Grebber! Örülök, hogy segíthettem! Tovább levelezek a kidobás miatt a CD Projektel. Annyi már kiderült, hogy bár a játék nem ír ki semmit, mindig hibával száll el. Most próbálják kideríteni mi lehet a hiba oka! Tényleg írjátok már meg ki az aki ugyanezt (állandó kidobálás) tapasztalja!!! Pio! Hát meglátjuk, azt hiszem, már nekem sincs sok addig vissza! Nekem is nagyon bejön eddig, már most úgy érzem, nem leszek megelégedve a hosszával (még kb. öt sziget jó lett volna)!
A "végemozi" nekem hatalmas csalódás volt. Számomra az egész játék tökéletesen hozta a görög eposzok hangulatát, végig imádtam (ezért is adtam "mûfaján belül" olyan sok százalékot rá a videótesztben), aztán elértem a végére, vártam valami világbüntetõ befejezést éshát... ööö... majd meglátod. Persze most szigorúan a záróvideóról beszélek, a végsõ csata és az egész utolsó helyszín szerintem - ahogy a játék többi része is - baromira hangulatos lett.
A játékban minden magyar (bár a vége mozit még nem láttam ). Úgyhogy nem a felíratok miatt kell aggódni! A hajadat nem emiatt fogod tépni!!!! (Okokat lásd lejjebb!)
Sziasztok, szeretném megvásárolni ezt a játékot és érdeklõdnék, hogy minden feliratozva van benne magyarul (menü, beszédszöveg, átvezetõk, végmozi)?
Nah akkor megállapíthatjuk, hogy de jó nekünk (meg mindenki másnak is)!!! Ne reménykedj, én úgy tudom, hogy nem tervezik a folt kiadását hozzá! Én már a CD Projekttel is felvettem a kapcsolatot a folyamatos kidobás miatt! Tudod mit írtak rá??? Idézem pontosan: A kilépések nem normális jelenségek! Azta, ez aztán a support!!! Ez vicc!!! Van olyan ember aki ezt nem tudja???
A fordítókat a fordításért fizetik, a lektort pedig azért, hogy egyeztesse a fordított cuccot az eredetivel, illetve hogy értelmes mondatok legyenek benne. A játékot többnyire sem a fordító, sem a lektor nem látja. Amúgy egy ilyen terjedelmû szövegre pár napjuk van.
A kiadó pedig nem hinném, hogy írathat egy tök új kézikönyvet, de általában nincs is szükség rá.
Szóval ami nem tetszik neked, az a Codemasters hibája. Nyugtasson a tudat, hogy a külföldi játékosok is ugyanezt a kézikönyvet kapták ;)
Persze, igazad van! Mi kis ország vagyunk, jó nagy árakkal!!! Én pusztán ezért - miután nem egy olcsó játékról van szó – bosszankodtam. Ha már megvettem, szigorúan okok nélkül minõségi terméket szerettem volna kapni! Ez most maradéktalanul nem jött össze. De hát ez van!
Azért én örülök, hogy elárultad, így már tudom pontosan kinek köszönhetem meg a segítséget! (Valóban anno több helyen kérdeztem egyszerre. Nem tudtam, honnan kapok majd választ.) Pio! Az MP a Magyarítások Portált jelenti ( www.magyaritasok.hu ). Ez itt nem a reklám helye, de ha érdekel, gyere és nézz be! Jó kis társasága van az oldalnak!!!
Nem arról van szó, hogy nem értek egyet azzal, ennek így kellene történnie, ahogy írod. De számtalan esetben látjuk, hogy milyen apróságok hónapos csúszásokat okoznak (mert a nagy kiadókat annyira nem izgatja a hazai piac, gyakran õrölnek lassan a malmaik, de erre biztos rá tudnak tenni itthon). Ennek fényében érthetõ, ha a hazai forgalmazó nem fog azért még fizetnie is, hogy csússzon a játék, és az az esetleg, talán egy-két ezer ember fele is (mert ezt a játékot itthon többen aligha veszik meg), aki megvenné, inkább unalmában lewarezolja vagy elfelejtse.
Tehát én abszolút megértem a vásárló felháborodását, csak úgy vélem, bele kell gondolni a másik fél helyzetébe is - nem feltétlenül rosszindulat vagy igénytelenség szüli a kellemetlen hibákat.
Egyébként gondolom nincs választható angol nyelv a játékban(?). Õszintén szólva engem ez jobban zavar, de ennek is megvannak a racionális okai.
Az ini.ket babráltam,de nem segített pedig mindenhol megforditottam a két irányt.Annyira nem értek hozzá,hogy mélyebben belenyúljak,csak az egyértelmû dolgokhoz(pl X,Y,left right stb.)Viszont eszembe juttattad a kontrolleres progikat,igen valami hasonlót én is használtam valaha.:)Majd utánanézek. Kriszta:Nem érdekes a nevem,(Thuviel) semmi extra,csak pont miután ott is feltetted a kérdésedet,azután lapoztam ide:)Meglepõdtem hogy egy ugyanolyan problémával ugyanolyan Kriszta kérdez:)
Mondjuk kontrollernél annyira nem gázos ez a 3 preset dolog, mert nagyjából minden értelmes kiosztást lefed. Billentyûzetnél gáz. A fagyás mennyisége elvileg memória függvénye. Sokan írták, hogy a virtuális memória felhúzása megoldotta, mások pedig épp azt írták, hogy annak kikapcsolása segített. Csak általános vélemény volt, hogy ez a warez hibája, de ezek szerint nem és naná, hogy nem patchelték :( Fordítva vannak az irányok? PS3as kiosztású (alul van mindkét stick) kontrollernél szokott elsõsorban ez a hiba jelentkezni és úgy tudom irányítás beállításán kívül nem sok mindennel lehet rajta segíteni, sõt, sokszor még azzal se. Talán Pinnacle Game Profilerrel vagy valami hasonlóval ki lehet még kínlódni a megoldást. Ez a program gyakorlatilag azt csinálja, hogy a kontroller minden állapotához hozzárendel egy billentyût, tehát a játék irányítása billentyûzeten lesz, de ha elõre tolod a bal sticket, akkor azt a game prodiler lefordítja W-re. Esetleg ha értesz hozzá nézz rá az ini fájlokra, talán ott is át lehet írni az elõrét-hátrát és nem csak a peresetet tárolja.
Zóanagyvarázsló! Szerintem egy jó lektor pár nap alatt végig néz egy kézikönyvet, hisz sokszor csak néhány hetük van egy egész könyvre! Ami pedig a módosítást illeti, a forgalmazó nyomos indokkal biztos, hogy kérhetne engedélyt szerintem. De ez most már tényleg annyira mindegy! Samanosuke! Én minden kézikönyvet végigolvasok. Nem azt mondom, hogy nem lehet játszani nélküle, de sokat segíthet! Pláne egy rpg-ben ahol akár majdnem száz oldalas is lehet (már találkoztak ilyennel)! Ha téged nem dob ki akkor nagyon örülj neki. Én folyamatosan szenvedek vele!!! A gondjaim nagy része már megoldott az Isteni erõkkel. Most már csak azt nem tudom hogy van amit leírta az utolsó (269) hszben. Kolléga nocsak, engem mindig megzavarnak ezek a különbözõ nevek! Kit tisztelhetek benned???
Hmmm.Én sosem olvasok el 1 kézikönyvet sem:) Sokkal több infóhoz lehet jutni a fórumok révén,vagy saját tapasztalatból. Bár az is igaz,hogy torrentes megoldás mellé nem adnak könyvet:) Valóban dühitõ,hogy a gombokat nem tudod testreszabni,így kénytelen vagy a készitõk elképzelései szerint játszani,amit rühellek. Engem nem dobott ki,talán egyetlen egyszer az elején.Lehet hogy stabilabb a fekete verzió?:):):) Kriszta: nekem nem volt az erõkkel ilyen problémám.De neked,(mint MP-kollega) elkezdem megint,és megfigyelem a dolgot. Valaki kontrolleres: nektek nem volt olyan hogy a föl és le irány forditva volt?Ha igen,hogy oldottátok meg?
Szerintem a forgalmazónak alapesetben joga sincs a honosításon túl a megvásárolt csomagot módosítani, átírni a kézikönyvet. Ha ezt esetleg leegyeztetik, az akár pár hónap csúszásba is kerülhetett volna. Akkor pedig azért lehetne kritizálni õket.
Pio! Teljesen egyetértek a Codmasters-tõl nem ilyet vár az ember, még akkor sem a konzol átírat! Ami pedig a CD Projektet illeti attól még, hogy ilyet kaptak nem lett volna muszáj átnézés és értelmezés nélkül kiadni! Erre van egy olyan ember, akit úgy hívnak, hogy lektor és jobb helyeket mindent megnézetnek vele a megjelentetés elõtt. De azt hiszem túl sokat vártam ezzel kapcsolatban. Egy biztos ennyire vacak kézikönyvvel én még nem találkoztam (pedig már volt dolgom jó néhánnyal)! Azt pedig egyenesen felháborítónak tartom, hogy így 2009 tájékán egyszerûen nem foglalkoztak a kezelés testreszabhatóságával! Ezt már a 7-8 évvel ezelõtti játékok is tudták! Például a bugyuta gombkiosztás miatt nem tudom használni a kitérést, amire gondolom azért szükség volna. Persze ha a kitörném a kezem, akkor talán összejönne, de ez már tényleg a játékélmény kárára megy! Na mindegy már túl léptem rajta! Szóval te is konrollerrel toltad?! Akkor nem tudom ki fog nekem az utolsó kérdésemre válaszolni??? Még mindig az Isteni erõkkel van gondom. A gomb kiosztására még nem jöttem rá teljesen. Az nem tudom, hogy négy helybõl melyik kerül az egyes gombra és melyik a többire??? Eddig még nem nagyon használtam aktív erõket, de mintha a jobb oldali vízszintes lenne az amit az egyeshez (vagy F1) rendel, de lehet hogy tévedek?! Azt viszont már nem tudom, hogy jön a 2-3-4 (F2,F3,F4). Valaki tudna segíteni? Igen, sajnos nálam állandó a kidobocska, néha majd idegbajt kapok tõle!!! A bevezetõ palotai részt háromszor kellett végigcsinálnom emiatt, miután ott csak egy mentéspont volt és onnan kezdhettem mindig újra. A kilépés nálam is kizárólag beszélgetés közben van. Vannak fix helyek, ahol visszatöltés után is kilép de random módon is csinálja. Néha háromnegyed órát játszatok az elsõ elõtt, de elõfordul, hogy öt perc után kidob. Például emiatt kellett kétszer is legyõznöm az arénában a Minotauruszokat! Nagyon idegesítõ az biztos!
Ja, az lehet, hogy van, de akkor más grafikai beállítás szinte egyáltalán nincs. Összekevertem egy másik játékkal, amiben még felbontást se lehet állítani. De azért remélem így is érthetõ volt, hogy mire gondolok (gyk.: nem az volt a mondandóm lényege, hogy nincs felbontásállítás, bár ezt hibásan hoztam fel példának, köszönöm a helyesbítést)...
krisztajo, ha erre jársz azt meg tudnád mondani, hogy az eredeti játék is csinál néha olyat, hogy beszélgetés közben kilép, kidob desktopra?