ez is igaz, de lassan úgyis jön a rendszám kismotorokra. nem is beszélve arról, hogy 80-nal, motorral mekkorát bukhat az ember, fõként ha még nincs rutinja sem. persze mindenki úgy megy ahogy akar, amíg nekem nincs károm belõle. :D
Ha nincsen olvasható rendszám a fotón v. filmen,akkor nem tudják bizonyítani a gyorshajtást. Nem szabad elismerni és aláírni semmit-az a lényeg.
Engem 86-tal fotóztak le,nem ismertem el,nem is jött semmi. Persze a rendõr vakert mindent,hogy jobban járok ha aláírom-a többség ilyenkor beugrik nekik,és máris bizonyítható a gyorshajtás.
igaz :) de amugy kocsival sem vagyok száguldós... max 60 al megyek... persze ahol lehet ott többel..
csak aztán azért vigyázz, mert ha mégis megfognak, akkor 40/80-nál már szerintem a jogsi ugrik. :)
szia! köszönöm a terjedelmes választ :) nos tegnap életemben elõsször vezettem motort. Simsont. Haverom odaadta hogy nézzem meg milyen. 3 sebességes. elmagyarázta hogy mi hol van aztán õ ment a kocsimmal én meg a motorjával:D 1-2x fulladtam le csak.. aztán kérdeztem még 1-2 dolgot és simán ment.,, a legnagyobb hibám véleményem szerint az az üreskeresés volt:D de végére megtanultam hogy hogyan megy. szerencsére a kuplungolással nem volt sok gond mert azért a kocsiból a technikája ráragad az emberre :) szóval így hogy elõsször vezettem szerintem 5* -öst érdemlek:D a házban lévõ motoros fószer a RedRose-t ajánlja. a simpsonnal az a gondom hogy eléggé kicsike és görnyednem kell
Nekem egyébként Babettám van, és szeretem is. Persze gondolom neked olyan kell, amivel jobban lehet haladni.
Elõszöris, az hogy még nem vezettél motort, nem fog nagy problémát jelenteni, hiszen a motorokon való sebességváltást igen könnyû megtanulni, aztán ott vannak ugye az automaták is.
Kérdésedet olvasva, elõször mégiscsak robogót ajánlanék, mégpedig nagykerekût: Aprilia Scarabeo. KÉPLINK vagy Piaggio Liberty LINK ezekbõl úgy tudom van 50cc-s négyütemû és kétütemû is, a négyütemûnek azért a hangja is valamelyest elviselhetõbb.
Aztán hogy ne csak robogót írjak: egy jó Simson mindig nagyszerû szolgálatot tud tenni. Ha odafigyel rá az ember, soha nem hagy cserben.
aztán van az aprilia rx 50-es, igaz ez enduro, de sima aszfaltra való gumival ez sem rossz, én szerettem volna ilyet. KÉPLINK
Aztán vannak még ilyen kisebb, 50cc chopperek, egyszer vezettem ilyet, de kellemesen csalódtam benne. 4 sebességes Kenton volt, kínai. Lógott benne a blokk, azt javítottuk meg, utána próba. De ebben a kategóriában van Aprilia Red Rose, 5 sebességes. De ezt inkább érdekességként írtam.
------------------------------------------------
Mindent egybevetve, szerintem a robogóknak az az elõnye, hogy a sisaktartóban kb. egy kisebb laptop elférhet, de mivel ezt nem szeretnél továbbmegyek.
Én személy szerint a Simsont ajánlanám, abból is az S51-eset. De a Schwalbe is jó nagyon, nagypapámnak már nem is tudom hány éve van meg, de kb. 8, és akkor lett megcsinálva amikor megvette, azóta megy, max. 2 rúgásra indul. Pedig horgászni jár vele, és hihetetlen mennyiségû cuccot lehet rápakolni, különbözõ leleményes módszerekkel.
Aztán másik tippem az Aprilia RX50, de ezt inkább hobbi célra ajánlanám.
Régi motorok közül van még sokféle 50-es: Riga, Komar, Romet, Babetta, Jawa többféle is, de ezekre nem tértem ki.
Majd gondolom jönnek akik nálam jobban értenek ehhez, és jobb tanácsokkal szolgálnak, én csak saját tapasztalataimat, ill. véleményemet írtam le.
sziasztok! légyszíves kezdõként kezeljetek mert abszolút nem vagyok jártas a témában. az a helyzet hogy motort kell vennem. B jogsim van és ezért 50 ccm ben kell gondolkodnom, + ráadásul sosem vezettem motort. Nem robogót szeretnék venni mert kicsik kerekei, idegesítõ hangja van meg ugy az egész unszimpatikus. milyen típust ajánlatok? magasságom 185cm . egy laptopot mindig magammal szeretnék vinni. mit kell tudni a használatáról.. téli használat stb. nagyon köszi.
Robogós boltokban kapsz, egy fojtatlan 50-esbe minimum 65-70-es kell,a 47-esel fojtják.A tiéd alapjában jog úgyhogy 75-ös jó bele,persze csak akkor ha máshol sincs fojtás.Egyszerre mindíg több helyen fojtanak. Legtöbbször sajnos hengert és dugattyút is cserélni kell,hogy rendesen menjen.
Elég sok motorom van,hirtelen nehéz lenne felsorolni.
Van egy next zone-om is,elvileg ugyanaz a blokk mint a tiéd,de az szerencsére nem kell nyitogatni.Csak egy elektronikát tettem rá ami nem szabályoz,így tud 80-at./megpróbálok képet mindjárt/
AHA értem te hány éves vagy igen vágod a témát és a 75 fõfuvókát hol tok szerezni vagy az elõtt van a 47-es
A folytás általában a karburátor szívóoldalán egy kör alakú szûkítõ lemez,és 75-ös helyett 47-es fõfuvóka.A légszûrõ ahol beszív ott is gyakran szûkebb.Meg a fõtengelyen plussz alátét a varió közé.
A kínaiak az eredetileg yamaha blokkot úgyis folytják,hogy kisebbek a felömlõk a hengeren,és hiányzik a két ablak a dugattyún./keeway/
Giannelli Extra kipufogó 31639P ilyen kipuffot néztem ezt szét kell vágni h kijöjjön a folytás vagy vki tudna nekem egy fasza kipuffot de ne legyen drága na berugókart találtam ezt a folytás dolgot meséljétek el
megint én és vmi acél vagy vmi berugókart nem tudtok mert alut nem szeretek venni mert eltörik picit megkell feszíteni mikor szétkapom és elpattant már menni akarok vele naon mert 2 hónapja szar (de mondjuk van egy simson)
ja és a folytás hogyan van benn?és hol? és nehéz kiszedni?
A berugókar-Leveszed a motorblokk bal oldali burkolatát /körbe sok kis csavar/-a berugókart nem kell levenni,mert vele együtt jön le.A fedélben,amit levettél van két fogaskerék,a kisebbiken van egy drót körben,azt le kell pattintani,és körben alatta bezsírozni.-ennyi!
Gyertyapipa,vagy gyertya okozhatja a durranást,esetleg elektronika.Lehet hogy csak a pipa laza a gyertyán.
helo van egy CPI Hussar -om na és az a gond vele h nem jóna mondom a panaszait 45km/h durranik eggyet és leál utána kis idõ mulva ujra megy ja és ha lenyomom a berugókart ugymarad vki vmi ötlet
hát persze!! 50-es papirral van nem 85 akor igen!! De ha 85 papirral van és neked 50 es a jogsid akor nem!
Sziasztok! Szeretnék venni egy 85cc-s RM85-ös suzukit és az a kérdésem h 50-es jogsival h tudnám utcán vezetni?:) ÉS h egyáltalán mehetnék-e vele utcán, mivel ez crossmotor. Elõre is thx a választ!
CSÁ! Ki tudja hogy 1 aprilia rs50 2006-os fejlesztésnek mennyi az ára újonan,nagy segítség lenne!!!! kösz!
2001-es a motor..
Nem tudjátok egy rmx mennyit tud ha minden folytást kiveszünk belõle? (/lóerõ). Meg esetleg egykis tuning rá.. sportdob,sportlégszürö stb...
Nem azt írtam 'kérlek" hogy nem értem,hanem azt hogy még nem hallottam olyat,hogy blokk megrepedt volna a ráfröccsenõ víztõl.Egyébként triálmotorozok,ahol a felhevült blokkal lazán belehajtunk a patakmederbe,még ott sem repedt el semmi,pedig a blokk a súlycsökkentés miatt sokkal vékonyabb mint egy robogón.
Az enduróknak azért elég hosszú az élettartama, nagybátyámé (igaz, az 600-as és Yamaha) 1988-as gyártmány. Egy-egy alkatrész csere volt, de nagy felújítás nem.
Egy barátom most vett 450.000 Ft-ért egy szinte uj derbi sendát (30 km volt benne kb mert kiállítási darab volt). Baromi szép motor nagyon megfogott ezért is hezitálok a derbik melett csak az a baj hogy én nem tudok ujat venni mert nincs annyi pénzem. Melyik a legidõsebb derbi ami kb 2 évig szerintetek kiszolgál ? :S
Ismerõs apriliája 86 os, azóta motor nem újÍtották fel... Megy a cucc, de már teljesen elkopott..
Nekem egy Aprilia Sr50-sem(2000-es gyártmány) van, 90-nel lehet vele menni, nagyon jó kis motor. Használtam 20000 körül volt 2 éve, azóta nem néztem az árát. Vízhûtés, 2 ütemû, elõl tárcsafék.
tzr-el kezdtem, 450ért vettük, sokalja mindenki... én azt mondom inkább egy nagyobb, váltos, nagyobb motorra áttérõs motort szeretnék, nem egy kis lofaszt, amit 50ért eladsz késõbb, ha 125öst veszel.
Ezzel megtanultam váltani, nagyobb testu motorral menni, szerelgetni, ami elég jól jön majd nagyobb gépnél, és ha 125öst szeretnék venni majd, nem kell olyan sokat ráfizetni... én next motornak cagiva mitot szeretnék, 400ért eladom ezt, és 600ért használtan veszem a cagivát, 200e forint lesz, amit nekem majd fizetni kell, ami nem olyan sok...
sry hogy kicsit érthetetlenül írok, csak tegnap parti volt :D
Hát a szerszámoknak elég nagy neve van :S :D és elég drágák is.. Na ettõl félek.. Ha bedöglik annyiba kerül majd az alkatrész hogy jobban járok ha veszek egy másikat :S
Szerinted van értelme egy leharcolt,kókány motorra tolni a lóvét?Fõleg olyannak aki nem is ért hozzá,se szerszáma se szaktudása?Abból nem lesz motorozás,csak állandó szerelés!Persze van aki azt szereti!Én mégsem ajánlanám!
A béta milyen gyártmányú? Akkor aszondod hogy így márkára yó gépezet? Oldalán az van kiirva hogy elsõ osztályu alkatrészekbõl összerakott versenyenduro de hát melyik gyártó az ami azt irja hogy "Hát a motor yónak yó de befog szarni 2 év után"...
Betáról nem tudok semmit, de egy képe a Babettáról.
Aha :D sokan ajánlanak robogót is mert hogy ugye a maradék pénzbõl szénné tudom tuningolni. Csak hát a szülõkkel is gondban vagyok. Még bele is mennek meg esetleg adnak is pénzt akkor ha hazahozok egy szakadt szutykot akkor asszem az aznapi lesz az utolsó hozzászólásom a fórumon :D. Õk inkább vmi uj felé tolnak hogy vegyek ujabbat mert hogy az yo. Innen jött a senda ötlete mert az nagyon olcsó .. pl egy 2003mas sendához már 180 ropikért hozzálehet jutni míg egy ugyanilyen rmx kb 250 :D. BÉTÁRÓL SENKI NEM TUD SEMMIT? :S
Ha jó állapotú,bármelyik megvehetõ.Ha kókány,akkor meg bármelyik szar.Én beta /igaz triálmotort/ nyúztam 1.5 évig,versenyeztem is vele,jól mûködött.Egy derbi sendám /1997/-es most is van,tökéletesen mûködik.Az állapot sokkal fontosabb a tipusnál szerintem.Persze fõleg a nagyobb teljesítmény miatt,egy cagiva jóval kevesebbet bír mint egy japán,és dõl belõle egy idõ után az olaj,mert az olasz gumi-tömítés/szimmering egy kalap szar.Aki tuti jármûvet akar,és nem a legerõsebbet az vegyen japán motort,annak finom a váltója meg mindene,és bírja hosszútávon.
Szal, ha 1 régit veszel monnyuk 50 ért nem 200+regadó+forgalombahelyezési dÍj ért akkor (ami kb 300 k)a megmaradt pénzbõl simán felúlítod a cuccot... Elõször is a motort ha szar állapotú felújíttatod, és felfuratod vagy új hengerfejet veszel,Talán veszel mellé 1 új-nagyobb karbit, a vázat ha kell rendbehoz od/atod veszel rá új gumit ha kell, és még jobban is jársz mint 1 új al.És persze sokkal többet kapsz a pénzedért... Mert 1 felfúrás 50 rõl 70 esetleg 80 ra, az akár adhat 5-7 lovat is..;) És akkor ottvannak a mellékes kis dolgok amit 5-10 k ért elvégeznek neked, (polÍtozás,dirketszûrõ felszerelése,) esetleg ha a motor bÍrja akkor powerszelep beépÍtése..stbstb.. Motor kb 50k Felfúrás-új dugó 50-70 esetleg Ha a hengerfej nincs 1 be a blokkal mint 1 es fos motoroknál akkor pl vehetsz Polini hengerfejet amik asszem ~50 nál kezdpõdnek Akkor a hengerfej lenne ~60 hozzá kipufogõ ~40 dugó ~30. Ezzel el is ment a 200 k nagyrésze.De a maradékbõl az apróságok megoldhatósak.. Szel ezt takarta az a mondat.:D
:D Babettám nekem is van 2 is de kezdek belõle kiunni sajtos :D. Aztán azért gondoltam hogy veszek egy endurot de teljesen tanácstalan vagyok hogy milyet. Derbirõl sokan mondják hogy hamar bedöglik.. Betaról meg nem találok adatot. De most azzal szemezgetek nagyon nagyon ha csak nem találok jobbat :D
Havernak Aprilia Leonardo robogója van 150cc. 50-es papírokkal. Annál már tényleg húzós ez a dolog, 4 ütemû és a hangjáról hallani hogy nem 50-es.
Nekem 27 éves Babetta 207 van. Most lett felújítva és nagyon zsír lett!!! :D Szeretem.
Enduro témára: nagybátyám Yamaha XT600-asa nekem nagyon tetszik. :D
Szóval aszonjátok derbit ne.. A nagyobb mocikkal az a gond hogy erre felé eléggé.. hogy is mondjam utálatosak a járõrök XD. Elõbb olvastam nem tudom ki mondta de ez így van hogy már a hangjából leveszi hogy az a motor 50 köbcentise avagy nem. Zolee nem értem mit irtál :D Ez így ebben a formában számomra nem minõsül értelmezhetõ információnak . Nem tudok dönteni hogy megvegyeme ezt a bétát (#12) úgy hogy ez 1997es vagy vegyek egy újabb sendát ugyanannyi pénzért. Azt mondják ha a béta beszarik a gatyám is rámegy olyan drága hozzá az alkatrész :S. Ez alatt a 10 év alatt mennyire használódik el egy motor? (Terepet nem sokat látott)
Egy 1978-körüli autó-motor újságban olvastam,hogy rendszám lesz a kismotorokon.30 éve nem változott semmi.Mindíg vannak jólértesült emberek,akik pontos idõpontot is tudnak!
Kitõl kéri le?Szerinted van hozzá adatbázisuk?Egyedül a magyar forgalomban levõ jármûvek nyilvántartásához férnek hozzá!Nem lenne nagy ügy,a márkakereskedõk kapásból megmondják az alvázszámból a köbcentit,de a BM-nek ezek az adatok nincsenek meg.-lassan mozduló vízfejû szervezet.Aki nem provokálja a rendõröket,és normálisan közlekedik azt nem baszogatják.Persze nem drz 400-al,mert az már pofátlanság rendszám nélkül.Ha meg valaki egy ötvenesre tesz 70-es hengert,az ugysem derül ki.