egvan a városi vizsga, környéken mentem egy karikát a Derbivel. 60as tempót csak 4ben szereti:) Ahhoz hogy a 6. sebességet kihasználjam, 80-al minimum kell hasítani:)))
naaa, meglett a kis drága. aprilia RS50, nullkilométeres. nagyon édes, a hangja nem annyira gáz mint amire számitottam, akkorát kell vele kanyarodni mint egy nyergesvontatoval, és cuki ahogy döngicsél. harmadik fölé még nem váltottam vele mert mire annyira felbátorodtam lement a nap, sötétben meg csak egy barom tanul motorozni. na majd holnap :)) remélem nem töröm meg kapásbol, szurkoljatok :D
43-ig birom feltornászni a sebességet... uristen soká lesz meg az az 500 km bejáratásnak... utána mokolás jön :)
egyik haveromnak 07-es spains-es RSe van, mikor megkapta mentünk km vadászatra, nekem akkor már megvolt a TZR, és elég vicces volt 45-50-nel menni megmondom õszintén! én 4.be negyedgázon tankon támaszkodva mentem, õ meg 6.ba bahasalva viccesen néztünk ki...
na meg, ahol lakom, befele van egy szép nagy emelkedõ, amin ugye bejáratósan neki max 20-al sikerült mennie, na akkor elégeltem meg, visszapakoltam, és húztam felfele--az elviseltem h megelõznek az autók(45tel hogyne) de azt h 20-al menjek a dombon, na azt már nem- a tetõn megvártam, percek kérdése volt ugyan míg felbukkant, én meg röhögtem mint állat majd elmúlik... azt meg rendesen!
Légyszi szavazzatok a motoromra, Chucky néven van fent http://www.fiftyspeed.hu/modules.php?name=Surveys&pollID=4
uuuu vazeg, ki lett véve a fojtás, szinte teljesen másik motor lett a kicsikéböl... uugy megy, beszarás. 70 a vége üveghangon, de a normafához hegynek fel 55-60, döbbenet. eddig egy kisebb dombra is csak feltolni lehetett. üröm az örömben, amint visszahoztuk a szervizböl, öcsi kicsit megboritotta, ugyhogy bal müanyag idom minusz.... grrr
nekem van e B51 -es szimóm(kicsit nagyon megtuningolt) 75-80 -as hengerrel 4-es váltóval és hamarosan stihl karbival:) negyedikbe még nincs kihasználva az ereje, kéri az ötödiketXD most nem fogok lódítani... olyan 8-10 paci van benne:) elõrerántja a hátsó kereketXD csak két gond van... 1. füstül mint állat, 2. zabál mint állat(értsd 4-6 liter)
jah és házi rezo kipufogó van rajta:) +egy jókora nyolcas a hátsó felniben:(
nekem megy a henger de már odavan a fõtengelyXD 80-ast nem igazán bírja, és szétforgácsolt még 2 tûgörgõt, csoda hogy a henger nem sérült meg(hjuh), amugy minden rendben van vele, csak csörög mint állat meg eszik:)
hogyan hogy nem megy?? megszorult vagy mi?? nem forog el?? mennyire passzos a dugó bele??
80 -as henger van most a szimón, házirezóval, babetta gyújtással... nem is kell mondanom hogy megyXD és az a kérdésem hogy átlagos -e ha megeszik 5-6 litert? mert ez képes rá! de amúgy olyan hogy 2 személlyel kerékre áll, úgy hogy a 80 kilómmal rajt ülök a tankon! Thx.
Hello! van 1 Yamaha Dt-m van 1 kis problémám kéne 1 kis segítség... Berúgom a motort és valamiért kinyomja a kipufogón az olajat folyamatosan csöpög ez miért van ? :S
gondolom 2 ütemû... a henger nyílásánál vagy a kipu végén??
gagyi olaj van benne túl rövid távon van használva olajpumpa átereszt fõtengelyszimeringes szarul éget /kompresszióhiány,eltömõdõtt légszûrõ,karburátorhiba stb./
Enyémbõl is fröcsög hátul az olaj... Metrakit kipu:Ö
cs
enyém meg elöl, hátul küldi az olajat kifelé... DE LEGALÁBB MOSTMÁR NEM FOLYIK A BENZIN 5 HELYEN EGYSZERRE!... fel tettülk a stihl karbit... igaz hogy másfél hetünkbe telt és ki kellett cserélni a fél gyújtást... DE LEGALÁBB MOST NEM FOLYIK A BENZIN!
Üdv!
Érdeklõdõ lettem a motorok iránt, tudom, hogy ez nem a 125cm3-es topik, de az kihalt szal ide raknám fel a kérdésem..:D
A Suzuki típusa kéne..:S
köszi.
talán gsx vagy gsxr... nem biztos csak tippelek képek alapján
Aham, de ez 1000ccm::DD omg ^^
Kösz..:D még lennének kérdéseim, majd késõbb feltenném.;-)
Tudom, ez nem az a topik, meg offnak is számít elnézéseteket kérem még1x, de a másik topic innaktív.(keresõben nem találtam erre alkalmas topikot!)
Még1x elnézéseteket kérem, aki fikázni akarja a HSz-em kérem ne tegyétek!:)
Még nagyon kezdõ vagyok a motorok terén, kb. ma kezdtem el érdeklõdni irántuk.. olvasgattam mindent, nézelõdtem.
13éves vagyok..(augusztus 17-én töltöm a 14et, ez éven) és szeretnék motorozni.. nézelõdtem, és "gyorsasági kinézetû" motort szeretnék, ami sztem "sport" kinézet, nem az utcai.:) Ha tévedek elnézést, még1x utalnék arra, hogy ma kezdtem.)
Találtam rá példát is, itt. Ez csak példa, hogy kb. ilyen kinézetû sport motorokat néztem és szeretnék is a késõbbiekben.:)
Nos, mivel 13vagyok ezért még csak 50ccm-esre vizsgázhatnék.. most tegyem majd le a vizsgát és 125ös mocival sport kinézetûvel legyek 50es papírokkal? Nem lesz nagy különbség, hogy a rendõrök igazoltatnak és észreveszik?:S
Mikor lehet lerakni A korlátozatlan vizsgát?
Milyen motort ajánlanátok Nekem, úgy 200ezerig? Kawasakit néztem, de abból nem találtam 125öst, pedig elérhetõ áron volt.. BMW-bõl 1200ccm-es találtam, 2.8 milla.. Hondakból találtam párat, de az meg drága a "kinézetéhez" és a "tudásához" képest.
Kérlek Titeket segítsetek!
UI.: Nem baj ha várnom kell addig, amíg le kell tennem a jogsit.. türelmes vagyok.:D 1x eljön az ideje:P
-Mivel 13éves vagyok, 50ccm-es motorral nem szeretnék járkálni, ezért várok a 125ösig..:) v. 50ccm-es lerakom és 125ös mocival ? a típust észreveszik, tehát nem jó.. meg eleve segédmotor, nem mehetnék közúton..:-s felejtõs:)
-Kawasaki motor elérhetõ áron, 400asba láttam legkisebbe, Suzukival is 400, ezt az RP 125öst nem is találtam használtan.^^ Honda is elérhetõ áron volt..^^ NSR.. csak az eleje nem tetszik, oldalról fain.
-Yamamaha túl drága..
Ezek a 125ös motorok mennyit mennek km/h-ba? Mennyi idõnként kell szervízbe vinni?
Na, ez nekem új. Segédmotorral is közlekedhetsz közúton, a világon semmi nem tiltja. Autóúton, autópályán nem mehetsz vele.
És azért szerintem nem árt, ha elõbb kisebb teljesítményû motorral szerzed meg a kellõ gyakorlatot.
Egyébként amit én tudnék talán javasolni, az az Aprilia RS. Ebbõl ha jól tudom, van 50 és 80ccm is (vagy 70?), ami elsõre nem lenne rossz, ha sport kinézetût akarsz. És nem is megy rosszul szerintem. Árban valahol 150-200 között vannak, de érdemes hozzáértõvel megnézetni.
És azért a kisköbcentis "sportmotorok" hangja, valamint rajtuk egy megtermett ember (bár még csak 13 vagy) akár vicces is lehet.
Ha most szeretnél motorozni, és a pénz nem akadály, akkor vizsgázz most, és tanulj motorozni akár Simsonnal, akár robogóval, akár ilyen gépekkel, de ne rögtön nagyobb teljesítményûvel, nagyobb köbcentissel. Persze ha megy ésszel, a nagyobb se baj, de ott könnyebben elfog a hév.
Ha nem sürgõs, akkor két dolgot tudok javasolni:
1. Gyûjtöd a pénzt, 17 évesen vizsgázol autóra (ha az is érdekel), azzal úgyis ugyanazt vezetheted, mint a segédmotorossal. Aztán ha betöltötted a 21-et megcsinálod az A korlátlant. (Szerintem ez a takarékosabb, praktikusabb)
2. Megcsinálod 16 évesen az A1-et, ami 125ccm-es köbcenti és 11 kW-os teljesítménykorlátozást jelent. Vagy 18 évesen az A korlátozottat, ami 25 kW teljesítmény és 0,16 kW/kg teljesítmény/tömeg arány korlátozást jelent. Ezt követõen pedig 21 évesen a korlátlant.
Véleményem szerint legésszerûbb (ha nem sürgõs most a jogsi), az 1. pont. Ha kicsit is érdekel az autózás, vagy szeretnél majd autót is vezetni, érdemes megvárni a 17 éves korodat, megszerezni a B kategóriás jogsit, azzal vezethetsz motort 50ccm-ig, tehát azt, amire most vizsgázhatnál. Ennek fényében a kismotoros jogsi kb. 40 ezer forintos ára pénzkidobás (hacsak nem sürgõs a motorozás). Aztán 21 évesen mehetsz korlátlanra, addig pedig legalább 50-es (vagy nagyobb köbcentis, de 50-es papíros) motoron tapasztalatot szerezhetsz, legalább a forgalmat, a közlekedést megtanulod, így a nagymotorral talán könnyebb lesz.
Nem fontos egyelõre a motorozás..:) Autók is érdekelnek persze, de az jóval drágább..>.<
50ccm-essel, pl. Simson van itthon, nem hizem olyan nagy rejtély lehet.. autót vezettem már, az sem nehéz..(nem ego.)
Hát, mit mondtam, Én 50ccm-es nem akarok járni 1általán.. ha nagyobb, azt max robogóba lehetne kivitelezni, mert a "sportmotorok" pl vlemlyik Suzuki felismerik a rendõrök és lebuktam..:\ tehát az is felejtõs.
125ös miért lenne lol pl velem? Igaz, 3év múlva vizsgázok, de addig növök/hízok..:\ most jelenleg 174cm és 60kg körül vagyok.(Nem vagyok egy vastag típus :S)
Kíváncsi vagyok miért lenne lol..:)
Nekem olyan motor "kéne" ami megy úgy 160at aztán kész.. ha annyit visz, még sok is..:) (tehát a 18éves kori korlátozottról kellene látnom vlmit:P)
Az 1.pont érdekes, autóra is szeretnék jogsit, de 21elmúltam korlátlanra mennék, mert 50ccm-es nekem kicsi..:) (teljesítmény és távra)
Am a korlátlanra nem kell vlmi tapasztalat? Mert ugye vannak az 1200as motorok is..:\
Azt hogy kisköbcentis sportmotoron viccesen néz ki egy megtermett ember, nem a 125-ösökre, hanem az 50-80-as "sport" gépekre értettem.
Azt nem mondtam hogy a motorozás vagy autóvezetés nagy rejtély lenne, de azért forgalomban más. Véleményem szerint kisebb motorral tanulni, aztán átülni nagyobbra nagyobb biztonságot jelent.
160-at menni motorral a mai magyar utakat figyelembe véve elég nagy felelõtlenség. Persze autóval is. Autópálya nyilván más téma, de ugye sebességkorlátozás... de ezt most hagyjuk.
Elvileg korlátlanra már elég az, hogy betöltöd a 21-et.
Amikor azt írtam, hogy nagyobb motor 50-es papírokkal, nyilván nem a 400-500-600 ccm-esekre gondoltam. 125-150-ig. Majdnemhoy mindegy hogy ez robogó vagy sportmotor. Pl. a 4ütemû 150-es Aprilia Leonardo robogó és a 125-ös kétütemû RS nagyjából ugyanannyi kockázatot rejt magában. De erre nem beszélnélek rá, én pl. nem járnék nagyobb motorral, ha nincs rá jogsim+papírok.
És azért robogók közül a 4T Leonardo 150cc bõven 100 km/h felett megy. (közeli forrás: 140).
Ha viszont semmiképpen nem akarsz 50-essel menni (felvetõdik a kérdés: miért nem? teljesítményre vannak elég jók, bár azt nem tudom milyen használatra, mekkora távokra kellene), akkor érdemes megvárni legalább a 16-ot és az A1-et megcsinálni.
Itt jegyezném meg, hogy én (19 éves, 181 cm) egy seggel mentem kb. 50-60 km-t Babettával (!!!).
És azért az autós jogsi és a korlátlan motoros között nincs nagy különbség árban. Persze a kismotoros kb. harmada az autósnak.
ITT és ITT tájékozódhatsz az árakról, kategóriákról. Itt úgy figyeltem meg, hogy az A korlátlannál a tapasztalat annyit számít, hogy ha van A1 vagy korl. jogsid, akkor olcsóbb a korlátlan.
Életem legjobb motorozásai az elsõ vacak simsonommal voltak.
Városban bõven elég az 50 köbcenti,elõbb meg kéne tanulni motorozni,aztán ráérsz nagyobb gépekrõl álmodozni.
Sok csúnya példát láttam már arra,hogy nem tartották be a lépcsõket!
Én értem, csak mondjuk veszek egy Honda sportmotort mondjuk 50es papírokkal és 125ös tegyük fel, akkor rájöhetnek, hogy ez a típus nem is így néz ki, meg hangjáról stb.. -> felejtõs!
Valóban meg kell tanulni, itthon van 1 simson meg is tanulnék vele, ha lenne jogosítványom rá :D:D, de erre szolgál az oktatás, nem?=) Forgalomba meg bele lehet lendülni könnyen, mások által hallottam.:)
Viszont az a motor, ami megy mondjuk 160at az hány ccm?:D
Magamat idézném: "De erre nem beszélnélek rá, én pl. nem járnék nagyobb motorral, ha nincs rá jogsim+papírok."
160-at akár egy 125-150-es motor is mehet. 250-esek nagy része ma már szerintem könnyedén viszi. Persze sok mindentõl függ, nem csak a köbcentitõl.
Egy kis szentbeszéd:
Az oktatás valóban arra szolgál, de lássuk be, azalatt a huszonegynéhány óra alatt nem tanul meg az ember motorozni. Én elsõre átmentem minden vizsgán autóvezetésbõl, most lesz lassan 2 éves a jogsim, de idõnek kellett eltelnie hogy felszabadultan vezessek, és még most sem mondhatom azt hogy igen, én nagyon jól tudok vezetni. Félreértés ne essék, eddig sem voltak gondjaim sem az autóval sem a forgalommal, de most kezdem azt érezni, hogy készségszinten megy, nem a kuplunggal, a váltóval vagyok elfoglalva, hanem magabiztosabban határozottabban megyek. Szóval az oktatás csak egy alapot ad, ahhoz hogy valaki tényleg megtanuljon vezetni, idõnek és kilométereknek kell eltelni. Sok baleset van abból, hogy friss jogsis fiatalok megkapják az autót/motort, és azt hiszik, hogy ha levizsgáztak, már nagyon jól is vezetnek.
Értem. Én eleve 1nyugodt ember vagyok és ésszel élek. Tálán elég is ennyit mondanom.:)
Hja és még annyit fûznék hozzá, hogy Én még nem unom az életem.:)
Sztem ez bõven elég..;-)
Visszatérve:
Tehát egy 125ös motor is mehet 160at, értem.. 3év múlva kellene jogsiznom, de elgondolkodtató, hogy akkor nem-e éri meg már kocsira és akkor 21évesen meg korlátlan..:P
Jah és persze ha megy 160at egy 125ös moci, akkor 16évesen leraknám rá a vizsgát és bõven el lennék vele.. Nekem tökéletesen elég lenne..:) annyi a lényeg h gyorsuljon, menjen szépen, biztonságosan.. és kényelmes legyen :D és nem utolsó szempont, ne egyen sokat.. hangja is jó legyen, váltó kb mint a vaj :P
Aztán ha megvan 125ösre a vizsga elmennék autóra és kész, akkor nem kéne korlátlan, mert ha megy télleg 160at és kényelmes, szép hangja van stb.. akkor elég..:) (am. a Kawasakik tetszenek nagyon, de abból 400as a legkisebb amit láttam:S)
"Tehát egy 125ös motor is mehet 160at, értem.. 3év múlva kellene jogsiznom, de elgondolkodtató, hogy akkor nem-e éri meg már kocsira és akkor 21évesen meg korlátlan..:P"
Én így csinálom. Megvan kocsira, aztán majd a korlátlan az egyetem után kb.
De azért amit 16 évesen csinálhatsz jogsit, ott korlátozzák a teljesítményt is, nemcsak a köbcentit. Szóval nem biztos, hogy 160-at megy, amit épp vezethetsz, de hogy jól gyorsuló, kényelmes motort vehetsz az biztos.
Értem, hát gondolkodnom kell.. 16évesen kéne már jogsi mocira, de ha nem megy 160at csak 150et az is BÕVEN elég..:D am. a teljesítménykorlátozás miatt nem megy? Sok használt motoron láttam írva h 170 a vége:D
Jah és a 250ccm-es kategória megszûnt? V. az lenen 18éves A korlátozott?:)
Javítani való az idézett szövegben: nem éri-e meg, mert igéhez tesszük az e képzõt..:)
Viszont mivel még kezdõ vagyok, ugye ezek sportmotorok és pl vegyük a Honda NSR 125öt, v. CBR 125öt.. a hangjuk milyen? (Tudom, nincs olyan, mint egy Kawasaki 600asnak 20ezer fordulattal:D), de mihez viszonyítani? Youtuben néztem videókat, de ott nem volt megmozgatva a "kicsike."
Aztán nem alacsony? Pl. mire 16éves leszek nem lesz kényelmetlen leszállni róla, meg felülni? Mert alacsonynak tûnik.. igaz, hogy most megint a nagy motorokat hozom szóba, mint megint a Kawasaki zx-6r, mert az már viszonylag nagy..:)
Még gondolkodom ezen, mert 16évesen már szeretnék azért motorozni, de lehet meg fogom várni a 21éves kort a korlátlanra és akkor vlmi komolyabb motort veszek, mint az említett Kawasaki.:) azt hiszem ebbe 20 000fordulat van..:D ez már lehet megemeli az elejét hirtelne gázadáskor :D ->lehet dettó fölösleges, de jó arra, hogy hitegessem magam jól csinálom :D-
Mármint azzal hitegetném magam, hogy jó úton haladok azzal, hogy az A megoldást választom..=D Mint Te..^^ viszont ha télleg menne 160at akkor 90% elég lenne és akkor utána autó jogsi és kész..:D