Azt hogy kisköbcentis sportmotoron viccesen néz ki egy megtermett ember, nem a 125-ösökre, hanem az 50-80-as "sport" gépekre értettem.
Azt nem mondtam hogy a motorozás vagy autóvezetés nagy rejtély lenne, de azért forgalomban más. Véleményem szerint kisebb motorral tanulni, aztán átülni nagyobbra nagyobb biztonságot jelent.
160-at menni motorral a mai magyar utakat figyelembe véve elég nagy felelõtlenség. Persze autóval is. Autópálya nyilván más téma, de ugye sebességkorlátozás... de ezt most hagyjuk.
Elvileg korlátlanra már elég az, hogy betöltöd a 21-et.
Amikor azt írtam, hogy nagyobb motor 50-es papírokkal, nyilván nem a 400-500-600 ccm-esekre gondoltam. 125-150-ig. Majdnemhoy mindegy hogy ez robogó vagy sportmotor. Pl. a 4ütemû 150-es Aprilia Leonardo robogó és a 125-ös kétütemû RS nagyjából ugyanannyi kockázatot rejt magában.
De erre nem beszélnélek rá, én pl. nem járnék nagyobb motorral, ha nincs rá jogsim+papírok.
És azért robogók közül a 4T Leonardo 150cc bõven 100 km/h felett megy. (közeli forrás: 140).
Ha viszont semmiképpen nem akarsz 50-essel menni (felvetõdik a kérdés: miért nem? teljesítményre vannak elég jók, bár azt nem tudom milyen használatra, mekkora távokra kellene), akkor érdemes megvárni legalább a 16-ot és az A1-et megcsinálni.
Itt jegyezném meg, hogy én (19 éves, 181 cm) egy seggel mentem kb. 50-60 km-t Babettával (!!!).
És azért az autós jogsi és a korlátlan motoros között nincs nagy különbség árban. Persze a kismotoros kb. harmada az autósnak.