Valaszolva az elozo hszekre.. A google es facebook es az osszes lonyavalya arra jo, ha bmilyen szart kovetsz el eleted soran le tudnak csekkolni, h milyen ember vagy Ki tudjak elemezni szakertokkel, h veszelyt jelentesz e a kormanyra, emberekre, stb. Onkentesen szemely leirast kozvetitesz azaltal, h mindent kozzeteszel tarsasagi oldalakon, minde alkalmazasnak engedelyezed a privat adataidhoz valo hozzaferest. Olvastatok mar, h egy egy fb alkalmazas telepitesevel mi mindent engedelyezel? Uzeneteid elolvasasa, internet tortenelem lekerdezese, stb. Nagyon okos talalalmany. Onkentesen nyitott konyvve valsz
Haliho, a napokban kicsit felteknyebbe valtam a kelletenel es kicsit utananeztem egy ket dolognak. A draga baratom be van jelentkezve a telojaval a gmailbe es persze nem tud rola, h a telefonja 4-10 percenkent szinkronizalja a telefonjat a google-lel.. Hat...ez nekem igy pont jo, mert akarhova megy, latom. Azoknak hivnam fel a figyelmet erre az eszmeletlen jo kis dologra, akik paranoiasak, nem hisznek a kedvesuknek vagy csak szimplan unatkoznak Tudom, h beteg amit csinalok, de most ne erre koncentraljunk, hanem arra, h lenyegeben az egesz napjat le lehet kovetni a masiknak. [Sign in -> Account -> Products -> Latitude]
Hangsúlyozom, amit írtam az az átlag vevõrõl szól, Õ nem olvas utána, nem néz utána. Egyébként annyi információ van már a világban, hogy mindenre nem is lehet odafigyelni, még akkor sem ha az ember tudatos vásárló. Reklám nem rossz dolog, szükséges rossz amit szerintem lehetne jól is csinálni. Elvileg erre törekszik az ilyen intelligens reklám dolog. Emellett valamit nem szabad elfelejteni. Azért vannak dolgok ingyen, mert valaki más fizet érte. Tudom, ezt nehéz megérteni, és persze majd jönnek fiatalos hévvel emberek, hogy a linux meg én amit írok programot az free, meg az információ köztulajdon, nincs joga pénzt kérni, satöbbi.
A felnõtt valóság viszont az, hogy attól, hogy én ingyen javítom a linux kernelt napi 8 órában a boltban nem adják ingyen a párizsit. Úgyhogy az, hogy valami mégis ingyen van csak úgy mûködhet, ha az aki megcsinálta valami más módon kerül anyagilag elismerésre. Például a reklámokból. A hirdetõ úgy gondolja, hajlandó fizetni a weboldalnak azért, hogy kikerüljön a hirdetése, ebbõl õk megélnek, nekünk meg ingyen itt a weboldal sok jó vagy nem jó infóval. Úgyhogy kutya kötelességünk a reklámokat elviselni, ez van. És ha már el kell/illik viselni, inkább legyen olyan a reklám ami még érdekel is, mint olyan ami csak idegesít. Én pl. nem kapcsolom/tiltom ki sehol a reklámokat, sõt rá is szoktam kattintani, legyen jó az oldal készítõinek, meg aztán lehet hihetetlen, de találtam már nem is egy hasznos dolgot így hírdetés alapján.
Mert divat szidni a reklámokat, de tény, hogy ha nem lenne, honnan a bánatból értesülne az átlag ember az új dolgokról?
Lol az internet errõl szól? akkor a tv is elég. informatikára mert az érdekel itt egy oldal ami normális és reklám de mégis nézem. De azért ideges lennék ha ezek egy olyan oldalon ugrálnának fel ahová azért megyek hol olvassak cikkeket mint pl sg. És én döntsek arról mit akarok ne egy gép, vagy egy vállalat. sokaknak a gondolkodás nem megy vagy csak önállóan nem tudnak gondolkodni? és kell aki segít nekik?
De egyebkent ez meg szimpatikus: "Én pl. örülnék ha a tv-ben a reklámok alatt mondjuk autós, számítógépes, utazásos hírdetések mennének, mert a rendszer tudná, engem ez érdekel."
Pl. ha tudna a rendszer hogy engem nem erdekelnek a reklamok, akkor a szamomra reklam helyett fuggetlen forrasbol szarmazo (ha meg van ilyen) hireket es ismeretterjeszto rovidfilmeket adhatnanak... (a reklam nem szamit ismeretterjeszto rovidfilmnek! :-) ) De amit a rolam tarolt adatok kizarolag az egyik fel meggazdagodasat szolgaljak (ahogy waterman irja #3-ban), addig felejtsenek el...
Alapvetõen nem rossz dolog ám az, ha -ha már úgyis beletolják az arcomba - olyan reklámot kapok, ami érdekel is. Mert divat szidni a reklámokat, de tény, hogy ha nem lenne, honnan a bánatból értesülne az átlag ember az új dolgokról? Tudom, te utána nézel. Ok. Csak él még ebben az országban másik 10M ember, akinek meg kell mutatni, hogy némán itt ez a dolog! És ha ez a dolog olyan témában van, ami érdekel az jó az eladónak, mert eljutott hozzád, mint lehetséges vevõhöz az infó, és jó neked is, mert fiúként nem tampon és menstruációs fájdalom csökkentõ reklámokat kell nézned.
Én pl. örülnék ha a tv-ben a reklámok alatt mondjuk autós, számítógépes, utazásos hírdetések mennének, mert a rendszer tudná, engem ez érdekel. Szivesen kihagyom a mosópor, stb-t, menjen az a nõknek, idõseknek az inkontinencia betét, stb.
Emellett én pont lesz*rom, hogy mit tárolnak rólam. Nem vagyok bûnözõ, úgyhogy ha valakinek az a heppje hogy figyeli mire keresek, hát tegye. Ja persze, most az a divat, hogy személyiségi jogomban vájkálnak. Ehhh ...
szép új világ.. a tömegek nem emberekbõl, hanem potencionális pénzforrásból kezdenek állni. az ember mint lény, egy ip-címmé redukálódik és fogyaszt.. aztán, hogy még jobban fogyasszon még figyelik is. jó ám ez nekünk.
mert igy pozicionálják a hirdetéseket, hogy ki mit lásson, illetve hogy milyen szolgáltatásokat fejlesszenek, mire van igény, mit néznek/keresnek az emberek.