Békéltetõ Testületi határozat született az ügyben idõközben. A Megapikszel sem a tárgyalásra nem jött el, sem a határozatban foglaltakat NEM teljesítette mind a mai napig.
erre én sem tudok magyarázatot adni,hogy mért nem tudják visszafogni magukat a bolt híre érdekében,de talán azt hiszik õvéké a világ,nekik ott mindent szabad!
Én azt nem tudom felfogni ésszel, hogy ha miért nem értik meg a kereskedõk, miért nem érik fel ésszel, hogy ha szarul teljesítenek, és köcsögök a vevõkkel, akkor azok NEM mennek többé hozzájuk vásárolni, és másokat is lebeszélnek errõl.
de irtam,hogy már visszavittünk 2 db mp3 lejátszót,ami eggyik hibás,másik nem megfelelõ funkciókkal elátott,és mind a kettõnél visszaadták a pénzt,és nem úgy,mint ahogy Maksi irja az elsõ hsz-ben
mondj egy helyet,ahol kifejezetten örülnek neki -.-
még régebben a dvd olvasómmal is úgy jártam,h visszavittem nekik,h csinálják meg,mivel nem úgy mûködött,ahogy kellett volna,aztán mondták,h egy hét múlva jöjjek vissza érte.eltelt 3 hét,és visszamentem a boltba.aztán ott elkezdtek magyarázkodni,h "öö,izé,már itt van egy hete,csak nem volt idõnk felhívni téged" magyarul szartak bele,ha nem mentem volna el érte,még most is ott lenne náluk.egyébként az olvasóm javíthatlan volt,és kaptam egy újat,ráadásul egy eggyel újabbat,mivel nem volt már nekik olyan raktáron,amilyen nekem volt.
persze ez nem a mexapixelnél történt -.- csak épp ez is példázza,h nem szereti egyik bolt sem a garanciát.
Az Edigital tényleg szupi! Mi is vettünk az extremedigital-tól egy mp3-at még régebben,és tönkrement,nem játszotta le a zenéket! És hogy mi volt a neve??? Canyon Azért érdekes,mert õsszecseng a kiejtése a Canon-nal,ami már márka Le is vásároltuk egy másik mp3-at is vettünk töllük,aminek nem volt semmi baja azon kivûl,hogy az edigital.hu-n olyan funkciókkal látták el,amit nem is tudott! (az oldalon van neki FM,memobõvités) holott nem volt meg is nézték a boltban a neten,és tényleg valótlant irtak ki a webre Pénzvisszafizetési garancia Ezzel a szóban lévõ Megapixel kft ellentétét hangsúlyózom
és ha nem tudja PONTOSAN ugyanolyanra kicserélni a terméket, akkor elállhatsz a szerzõdéstõl, és köteles visszafizetni a pénzt. NEM vagy köteles levásárolni, még hasonló termékre sem, ami mondjuk csak a tárkapacitásában, vagy a színében különbözik.
Ugyanez vonatkozik a 3 napnál régebben vásárolt termékekre is, abban az esetben, ha a kijavításra nincs lehetõség, sem pedig ugyanolyanra való kicserélésre.
Így vittem vissza 4 hét elteltével egy CF kártyát, s mivel azokat nem tudják megjavítani, és ugyanolyant nem tudtak adni, mert épp nem volt, visszakérhettem volna a pénz. De mivel idõközben egy kedvezõbb árú, de több tudású terméket is találtam a boltban, inkább azt hoztam el, minimális ráfizetéssel. DE megtehettem volna, hogy visszakérem a pénzt, ha nem akartam volna mást vásárolni az eredeti termék helyett.
"Mégis van azonban jelentõsége a 3 napnak minden jótállással rendelkezõ termék esetében. Ha ugyanis ez idõ alatt hibásodik meg egy eszköz, akkor a cserére vonatkozó igényünkkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles új készülékre cserélni a kifogásolt darabot."
"Úgyszintén a fogyasztói törvények korábbi verzióiból maradhatott meg emlékezetünkben a 3 napos visszavásárlás intézménye. Sajnos ez is már csak emlék, hiszen a hatályos törvényekben ilyet nem találunk. Szerencsére a legtöbb kereskedõ – talán szintén nosztalgiából – hajlandó rá, hogy sértetlen csomagolás esetén visszavegye az árucikket, azonban ez ma már csakis a kereskedõ jóindulatán múlik."
Az EU óta, a 3 napon belül visszaviszem dolog minden kereskedõre vonatkozik, nem a MISTRAL fasza emiatt. Sõt, 3 napon belül akkor is köteles kicserélni, ha azért viszem vissza, mert nem tetszik a színe.
Misztral egyébként a legszutykabb cég. Saját szemememmel láttam, ahogy a haver által visszavitt szar procihûtõt visszateszi a polcra.
sztem a Mistral tök korrekt,én is még vettem egy jó fél éve egy ASUS alaplapot,és ugye láttam,h PCI-E-s,mondok oké,ilyen kell nekem,csak utána láttam,h ez 1X-es nem pedig 16X-es,ami ugye teljesen más...mert nekem a vga karihoz kellett volna a PCI-E.végülis én voltam a láma,nem néztem utána jobban az alaplapnak,a boltban is csak annyit kérdeztem,h "és akkor ez PCI-E-s,ugye?",és jött a válasz,h "igen".
aztán hazahoztam,és láttam,h mi a pálya,egy ideig tanácstalan voltam,elõször azon gondolkoztam,h eladom az alaplapot,majd azon,h eladom a vga-t,és veszek helyette egy hasonló kaliberû agp-set,de végül azt tanácsolta egyik ismerõsöm,h hívjam fel õket,szerinte visszaveszik.pénteken vettem a cuccot,kedden hívtam fel õket,és van náluk egy olyan,h 3 napon belül van visszavásárlási gari.pénzt nem adnak vissza,de levásárolhatod,és ez sztem korrekt,ha azt nézzük,h az alaplap hibátlan volt,csak én voltam láma.ráadásul a bolt épp akkor vasárnap is nyitva volt,szóval már a 4.napban jártunk,és megnézte az ember,h a "szoftver még engedi-e a visszavásárlást".és mondta,ha még ma visszaviszem,akkor le lehet vásárolni.amúgy meg ha kifutottam volna a 3 napból,akkor is még a 80%-át beszámították volna.
Nekem sincs más célom. Csak tanácsot adni másoknak, akik tanulhatnak az én káromból, és máshová viszik a pénzüket, még ha esetleg kicsivel többet is kell fizetniük, de korrekt bánásmódban részesülnek.
Addig általában egyik céggel sincs gond, amíg veszel tõlük valamit. Az árunak sincs semmi baja, miért is lenne. Sõt, ha van is, az sem az õ felelõsségük. Csak éppen ha valamit javíttatni kell, vagy garanciát intézni, akkor kezdõdnek a gondok.
Nekünk pl tavaly óta van egy perünk folyamatban MO legnagyobb targoncás cégével, akik selejtes, 10 éve raktáron álló gumikat adtak el nekünk (gondolták bespájzolnak óccsóér abból a gumiból amit már nem gyártanak, és szépen lassan megszabadulnak majd tõlük jópénzé). Pár hónap múlva, mikor kikenyeresedtek, visszavittük bevizsgálásra, mivel ugye céges ügyekkel a KERMI nem foglalkozik, ezt a forgalmazó cég kötelessége elintézni. Át se akarták venni õket, csak amikor feljelentettük õket az fvh-nál, akik 200 rugóra büntették õket. Átévteli elismervényünk van róla hogy ezután átvették. Egy hét múlva érdeklõdtünk, hogy mi van a bevizsgálással. A gumikat ellopták a telephelyükrõl, és õk nem tudnak mit csinálni a témával, nem vállalnak felelõsséget...
"4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelõ határidõn belül, a fogyasztónak okozott jelentõs kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze."
Azt hiszem, azzal, hogy 52 napig javították, s közben egyszer sem tájékoztattak, hogy hogy állnak vele, mikorra lesz kész, még akkor sem, amikor én hívtam õket, valamint hogy új gépet kellett vásárolnom, elég jelentõs kényelmetlenséget okoztak nekem...
Hát én lekopogom, de vettem náluk egy teleobit, de semmi baja. Amikor megvettem, akkor elõtte elhoztam egy állványt...de pont aznap kaptam egy állványt ingyen! Másnap betelefonáltam, és megkérdeztem, hogy beszámítják-e az obiba, ha megjön. Beszámították. Szóval nekem nem volt gondom, sõt.
BTW régen számos ismerõsöm járt pórul a Mistral számítástechnikai szaküzlettel.
Addig nekem sem volt semmi bajom velük, amíg nem kellett visszavinnem a mûködõképes gépet.
Nem tudom, hogy néz ki a tulajdonos, mert telefonon beszéltem vele. Bár gondolom, hogy õ nem szokott semelyik üzletükben beállni a pult mögé.
Ez nemcsak ennél a bizonyos cégnél jellemzõ, tavaly én is megjártam, meghibásodott a videó kártyám, visszavittem, hogy javítsák vagy cseréljék, pontosan 5 és fél hét után kaptam új kártyát, ne is mondjam, hogy doboz, driverek nélkül.Arra még kellett várjak egy hónapot. Nagyon nem cirkuszoltam, nem volt értelme, meg perelni sem érdemes ilyen esetben, csak ha nagy értékû cuccról van szó. Egy ideig egy õsrégi PCI-os kártyával voltam, majd megelégeltem és vettem közben egy új és jobb kártyát már más cégtõl. :) Majd amikor visszakaptam a régit el is adtam azonnal. Tehát úgy általában minden cég így csinál, lesz*rja a vásárlók érdekeit... :(
Amúgy sztem a negatív reklám sem megengedett itt...
nos ismerosom mar lassan 3 eve csak toluk vessz arut es pont az a rohely hogy soha nem kellet visszavinni semmit. A fonok az a kicsit koverebb osszefont haju egyen nemde? Nos az felajanlott egy wireless routert mutkor bonusznak a ket EOS gep melle :D
Sajnalom hogy ez tortent veled :(
Remélem, hogy a történetem sokakat fog eltántorítani attól, hogy a Megapixel üzleteiben akár egyetlen forintot is elköltsenek!
Sajnos, tapasztalatlanságomnak, és jóhiszemûségemnek köszönhetõen vásároltam e cégnél egy Canon 350D készüléket 187.500 forintért. Apró hibája lett az idõk során, ezért visszavittem garanciális szervízbe. A törvény elõírja, hogy a javításnál törekedniük kell arra, hogy legfeljebb 15 nap alatt megjavítsanak bármilyen készüléket. Ez az idõtartam igen hosszan elhúzódott, és mikor 42 napnál jártunk, úgy döntöttem, hogy elállok a szerzõdéstõl, vagyis nem tartok igényt a mindaddig javítatlan készülékre, hanem követelen, hogy fizessék vissza a teljes vételárat. Ez idõ alatt semmilyen tájékoztatás nem kaptam, hogy is áll a javítás. A 49/2003-as GKM rendelet 5§ értelmében átvételi elismervényt sem adtak a géprõl, ami szabálysértésnek minõsül:
"Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az idõpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti."
Az üzlet dolgozói nemcsak, hogy nem ismerik a rájuk vonatkozó törvényeket, de még meg is akarják magyarázni, hogy annak, aki már olvasta azt, nincs igaza. Nem mintha, nekik, mint alkalmazottaknak bármi érdekük is fûzõdne ahhoz, hogy a vásárlónak igaza van-e a céggel szemben, vagy sem? Õk csak kötözködnek.
Rá 10 napra, hogy ezen szándékomat közöltem a DigitalZoom Kft-vel írásban, s idõközben kénytelen voltam vásárolni egy másik, hasonló kategóriájú fényképezõgépet, mert az elõzõt nem javították meg idõben, felhívtak, hogy kész a gép, s mehetek érte. 52 nappal a javításra beadott idõponttól számítva, holott 15 nap alatt kellene törekedniük erre. Azóta sem vettem át az "állítólagosan" megjavított gépet, írtam a Vásárlók Könyvébe, beszéltem a tulajdonossal aki lekezelõen beszélt velem, és közölte, hogy felõle bíróságra is mehetünk, és hagyjam már békén ezzel a dologgal, mert esze ágában sincs foglalkozni a panaszommal.
Nagyon remélem, hogy mások nem esnek bele ebbe a hibába, és inkább máshová viszik a pénzüket, ha fényképezõgépet, vagy hasonló mûszaki dolgokat szeretnének vásárolni, mert az Megapixel-nél csak addig fontos egy fogyasztó, amíg a pénze be nem került a kasszába. Utána már csak egy kellmetlenkedõ tag lesz, akivel vitatkozni kell, és mihamarabb megszabadulni tõle...