Lehet már tudni valami pontos infót arról, hogy mennyien voltak a két na a repülõnapon?
Akit érdekel van itt pár igen jó fotó az idei repülõnapról.
Itt van egy videó a Rafaleról: 3:50 körül az a fordulat.. a végén meg mikor futómûvet nyit a bukfenc tetején (7:30 körül), és abból leszáll ..egészen elképesztõ
Igen valószínû egyre gondolunk. Pont van róla sorozatfotóm, jól látható, hogy eleinte tartják az alakzatot (1.kép), aztán a 4-es gép teljesen lemarad, miközben a párja (az 5ös), már elkezdi a figurát (2.kép). Végülis megcsinálják, de a 4es gép a végén korrigálta ki hibáját.
A Mirage - Rafale jó csere volt szerintem is, csak már valahogy hozzászoktam a "kólásüveg" törzsû gép repüléseihez - minden alkalommal "best" repülés volt, így egy kicsit hiányzott :)
A Freecénél az egyik gép teljesen lemaradt én mintha félbeszakíották volna az részét a shownak. Egyy jobbról balra történõ áthúzás során volt, ha egyre gondolunk.
A M2k meg azért nem jött, mert tudtommal már nincs francia M2k demó. A Rafale leváltotta. Szerintem jó csere volt. :)
Azárt átmeneti fordulókban az még mindig leverné a Rafale-t, csak tolóerõ az nincs a gépben a Rafalellal összevetve.
A Rafale iszonyat nagyot repült szerintem, egyértelmûen a nap legjobbja volt.. a leszállása szó szerint hajmeresztõ volt. A Rafale mellett a svájci F-18as repülése tetszett még igazán, a nagy állásszögû teljes kör egészen különleges volt. Spanyol kollégája szerintem sokkal gyengébben repült. A Holland F-16-os már-már törzsvendég hazánkban, a mindig különleges festéssel, illetve a fékezõernyõvel, idén sem volt ez másként. A repülése most is tetszett. A Szlovák 29es repülését félig láttam csak, de nem hiszem, hogy az elõzõ évek magyar világbajnokaihoz (Topi, Kovács, Vári) képest újat mutatott volna. Hiányoltam a megszokott Mirage2000-et (elmúlt években nagyon ott voltak!), továbbra is hiányoltam az F-15-ös repülést, (talán 2003-ban repült utoljára itt, ami igencsak maradandó élmény volt.) illetve a SU-27-es is repülhetett volna, ha már végre elhoztak egyet.
A kötelékek most is tetszettek, de Tricoloriéknál legalább 2 bõdületes hibát véltem felfedezni. Törököknél is volt 1-2 apróbb hiba.
Mivel idõhöz voltam kötve, ezért a statikus sorra 1 árva percem sem maradt sajnos. Ha valaki leírná, hogy milyen típusú F-15ös volt, ill. hogy honnan jött azt nagyon megköszönném. (Habár sejtem, hogy "C" és Lakenheath).
Már idén sem szabadott volna terv szerint repülni. A gépek az utolsókat rúgják. Az egyetlen ok, hogy még repült a Gripenek alacsony hadrafoghatósága. A gond az, hogy ennek orvoslása nem két perc, a gyors megoldás - hozzáértõ munkaerõ bérlése - meg méregdráa. Nem mintha rugalmasságáról lenne híres az MH...
MIG-ek többet nem repülnek Magyarországon...utolsó repülésüket láthattuk... bár emlékszem két éve is ezt mondták, de most már nagyon valószínû hogy tényleg így van...
Olyan színvonalas nehezen lehet, mert MiG és Gripen többet nem kergeti már egymást. Legalábbis nem szabadna se jövõre se 2 év múlva ezt látni, mert az bajt jelentene.
2 évente szokott lenni, de volt egy kis kavar pár éve a magyar polgári repülés 80-ik évfordulója és a válság miatt ...
Hosszú évek óta járunk mi is, a legutóbbira már páromat is sikerült elrángatni, legnagyobb meglepetésemre tetszett is neki ...
Sajna az ideire nem sikerült elmenni ... Remélem legkésõbb 2 év múlva ott leszünk megint, mert bármilyen qrva jó ötlet is volt az online közvetítés, azért ez élõben az igazi ...
volt bombázás is? kár hogy lemaradtam róla :( meg a kergetõzésrõl is. na majd legközelebb :D
A "szimulátor" az az volt, hogy nagy LCD TV-n Lock On és egy másik cég vastag arcbõrral azt reklámozta, hogy "egyedi Falcon szimulátor ami kereskedelmi forgalomban nem kapható". Valóban, ott nem. Ugyanis van az OpenFalcon vagy a FreeFalconnal ment a cucc, amit lelkes fejlesztõk raktak össze ingyért... Lásd itt.
Elvben kétévente van ilyen, de politikai okokból 2007 óta gyak. minden évben akatak, csak 2009-ben a válság miatt törölték.
Hogy lesz -e jövõre? Gõzöm sincs. Örülnék is neki, meg nem is.
Nem tudjátok jövõre lessz repülõnap? Idén nem sikerült eljutnom de ha lessz jövõre akkor semmiképp nem hagyom ki. Volt olyan gép amibe be lehetett ülni? Ha igen csinált valaki képeket a fülkérõl? Halottam hogy volt valami szimulátor is, azt próbálta valaki, esetleg vannak róla képek? Sétarepülés vagy hasonló nem volt?
most is volt olyan heli amin volt piros fehér zöld a lapáton :D
Nem erre :) Erre emlékszem :) Külön imádtam, mikor bedöntötték a közönség felé, akkor a forgószárny festése miatt olyan volt mint egy nagy kokárda az égen :)
Új? Mármint mihez képest? A 2000-es (2001?) Csõrike festése lett feltámsztva. Ha akkor nem jártál repnapra, akkor a "Szarvasohoz" képest tényleg új, de valójában régebbi. :)
mozgekonysagban a f16 volt sztem a non plus ultra, es a mig21 a plus ultra :DD, de meg mindig tartom, hogy a legnagyobb bemutatot a rafale tartotta, gyonyoru gep, nagoyn kecsesen repult, tolta mint az állat, a tobbi (f18, gripen) ok-ok kategoria volt, hangos, jo, de valahgoy az a huhuHÚÚ érzés- ha rágondolok mosolygok
Bocsi duplapostért, holland f-16 valóban nagyon jól ment fõleg hogy pont sütött is már a nap így iszonyat jól nézett ki meg jól is küldte. Pár kép: Törökök Rafale F-16 belga dettó majd lessz több is, csak válogatni kell :D
Vasárnap láttad? Szombaton a 300 méteres felõhalap miatt nem tudott sajnos villantani. Ha valaki felrakna a vasárnapi repülésérõl egy videót, az frankó lenne.
vasárnapra nagy fekete pont a szervezõknek, hogy a toronytól balra nem lehetett semmit hallani a közvetítésbõl, mintha kihúzták volna a hangfalakat azon az oldalon, mert szombaton jó volt...
én azért írom el, mert mostanság már nem követem a repülést annyira, ezért becsúsznak ezek, úgy írom ahogy beugrik a fejemben valami emlékkép :)
Még valami. Miért van az, hogy sokan a Gripen-t Grippenek ejtik és írják és a Rafale-t Rafaelnak? A Rafael az egy férfinév. A Rafale meg tudtommal egy széljárás neve.
Kommentátorokhoz csak annyit, hogy mikor anyahajóztak, az kicsit fájt...
-a dán füstölõhöz a hátunk mögül a tipikus megmondó emberek csak annyit fûztek hozzá, áá, nézd már, csak egy hajtómûvel repül, gyáá -ugyanezek kicsit késõbb megjegyezték hogy a c-17nek az orrában is van hajtómû, ezt akkor látták mikor leszállt és tolatott :)
Összeségében nagyon jó repnap volt, rafael volt a best, meg a végén a kis kergetõzés, bombázás is nagyot dobott a hangulaton, kár hogy több volt a füst mint a láng :)
Amit nagyon sajnálok és nem is értem, miért nem repült a su 27? szomorú voltam mikor megláttam hogy csak ott áldogált, pedig mekkora lett volna ha repül egyet aztán felpattan az f-15 is :) Szépek voltak a földön is, de ezért eljönni, nem is értem.... bo-105 is volt a programban, az se repült... két helikopter volt igazából, két éve többet kaptunk :)
A red bull meg úgy látszik megsértõdött augusztus 20 miatt és nem hoztak semmit.... :(
A rafele állat volt, de én azért még megemlíteném a freccie tricolore srácokat, mert igencsak látványos bemutatót nyomtak le, bár füstbõl csomagolhattak volna egy kicsit kevesebbet is :D
Kár hogy eurofighter nem volt, megnézném élõben mit tud egy olyan gép. Senki nem említette de azért a hollad f-16 os sem volt semmi azért de a rafale tényleg nagyot repült.
A SZU-27-es eljött,repült is? Sajnos idén nem jött össze az eljutás :/
én is kint voltam, hatalmas hangulat volt. Én a C27-nek örültem a legjobban... talán nem is a manõverek miatt, hanem amit leszállás után a pilóták csináltak :)
nekem a Mi24 is marhára tetszett (imádom a helikoptereket), de a Grippenek meg a Rafale és az F18 is nagyon tetszett!
Elõször voltam repülõnapon, de ha tudok megjelenek a következõn is. Nagy élmény volt!
vasarnapi jelentes: minden nagoyn fasza volt 2 momentumot emelnek ki a c17 globemaster? egyszeruen HATALMAS kecses gyonyuru es mondtam mar, hogy hatalmas?
a masik: rafale - uristen mekkora repulest cisnalt, vitte a vasarnapot szerintem, f16 f18 is jok voltak de a rafale mutatta be a legdinamikusabb ereszdel a hajamat!! szuper bemutato volt. hurrá
Kommentátor kirááááály volt! "-Készítsék a gépeket: egy touch and go következik. A pilóta érinti a kifutót, és újra felszáll! -Hát reméljük nem ez következik, mert behúzott futóval közeledik!"
Sajnos nem sikerült menjek a repülõnapra pedig nagyon szerettem volna, ezért megkérném akik voltak és csináltak képeket tegyenek fel minnél többet. Köszi
A kommentátor egy katasztrófa. Ha lóversenyt közvetítene a lovat öszvérnek vagy szamárnak mondaná. Ilyen felkészületlenül odaülni egy pilóta mellé... Szegény nem tudom, hogy bírja a sok sületlenséget hallgatni?
Néha a mellkasomban éreztem az erejét:), vmi leírhatatlan erõt és dominanciát sugárzott, egyértelmûen a nap repülése volt számomra, meg a C27J, azzal a testtel amit véghez vitt, brutális!
Azt mondjátok meg nekem, miért van annak überhatalmas hírértéke, hogy izraeli gépek érkeztek Mo-ra. Még csak nem is repültek, ki voltak állítva (hozzáteszem gyönyörû gépek), de egybõl sugallni kell, hogy itt vmi nem kóser... Nem hogy örülnének basszus, hogy egyre színesebb a paletta, több gépet meg lehet tekinteni, kész vicc...
Mellesleg a Rafale az vmi nagyon emlékezeteset repült, bánhatja, aki nem látta :)
eh, nyilván pont idén nem tudtunk kimenni köszi a beszámolót :)
Mivel nincs új bejegyzés ide kommentelek. Elõször a negatív tapasztalatok. (Ebbõl lesz kevesebb.)
- Lehetõségünk volt ingyen bemenni, kaptunk ingyen jegyet. Apró hiányosság, hogy a szervezõk jóvoltávból ezekhez sajnos nem tudtunk hozzájutni, csak küldözgettek ide oda. Inkább vettünk jegyet, csak legyünk már bent.. (Valakinek azért sikerült.)
- Iszonyatosan sok helyen lehetett a helyszínen jegyet venni, nagyon sok a feleselges kapacitás e téren. Ellenben a karszag ragaszgatást nagyon kevés ember végezte. A 2. számú kapu kész katasztrófa volt, mert normális sor nem alakulhatott ki. Kész káosz. Ellenben a 3. számú kapunál a kb. 150 méter hosszú sor (kaptól a ragasztásig) kb. 10 perc alatt lement, mert a kellõen szûk “folyosón” tisztességesen sorba álltak az emberek és nem tülekedtek. Ettõl függetlenül nem értem, hogy miért nem lehetet volna x2-szer több karszalag ragasztó. A fizetõkapukból is sok van az autópályákon szerte a nagyvilágban.
- Sajnos sem Rafale sem Mirage F1 nem volt statikuson, pedig így volt feltüntetve. :(
- A két bemondó sajnos még mindig sokszor mond butaságot. Eseményeket és tényeket is többször összekevertek. Persze ez nem valószínû, hogy az áltag látogatót zavarja.
- A norbis “produkciónál” azért sokan fordultak hátra és mormoltak el egy csendes káromkodást…
Ezzel kb. vége is a rossz tapasztalatoknak!
Akkor jöjjön az ami tetszett. :)
- A szervezõk nagyon jól lekezelték a kezdeti rossz idõt.
- Igyekeztek a legütõsebbeket felküldeni és ragaszkodni az eredeti ütemtervhez. Sajnos pont a svájci Hornet húza a rövidet – bár a magas hegyek között jobban szokva lehet az ilyan pocsék körülményekhez – és nem mutathatta be teljes tudást. Azért így is mutatott egy új elemet. Nagy állásszögú manõver, de nem egyenesen, egy teljes kört lenyomott. Ilyet még egyetlen géptõl sem láttam eddig repnapon!
- A Rafale valami iszonyat brutált repült szerintem. Folyamatosan gyártotta a fordulókat, orsókat és egyikbõl ment a másikba akár emelkedés közben is. Még a mostani hajtómûvekkel is iszonytos tolerõ van a masinában a gép tömegéhez képest, de az új hajtómûvekkel valami elképesztõ lesz. Aerodinamikailag igazi meseterdarabnak tûnik.
- A show végén levõ MiG vs. Gripen fogócska nagyon jó volt. Nem kicsit, NAGYON! Csak nem hallgattak Zord javaslátára? :)
Ilyet tényleg nem igazán láthat az ember! A low levet strike szimulálás sem volt rossz sõt, egyenesen meg is mutatta, hogy miért fontos ez ma is ez a képesség. Tudtuk hogy jön, de mégis szinte csak akkor láttuk meg a gépet, mikor már a fejünk felett voltak. Az inracsapdákkal sem spóroltak.
Picit talán lehetett volna látványosabb felpattanó manõver, de ez csak a szokásos kukacoskodás tõlem. :)
A végén a 4+2 MiG+Griff kötelék is szép volt. Nem demóval, de szerintem szépen búcsúzott a MiG.
Véleményem szerint több ilyen demonstráció kellene, akár nyílt és nyilvános éleslövészettel is, nyílt nap jelleggel.
A Mirage F1 repülése érdekes volt, mert nem láttam, hogy akár egyszer is fáklyát kapcsolt volna. Csak nem spórolnak ott is az üzemidõvel?
A spanyol Hornet sokkal jobban repült, mint legutóbb.
A dán Falcon sem volt olyan szürke a holland demóval összevetve, kifejezetten üdítõ volt a produkciója. Sajnos a pilóta peches volt, a jobb oldali Smokewinder felszállás után szinte azonnal megadta magát. :(
A C-27 demó is nagyon ott volt a szeren.
Valaki felvette esetleg a Rafale demót vagy a magyar gépek erõdemonstrációját a végén? Nekem sajnos akkor már lemerültek az elemeim és amúgy sem ütõs cuccom volt finoman szólva. Ha valakinek ezek megvannak – fõleg az utóbbi – akkor fel kellene tolni a netre, hogy lássa a nagyvilág is, hogy mi volt itten!
Alapvetõen azt kell hogy mondjam, hogy 2003 óta messze a legjobb repnapot látthattuk itthon! Minden gép és kötelék kitett magért, ahogy szervezõk is pár gikszertõl eltekintve, de ez belefér így visszanézve!
(2005-ben nem voltam, akkor Zeltwegben voltam. Azóta áhítozom olyna F-18 demóra, amit ott láttam a svájci géptõl.)
be is halt a közvetítés pár órája [legalábbis itthon, a török csillagok az utolsó kép amit mutat]
Ki mivel jön? :) Vonat, külön vagy "élményvonat" vagy kocsival? :) Mi már egészen biztosan a külön vonattal, amin Farkas Berci tart majd elõadást. :)
Akik nem tudnak eljönni se maradnak ki semmibõl, mert lesz élõ, online közvetítés is: élõ, online közvetítés - katt! Ez viszont nagyon jó ötlet. :) Ennek nagyon örültem, mert nem egy ismerõsömnek kell kihagynia...:)
És az F-15 és az F-16I sem. A Rafale-t leszámítva igazából semmi új nem lesz. :(
Lehet hogy változni fog még a program, mivel "tervezett" és még a végén repül az F15-ös is dinamikust. De szerintem a többi miatt is érdemes eljönni. Engem a kötelékek érdekelnek a legjobban. Nézegettem róluk képeket is és annyira lenyûgözõek, meg aztán az a legnehezebb mûvelet is a pilótáknak, ha jól tudom.
Kemény Hornet demót eddig egyet láttam életemben. 2005 Zeltweg. A svájci pilóta eszméletlen jól tolta. Minden tisztelttel, de mellette a spanyol Hornet demóján kis híján elaludtam.
Az viszont akkor fura, hogy az IAF gépek akkor mégis kint lesznek statikuson Kecsón? Régen arról volt szó, hogy Pápáról repülnek dinamikust.