Úgyérted a csigát megveszed 10ért? Persze, használtan, széthajtva. És utána kell intercooler, új leömlõ, csövezések, szívócsõ átalakítás, adagoló beállítás. Máris ott leszel hogy 150 rugó, és utána 200km után lekókad a motorod :D Nagyon megéri...
Haverod is nagytudású lehet, hogyha többet költött a motor turbósítására, meg folytonos cseréjére, mint amennyit az auto egyátalán ér. Ennyi pénzbõl már jobb autót is vehetett volna akkor.
Ha teljesítmény kell, akkor vegyél egy GSI-t, ha meg a fogyasztás és olcsó fenntarthatóság, akkor kurváranemértem mit szórakozol a turbósítással...
persze az 1. golfból van 1.5-sbõl turbos is és olyan amin nincs
de ugyanaz a motor meg vannak a bekötési helyek
arra is gondoltam veszek 1 1.5TD Isuzu-motoros Csepp Kadett-ot abba azssem 70Le van és a Turbót lecserélem 1 nagyobb nyomásúra, direct légszûrõ és rá kell állítani az adagolóra szerintem lazán el lehet érni a 90Le-t
amugy azt találtam mi lenne ha befognám satuba és benzint feckendezve vele 1 villanymotorral meghajtanám de nagyon - talán kitisztúlna
amúgy ez 1 Bosch made in germany mechanikus adagoló 1évig tökéletesen bírta csak nem kellett volna állni hagyni, most is 1 Bosch adagolót kaptam
csak szeretek biciklizni és kocsit hanyagoltam mert nem volt rá szükség
amúgy most kaptam 1 használt de jó adagolót egyik hawertól
most van kb 20liter használt étolajom amibe hogy ne dermedjen meg öntötem 0,7 liter benzint(télen szoktak önteni IFÁ-kba, hogy könnyeben induljon pl.) és ebbe majd még 1 kis SprintDiesel is megy
tegnap be lett húzatva de az istenért se akart elindulni:-(
azért megyek fritõzbõl kivett étolajjal, mert azt anyám úgy is kiöntené a kukába
az olaj mint tudjuk ha a földre kiöntöd akkor ot 1 darabig nem lesz fû így meg energiát nyerek belõle
pl ezt ez étolajat beletankolon akkor nem kell venni a kútnál - ezért környezetkímélõ mert amit nem tankolok bele azt nem is kell elõállítani
A fáradt étolaj miatt rakódott le a trugyi ugyanis a fáradt étolaj sokkal sûröbb mint a szint tiszta étolaj!
A neten több dokumentum film van errõl sõt az rtlklubon is volt annõ errõl szó hogy mit hogyan alakítanak át a külföldiek hogy menjen a gép!
Amint lejátszotta a tv kettõ ezt mindeki kezdte átalakítani az autóját de a magyar rendõrség lecsapott és tiltja az étolaj keverését az üzemanyaghoz mert azon nincs haszan az államnak 'adó'
Noooormááááliis?
asse normális aki a modern befecskendezõs dízelbe önt étolajat pont múltkor volt hír hogy sok a dízeleknél az ilyesfajta meghibásodás megvizsgálták a magyar kutakat minden rendben volt ergó a mindenféle régi szar teherautóból levett mocskos gázolaj meg étolaj meg ilyenek miatt szarnak be azért az étolaj viszkója cseppet magasabb a dízelnél és átalakítás nélkül a hozzáértõ sem ajánlják a használatát
Fáradt ojaj nem teszi tönkre a motort, ha átvan alakítva. Megint leirom. Magyarországon hivatalosan senki nem csinál ilyen átalakítást, mert étolajjal üzemeltetni a gépkocsit tilos. Étolaj után kevesebb a járulék mit a rendes töltõálomáson vett gázoljanak. Anno ez volt a gázzal is. Ausztriából hozták be az átalakításhoz szükséges alkatrészeket, majd othon, egy közönséges gázpalackból fejtették át a gázt az autó gáztartájába.
és valaki írta hogy megy tiszta étolajjal igen megy tiszta étolajjal (a fáratt olaj teszi tönkre a motort)
akkor most mirõl beszélünk?? motorolaj hejett mondjátok,vagy üzemanyag ???
[össze zavarodott]
Ehhez én is hozzá szolnék kolegámnak 1.9PDTDi-s passatja van 150LE lovas 1.5 éves a kocsi és neki azok a tapasztalatai vannak hogy harapósabb lett a kocsi (+5Le kb) gyorsabban gyorsul ugyan nehezebben indul de még semmilyen problémálja nem akatt vele és még azt hozzá teszem hogy ez nem holmi 1.5 sima semmi "extra" Diesel ebbe még computer is van rendesen és valaki írta hogy megy tiszta étolajjal igen megy tiszta étolajjal (a fáratt olaj teszi tönkre a motort) Na fateromnak meg 1.8D Ford Orionja van és neki a dieselje ami persze már 14 éves és neki is haraposabb lett meg dinamikusabb. Csak ezzel az étolajjal az a baj hogy 10-12 fok alatt már nem nagyon lehet használni mert annyira megdermed ja és igen a kocsi után sültkurmpli szag van :D (én sajnos nem tom használni az étolajat mert benzines kocsim van) (ja és az étolajat nem 5 perce használták hanem lassan 1 éve)
Üdv
ui.: Bocs ha rosszul fogalmaztam még reggel van...
Külföldön bevett szokás. Spéci szûrökkel kell ellátni a tütüt, és kimondottan használt étolajjal lehet használni. Ezt fõleg a vendéglõsök használják ki. Mint irtam, erre már cégek áltak át, hogy átalakítsák az autókat. Régebbi tipusu autokat könnyebb. Magyarországon ez mint tilos.
jobb ha az adagolóhoz nem nyúlsz hozzá,nem tudom mennyire értessz hozzá,én autószerelõ vagyok,de én is adagolóshoz viszem,amúgy szerintem telerakodott trutyival az adagoló zegzugai,és lehet ott a problem.
Ha étolajjal is akarod üzemeltetni, akkor átkell alakítani az autót. Nem nagy vasziszdasz, egy origi autó átalakításí költsége 100ezret sem éri el külföldön. Azért külföldön, mert hazánkba tilos étolajat rakni a dizel autókba! Ha megfognak vele a fináncok, akkor nagyot kaszálnak rajtad. Ha mégis akarod az étolajat, max 5 littyo gázolajhoz tegyél csak egy liter étolajat. Olcsobban autokázol, motor teljesítmémy szinte nem változik. De kilehet mutatni igy is ha mintát vesznek a tankból.
Mol elkezdett árulni nõvényi alapu üzemanyagokat, a Neo Evo Dizel pl. ( ez a reklám helye, mol anyagi juttatásban részesít. :DD :) Nem fullosan növényi, hanem van benne. Nekem benzines autóm van, 95-ös helyett átáltam már a Neo Evo benzinre. Motor jobban érzi magát. Ott ahol max 70-ig tudtam felgyorsulni álló helybõl, ezzel az üzemanyaggal 110 volt a max két személlyel.
"mantam már tiszta étolajjal is - alapjárat akkor nem volt, nehezebben indult és nyomni kellet a gázt hogy le ne fulladjon kb max 100km/h volt"
ezt nekem nem meséled be,tiszta étolajjal ,és semmi keverés??
németországba hivatalonsan lehet kapni BIOdieselt különban asszem 170Ft/L az áram magyarFT-ba és repceolaj
Magyarországon most létesítettek biodiesel elõállító üzemet napraforgóból készül asszem
nem kellet volna szétszednem
totalcar-ba volt hogy 1 Mercedest étolajjal üzemeltettek - ott azt mondták semmi különbség nincs, szerintem + van saját tapasztalat
a tv2-n is volt a VW Passat azzal már 10000KM mentek de azokúj étolajjal
az én kocsima elötte 532eKM volt és a hátsódob nem volt rajta mióta rajta van azóta -5kmh
képeket vmikor rakok be a porlasztócsúccsoknál látszótt a gyurmaszerú étolaj:-(
3liter étolajat kevertem 2liter gázolajhoz
személyes tapasztalat: 143km/h végsebesség helyett max 125km/h ha két ember ül bele aki minimum 100kg akkor max 100km/h eddig 20mp alatt volt 100km/h-n most ez kb 25%-al több fogyasztás az 5.5Literrõl 6.5Literre ugrott
az étolaj ingyért van a gázolaj kb most 265Ft/L ezért éri szerintem egyáltalán nem MCDonalds szaga van
mantam már tiszta étolajjal is - alapjárat akkor nem volt, nehezebben indult és nyomni kellet a gázt hogy le ne fulladjon kb max 100km/h volt
54Lóerõs az autóm és 5sebességes vátó van benne
Van 1 Opel KadettD 1.6D-m amit 2éve 1évig használt étolajjal használtam 1000km-ig elkezdett 14Liter-t fogyasztani 1 O gyûrû hibája miatt a dúsítónál volt szétszedtem és 1 évig nem használtam most össze raktam és nem indult el behúzatva sem
az adagolóba lerakódhatott az étolaj(bekocsonyásodott)
szerintetek mit csináljak az adagolót szétszedem akkor tutti nem rakom össze